Vy a počítač: S jedním komunikátorem se obejde málokdo, většina má dva a více

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 16

Názory k článku

Anonymizovaný  |  12. 09. 2021 08:12

K těm "pracovním komunikátorům" nebo chatům typu Slack bych jen doplnil, že podle studií provedené například vývojovou společností Basecamp jsou to naprostí zabijáci efektivity a nic důležitého by se přes ně nemělo řešit, respektive většinou by se neměly používat.Pokud se totiž důležité věci řeší na chatu, tak všichni ve firmě jsou nuceni, aby jej 100% času pracovní doby, neboj nedej Bože, dokonce i mimo pracovní dobu (máme, přece skvělou appku i do mobilu ), sledovali a reagovali. Díky tomu se ale NIKDO nemůže věnovat své práci naplno, protože pořád sleduje chat a přemýšlí nad tím, co se tam řeší. Důsledkem je, že produktivita celé firmy jde do kopru a roste stres...Řešením je zavést KUNZULTAČNÍ HODINY. Tedy lidé mimo konzultační hodiny nemají zapnuté komunikátory, nejsou na e-mailu, nemusíte se jim ani dovolat, protože se SOUSTŘEDÍ NA SVOU PRÁCI, kterou provádí s maximální efektivitou a jistotou, že nemohou být nikým rušeni.Naopak v konzultační hodiny mají zapnuté komunikátory, e-maily, jsou na mobilu a jsou připraveni odpovídat komukoliv z firmy na cokoliv a naopak se mohou těmto odpovědím věnovat také naplno a poskytovat je kvalitně.Podle dané práce má někdo konzultační hodiny půl dne jednou za týden, někdo jednu hodinu denně každý den atd.Co když má ale někdo velmi urgentní otázku, na kterou od daného kolegy potřebuje odpověď okamžitě a konzultační hodiny bude mít třeba až za tři dny?
V takovém případě zkrátka ty tři dny počká. Mnoho lidí to považuje za "šílené" a "nefunkční", ale v praxi se ukazuje, že v běžné "kancelářské" firmě zabývající se například IT vývojem opravdu nic není tak urgentní, aby kvůli tomu spadl svět nebo se firma položila, ale nerušená práce tak brutálně zvedá efektivitu, snižuje stres a zvyšuje spokojenost zaměstnanců, že se zkrátka počkat vyplatí.Navíc se tak lidé neptají na pitomosti nebo věci, které se jim jen nechtějí googlovat či hledat v interních materiálech.Osobně takovou firemní politiku pokládám za skvělou, protože být nonstop dostupný a odpovídat nebo neustále muset sledovat nějaký chat opravdu není nic příjemného.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
11. 09. 2021 18:11

Tohle fakt nechápu. IT lidi z redakce Živě nejvíc používají Facebook Messenger? V době, kdy všichni mají současně nainstalovaných 10 kecátek, takže si fakt můžu vybrat, přes co někomu napíšu ... tak si dobrovolně vyberu ten, jehož jediným smyslem existence je sbírat o mně maximum informací? Ten, na kterém když si to během psaní rozmyslím a třeba smažu slovo a nahradím ho jiným ještě před odesláním, tak je i to smazané slovo trvale uloženo do databází a analyzováno, jestli by se z toho o mně nedalo něco zjistit do mého marketingového profilu a tuto informaci zpeněžit?
Tak tenhle komunikátor si vyberu z těch všech existujících? OK.
A argument "všichni lidi jsou na Messengeru" je nesmysl. Troufám si říct, že dneska i největší BFU mají aspoň 2-3 komunikátory, SMS a mail nepočítám. I moje 82letá sousedka, která na mě občas zazvoní, že se jí něco zašprclo v mobilu, tam má od dětí nainstalovaný Skype, WhatsApp a myslím že ještě něco.
Jasně, můžu žít v úplně jiné sociální bublině než Honza Skýpala, ale nejspíš osobně neznám nikoho, kdo by měl jen a pouze Messenger. "Děcka" dneska už facebook nejedou vůbec; starší děcka jedou spíš Instagram, mladší čumí na Tiktok a přes co si píšou vlastně nevím.
Mimochodem, když jela kauza s novými pravidly WhatsAppu a mně se to nelíbilo, podařilo se mi 100 % lidí, se kterými udržuji aktivní kontakt, jednoduše přesvědčit, ať asi nainstalují ještě Signal nebo Telegram, že to nemusí používat, ale já se jim přes to kdyžtak dopíšu a "chleba to nežere". Ale naprostá většina už dávno měla Skype, Viber, nebo nějakou alternativu. Přesně 0, slovy NULA lidí mělo jen a pouze Messenger. Ale jak říkám - můžu žít nějaké velmi úchylné sociální bublině.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
11. 09. 2021 14:14

moje 🥇 je Matrix - https://matrix.org/ bo decentralizace, soukromí, open, veřejné servery, spousta klientů - https://matrix.org/clients/, přemostění - https://matrix.org/bridges/ a v Evropě to používá i veřejná správa včetně silových a záchranných složek (Francie, Německo, ..)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 09. 2021 11:00

Historicky jsem opustil ICQ, Jabber a Skype.
Nicméně mi zbývá asi 6 komunikátorů z nichž tři používám pravidelně.
WhatsApp, FB Messanger, Mattermost, Teams, Telegram, Discord.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 09. 2021 10:39

V článku máte zobrazeno špatnou anketu pane Klusko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 09. 2021 22:17

Mám rád tyto ankety. Zajímavé je i číst názory ostatních (což se už dneska na jiných webech prakticky nedá). A ten závěr, kdy vidíte výsledek, je prostě super. Jen tak dál. To není na autora ale i čtenáře, kteří přispívají svými názory a zkušenostmi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 09. 2021 21:35

SMSky úplně stačí. Komunikátory zdarma jsou zlo. Spoustu lidí donutí ke stručné a věcné komunikaci jenom když za ni platí. Že jejich užvaněnost stojí druhou stranu koncentraci, čas a energii, to většinu lidí moc nezajímá.Na klábosení jsou vedle osobní nebo hlasové komunikace vhodné už snad jen textové chaty, a to stačí realizovat na webu a netřeba na to aplikace.Asi úplně největší zlo jsou lidé pletoucí si e-mail s komunikátorem. Jako e-mail ve smyslu "můžu za chvíli přijít?", který si přečtete až po X hodinách je fakt věc. Kdyby byl e-mail instantním kecálkem, nebylo by možné poslat jednou zprávou celou knihu!(Prosím promiňte mi, ale jsem on-line už více než dvacet let a asi už jsem z toho občas ... unavený.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor