Vy a počítač: Kdy upgradujete na nejnovější verzi operačního systému?

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 66

Názory k článku

19. 09. 2022 10:11

Už mám Windows 11 od té doby co mě ho systém nabídl instalovat a maximální spokojenost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 09. 2022 10:01

Tak Windows11 nejsou vtip ? Byly verze co jsem mít musel Milénia , Server 2003....Poslední co jsem v preview verzi provozoval byly Windows 7 . To je vrchol OS z Redmondu . Bohužel 8 už byly spíš krokem mimo ,10 jsou zase jen uhlazené 8 navíc stále nejsou doladěné a rozhodně to není OS s kterým bych vnitřně byl " v pohodě " A ve stavu kdy čekáte , že vám někdo odemkne konečně funkcionality v 10 přichází Windows 11 .....ech .Tak ty nejen že nečekám ale rovnou říkám nestojím o ně .Stále je kupa věci k dodělání v10 a už přicházejí zprávy z fronty ,že 11 opět neumí další a další věci co v 10 už nějak fungují ( za pomoci schyzofrenie a několika ovládacích panelů ....) 11 ? Proč ,nač? Zbytečnost !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2022 22:11

Dlouho jsem byl na Win 7, ale po upgradu PC jsem tehdy přešel ihned na 8.1. Když vyšel win10, vůbec jsem neupgradoval, aby se mi instalované aplikace nerozbily(často namodované hry). Na Win 10 jsem přešel až před 3 měsíci, protože po upgradu grafiky na AMD RX 6600 XT nebyly dostupné ovladače na win 8.1. Driver šel sice trikem nainstalovat i na win 8.1, ale padal často po pár minutách videa na youtube s google chrome. Je zajímavé, že na firefoxu driver nepadal. Teď jsem s Win 10 spokojený, prakticky identický systém k win 8.1.Na win 11 chci přejít, protože se mi nové funkce třídění a řazení oken líbí. Jen čekám, kdy půjde odnastavit pár idiotských funkcí, jako třeba nové kontextové menu pravého tlačítka.. jako ať si tam přidávaj co se jim zlíbí, ale základní funkce jako je nabídka po stisknutí tlačítka je alfa a omega systému, a na tohle si fakt zvykat nehodlám. Respekt všem, který to nesere.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 09. 2022 14:30

Karel Kilián - to je naprosto přesné, až na drobnosti skoro jako kdybych to psal já , jak co se týče woken, tak Androidu !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 09. 2022 13:11

Idealni by bylo do funkcniho systemu nepridavat zadne updaty. Tento stav se bohuzel osvedcil ve vsech moznych pripadech. Proste, vylisovat system a programy na nejake cd medium a dal uz do toho nevrtat, jen read-only.
A, bohuzel, MS misto aby system vylepsoval, tak pokazde prijde s novou nedoladenou verzi. W7 nebylo nikdy dokonceno. W8 take 70% veci z w95 nikdy nejelo. W10 je stale nedodelane. A uz tu mame W11. A MS skype se mi startuje na adroidu sam, nelze ho zastavit, neukazuje ho ve spravci procesu. A podstatne je, ze mi vytezuje tablet tak moc, ze se v podstate zadny dalsi program neda spustit, kdyz na pozadi bezi takovyhle smejd.
Cili, ja doufam, ze se MS brzo vzpamatuje. Udela neco s updaty, aby uzivatel dostal fakt minimum a aby pri updatovani systemu neswapoval disk na 100% 2.5h, protoze pri tom se neda nic delat! Navic, se pri tom pocitac silne hreje, coz znamena emise z jaderne elektrarny. Cili, v podstate je to skodlive :)
Ja bych proste rozsekal win na spoustu drobnejsich programku, ktere muzou bezet samostatne, podobne jako web-services. Tim padem se pak neupdatuje knihovna ze 100MB daty, ale jen treba 100k. Neni problem uzivateli pripravit zip balicky s opravami.
Mne to treba dost trapi, protoze jako IT mam ve firme dost neprijemnou pozici, kdy treba pri velkem updatu pul dne nejede pocitac a dostavam nadano od ucitele, sefa, spravce budovy a dalsich lidi a pritom neni vina u mne, updaty nejdou zakazat a spousti se sami.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 09. 2022 12:52

