Všechna vaše DVD mohou být zobrazena v 3D

Diskuze čtenářů k článku

phil  |  16. 05. 2004 00:01

Myslim ze e-dimensional uz nejakou dobu tohle nabizi (www.edimensional.com)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jwj  |  16. 05. 2004 10:10

Jo, mám ty brýle doma už pár let, stejně jako ten software na přehrávání, takže autor článku "Skutečně může spekulovat o principu", jak se mu zachce... Jsem zvědavý, co vyšpekuluje. Jo, jinak ty filmy přes edimensional brýle jsou super  Stačí trošku lepší akcelerátor od nvidie nebo ati (a samozřejmě CRT! monitor). 2 litry za ty brýle jsou skvělá cena na to, co dovedou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PEto  |  17. 05. 2004 14:44

Ahoj,

to ma velmi zaujima, mozes mi dat blizsie info kde si to zohnal, vzdy som xcel mat 3d bryle, ak by si mi to vedel zabezpecit, prip. ake mas z toho pocity, z toho 3d zazitku, tie okuliare maju displaye, alebo nejake polarizacne skla? velmi ma to zaujima, a ak to stoji za to, Xcem TO!

DIk

PEto

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
phil  |  17. 05. 2004 23:52

Ja je mel taky,ale vratil jsem je. Asi funguji s NVidii, ale ja mam ATI a s tim to moc dohromady nejde... NVidie ale maji podporu pro 3d primo ve svych driverech, takze tam to muze fungovat dobre. Muzes to zkusit - objednej si to na business.highinthesky.cz. Podle zakona to do 14 dnu muzes vratit bez udani duvodu (jedna se o internetovy obchod). Ja jsem to tak udelal (a penize mam zpatky, samozrejme bez postovneho).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  15. 05. 2004 17:19

Vozítka co se mají projíždět (a nekterá už projíždějí) na marsu počítají prostor z dvou kamer a počítají dýl než se pohybujou, pokud tohle počítá prostor z jedný kamery a na obyčejným počítači v RT tak je to bomba!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jimmy  |  15. 05. 2004 18:52

Počítače na Marsu mají max 25 MHz takže to není správná úvaha viz http://www.scienceworld.cz/sw.nsf/ID/00AC018092ADBCFBC1256E39005B38E9

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Julda  |  18. 05. 2004 01:49

To par megahertzu maji kvuli kosmickemu zareni - spolehlivosti. Jinak ten obraz se da pocitat prece na zemi....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  18. 05. 2004 18:45

Juldo, Juldo, ty si ale debil...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Julda  |  20. 05. 2004 11:05

Sam si debil, exote, jinak bys napsal nejake argumenty misto tohohle !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  20. 05. 2004 20:27

Kdybys nebyl debil a pamatoval si fyziku aspoň ze základky, tak by ti došlo že počítání na Zemi by bylo xkrát pomalejší!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Julda  |  21. 05. 2004 04:30

Kecy, ty se vrat do skolky, ve vesmiru se pouzivaji komponenty starsi, odzkousene, spolehlive oproti tem prditkam co jsou na stole a padaji z toho okna... Elektronika aby pracovala musi odolavat kosmicke radiaci, tim padem cim vyssi frekvence - tim vyssi nachylnost ze prolitle zareni zmeni obsah pameti/registru napr v CPU !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  21. 05. 2004 18:38

Juldo, já souhlasím s tím, že se používají ve vesmíru stroje s frekvencí ~25MHz. Narážel jsem na tvoje tvrzení že se dá obraz počítat na zemi. Ano, dá, ale bylo by to mnohonásobně pomalejší. Pokud to nechápeš, měl by sis zopakovat fyziku ze ZŠ.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Julda  |  21. 05. 2004 22:25

Tak mi to osvetli, spojeni se zemi je nekolik kbits, obraz ktery se sklada z nekolika snimku, i nekolika desitek, to co se pocita pro orientaci je nepresny obraz, co se publikuje to se upravuje na Zemi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  22. 05. 2004 10:13

Hele, dejme tomu že na pentiu 2.5GHz to trvá vypočíst jednu sekundu:
1) počítání na Marsu: 2500/25=100s ~=2 minuty
2) Počítání na Zemi: cesta obrazu z kamer k Zemi:15 minut
+ výpočet na zemi: 1s
+ poslání 3D prostoru zpět na Mars: 16 minut(víc dat)
= 31 minut!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Julda  |  22. 05. 2004 12:34

No...
- Pro definici prostoru se pouziva urcite nejaky zjednoduseny model, ne presny ale takovy jaky dostacuje.
- Ten vypocet na i na pentiu bude mnohem pomalejsi.

P.S: mozna se hadame kazdy o necem jinem, ja mel na mysli snimkovani povrchu, v maximalnim rozliseni, kdy se udela hodne snikmu a ty se skladaji jako panorama (kazdy snimek je zkresleny).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  15. 05. 2004 14:47

Az za par let firma DDD dokonci vyvoj programu, predpokladam, ze se uz budou tocit filmy v 3D a cely projekt bude na jedno velky ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
klak  |  15. 05. 2004 16:24

a co starší fimy?

jen by mě zajímalo, zda si systém poradí i s černobílým filmem, IMHO asi podstatně hůře :( ... bylo by fajn podívat se třeba na Sedm statečných ve 3d :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš  |  15. 05. 2004 17:43

Sedm statečných je černobílý film ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yaroukh  |  16. 05. 2004 12:39

mozna mel klak na mysli japonsky original

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eF  |  17. 05. 2004 14:15

Tusim, ze puvodne ano a je to pozdeji colorovany...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Borecek  |  16. 05. 2004 08:03

Cernobily format je idealni na prepocitavani 3D obrazu , hloubka perspektyvy se vypocitava jen z odstinu sedi tedy bila cerna v 3D grafice so toto pouziva uz velmi dlouho.

