Google se v poslední době potýká s problémy, které se týkají nakládání se soukromými informacemi o uživatelích, které využívá k nejrůznějším účelům. Příjem Google je stále z větší části tvořen z reklamy a data o uživatelích používá k vylepšování metrik v této oblasti. Vyhledávač DuckDuckGo jde ale zcela jinou cestou.
DuckDuckGo se už od svého založení v roce 2008 zaměřuje na udržení soukromí uživatelů, takže mezi základní vlastnosti patří i to, že neukládá žádné informace o uživateli a jeho vyhledávání.
DuckDuckGo získalo investici 5 milionů dolarů naposledy v roce 2011, nyní ale po sedmi letech získává další, stále poměrně malou investici 10 milionů dolarů od OMERS Ventures.

Porovnání služeb dle poměru trackování
A proč tak málo? Dle informací Search Engine Journal totiž společnost větší peníze nepotřebuje, protože je už od roku 2014 v zisku díky využití reklamy dle zadaných klíčových slov. Oproti Googlu však neprobíhá žádné trackování ani propojování do historie uživatele, jedná se pouze o jednoduchou anonymní reklamu na vyhledávaná slova.
DuckDuckGo chce investici použít pro edukaci v oblasti ochrany soukromí uživatelů a také rozvoj vlastní aplikace, která blokuje různé trackovací nástroje. DuckDuckGo tak skvěle ukazuje, že lze mít byznys model postavený na reklamě, aniž by muselo docházet k porušování soukromí uživatelů.