Jsem v Insider Preview od roku 2014 kdy vznikl ( dříve Technician Preview) a až na known issues toho daného sestavení žádné problémy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 09. 2022 11:41

Otázka se týká desktop/notebooku předpokládám. Tam používám ArchLinux (btw) a díky rolling release modelu upgraduju na nejnovější verzi OS a SW každý den.Na serverech (Proxmox, Alpine, Ubuntu LTS, Debian) updatuju cca 14 dní po vydání nové verze. A Windows Servery updatuju až po ukončení jejich technické podpory.Na mobilu customROM crDroid, tam updatuju ihned, jak vyjde aktualizace (cca 1x týdně).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 09. 2022 09:24

Skor premyslam nad downgrade, od cias W7 nove verzie Windows nie ze neprinasaju nove funkcie, ale zhorsuju pouzivatelsku skusenost, W8.1 bol meh oproti W7, W10 neprinasa prakticky nic (okrem pouzitelneho start menu) oproti W8.1, W11 oproti W10 uz vonkoncom nic.Ak by som musel reinstalovat pocitac, tak by som z W10 presiel bud na W8.1 alebo mozno este lepsie na W7. Ostatne aj na W2K som zostal este v casoch WXP ktore ma nijako nelakali.Paci sa mi myslienka prechodu na Linux s ktorou sa pohravam tak poslednych 20 rokov a kazdych par rokov si overim, ze to stale nie je pouzitelne bez problemov a obzvlast posledne roky bohuzial moj pracovny softver nema pod Linuxom ziadnu porovnatelnu alternativu (este aj ten blby Libre Office je tak tak pouzitelny miesto MS Office, ale uz vonkoncom nie je specializovany softver), takze na Linux mozem zabudnut nech by bol akokolvek pouzitelny.Na mobile to mam podobny, bezim stale na 8.1, kedze Android dostiahol vrchol niekde okolo 7-8 a odvtedy to uz ide len dole vodou a to zhorsovanie akcelerovalo v poslednych 2 verziach so stale vacsim zamykanim a znepristupnovanim systemu. Zena ma na mojom mobile co som jej dal 9tku aj ked by tam mohla mat 12tku, ale k comu je dobre mat tam nove ciselko, ked tam realne nebude pri dennom pouzivani ziadne zlepsenie. Roky sa chystam kupit novy mobil, co bol docela problem ked chce niekto kompakt s dobrym fotakom, bateriou a bez nejakych asymetrickych dier v displeji, teraz sa to trocha zlepsilo (je k dispozicii poruchovy Ausus, Samsung s pomalym fotakom a povedzme Xiaomi 12X), ale hrozim sa softveru a tak ako pocas predoslych 11 rokov bude po kupe mobilu okamzite nasledovat instalacia custom ROM, aby som si ho nastavil tak ako ho chcem mat a nie ako mi ho chcu nanutit len aby sa tvarili ze nieco zmenili bez ohladu na funkcnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 09. 2022 09:10

V ankete by se mi hodila moznost "kdyz kupuju novy HW".Jinak to samozrejme zalezi zarizeni od zarizeni, jak psali ostatni. Ale na hlavnich PC to vetsinou delam pri vymene HW, tj. jednou za 5-10 let.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 09. 2022 08:31

Jakožto uživateli archlinuxu mi aktualizace chodí prakticky každý den tak, jak je autoři jednotlivých programů/komponent systému zveřejňují. Občas se sice něco rozbije ale je to spíše vyjímka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 09. 2022 08:04

Ja používam Windows 11 Dev a nemám problém. Občasne boli problémy s beta funkciami, ktoré sa dali vypnúť a fičalo to. Teraz najnovší build fičí krásne a nevrátil by som sa k stable verzii W11 ani keby mi platili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 09. 2022 07:44

to je zase článek... stačilo udělat nesmyslnou anketu a vyjde to stejně..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 09. 2022 07:34

Windows som inštaloval vždy hneď ako vyšli resp. možno som počkal pár dní či týždňov.
S Windows 11 (Po tom čo som si to skúsil u kolegu na PC) som neaktualizoval dodnes. To je katastrofa.
Navyše doma mi to ani nejde lebo nespĺňam požiadavky očividne i7, 16 GB RAM mu nestačí... (i7 je jedna verzia pred tou ako je podporovaná). Takže za mňa Windows 11 je veľký fail.
Pri Androide (hneď ako vyjde) ani nie je možné, keďže výrobca väčšinou upravuje Android pol roka.... A aj keď ho vydá tak zväčša s chybami a tam je to riziko veľké pretože ak je to posledný update tak máte smolu a tie chyby už nik neopraví....(Tam už potom ostáva len custom ROM)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
13. 09. 2022 07:26

Nesnažím se mít aktualizaci hned první minutu. Vždy čekám než mi aktualizace Apple nabídne.
Před rokem a půl jsem po 30 letech odešel od Windows s celou firmou. Důvodem byly právě aktualizace. Tedy, spíš jejich dopady. Tato změna byla velmi nepohodlná, ale dnes jsem šťastný, že jsem to udělal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 09. 2022 07:09

Na Android telefonech, když jsem míval ještě Xiaomi, jsem si dával na čas, třeba Manželčin model dvě vělké aktualizace zabíjely a musely se reklamovat (Mi A3), naštěsti to nestihla nainstalovat.U iPhonu a iPadu, instaluji hned, u Apple Watch když mi to vyhovuje, mám staré AW3 a ty tu aktualizaci umí dělat fakt dlouho. Navíc AW jsem kupoval jen proto abych mohl odemklnout iPhone s respirátorem a aby mi automaticky odemykal Mac, případně na něm potvrzoval akce místo biometriky, púrotože Macbook používám ve většině případů zavřený. Takže nové funkce AW mě netrápí, navíc AW3 už nedostanou WatchOS9...U Galaxy Tab S8+ aktualizuji také hned, jak zjistím aktualizaci, Podobně to mám u WIndows. Windows 11 jsem dokonce instaloval pár minut po ukončení keynote na které se představily a od té doby nechci pracovat s jinými Windows než 11. Udělaly velký posun k čistému UI a jeho ergonomii. Ještě to chce dotáhnout vyhledávání tak jako Spotlight na Macku.MacOS pak instaluju když mám náladu na restart. Pokud je to bezpečnostní aktualizace, tak ji nechám čekat klidně 3-4 týdny abych to nemusel restartovat (Macbooka vůbec nevypínám, běží 24/7). Pokud jde ale o novou feature na kterou čekám, snažím se aktualizaci najít manuálně rychleji než mi ji MacOS nabídne sám. Například aktualizace která přinesla Universal Control

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
13. 09. 2022 07:04

Před 15-20 lety byla každá nová verze Win nebo jinýho softwaru skok kupředu a rád jsem upgradoval a hledal ty inovace. Posledních 10 let jsou bohužel veškerý upgrady čistě nucený a v 99% případů je novější verze hůř ovladatelná a ošklivější než ta předchozí verze, takže teď naopak většinou autoupdaty blokuju všude kde to jde a přecházim na novou verzi až když to jinak nejde, k tomuhle mě boužel donutily společnosti jako Microsoft, Mozilla a spousta dalších.
Co se týče androidu, aktualizace mě tam uplně buděj hrůzou ze spaní, člověk si koupí drahej mobil, aktualizace ho rozbije a další verze která by to opravila už nevyjde a návrat na starou verzi oficiálně nejde, takže člověk musí neoficiálně flešlovat starou verzi zpátky, tohle už prostě zašlo moc daleko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
13. 09. 2022 06:39

