Možná až půjde v průzkumníkovi třeba najít soubor, tak ho bude používat víc. lidí.
Otevřeně říkám, že jsem lama. Se soubory pracuji pouze v základu. To znamená, kopírování, mazání, přesouvání, přejmenování, zip a zcela vyjímečně porovnání adresářů. Na to se dá použít jakýkoliv průzkumník. Ale prostě dvě okna jsou dvě okna. Jak někoho může napadnout, že přesouvání souborů v Průzkumníku je pohodlné. Takže používám Total Commander. Další výhodou, oproti některým, je že se snadno dostane do všech složek a to i do OneDrive apod. To je u některých jako Modern file apod. problém. Také jsem dříve využíval FTP.
No všechny co znám, kteří používají TC tak jsou pro mě důchodci 😃 než něco najdou, tak je to věčnost 😅
No, ono docela záleží na tom, co hledáte...
Mně třeba průzkumník za mlada (student v nepracovním životě) vždycky vyhovoval. Jakmile se objevilo přichytávání oken, ještě se potřeba dvou panelového správce souborů zmenšila na téměř neexistující. Pak sem šel ale do práce kde se pracuje s větším počtem souborů v desítkách různých projektů a už to s průzkumníkem nešlo. TC byl firemní standart, tak sem na něm taky skončil. Popravdě by to mohlo být i něco jiného, ale proč používat něco jiného než 99% firmy, když stejně člověk neumí s ničím jiným. Hromadné přejmenování, hromadné zkopírování názvu souboru, porovnání obsahu, regulární výrazy, hromadné tvoření složek jsou hlavní věci bez kterých bych se neobešel. Doma ale pořád používám průzkumník, protože prostě nic takového doma nepotřebuju a přetáhnout pár souborů z automaticky otevřeného okna je mnohem jednodušší. Nehledě, že už stejna naprostou většinu obsahu nějakou formou streamuju a soubory není vůbec potřeba řešit.
V práci coby SW vývojář pracující s projekty s tisíci až desetitisíci souborů si nedokážu představit život bez TC, hlavně porovnávání složek a obsahu souborů je pro mě klíčové, taktéže plginy pro integrovaný viewer, umí zobrazit obsah dokumentů, excelů, CSV, obrázky, umí přehrát video i audio na zmáčknutí F3.Mimo práci ale TC nepotřebuji, tu a tam nějaké kopírování pár souborů, Kdysi jsem organizoval soubory hodně, třeba 80GB archiv MP3 a jejich octivé pojmenovávání/přejmenovávání, organizace fotek atp. Jenže dnes máme přehrávače s knihovnami, přečtu ID tagy a zorganizují to samy, navíc člověk když chce poslechnout třeba skladby konkrétního interpeta, které se objevily na soundtracích a kompilacích v 80 letech, tohle hledáním přes složky neudělám…To samé fotky, EXIF dnes ukládá každý foťák, včetně GPS pozice, snadno se zařazují do alb a přidávají k nim poznámky, umělá inteligence umí poznat obsah fotek a “značkovat” je automaticky, je jedno kde na disku leží a jak si to ta aplikace organizuje. Navíc díky tomu že všude máme cloudy, tak se člověk ani nemusí nějak starat o zálohování a synchronizování napříč zařízeními.Pro běžné použití počítače mi tak bohatě stačí průzkumník, respektive finder, jelikož jsem přešel z Windows na MacOS, tady jsem se navíc ještě více naučil používat vyhledávání. Ve Windows nebylo úplně špatné, ale Spotlight na operačních systémech Applu (nejen na Macu ale i iPadu, iPhonu) je spolehlivý a nývykový.
Já programuju CNC stroje, taky někdy edituju stovky až tisíce programů a žádnej TC k tomu nepotřebuju. Jo, někdy se člověk nevyhne tomu že přejmenovává ručně větší množství souborů, ale máš jistotu že to bude tak jak sis to udělal, těm nástrojům co mi tohle zjednodušej moc nevěřim, nakonec to stejně musíš všechno ručně zkontrolovat jestli je to v pořádku.
As bych se bez TC také obešel, ale musel bych hledat alternativu k porovnívání a synchronizaci složek, nebo prohledávání v obsahu souborů, takhle to mám všechno pohromadě v jedné nenáročné aplikaci a když už běží, tak holt v tom i nějaký ten soubor přetáhnu či přejmenuju. Docela návykový je i ten prohlížeč souborů, když tam jsou správné pluginy tak jde přes F3 zobrazit v podstatě cokoli aniž by člověk pouštěl přislušnou aplikaci. To se mi líbí na Macu ve finderu, stačí zmáčknout mezeru a zobrazí se náhled souboru.Pokud ale nepracuji tak fakt nemám potřebu velké organizace. Fotky se mi organizují automaticky buď na OneDrive ve struktuře rok/měsíc, v případě Fotek na Apple je to jediný soubor který obsahuje jak samotné data fotek, tak metadata k nim. Hudba na Apple opět oprganizuje složky sama ve stylu interpret/album, ale pro přehrávání stejně prohledávám databázi kterou si to udělá.Potom nejvíc používám One Note. Kde fyzicky leží soubor pro offline použití netuším, běží to proti cloudu ale vnitřní strukturu a rozstřídění poznámek si řeší samotný program, stejně jako třeba Notability nebo Goodnotes pro iPad/Mac jak je to na filesystému je irelevantní.Kde trošku udržuju štábní strukturu jsou Office dokumenty nebo PDF, ale ve stylu “smlouvy”, “faktury”, “články” atp. Všechno leží na OneDrive a mám lokálně synchronizováno obvykle ale stejně ten dokument v Office otevírám výběrem z online OneDrivu, v takovém případě se totiž soubor stáhne/uloží na cloud i bez zapnutého OneDrive klienta. Největší výhoda je že je to multiplatformní a fakticky jsou to office zadarmo, protože cloud úložiště bych si platil tak jak tak a Microsoft cloud v rámci předplatného které jde pořídit mezi 1000-1400 na rok pro jednotlivce, vychází velice výhodně
Ano. Pokud vám v soukromí vyhovuje postoj konzumenta obsahu a nevadí vám, že jste závislý na sítích a umělé inteligenci, jejich funkčnosti a spolehlivosti, je to asi logický postup.
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 6. 2021 00:46
Proste na väčšinu bežných operácii so súbormi a adresármi úplne postačuje Prieskumník.A keď je niekto bordelár, tak mu nepomôže ani XX dvojtabových komandérov. Stále bude mať v PC bordel, napriek každodennému "efektívnemu" organizovaniu v komandéri.😝
Zrecykluji svůj příspěvek z předchozího článku:Total Commander má typické GUI co na první pohled vypadá složitě, ale jak se s ním člověk naučí a denně používá (používám od roku 1998?) , tak je naprosto super a všechno se tam dělá velmi rychle. Naopak průzkumník má GUI ve stylu že to během minuty pochopí i cvičená opice, ale s delší zkušeností už míra pochopení neroste a všechny úkony musíte dělat pořád stylem "důchodce co u toho sedí poprvé"...Já rozhodně preferuji přístup "raději se s programem zaučím a pak ho používám efektivně", než "všechno je na první pohled jasný, ale nic se s tím pokročilého nedá dělat"
Ohledně přístupu souhlasím, nicméně správou soborů strávím tak minimální množství času že se tady žádná optimalizace jednoduše nevyplatí (Plus, abych nelhal, na složitější operace používám Far Manager či Midnight Commander. Na jednoduché otevření souboru, co se zrovna stáhnul, mi ale stačí průzkumník)
Pak je ale lepší používat programy na automatizaci jako např. RoboTask než denně trávit 2 hodiny organizováním souborů.
Preco 2 hodiny organizovat subory? Ked napr. kopirujes fotky z mobilu, tak ich nekopiruj na plochu, ale do vopred vytvorenej a zamknutej karty "Fotky", par klikov alebo F6 a je to.
A není to pár kliků náhodou i pomocí toho Windows Průzkumníku? 😀
Tam je to niekolkokrat "par" klikov, musis otvorit nove okno, alebo zmenit priecinok, nasledne bud presunut na ine okno, alebo pouzit "kopirovat" a nasledne po zmene priecinka "prilepit".Mne staci kliknut na kartu "obrazky", v druhom paneli na kartu "mobil" a potom Ctrl+A a F5, alebo dvojklik na prazdne miesto a pretiahnut. Kazdopadne, toto mam automatizovane v inom programe, takze fotky sa mi presunu automaticky, jednym klikom, rovnako sa mi automaticky vykonava zaloha, na to potrebujem 0 klikov.Inak je zvlastne, ze ludia maju v suboroch taky neporiadok, pri nakupe fyzickych veci to tak nie je, ked si v obchode kupite maso, maslo, cestoviny a baterky, tak to tiez vsetko nehodite na zem, ale odlozite do chladnicky, skrinky, vsetko kam patri.Ked uz sa ludom nechce triedit subory, tak aspon zakladne rozdelenie, fotky davat do priecinka Fotky, hudbu do priecinka Hudba a pod., to nie je tak zlozite.
Bože... Tohle je úplně klasickej případ, kdy prostě s tím programem (v tomhle případě Průzkumník) neumíte, a žijete v představě, že tam je něco pomalejší.V průzkumníku stačí kliknout na záložku "obrázky" (ekvivalent vaší karty v TC), skrze CTRL (otevře nové okno) kliknout na "mobil", a poté přetáhnout myší. Je to úplně stejný jako v TC, ale whatever. A i kdyby to bylo pomalejší, tak jsou to řádově stovky milisekund. Tohle akorát potvrzuje tu domněnku, že uživatelé TC jsou elitáři.Že máte automatizovaný přesuny je cool, já mám zase automatický odesílání fotek a videí do self-hosted cloudu, kde mám pravidelnou zálohu skrze rsync na jinej site. Nějak nechápu, proč se o tom bavíme, když tohle se týká naprostý minority uživatelů.
A ve složce obrázky pak máte patnáct tisíc fotek na jedné hromadě? Dobrý...
A proč ne? Vy lezete do té složky a prohlížíte si to tam? Já zapnu aplikaci na fotky kde mám fotky krásně rozšaktulkované jak chci.V základu třeba podle data vyfocení, ale můžu si je zobrazit podle místa, podle foťáku či použitého režimu fotoaparátu, můžu si vyhledat fotky podle obsahu - lidi, zvířata, různé objekty, ke kterékoli fote si můžu přidat jakékoli poznámky, jakékoli metadata.Poté si můžu nechat zobrazit jen fotky z mého iPhonu na kterých je člověk, byly focené v portrétním režimu na konkrétním místě, dal jsem fotce aspoň 4 hvězdičky z 5 a v “metadatu” “poznámka” je napsáno “moje děti” a v metadatu “událost” je napsáno “dovolená”Smím vědět jak přesně bych si to měl zorganizovat na disku abych takové fotky našel během 5. Sekund?Jestli se soubor jmenuje Muj_nejsofistikovanejsi_nazev_fotky.jpg a leží ve /moje/nesofistikovanejsi/cestka/k/fotce nebo se soubor jmenuje sdsvkjdsfhjkldsahflk.dat a leží kdoví kde je naprosto irelevantní
Názor byl 2× upraven, naposled 5. 6. 2021 18:20
Potom ale nastane problem, ak chcete napr. tie najdene fotky zazipovat a nahrat na nejaky cloud, a ta aplikacia na fotky to nepodporuje.
Ano, o kategorizaci a třídění se stará webová aplikace v cloudu. Jak je to na file systému je mi upřimně jedno, z pohledu mě jako konzumenta cloudové služby (byť je v mojí správě na mých serverech) se jedná o abstrakci. Nehledě na to, že fotka může být součástí více alb a být i řádně otagovaná. To na file systému nevykouzlíte.
Uplne v pohode. Napr. hard linky na ulozenie do viac albumov sucasne, a ADS na tagy. Teda co sa tyka NTFS. Pokrocilejsie suborove systemy to urcite zvladnu aj lepsie.
No vidíte, to mě ani nenapadlo. Tak máte pravdu, vykouzlit se to dá. Jestli někdo chce dělat tisíce hard linků a streamů, totálně okrajový funkcionality a ještě specifických pro jeden konkrétní file systém, jeho věc. Já se tomu můžu maximálně tak ze srdce smát, co lidi nevymyslí, aby si zkomplikovali život. Ale tak co, já jsem si taky rozdělil celou domácí síť na vlany, víceméně zbytečná featura a akorát mi to taky komplikuje život.
Jasne, "neumim", vyskusal som asi vsetky suborove manazery a inak ani nepouzivam TC.Problem prieskumnika je aj to, ze akekolvek nastavenia v nom sa po preinstalovani Windows stratia.Kazdopadne, je to na dlhu diskusiu a nechce sa mi do nej.
A není trochu zpátečnícké ty fotky kopírovat z mobilu do počítače? Já vyfotím a během chvíle mám fotky ve všech počítačích, tabletu atd a nemusím udělat vůbec nic. Proč taky. Když náhodou potřebuji poslat nějaký specifický obsah jako soubor, tak prostě na jednom zařízení dám kopírovat a v druhém zařízení vložít kde potřebuji, nač něco řešit složitěji než je nutné :)
Nevím a nezajímá mě, jestli je to "zpátečnické". Otázka je, jestli je to lepší nebo horší metoda a pro koho je lepší nebo horší 🙂.Když už jste se rozhodl využívat systém Applu, chápu, že to děláte i vůči práci s daty. Je mnoho důvodů. proč takový postup není pro každého. Pak ale nemá smysl, abyste hodnotil výhodnost práce filemanažerů, když je vlastně nepotřebujete, protože se soubory nepracujete 🙂
“Ludia maju v suboroch taky neporiadok”Možní proto že mají jiné myšlení než vy. Když pominu práci, tak doma se soubory vůbec nepracuji. Pracuji s fotkama, hudbou, videem, textovými dokumenty. Když potřebuju nějaký takový soubor najít, použiju vyhledávání nebo použiju patříčný SW, když budu hledat všechny písničky kapely X které vyšly v 80 letech a objevily se na filmovém soudtracku a to jen takové které jsem ohodnotil alespoň 4 hvězdičkama na filesystému nenajdu, v knihovně hudebního přehrávače to mám hnedka, zapnu filtr na název interpreta, kategorii Soundtrac, datum vydání a můj rating.Stejně jako když budu hledat fotky na kterých je vyfocený nějaký objekt nebo byly vyfocené třeba na nějakém místě, konkrétním fotoaparátem v konkrétním režimu, jak tohle vyhledám na filesystému když potřebuji sofistikovaná metadata. Když hledám fakturu od konkrétní firmy nebo hledám třeba ve svých článcích, které jsem psal ve wordu a hledám ve kterém jsem použil třeba slovní obrat. Jak to najdu na filesystému, když hledám podle specifického obsahu?
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 6. 2021 18:09
Hlavně pokud mobil nepodporuje mass storage a nehlásí se fakt jako diskovej oddíl (což je docela často) tak to třeba ten TC ani neuvidí.
Uz par rokov ano. Resp. uz dlho, ale pred par rokmi bol pridany priamy pristup v ramci Alt-F1/F2.
Pokud by šlo o nějaké pravidlené operace tak asi ano, ale na takové to běžné fungování se soubory není co a jak automatizovat...
Já v tom ve většině případů vidím spíš tkakové to elitářství - já jsem velký machr a nebudu používat průzkumníka jako ty obyčejné lamy.
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 6. 2021 11:52
Spíš jde o to že když se s tím člověk naučí, tak se většina věcí dělá mnohem rychleji a efektivněji...proč něco dělat složitě, když to jde jednoduše? TC je první věc co instaluju na PC, nedokážu si představit fungovat jen v průzkumníkovi...
A co když tu věc, která v tom jde dělat jednodušeji potřebuji třeba jednou za měsíc? Pak se radši obětuju 5 minut pomalejšímu řešení než abych se hodiny učil s nějakým obskurním programem, který navíc není standardním nástrojem, a vrátilo se mi to tak po 10 letech.
Ja treba cca jednou mesicne potrebuji prejmenovat +- 40 souboru. Maji ruzne nazvy, ale vetsinou je nekde uprostred cislo a to potrebuji zachovat, abytek smazat. V Altap Salamanderu staci jednoduchy regularni vyraz a mam hned hotovo. V pruzkumniku bych to musel delat rucne, soubor po souboru. Jasne, slo by to a 40 souboru neni tolik, ale proc?Kazdy tyden potrebuji porovnat dva textove soubory a najit rozdily. Salamander na to ma opet plugin.
Když to vyhovuje…Normálně uživatel nemá potřebu přejmenovávat pravidelně desítky souborů, obvykle nemá vůbec potřebu cokoli přejmenovávat. A porovnávání dvou textových souborů… Na to asi existují i jiné nástroje, pokud vůbec potřebuju porovnávat dva soubory a ne jen dva texty třeba v rámci revizí dokumentů.V ideálním případě uživatel počítače vůbec něco jako soubory neřeší. Proč taky, vy hledáte soubory? Já hledám obsah, hledám třeba písničku, ne MP3 soubor, hledám fotku, ne JPG soubor, hledám dokument ne soubor docxTo kde je soubor v počítači uložený je irelevantní a vůbec mě to nezajímá, pokud s ním pracuji jako s obsahem, kdykoli ho můžu změnit, smazat, někomu poslat/nasdílet, můžu ho “přesunout” z jedné “složky” do jiné, tím je myšleno nějaké metadato které se pro uživatele tváří jako “složka” nebo nějaký tagJakmile člověk začne přemýšlet tímto způsobem něco jako organizaci souborů může vesele přestat řešit.
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 6. 2021 17:57
Jsou dvě způsoby, jak pracovat se soubory (do toho spadá i název souboru či jeho metadata). Buďto vyhledáváš a nebo prohlížíš (jako je na internetu surfování). Oba dva způsoby mají výhody a nevýhody a proto nespoléhám jen na jeden.
Jasně, normální člověk už dávno nepoužívá MP3 přehrávač, který na AA baterii hraje 50h. Já jo 🙂 A ten mívá u dlouhých názvu, kdy je začátek názvu stejný, problém s řazením, což třeba u audioknih docela vadí.
Tak zrovna to druhé občas potřebuji, ale proč bych k tomu používal nějaký program, když zadám do Googlu "online diff" a mám to taky? Samozřejmě za předpokladu že to nejsou nějaké tajné věci typu smlouvy a podobně. B-]
No já to potřebují i v práci a tam mohou být i soukromé údaje. Ale jasné, normální uživatel to nepotřebuje.
Přesně tak, tady ty komentáře to jenom dokazujou. Linuxáci a lidi co používaj na všehno TC si přesně tohle myslej, že jsou něco víc než lama. Jenomže já jako obyčejná lama v práci edituju stovky až tisíce programů do CNC strojů a žádnej TC k tomu nepotřebuju, stačej mi klávesový zkratky a rychlý prsty.
Když vás baví ušoupat si prsty, jistě to tak dělat můžete, proč ne? Tu pohádku o vybrání vody z rybníka sítem znáte?
Ked sa uz tato tema recykluje, preco nepridate anketu, aky program pouzivate na subory, moznosti ako:- Windows Prieskumnik- Total Commander- FreeCommander- Double Commander- Unreal Commander- Altap Salamander- Directory Opus- Xplorer²- Q-Dir- XYplorer- Explorer++- Multi Commander- InyV komentaroch by mohli uzivatelia napisat aj dovody, preco pouzivaju prave tento program, vyhody ake ma oproti inym a pod.Pokial takato anketa nebude, mozete napisat svoj nazor sem, ja som skusal asi vsetky neplatene a par platenych, vratane Total Commander, ale plne mi vyhovuje len FreeCommander, tu su dovody, preco prave tento program:- prisposobitelnost - toto je hlavna vyhoda, da sa prisposobit aby vyzeral ako TC alebo ako Prieskumnik, alebo ako Salamander, alebo tak ako potrebujem- panely - plne prisposobitelne su hlavny, prostredny, lavy, pravy, adresovy, "statusovy", aj panel prehliadaca- male i velke ikony pre vsetky panely- 2 vlastne klavesove skratky pre vsetky funkcie- pouzitie vsetkeho len mysou alebo len klavesnicou- karty/taby - plne prisposobitelne, dlzka nazvu, bez nazvu, ikony - vlastne aj velke, zamknutie, vlastne farby, prepnutie na poslednu pouzitu...- profily - nastavitelne pre vsetko, napr. stlpce, automaticke zobrazenie, vyhladavanie, hromadne premenovanie- front/queue - postupne kopirovanie poloziek po jednej- pluginy TC pre interny prehliadac a archivne- farebne schemy, tmave aj svetle (vsetky su na oficialnom fore)Hlavna vyhoda, prisposobitelnost, moze byt pre niekoho problem, chce to nejaky cas na prisposobenie svojim potrebam, ale potom je mozne rozne veci robit ovela jednoduchsie a rychlejsie.Jeden priklad, hromadne premenovanie 100 jpg obrazkov, ktore su v priecinku spolu s videami a inymi subormi, normalne by to trvalo desiatky sekund, mozno niekolko minut, mne to trva par sekund, stlacim skratku pre oznacenie suborov s rovnakou priponou, F2, sipkou vyberiem profil, napr. 3x sipka dole a Enter.
Total commander lidi jsou kolikrát uplně bezradný když někde ten TC neni, vubec neuměj s průzkumníkem zacházet, nevěděj že jde přichycovat okna ke straně a půlit je tak a podobně, to je tam už od sedmičky nebo možná od visty. Někdy je lepší se s tim prostě naučit než používat 30 let starej software.Jako chápu že jsou spousta věcí který průzkumník neumí (hromadný přejmenování souborů a podobný) ale nepřipadá vám to trochu úchylný používat TC na přesun něčeho z flešky na plochu? Vždycky z toho mam záchvaty smíchu když to vidim. 😀PS: Myš pro procházení složek a většinu běžný práce skoro vubec nepoužívam, je to na klávesnici efektivnější a průzkumník (zaplať pánbůh) furt chápe že když zmáčknu třeba K, tak se mi označej soubory nebo složky začínající na K a podobně, jenom se děsim co s tim MS provede, abych časem ten TC taky nepotřeboval.
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 6. 2021 01:26
Vlastně i to hromadné přejmenování souborů umí průzkumník už od XPček, ale samozřejmě jen primitivním/jednoduchým způsobem, kde nemáte různé volby.
Každej má svoje způsoby. Stejně tak bych mohl říct, že mi připadá úchylný přetahovat něco z flashky na plochu 🙂A TC není 30 let starý, poslední verze vyšla předevčírem.
Jj, miluju univerzální schránku na Apple. Na Macbooku označím soubory, zmíčknu CMD+C a na MacMini na vhodném místě dám CMD+V a soubory už sviští :)
Windows umí taky.
Dyť se to přece ve Windows dělá uplně stejně, tenhle koment nechápu, každej přece používá CRTL+C a CTRL+V
Obávám se, že přichycování oken mi v práci se soubory příliš nepomůže. Ostatně totéž lze dělat s oknem TC, ale proč by to někdo dělal?
Já to teda dost používam, dřív když jsem chtěl dělat pořádek v ňáký složce tak jsem si jí musel na tu část monitoru složitě a zdlouhavě nastavit ručně, teď to udělam jednim pohybem za čtvrt vteřiny a na druhý půlce monitoru si můžu otvírat další složky do kterejch to třeba budu třídit ten bordel.
Nevím, co mi nějaké hloupé přichycování ke straně, když explorer bez nějakých pluginů neumí zobrazit více jak jedno jedinou lokaci, vyhledávat, filtrovat podle parametrů a desítky dalších věcí.Uživatelé TC většinou mají v počítači pořádek a tudíž nemají všechno naházené bez ladu a skladu na ploše jako lamy jako jste vy. Jste fakt IT klaun.
Jasně, protože k tomu abych měl na disku pár složek třeba s pracovníma projektama určitě potřebuju TC. Nehledě na to, že když už chcete být hardcore, tak proč používat nějaké TC, když můžete rovnou použít terminál (myslím teď bash)?
