Jedna z věcí, která mohla lidi odrazovat od nákupu virtuální reality, byl fakt, že všechny vyžadují k zapojení spoustu kabelu a mnohdy úplně odlišných. Konsorcium VirtualLink složené z výrobců grafických karet a VR se proto dohodlo na společném rozhraní, které bude založeno na USB-C a díky kterému bude možné připojit většinu VR pomocí jednoho kabelu.
Na ustanovení nového standardu se podíleli jak výrobci GPU jako AMD a Nvidia, tak Valve, Microsoft a Facebook, jemuž patří Oculus Rift. Všichni se shodli na tom, že současná kabeláž potřebná pro připojení VR je jednoduše moc a nový standard, pojmenovaný VirtualLink 1.0, by měl uživatelům usnadňovat život.
Nový kabel založený na USB-C má proto být schopný přenášet čtyři linky HBR3 DisplayPortu, energii (27W pomocí technologie USB Power Delivery) a datový tok USB 3.1 gen2. Konsorcium slibuje, že by mělo stačit ke dvěma streamům videa v rozlišení 3840×2160 bodů s 60 FPS.
Důležité na novém standardu je, že skutečně všichni velcí hráči se upsali jej využívat. U většiny budoucích virtuálních realit by se tak měl objevit. V počítači pak bude stačit jen jediný port USB-C.