Na hodinkach Garmin casto instaluji beta verze - zvlast v pripade, ze beta opravuje nejaky zasadni problem. Pri iOS jsem nedockavy a instaluji pravidelne v srpnu jiz nejakou sedmou betu noveho systemu a naopak u pocitacu vzdy a pouze finalni verzi. U pocitace se navic o ty systemy ani nezajimam, ono se to samo se to ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 09. 2022 05:49

Postavil jsem si nedávno novou mašinu a dal na ni Win11. Pohoda, všechno jelo, až do aktualizace zhruba před měsícem která neproběhla korektně. A neprobíhá. Nemám z toho dobrý pocit, naštěstí můžu pracovat jinde kde jsou sedmičky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 09. 2022 02:05

Zase nemohu dát hlas, protože nemohu dát s čistým svědomím ani jednu z odpovědí. Třeba na mobilu a tabletu instaluji hned, jak je dostupná nová verze, ale netestuji tam. Na to jsou tato zařízení moc důležitá. Stejně tak bych si nedovolil experimenty na svém pracovním notebooku. Ale na mém domácím počítači, to je jiná. Nicméně, nebylo to tak vždy.
Windows 95, 98 a i ME (byť toho posledního jsem litoval) jsem instaloval prakticky hned, jak jsem měl počítač, který je zvládl. S Windows XP jsem trochu vyčkával, ale protože ME byly fakt hrůza, tak jsem nakonec podlehl a nelitoval. Do Visty jsem šel po pořízení nového počítače a ani jsem tak moc nelitoval, byť tam byly věci, které mne iritovali. U Windows 7 jsem vyčkával na reakce, ale pak jsem do nich šel. Jen jsem se tenkrát nedokázal rozhodnout, jestli jít do 32 bit verze, nebo 64 bit verze. Z dnešního pohledu to zní směšně, ale tehdy jsem pořád měl některé 16 bit programy, které jsem používal. Nakonec jsem ale přece šel do 64 bit verze. Windows 8 jsem úplně přeskočil a šel až do 8.1. Nakonec jsem si zvykl a byl spokojený. Windows 10 jsem testoval od hodně rané fáze, ale k finálnímu přechodu jsem se rozhodl až skoro po roce. Do té doby jsem měl na počítači jak 8.1 tak Insider verzi 10. Windows 11 jsem netestoval, protože můj počítač nesplňoval požadavky MS. Nicméně proto, že jsem upgradoval počítač zhruba v době, kdy vyšly Windows 11, tak jsem se rozhodl, že je tam rovnou dám. A i když mě na nich, podobně jako svého času na Vistách, dost věcí irituje, o návratu zpět na 10 nakonec neuvažuji, protože jsem si na ně už přece jen zvykl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 09. 2022 01:27

Většinou tak během jednoho roku, ale na Windows Me nikdy, na Windows XP nikdy, na Windows 8.x nikdy, a na Windows 11 nikdy. :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 09. 2022 00:04

Nedali by se používat Windows PE jako hlavní/jediný OS?
Bylo by to nelegální? Eula to zakazuje?
Jak by se tak pak dokazovalo?
Není tedy ani možné legálně používat Windows PE ve virtuálu pod Linuxem y protože by to ta licence neumožnila?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 09. 2022 23:04

PC, tablet a telefon - kdykoliv to jde
HTPC, soukromé servery a router - když si vzpomenu
Firemní servery - nikdy, nejsou přístupné z internetu a vývojáři by mne zabili, měnit jim to pod rukama. Stále čekám, kdy budu moct vypnout poslední wheezy, optimistický odhad je konec příštího roku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 09. 2022 22:41

Upgraduji až v momentě, kdy je podíl nové verze na trhu vyšší než té verze původní, nebo aspoň hodně poblíž.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 09. 2022 22:10

