Já si myslím že s VR to chce úplně nový "koncept" zpracování obrazu. Současný stav, kdy grafická karta vygeneruje dva 2D obrázky a pošle je do brýlí, je dle mě špatně. To funguje dobře na monitorech, ale u VR, které má reagovat na pohyb hlavou je to problém právě když dojde k poklesu FPS.
Mám na mysli něco jako že se do VR nebude posílat statický obraz pro obě oči, ale pošle se tam nějak upravená celá 3D scéna a finální obraz se bude vytvářet až v tom VR. Tou úpravou myslím, aby to bylo jednoduché pro to finální zobrazení. Například že stíny objektů a obecně světlo se zapíše přímo do textur předávané 3D scény a VR zařízení nebude muset počítat stíny a světla. Tím pádem to bude moci dělat jednodušší zařízení, které nemá výkon grafiky GTX1080Ti, ale třeba jen výkon dvou mobilů. Mělo by to právě výhodu v tom že reakce na "pohyb" bude počítána tím VR zařízením a jen zobrazí tu obdrženou "3D scénu" z jiné strany. Nebude tedy tolik vadit, když například "update 3D scény do VR" bude probíhat jen 40x za vteřinu, ale VR bude tuto scénu zobrazovat u každého oka rychlostí 60FPS a s okamžitou reakcí na otočení hlavy. Sice ten pomalejší 3D update není nic super, ale nemělo by to vadit více než např dnes online lagy, kdy se postavička pár vteřin ani nehne, a pak se náhle zobrazí o kus vedle.Neříkám že tohle co jsem napsal je použitelné a správné, ale VR potřebuje nějakou podobnou zásadní změnu v systému zobrazení. Brát VR jen jako dva "malé" displaye je podle mě chyba, ale tak to dnes funguje.