Lol a jak mi přesně pomůže TC v tom, abych měl pořádek v systému?Já nevím, tyhle války ajťáků jsou zbytečný. TC prostě používají boomeři, kteří jsou zvyklý z dob MS-DOS na Midnight Commander, a všechno řeší přes terminál. Nedivil bych se, kdyby byl TC jediným GUI programem, který používají rádi. Každej je nějakej, já mám zase rád file manager Nemo, který má Linux Mint. Ten má taby, a když potřebuju, tak si z něj jednou klávesou ten dvoupanelový správce udělám taky.
TC mi ale taky neumí najít třeba skladyb interpreta které se objevily na kompilacích v 80 letech, nebo mi nenajde fotky podle EXIF informací či dalších metadat, kdežto windows vyhledávání ano
A proto je prima, že si každý může vybrat to, co mu vyhovuje 🙂.Nikdy v životě jsem nehledal skladby podle interpreta a metadata fotek ... nevím, snad někdy dávno ... Mimochodem ale, kdyby nějaký fanda Tc chtěl, jsou na to myslím pluginy jak to Tc naučit.
Ale ano, uplne v pohode.
Hele k tomu pořádku, pokud máš PC 15 let a víc, tak tam nejspíš máš pěknej bordel taky aniž by sis to uvědomoval. Když třeba něco stahuješ, tak rovnou při stahování vybíráš konkrétní složky kam to má jít? Asi těžko, jde ti to do složky downloads a nebo na plochu a pak teprve řešíš co s tim. Každej potřebuje ňákou pracovní složku na ten bordel kterej se pak roztřídí. Mobilní lidi maj tu výhodu že ten bordel neviděj protože běžně nepoužívaj žádnej průzkumník souborů. Na PC to bohužel vidíš a musíš řešit.
Já teda při stahování vybírám, kam to chci uložit. Na různá místa dávám třeba instalačky nebo filmy. Že výrobci browserů přišli s konceptem, že se všechno nacpe do jedné složky, aniž by se to na něco ptalo, je jiná věc. Kdo si to nepřepne, tak v tom opravdu může mít bordel.
Na přesun souborů z fleshky průzkumník stačí. Na vše ostatní máme lepší programy.
A o tom taky přesně byl muj komentář, řikam že je úchylárna spouštět TC na to abych překopíroval jednu složku od někud někam.
Oni uživatelé TC ho kvůli přejmenování složky taky nepouštějí, protože jim zpravidla běží pořád 🙂
Nepouzivam sice TC, ale iny suborovy manazer, no s tymto nazorom nesuhlasim.Prichycovanie okien poznam a mam to vypnute, mam nastavene presne velkosti a nemam rad ked mi to nieco rozhadze, na posuvanie okien pouzivam HotkeyP (cesky program), len Windows nastavil medzery pri okrajoch obrazovky, takze uz to nefunguje dobre.Kazdy ma rad to, na co je zvyknuty, vacsina ludi nema rado zmeny a ucenie, takze budu radsej pouzivat nesikovny, nevybaveny a pomaly prieskumnik, ako vo vsetkych smeroch lepsi suborovy manazer.
Přichycování oken byla první věc co mi chyběla po přechodu z Win na MacOS, naštěstí aplikací je spousta navíc umí víc než windows, krom klasického hození okna na jednu polovinu/čtvrtinu umí třeba třetinovou či čtvrtinovou šířku - super na ultrawide nebo super ultrawide (32:9), umí zvětšit na přednastavenou velikost, umí přehazovat okno mezi monitory atp. Nicméně přichycování oken tím že ho přetáhnu na patřičnou pozici také nepoužívám, vystačím si s klávesovými zkratkami.Souhlasím s tím že kadždý používá to co mu vyhovuje nejlépe a to že někdo nedokáže pochopit že někomu prostě sedí něco jiného, nebo nepotřebuje něco extra, je jen omezenost nebo arogance takového jedince.
Máet pravdu, každému vyhovuje něco jiného.Delší dobu jsem se snažil přichycování oken využívat, přišlo mi jako dobrý nápad, ale prostě mi to nesedělo, už ho mám vypnuté.
No dobře, ale k čemu je mi ten líp vybavenej souborovej manažer když ty jeho funkce vubec nepotřebuju? Já mam rád PC co nejčistější, co nepotřebuju, to neinstaluju.
Ja jsem uzivatele TC, ktery by bez nej byl bezradny, fakt jeste nevidel. Nikdy, zadneho. ;o) Pouzit debilni Pruzkumnik a spachat to, co by v TC slo rychleji a pohodlneji, pomalu a nepohodlne, zvladne kazdy. KAZDY uzivatel TC to slusne zvlada, protoze si uvedomuje, ze TC proste na vsech strojich neni.(Vyse uvedene se netyka jen TC, ale i ostatnich dvouokennich spravcu.)
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 6. 2021 12:42
Hele věř mi že ty lidi existujou. Třeba náš servisák na CNC stroje otevírá TC automaticky na všechno, jak kdyby ani nevěděl že Windows má průzkumníka. Nejvtipnější na tom ale je že ty lidi maj často tu free verzi kde se při spuštění musí zmáčknout jedno z těch 3 tlačítek a hrozně to otravuje, to by mě fakt nebavilo, to bych si to snad radši koupil. A to se dostáváme k další věci, mít placenej souborovej manažer co se musí aktivovat k tomu abych mohl používat PC mi připadá fakt směšný.
No, když ve windowsech souborovej manažer není, tak co zbejvá ...
Aha, takze v tomhle pripade Vy vlastne vubec nevite, jestli by bez TC byl bezradny. A predpokladate, ze kdyz mackani 123 hrozne vadi Vam, tak musi vadit kazdemu. :o)Ja chapu, ze se tu bajku o bezradnych elitarich snazite aspon necim podlozit, ale tohle je fakt usmevne. Smirte se s tim, ze neni na svete program ten, co by se zavdecil lidem vsem. A nebudte smutny z toho, ze se Vam TC nelibi.
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 6. 2021 14:36
Nejsem nějaký zarytý fanoušek průzkumníka, ale zaráží mě to samé. Většinou u starší generace, která počítače až tak nežere. Člověk připíchne flashdisk, vyskočí jim volba co chtějí udělat, oni jí stornují, najedou na TC, nalistují si v jednom okně flashdisk, pak hledají v druhém okně složku (resp. plochu). Vždycky na to udiveně koukám a když zaraženě zmíním, že stačí přeci rovnou nechat vyběhnout z té nabídky okno průzkumníka a jednou táhnout na tu plochu, bude to rychlejší. Jen pokrčí rameny a jedou dál. Nutno podotknout, že většina z těch lidí (alespoň co jsem viděl) nějak příliš neovládá pokročilejší funkce v TC.
Tak ked ma clovek nejak nastaveny TC, zvycajne nepouziva Explorer.Explorer napr. stale nevie abecedne triedit podla pripony, co je napr. moje defaultne triedenie. Ak chcem z tej flashky skopirovat vsetky .docx, tak ich v TC najdem rychlejsie, nez keby som ich mal hladat v Exploreri. Tam ani neviem, pod cim by som ich hladal. Dokument Word? Word dokument? Microsoft Word dokument? Lisi sa to v anglickej / slovenskej verzii?Teraz som skusil Ctrl-F "docx". V TC by som to mal okamzite, v Exploreri za desat sekund nebol ani v polovici prehladavania daneho priecinku, predpokladam, ze prehladaval aj obsah, ale uprimne, neviem, nikde som v tom policku na hladanie nevidel moznost obmedzit hladanie iba na nazvy suborov.Osobne mam akekolvek vyskakovacie okna po vlozeni flashky vypnute, uz od cias, kedy sa takto cez autorun.inf siril malware.Rovnako mam nejaku zabehanu adresarovu strukturu, na plochu si veci zasadne nedavam, ako docasne ulozisko je prilis neprehladna, plus je to len virtualny priecinok (AllUsers plus moja plocha), plus plochu nikdy nevidim, nejake programy su spustene stale, tak to je pre mna sikovnejsie riesit priamo v TC, nez sa snazit dosiahnut porovnatelny komfort v Exploreri. Naco aj.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.