Datové schránky nemám a jednou za rok papírové podání daně mě nevadí. Jak jsem zjistil, tak aktuálně datové schránky stejně k zasílání daní a přehledů neslouží, takže mě budou k ničemu, protože na ŽL si vydělám jen sporadicky plus nějaký ten roční podíl z pronájmu z nebytových prostor SVJ, který nestačí ani dva obědy. Že prý se člověk při podávání el. přiznání vyhne frontám... no já jsem včera podával na finančáku i na socálce a žádné fronty jsem na podatelnách nezaznamenal...
Vadí mě, že případné dokumenty vydrží ve schránce jen 90 dní. Je možné si zaplatit delší úschovu, ale platiti 120 měsíčně za 20 dokumentů!? Tady se někdo pomátl na rozumu. Jako NEuživatel vím aktuálně o možnosti nechat si vše převést u CzechPointu do papírové formy, což je dle mého názoru zatím jediná trvalejší forma dokumentů. Problém je, že se člověk musí trmácet někam a ztrácet čas a 30Kč za každou stánku... Aktuálně úřadům ročně dodám 10 až 20 listů papíru a bez nutnosti platit poště za zaslání, neboť podám osobně. Navíc mám razítko, kdy jsem podání provedl. Od úřadů jsem za posledních 10 let nedostal poštou žádný papírový dokument. S datovými schránkami od mě ročně odejde 0 dokumentů. Jak jsem psal daňová podání a přehledy se přes DS nezasílají, na to jsou EPO, ale k tomuto nemáte právně hodnotné razítko na kopii, jaké a kdy jste podání provedli a že skutečně data dorazila (Pouze informace o tom, že byla odeslána.). Od úřadů mě ročně přijde 0 dokumentů, ale budu mít akorát tak starosti, když náhodou nějaký ten dokument přijde, protože po 10 letech pasivního sledování DS zapomenu, že nějaká schránka existuje, co a jak s ní mám dělat a to málo co si budu pamatovat nebude platit, protože rozhraní bude jiné...
Pravdou je, že DS mají výhodu v tom, že máte menší pravděpodobnost, že vám něco důležitého uteče...
Názor byl 1× upraven, naposled 08. 03. 2022 11:43