No, vzhledem k tomu, jak nová Windows všemožně s něčím otravují a zdržují, tak už nejspíš nikdy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 09. 2022 22:08

Chybí tam se možnost změnou HW. Můj případ.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 09. 2022 22:07

iPhone, iPad, macOS - vetsinou hned
Windows - kdyz mam cas restartovat, vetsinou na nic necekam
NAS - cekam alespon 2 tydny od vydani verze
router - vetsinou hned
AP - vetsinou hned
Android - hned
osotatni zarizeni - tak nejak kdyz na to prijde rada 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 09. 2022 22:01

Boli casy, ked som upgradoval, hned po vydani noveho OS... prvy krat som downgradoval pri Windows 8 a od vtedy som si vzdy pockal na nazory od "testerov po oficialnom release". Druhy krat som robil rollback, ked sa mi "nasilu" natlacil Windows 11 (to som uz bol pouceny z recenzii, ze neinstalovat. Holt jedno rano ma na zapnutom PC Win 11 skutocne privital, aj ked som niekolko tyzdnov predtym zamietol jeho instalaciu)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
12. 09. 2022 21:38

Používám Windows 7 a instaluju aktualizace, které pořád ještě chodí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
12. 09. 2022 21:31

Počítače - rolling updates, takže min. jednou týdně (I use Arch btw).Mobily - obvykle co měsíc, updaty posílá Samsung celkem pravidelně.Router - jednou za několik měsíců, nový firmware kontroluji měsíčně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 09. 2022 21:28

Telefon, hned jak mi vyskočí aktualizace (což se skoro nikdy neděje).
Lunux Mint - v náhodných intervalech tak cca 5x ročně spusím update.
Windows 10 - na 11 jsem ještě nepřešel a ani nemám důvod přejít, u ostatních velkých aktualizací odkládám tak o půl roku nebo déle.
Ano Windows mne naučil odkládat aktualizace, protože ne mnou Windows update pravidelně vyj*bal.
To byly problém ovladačů. Aktualizace nefungovala, protože jsem měl připojený Kindle , modré smrti při startu, zacyklený, nekonečný restart. Aktualizace notebooku z Windows 7 na Windows 10 která trvala 4 dny 15 hodin!!!! schválně jsem si to zapsal. Pády programů po aktualizaci. Nefunkční zvukovka, odpojování a připojování myši. Pády GPU v notebooku, protože Windows nainstaloval update ovladače, který už nebyl pro danou GPU podporovaný....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 09. 2022 21:23

Obvykle hned - dalo by se říci, že jsem early adopter.Tedy s jednou výjimkou. To zparchantělé tabletové prostředí v jedenáctkách je pro mě zablokovalo, těm jsem se vyhnul.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 09. 2022 21:18

Já se celkem řídím pravidlem: Když to funguje tak na to nehrab.
Tedy pokud současný systém funguje tak nemám důvod upgradovat. S novým počítačem si samozřejmě pořídím aktuální systém, ale když ten starý systém funguje tak nevidím žádný důvod k upgradu na nový. Tedy na hlavním počítači zůstávám na windows 10. 11ky budu pořizovat až s novým strojem. Na jednom starším notebooku mám dokonce stále windows 7.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 09. 2022 21:09

To nejde říct tak jednoznačně. Ochota upgradovat závisí na tom, o jaký systém jde, jak moc ej spolehlivý a důvěryhodný.
U linuxu s chutí testuju novinky, u androidu čekám na vlastnosti finální verze, u windows se upgradu bráním tak dlouho, jak jen to je možné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 09. 2022 20:58

Win11 nejsou tak špatné. Kdyby ponechali stávající funkce z Win10, tak by nikdo neremcal.
Ale seskupovat dole v liště aplikace do 1 čtverečku, to je teda megaopruz, který nedává smysl, když je dost místa. Přitom stačilo ponechat nastavení, jen změnit to výchozí. Překlik mezi okny 1 aplikace tak trvá 3x dýl.
A podobných maličkostí, které jen otravují, je tam víc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor