Reklamy ve sportovních přenosech by se zanedlouho mohly podobat těm webovým. Do vysílání jsou již nyní přidávány virtuálně, což brzy umožní i jejich přesnější cílení. Potenciálně mohou virtuální reklamy zkultivovat sportoviště.
Reklama je nedílnou součástí sportu a většina sportovních klubů by bez ní mohla fungovat jen v omezeném režimu. Stinnou stránkou je omezování diváckého komfortu, vizuální smog zaplevelil ledové plochy, okolí fotbalových hřišť a často i basketbalové nebo volejbalové palubovky.
Typickým příkladem je právě tuzemská hokejová extraliga, kde na mnoha stadionech najdeme naprosto nevkusné reklamní bannery po celém ledě, v nichž se divákům ztrácí puk. Malým světlem na konci strašidelného reklamního tunelu jsou virtuální reklamy, které by se mohly postarat o eliminaci reklamy se zachováním příjmů. V zahraničí už s jejich nasazením začali.
S umělou inteligencí a strojovým učením
Když mluvíme o virtuální reklamě, nemyslíme tím vyskakovací reklamu, která jednou za pět minut vyjede do pravého spodního rohu obrazovky. Máme na mysli reklamy, které simulují fyzické bannery na ledě, mantinelech nebo třeba za fotbalovými brankami. Díky možnostem moderních technologií si můžete virtuální reklamy prohlédnout již nyní – stačí si pustit libovolný zápas z hokejové NHL, baseballové MLB nebo fotbalové NFL.

Stejný okamžik, dvě televizní stanice: reklamy se liší podle toho, kde je zápas vysílán
Využívá je rovněž velká část týmů a vysilatelů z německé fotbalové Bundesligy. V ideálním případě nebude možné virtuální reklamy rozlišit od těch, které jsou fyzicky instalované na stadionech. Ať už to bude reklama na mantinelu, nebo na ledě, díky klíčovacím schopnostem si jí všimnete až v okamžiku, kdy se změní.
Pokračování článku patří k prémiovému obsahu pro předplatitele
Chci Premium a Živě.cz bez reklam
Od 41 Kč měsíčně