 A krom toho uz nekolik let neni problem jakykoliv cernobily zaznam colorovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mx  |  16. 05. 2004 13:14

tak to je hrozná hovadina...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elmer  |  22. 07. 2005 13:58

amen.. 
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Scatter the Great  |  15. 05. 2004 13:24

No, i když nikde v článku ani na stránkách DDD nejsou minimální požadavky na konfiguraci PC, vážně bych chtěl vidět ten stroj, kterej by tohle zvládnul bez toho aby se film při přehrávání trhal. Jak jsem pochopil, obraz se přepočítává během přehrávání filmu a samotné přehrávání DVD na PC není zrovna nenáročná aplikace. A když si k tomu přidáme ještě analýzu obrazu, přepočítávání kde v prostoru se asi tenhle bod nachází (včetně vybrání nejpravděpodobnějšího místa výskytu porovnáním s ostatními body) a přiřazování další složky, nepředpokládám že by to současné desktopy zvládaly úplně bez problémů...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
samanas  |  15. 05. 2004 13:33

Myslím, že tam ještě bylo napsáno, že vývoj té technologie bude nějakou dobu trvat(pár let), myslím že to té doby zvládne přehrát DVD obyčejněj, slabej šrot a to dekodování bude na průměrných mašinách OK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Elfman  |  17. 06. 2005 11:11

Nejjednodušší systém, jak z 2D obrazu udělat 3D je tento: nejde ale udělat na obyčejné TV, potřebujete mít dva displaye a to pokud možno co nejvíce blíže očím. Pak stačí vzít obraz z obyčejného DVD a namísto nějakého přepočítávání prostě vezmete obraz, posunete o pár pixelů doleva, pošlete do levého oka, pak posunete originál doprava a pošlete do pravého oka. Mozek si to nějak přebere a vznikne z toho 3D obraz (používalo se to už i ve starých kukátcích a docela s přehledem). Bohužel to není tento případ, protože bez speciální TV, která má body zrcadlově nakloněné tak, aby jedna kopie šla do levého oka a druhá do pravého, to prostě nepůjde. Další řešení je prostě film pustit do TV posunutě, jako kdybyste měli dva displaye, přes sebe, ale jeden dobarvit jedním odstínem (červeně), druhou modrým a přes obyčejné brýle s barevnými fóliemi uvidíte 3D. Nicméně nevýhoda tohoto "systému" je ta, že musíte upřeně zírat do TV. Když se jen chvíli zamyslíte nebo nakopíte oči, máte efekt 3D v háji a bude trvat tak 5-10 vteřin než zase začnou objekty vystupovat ven. Výhoda tohoto je že Vás začnou oči bolet o trochu déle než s LCD 3D brýlemi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elmer  |  22. 07. 2005 13:57

s tímhle posunutím si nesem jistej,, ftip stereoskopie je v tom ze co je blízko je v kazdém oku výrazne posunuto, a co je daleko se prakticky nezmeni kdyz se koukame jen levym a jen pravym okem..  takze posunutí celého obrazu mi prijde trochu divné.. 
ta stará 3d kukátka fungovala skutečne stereoskopicky,, v tom nebyl žádnej podfuk ani fígl..  udelala se jedna fotka,pak se fotak posunul o nejakejch 15 cm  do strany  a zameril se na stejný bod jako predtím.. blik.. druhá fotka a pak se udelaly malé diapozitivy a ty se daly do kukátka pro každé oko jedno.. takže skutečne tam byly dva obrazy a skutečne jedno oko videlo víc za roh nez to druhé treba..      to samozrejme z obrazu snímaneho jen jednou kamerou nikdy tak docela neudeláte, ale kdyz se to bude hejbat dost rychle stejne nam to asi vyrazi dech

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  15. 05. 2004 11:14

No jeste ze to neni do stran...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wikan  |  15. 05. 2004 10:42

Stejně tak firma DDD uvádí, že prostorový dojem z z plátna směrem dozadu.

Co tim chtel basnik rici?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ich  |  15. 05. 2004 10:58

ze je to smerem od platna dozadu)

neco jak dyz hrajes 3D hry, tak to vidis jen dozadu a nevybiha na tebe nic dopredu

vzadu je vzdau a v predu je v predu, neco jak dyz jedes autem dopredu a dozadu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
samanas  |  15. 05. 2004 13:21

Taky se mi to zdá nějaké divné. Buď překlep nebo nějaká vyšší myšlenka v revoluci českého jazyka. Poprosíme nápovědu autora!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bettel  |  15. 05. 2004 13:32

Já to pochopil tak že člověk má z monitoru akvárko - vidí "dovnitř", ale nic nevyleze ven, třeba tak aby to "zakrylo" hranu monitoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor