Zdravim mám menší problém se systémem , o vánocích jsem si koupil notebook přesněji Hp Probook 4740s opravdu jsem moc spokojený, ale tak cca od začátku roku mě na notebooku mechanika každejch 10 minut "hrábne" a je to velice nepříjemné, prosil bych o radu moc děkuji
Pár dní jsou windows 8 venku a kolik tady už je modrých ikonek, paráda 😉
Zdravim,kto ma System Builder Pack ? Najlepsie XP/Vista ?Je mozny upgrade?Podla stranok MS nie je.Is the Windows Upgrade Offer available to System Builder Product (COEM)?Yes, the offer is available to new OEM licensed Windows 7 PCs with Windows 7 Home Basic or higher. This includes PCs which are preinstalled with System Builder (COEM) versions.(Je ponuka Windows Upgrade Offer dostupná pre produkty zostavovateľov systémov (COEM)?Áno, ponuka je dostupná pre nové počítače so systémom Windows 7 Home Basic alebo lepším s licenciou OEM. Patria sem aj počítače, v ktorých sú vopred nainštalované verzie pre zostavovateľov systémov (COEM).)Rad by som ale pocul realne skusenosti. Alebo je system builder pack iny ? Ci to mam jednoducho chapat, ze upgrade je mozny ale nie zlavneny offer za 14.99€ co je logicky pre vekovu zastaralost OS.Dakujem.
Nějak se mi nezdají vaše informace o licencování a verzích W8. Všude jinde včetně MS jsem našel, že žádná klasická "krabice" s plnou instalací nebude a na čisté počítače (třeba doma sestavené a podobně) bude instalace OEM, legálně prodávaná bez nutnosti koupit zároveň hardware, ovšem jako OEM nepřenositelná na jiný počítač, než kde proběhne aktivace.
Dobry den,existuju tri verzie :1) FPP retail = plna krabicova verzia2) System Builder pack - oznacovany ako legalizator alebo tiez otvoreny OEM, je mozne ho preniest, ak viem spravne, tak taketo licencie boli XP a Vista, W7 takeho to typu nie je... (prenesenie mam doskusane a overene=ide); pre stavbu vlastnych PC3) OEM - uplne uzavreta kopia, nie je mozne preniest, dodavana s PC/notebookom; naviazana na doskuVy hovorite, ze nebude prave FPP.
To přesně a správně popisujete systém prodeje Windows 7 a předchozích systémů, ale u W8 to podle všeho bude jinak. Stačí se podívat do největších e-shopů, kdy výslovně prodávají OEM bez hardwaru. A také je k předobjednání o něco dražší (cca 500 Kč) legalizační sada (GGK), ale zatím s neznámými podmínkami. Ovšem zatím se nikde neobjevila klasická krabicová, samostatná, plná a volně přenosná verze W8 - a údajně se ani objevit nemá. K tomu jsem dotaz na autora hlavně směřoval...
BTW, teď jsem si to hledal: System Builder Pack je HW nepřenosný, stejně tak jako legalizační verze.
System builder pack je prenosny.. podla novych platnych podmienok EU...Da sa rozlisit podla Product ID :... product ID ma formu : XXXXX-XXX-XXXX-XXXXX, nie XXXX-OEM-XXXX-XXXX, t.j. ciselnu..Normalne som disk preniesol do ineho PC a aktivoval. Ak by bol HW neprenosny, tak by aktivaciu neslo urobit, s tym mam uz tiez skusenosti. OEM PC, zhorela doska, po reklamacii, aktivacia nebola mozna,poslal som fotokopiu reklamacie dosky a system mi bol reaktivovany.
Dobry den,skumal som dalej..FFP nebude.(aspon zatial)Alza som pozeral a vychadzam i z toho.OEM bez HW = System Builder Pack=Personal Use licenceGGK je tusim pre firmy, kdezto System Builder Pack je vyslovene napisane Home Use Only..Dovolim si od kolegu z ineho fora skopcit.FPP nebude vobec.Windows 8 existuje v nasledovnych verziach :Upgrade z Windows XP/Vista/7 na Windows 8 Pro za 29.99 euro - v tomto pripade si zachovas bitovu verziu povodnych Windows. Za 14.99e navyse dostanes DVD media s oboma bitovymi verziami.Upgrade z Windows XP/Vista/7 na Windows 8 Pro za 29.99 euro-15 euro - v pripade, ak si kupil novy pocitac v obdobi, ked si dostal k tomu kupon ci ako sa to riesilo - takto dostanes tie 15 eurove Windows, znova v identickej bitovej verzii. Za 14.99e navyse mozes mat DVD media s oboma bitovymi verziami.Upgrade z Windows XP/Vista/7 na Windows 8 Pro za cca 60 euro v obchode - krabicova verzia, obsahuje obe bitove verzie. Ide o to iste ako vyssie, ale krabica a priamo zakupitelne v obchode, nemusite na nic cakat.Windows 8 OEM za cca 95 euro v obchode, resp. Windows 8 Pro OEM za cca 130 euro v obchode - oficialne OEM verzia, ale ak sa bavime o pouzivatelovi, ktory nie je vyrobcom pocitacov, tak na neho sa neaplikuje OEM licencia, ale tzv. System Builder Product - Personal Use License - http://personaluselicense.windows.com/e... ... fault.aspx . Co je podstatne je to, ze tato Personal Use licencia robi z OEM produktu v podstate retail (FPP) produkt - licencia je prenositelna na iny hardware, je prenositelna na ineho pouzivatela, je ho mozne pouzivat vo virtualizacnych produktoch atd. V skratke, OEM = FPP pre domaceho pouzivatela.Samozrejme okrem toho existuju rozne ine licencne verzie (MSDN, Technet, Action Pack atd), ale ak sa bavime o zakupeni Windows v obchode, tak budu iba vyssie uvedene varianty.Zhrnutie :Pre 15 euro digitalny upgrade na Windows 8 Pro potrebujes PC, ktore ma Windows 7 a bolo zakupene ako nove po 2. júni 2012. Digitalny upgrade obsahuje iba tu verziu, ktoru mas na upgradovanom PC (32->32-bit, 64->64-bit). Ak chces druhu verziu, musis si doplatit media za 15e (checkbox pri plateni).Pre 30 euro digitalny upgrade na Windows 8 Pro potrebujes PC, ktore ma Windows XP, Vista alebo 7. Digitalny upgrade obsahuje iba tu verziu, ktoru mas na upgradovanom PC (32->32-bit, 64->64-bit). Ak chces druhu verziu, musis si doplatit media za 15e (checkbox pri plateni).Pre 60 euro krabicovy upgrade na Windows 8 Pro potrebujes PC, ktore ma Windows XP, Vista alebo 7. Krabica obsahuje 32 aj 64-bit verziu.Pre 95 euro OEM verziu Windows 8 potrebujes PC. OEM verzia predavana samostatne je pre beznych userov licencovana licencou Personal Use licence, ktora obsahom zodpoveda retail licencii z predchadzajucich vezii.Pre 130 euro OEM verziu Windows 8 Pro potrebujes PC. OEM verzia predavana samostatne je pre beznych userov licencovana licencou Personal Use licence, ktora obsahom zodpoveda retail licencii z predchadzajucich vezii.Upgrade media su samozrejme zamenitelne, ja som stahoval media iba raz a upgradol 2 rozne PC pomocou 2 klucov zakupenych samostatne.
Vypadá to zajímavě...vyzkoušíme, uvidíme. Jen mě trochu znepokojuje ten "nápad" cpát metro do desktopu 😀
Upgradnul jsem na Win 8 PRO můj stolní počítač. Co mě ale úplně nejvíc překvapilo, že mapy zaměřili mojí polohu úplně přesně na můj barák. Jedu přes dynamický ip přes wifi. Kamarád ten je u O2 a zaměří ho to taky naprosto přesně. Jak tohle dělají ??? To mi hlava nebere fakt ...
😀 klasicka spionaz. to aby te rychlejc dostali kdyz budes pouzivat nelegalni software 😀😀😀
jj máš pravdu, tak v tomhle případě se mě to zeptalo zda dávám souhlas s určením mé polohy, ale vem si že když to umí Microsoft (s povolením) tak jsou určitě organizace které si tě najdou i bez povolení (CIA, FBI ... 😁 To je hrozný jak přesně mě zaměřili.
Microsoft v mobilních telefonech používá Location services, takže stačí, aby se v blízkosti vašeho přístupového bodu pohyboval uživate WP se zapnutou GPS a už vás mají :)Ale podobně to dělají i ostatní platformy (Apple)
Radeji jiz z nejakeho letiteho zvyku pockam na service pack 1. Do te doby se doladi ovladace, programy a samotny system.
Microsoft už od Windows 7 cpe RC verze uživatelům horem dolem, takže první verze je už vlastně takový SP 0 :)
tak na osmicky neprechazim. pockam na devitky 🙂 pokud tam nebude to metro a bude tam nabidka start jako ve windows 7 tak nad prechodem zauvazuji. stavajici plochu s nabidkou start mohli zanechat jako ve win 7. metro at si davaj pro tablet verze. tam je to mozna vyuzitelny. i kdyz nevim k cemu. osmicky me vydrzeli na pc cca 20 minut a pak sli zpatky sedmicky a tak to i zustane.
přesně tak. Nainstaloval sem si osmičky a je to hroznej šit. Okamžitě šly pryč. To metro je otřes a přihlášení k pc hrozně zdlouhavé. Kliknout na obrazovku, kliknout na to že tohodle uživatele nechci, pak si vybrat jiného, zadat heslo a shodit to hnusné metro.
Mě by osobně zajímalo jak nainstaluju tu 64bit verzi. Windows 8 koupeny na Windows 7 32bit a vsechno proběhlo v pohodě. Tak sem udělal čistou instalaci, nikde se mě to neptalo jakou verzi chci a tak mám zase 32bit... Instaluju přes flash disk a pohoda. Jen chci 64bit když píší že mohu přejít z 32bit na 64bit, jo a PC mi 64 podporuje... Chtělo by to nějaký návod, co redakce? Nebo aspoň nakopnout a snad ostatní najdu na netu... Díky
Řešil jsem ten samý problém, upgrade z Vist 32bit a nainstalovaly se mi Win 8 Pro 32bit. Na uloztu jsem stáhl iso obraz verze PRO x64 (cs_windows_8_x64_dvd_915456), nainstaloval, aktivoval a vše běží bez problémů. 😉
Děkuji za informaci... Super. Myslel jsem si že to tak nakonec dopadne. Jen nechápu proč už to není v tom iso souboru od MS. Holt chtějí aby člověk ještě platil za to DVD, který je mi v dnešní době úplně k ničemu...😃, aspoň u mě...;)
Právě jsem nainstaloval osmičky a teď se už asi půl hodiny mořím s jedním problémem, tak bych měl dotaz. Osmičky chtějí místo jednoho uživatelského jména křestní a příjmení (a obojí je vyžadováno). Což mi ovšem dělá problém, protože na všech svých dalších počítačích (kde osmičky určitě ještě dlouho nebudou a to nemluvím o NASu atd.) mám prostě uživatelské jméno Honza. Tzn., že ale třeba pokud si chci otevřít sdílený adresář na NASu (přes smb), tak to po mě bude pořád chtít jméno/heslo. Nechci jenom kvůli jednomu počítači tenhle zaběhlý systém měnit úplně všude - jedině co jsem ale zjistil je to, že je možné používat standardní Local account místo toho "Microsoft", kde se pracuje postaru s jediným uživatelským jménem. Jenže tím zase zřejmě přijdu o řadu výhod spojených s tím MS účtem - neřešil jste někdo tenhle problém? Díky.
Taková otázečka. Pracuje Microsoft na hlasovém asistentu? A jak je to s mapama u Surfaceu? Google? Nokia? Bing? nebo prostě z netu bez aplikace?To budou zřejmě rozhodující vlastnosti jestli jít do Xperia tabletu S nebo Surfaceu 🙂
Názor byl 2× upraven, naposled 26. 10. 2012 21:11
K upgradu - buď se v Alze sekli a dali mi špatná media - a nebo lze upgrade instalovat i na úplně čistý PC.
Jde i na čistý systém. 🙂
A je to i zaregistrovaný? Aby to nehlásilo problémy s licencí v budoucnu.
Tak jsem louskal stránky Microsoftu a nikde jsem se nedozvěděl, jestli mohu upgrade na na Windows 8 aplikovat i na svoje Windows 7 Home Premium OEM. Buď jsem slepej, nebo to prostě nejde 🙂
Pokud vím, tak to nejde jen na Starter. 😉
samozřejmě že to jde, upgrade jde z jakékoliv edice Win 7 kromě Starter
Díky pánové! To mi udělalo radost. 😉
Jen jsem koukal že je právě teďka akce upgrade za 780,- Normálně stojí v obchodě 1560,-
1560kc je s instalacnim mediem. Za 760kc je bez instalacniho media. musi se stahnout iso z netu a vypalit.
Myslím, že je to úplně jedno. A nebo se v Alze sekli a dali mi špatná media.Co tím chci říct.. právě jsem Win 8 upgrade nainstaloval na úplně čistý počítač.
Preco uz neexistuje trest smrti!? Kazdy kto akymkolvek sposobom pouziva (predovsetkym legalne!!!) pouziva, spomenie, propaguje Microsoft tu na tomto svete nema co hladat!!!!
Tak já nevím, jsem na reklamním nebo zpravodajském portále ?:-/
jak je to s downgradem, bude mozne? Mam lenovo x230, mam si vytvorit recovery DVD, nebo bude mozne downgradovat z vyrobcem vymezenem oddilu?.
když si to koupím a nainstaluju, tak budu zůstanou mi data na novým OS jako v případě OS X, nebo to bude čistá instalace?
Záleží jestli zvolíš upgrade nebo čistou instalaci :)
mám normálně 7, který používám. A když si koupím na www.windows.cz licenci pro za 30 Euro a nainstaluju, tak jestli mi zůstanou data 🙂
A proč? OS máš na jednom disku, a data máš mít na jiném (např. SYSTEM > DATA že?), a pokud budeš instalovat čistě, tak je jasné, že si doinstaluješ SW, ale přece kvůli tomu, nebudeš stále na stejném OS. Není to tak hrozné a navíc si člověk zopakuje co už při instalaci OS zapomněl.
Já upgradoval MSDN verzí, ale zdá se, že to je to samé a všechno z Windows 7 zůstalo (aplikace, ovladače, nastavení) a fungovalo na jedničku. Akorát jsem musel aktualizovat některé programy, ale to vám řekne asistent.
Já jsem upgradoval z Win7 na Win8 a zůstalo vše, i aplikace.
Je fakt, že Windows 8 už zase nativně nepodporují přehrávání DVD?
Ano, Windows Media Player už nepodporuje přehrávání DVD. Čili je nutné nainstalovat např. freeware VLC player, apod.
Nebo MPC HC (MediaPlayerClassicHomeCinema), není nutná instalace, stejně jako u VLC (VideoLan).
A on se tady v dnesni dobe najde nekdo, kdo pouziva DVD?! :-/:-/ Kdybych nemel DVD mechaniku v pocitaci uz tak pred trema rokama, vubec nic by se nestalo...
Co se týče odstavce "Budete se muset učit a měnit zvyky", tak to není tak zcela pravda. Jsou bez problémů zablokovat všechny 4 aktivní rohy (např. aplikace Start8, ale je jich více a jde to i editací registrů) a nemusíte se s Metrem (díkybohu) vůbec setkat. BTW ty aktivní rohy jsou fakt neuvěřitelný opruz. Pokaždé to na mě vyjelo, když jsem chtěl buď zavžít aplikaci a nebo se podívat na plochu. Navíc nic nenabízí. A aktivní roh na přepínání aplikací vlevo nahoře zobrazoval jen Metro aplikace, což nechápu už vůbec.
V ostré verzi to v registrech vypnout už nejde 🙁
Jde. Zkuste třeba soft Start8. Používám na ostré verzi Win8 a na Metro se nedostanu, jedině přes Start menu. V podstatě ten režim ted odpovídá Windows Media Centru na Win7...
Sákra, to Metro se mi nějak zalíbilo. Vzhledem k tomu, že hlavní linuxové desktopy se zbláznily (Gnome 3, Unity, ...), tak bych možná i přešel k Windows (na desktopu samozřejmě). 🙂Mám dotaz - jak je to momentálně s podporou ovladačů? Fungujou tam i ty pro Win7?
Za mě i na 6 let starém ultrabooku (Asus U1F) automatická instalace všech ovladačů prostřednictvím Windows 8. Nestaral jsem se o nic.
Rád bych se zeptal na dvě věci uvedené v článku:1, Určitě výkonem. Windows 8 je rychlejší – na starém i novém stroji, na SSD i klasickém plotnovém disku. - Nějaké srovnání výkonu? 3D marky z her? srovnání rychlosti při kopírování atd. Prostě nějaké fakta? Pokud by zde byl opravdu nějaký reálný nárůst výkonu, pak to má smysl instalovat.2, Počítač rychleji startuje, restartuje a reaguje na vaše podněty.- To že je start/restart relativně ryhlý víme, ale Co se myslí tím, že počítač rychleji REAGUJE NA MOJE PODNĚTY ?
Rychlost systému s SSD je bleskurychlá. S W7 mi systém nabootoval přibližně za 12s, ale s W8 to je přesně 5 vteřin. Úplně neuvěřitelná rychlost, jak je to rychlé. Jen si stále zvykám na Metro a přepínáním mezi plochou a Metrem, zatím je to trochu nezvyk, ale snad si člověk zvykne. Jinak zatím výborné pocity, hlavně po stránce výkonu. Je vidět, že v MS zapracovali na rychlosti systému v SSD discích. 🙂
ted ocituju sím sebe: ""To že je start/restart relativně ryhlý víme,""""Nějaké srovnání výkonu? 3D marky z her? srovnání rychlosti při kopírování atd. Prostě nějaké fakta? """Víme všichni, že bootuje rychle, ale co to má společného s výkonem?No a v článku se píše o jasném nárustu výkonu. Tak se ptám na nějak rozumné srovnání.Dám příklad:Po WinXP přišli Vista a tam byl znatelný propad výkonu, kdy veškeré hry púožadovali pod WV silnější HW, OS potřeboval silnější HW a vše na stejném HW běhalo pomaleji.Pokud tedy někdo prezentuje, že Win8 jsou výkonově jinde než předchozí systémy, tak by měli běhat na i na slabším HW než W7 a Hry výpočetní SW by měl být na stejném HW výkonostně někde jinde. Proto se ptám na testy a nějaké to srovnání, když to pan redaktor tvrdí.Mě nezajímá vypínání zapínání systému jak jsem psal a jak jsme mohli vidět na milionu videí, víme, že se systém vypíná rychle
Temi podnety je podle me myslena odezva systemu na to co delas, klikas atp..
Když se kupuje upgrade za 29,90E, tak je možnost za 15E přiobjednat i instalační DVD, takže člověk může mít za pár korun komplet instalačku.Ale stejně je asi nejlepší si před upgradem vyčistit PC a udělat jak kopii stávajícího systému, tak upgradu, aby se dalo i v pohodě v případě potřeby downgradnout
Bude mozny downgrade? Zajimalo by me totiz, zda pokud nebudu spokojeny s W8 se budu moct vratit k XP, ktere tam mam ted?
pochybuji když Microsft s XP docela bojuje, ale udělal bych si kopii disku a v případě potřeby bych jí použil.
Udělej si bitovou kopii disku a můžeš se vrátit bez problémů.
Předpokládám, že když mám 32bit vistu tak onen zakoupený upgrae bude taky 32bit Windows 8, že?
No podle me by hlavne microsoft uz vubec 32bit verzi systemu nemel vydavat. Na win8 by se tak nemusely resit verze aplikaci, ovladacu atp. Navic uz nekolik let se prodavaji vyhradne 64bit aplikace, i ty nejvetsi sracky maji podporu 64bit instrukci.
Podařilo se někomu spustit upgrade z instalovaných Windows 8?Mám MSDN verzi Windows 8 Pro a skončil jsem na hlášce, že "v naší zemi/oblasti naní online nákup možný" (ten překlep tam opravdu mají).Nakonec jsem to musel udělat z počítače manželky s Windows 7, kde to sice řvalo, že není povolený NX v CPU, ale zaplatit a stáhnout to šlo, dokonce 2x po sobě (dva samostatné nákupy), takže nakonec je vše OK, ale zajímá mě, jestli to někdo takto zkoušel nebo jsem zase narazil na nějaký exotický problém? :)Vlastní "upgrade" jsem provedl změnou sériového čísla pomocí "slmgr.vbs -IPK nové-číslo" a pak "slmgr.vbs -ato" pro reaktivaci.P.S. Na obou počítačích mám samozřejmě legálně zakoupené Windows 7, ze kterých jsem licenčně upgradoval, to jen kdyby někdo měl námitky proti upgradu z MSDN, to tam bylo jen dočasně samozřejmě.
Jak je to s přenosem OEM verze na jiný počítač? Na internetu jsem našel protichůdné informace - někde píšou, že licence je vázaná na konkrétní hardware (stejně jako předchozí verze Windows) a jinde jsem naopak našel, že nově jsou Windows OEM přenositelné.
Pri kúpe Win8 pro za 29.99 Euro sa žiada Kód propagácie. Čo to je ?
není povinný
Nainstalovat je muzete na jakykoliv pocitac a tim licencims tim pocitacem svazete. Dale prenosinetelna neni.
Tohle je zajimavy problem a nikde neni poradne vyreseny, protoze evropske pravo rika neco jineho nez licence, ktera je mu, ale podrazena a prodejem OEM licence, ktera byla uz pouzita jinemu vlastnikovi by se teoreticky mohla stat FPP verze, protoze prodejem nevznika vztah mesi MS a novym vlastnikem.Byl by to zajimavy clanek, ale asi by konzultace s pravnikem byla pro zive moc drahaB-]
Ještě jsem dále hledal a na webu Microsoftu jsem našel znění licence k Windows 8http://www.microsoft.com/cs-cz/licensing/useterms/... ... Zdá se, že licence by měla být přenositelná, konkrétně se tam píše toto:Software můžete převést na jiný počítač, který patří vám. ... Vždy, když převedete software na nový počítač, musíte jej odebrat z předchozího počítače. ...
A je to k OEM? U upgrade to je pravda, u OEM je to svázané. Rozdíl oproti Windows 7 je v tom, že Windows 7 OEM nešlo koupit samostatně, u Windows 8 už to zase jde. Zdroj: infolinka MS.
Tato informace se bude stahovat pouze k Windows 8 Upgrade, budete moci provést přenos na jiný vlastní PC, ale pouze W8 Upgrade. Tudíž na "novém" PC bude muset být nainstalován WXP/WV/W7 s platnou licencí a na něj aplikovat W8 Upgrade.
Nechci se hádat, mám v tom zmatek 🙂 Nevíte, zda je tedy někde k dispozici z ke stažení znění OEM licence?
Ano, zmatek v tom je 😀 OEM k W7 je k dispozici pod odkazem z Vašeho příspěvku výše. Zvolit SW zakoupený s počítačem a pak vybrat Windows 7 (případně starší, pokud máte).
Ještě přidám jeden dotaz.Když chci získat přenosnou licenci k Windows 8, tak jediný způsob, který mě napadá, je zakoupit Windows 7 OEM a následně upgrade na Win 8. Je to tak?
Já bych viděl pouze cestu zakoupení "krabicových" W7 a k nim výhodného upgrade.
Jak to tady tak čtu, tak reakce na W8 jsou spíše až velmi kladné a jsou výtky na nějaké chyby nebo nezvyk, který používám ním opadne nebo se to lidé naučí používat jinak.Záporné názory jdou spíše od lidí co ten systém v životě nevyzkoušeli !
Zahájení prodeje Windows 8 bylo bombastickým úspěchem. Všech 74 winOvcí vyskytujících se na českém obskurním webu zive.cz si je koupilo do 14 minut po zahájení prodeje. Nikdo jiný zatím Window 8 nechválí, normální lidi ani nevědí, že nějaké nové Windows vychází. Vše je zatím jen marketingová masáž Microsoftu.Jak budou Windows 8 přijaty normálními lidmi se uvidí až za několik měsíců.
Záporné ohlasy jsou především od lidí co ten systém vyzkoušeli a používají počítač jako pracovní nástroj.
Pro Česko je tam už přes 4000 aplikací, máte zastaralé informace. Ono to teď bude přibývat rychle.
ako tak citam o win8, stale viac ma zaujima ako dlho budu podporovane win7 a ci je mac os v pohode
Mě se celkem WIndows 8 líbí - používám cca. 2 měsíce plnou verzi a spokojenost.
Nevíte jak to bude s upgradem pro Komerční účely? Potřebujem upgradovat 3 PC, ale jaksi na stránkách se píše, že je to pouze pro nekomerční? Dá se teda koupit jný upgrade pro komerční?
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 10. 2012 09:11
Volal jsem na infolinku (hovor mám uložený) a ta nekomerčnost je myšlena pouze tak, že to není pro velká nasazení a je to limitováno na 5 upgradů na osobu. Pro větší rozsah mají jiné nabídky. Mám výslovně potvrzeno, že s tímto upgradem můžu používat počítač k podnikání. Není to tak, jako u Office pro domácnost.
Prosím vás můžete mi někdo poradit? Mám fungl nový počítač bez OS na který potřebuji licenci W8. Jakou verzi si mám koupit? Nechci upgrade, jak jsem zjistil tak klasická přenosná krabicová verze není. Takže windows 8 jen jen v OEM. Když se ale mrknu na popis té OEM licence na alfa.cz v ceně 2390 kč, tak tam je uvedeno, že na faktuře musí být i hardware vázaný k té OEM licenci. Takže podle této informace to také použít nemůžu. Chci si koupit legálně novou verzi windows a je to tak strašně nepřehledné, že to hledám už týden a nikde o tom nejsou žádné spolehlivé informace. Na webu microsoftu jsem o tom také nic nenašel. Tak kde mám ještě hledat?
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 10. 2012 09:45
No a ty nemas zadnou jinou verzi, legalni Windows? Treba XP nebo Vista nebo Windows7? Jinak plne verze by meli byt mozna po novem roce. A kdyz jsi kupoval notas, proc jsi neporidil OS k nemu jako OEM? Muzes zavolat prodejci a zeptat se zda muzes dokoupit OEM k tomuto notasovi, ze jsi zapomel.
Já mám desktop s legálním windows XP OEM. Jenže ten už je pár let starý a když bych koupil upgrade na windows 8, tak už se to nevyplatí vzhledem k výkonu. Chci v nejbližší době vyměnit desku, procesor a navýšit ram, zbytek je skoro nový. Jenže jakmile toto udělám, přicházím o tu OEM licenci XP a potřebuji tedy fungl novou. :/
OEM pro windows 8 ma jina pravidla. Je zcela legalni ji poridit na jakykoliv stroj, ktery mate doma. Tim ji svazete s hardwarem. Prehledna diskuse s odpovedmi a odkazy je treba na czz a jeste to poridite levneji nez u martana. PS: opravdu nejsem placenym ani neplacenym agentem czc :)
Stáhnout verzi Pro za 29,99 EUR (780 Kč)**Chtel bych platiti v dolarech :) a ne v Eurech, pro me je to drazsi.Jinak skutecne mohu zakoupit upgrade pokud mam Windows Vista Home Premium OEM ?
Ano, můžeš oficiálně upgradovat na Windows 8 Pro OEM.
Windows 8 už používám (legálně) dva měsíce a jsem více méně spokojen. Hlavně s rychlostí celého systému. Mám dualboot a kdykoliv musím přepnout do Windows 7, tak to je pak utrpení, ten rozdíl je na první pohled opravdu vidět. Že zmizela nabídka start, to mi ani tak nevadí, v metru mám vše dostupné stejně rychle. Ale co mi tak nějak pořád nejde do hlavy, k čemu jsou na desktopu vůbec dobré ty všechny možné metro aplikace. Funkcemi jsou totiž na úrovni mobilního telefonu. A ten revoluční store? To je snad vtip, vždyť v něm ani nejde vyhledávat (!!!)... Je mi jasné, že mi ty aplikace nikdo nenutí, ale nemůžu si pomoct, ale celý systém pak prostě působí dost schizofrenicky.
Proč by se nedalo vyhledávat? w8 jsem testoval par tydnů a šlo to v pohodě... ctrl + w, nakliknu si Store (nebo jak se to tam jmenuje) a hledám
Moja otázka je ak mam doma na PC WIN7 Home Premium 64b platí aj pre mňa akcia update WIN8 Pro za 29.99 euro ? Alebo si musím zakúpiť len WIN8 64b za plnú cenu 84 euro.
Platí akce za 29,99€
Mám Windows 7 SK Ultimate kde sem si nainstaloval cz lokalizaci, při upgrade na Windows 8 bude win cz?
To je úplně jedno, jelikož do W8 si potom můžeš stáhnout i jiné jazyky.
A čo s Netbook s rozlíšením 1024x600 ? tu metro je na dve veci...
Ja som to skúsil nainštalovať na netbook, pretože som našiel návod ako to spojazdniť zmenou nastavení v registroch. No je treba rátať, že to rozlíšenie nebude ono :/Stále nechápem tento debilný krok od MS, že metro obmedzili od určitého rozlíšenia, to ako užívatelia netbookov majú smolu?
hej viem o tej možnosti zmeny v rozlíšení cez registre, ale ako vravíš vyzerá to úplne nanič, tiež nerozumiem prečo spravili takýto krok, veď keď sa to môže zobraziť na mobile , tak na netbooku nie ?
1. Při aktivaci toho upgrade (v akci), posílá windows licenční číslo původního systému? 2. Půjde ten upgrade aktivovat i po skončení jejich akce? 🙂
1. Neměl by, bohužel nevím jak to zjistit.2. Určitě ano, časově omezená nabídka je pouze na POŘÍZENÍ upgradu. Aktivovat pujde dokud budou MS fungovat servery a budou podporovat W8.
jak říkáte, ad 1 těžko říct, ad 2 důležitý je datum nákupu, aktivace bude pak už fungovat napořád
1) myslim si, ze pri nakupu upgradu to kontroluje legalnost stavajiciho systemu ...2) ano, instalovat pujde kdykoliv, casove omezeni je na tu moznosot vyhodneho nakupu ...
Chtěl bych se jen zeptat, vedle v diskuzi někdo psal, že pokud jsem si. stáhl tu verzi windowsupgradeoffer za 14.99,- Euro, tak je možné ji nainstalovat jako čistou instalaci. Přes noc jsem nechal stahovat Windows a teďka jsem si jen vypálil DVD ISO s Windows 8 Pro. Nevíte někdo, jak to tedy je?
Ano, môžeš urobiť čistú inštaláciu..
Na W8 sice nikdy nepřejdu, ale přesto by mě zajímalo pár věcí:1. Neexistence full verze, tedy neOEM, Windows 8. Jak tedy někdy v budoucnosti bude možno spouštět (ve W10, W11) LEGÁLNĚ tenhle systém na virtuálních strojích či zřizovat dualboot? 2. Předpokládám, že něco jako "XP mode" pro běh nekompatibilních či 16-bit aplikací ve W8 asi neexistuje, že.3. Funguje opravdu plnohodnotný běh W8 bez online přihlašování, různých live účtů & cloudů, bez propojení s Windows Store, bez SmartScreen špiclování? Je možnost i přes proklamované omezení "...do kritických částí systému už totiž nemá běžný uživatel přístup" se tam dostat, třeba pod admin účtem?4. Existují různé náhrady Start. Jsou (či dají se provozovat) z pohledu uživatele plně v češtině, bez problémů s diakritikou?5. Jsou již nějaké zkušenosti s virtualizací jiných OS z prostředí W8 (prostřednictvím VirtualBox, VMWare atd)?Díky za rekce.
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 10. 2012 07:09
K bodu 4 - ano. Start8 od stardocku je uplna kpoie start menu se vsim vsudy, s puvodnimi jazykovymi texty vcerne plne funkcniho fullytextu (windows swarch)
Díky. Ještě poddotaz (ano vím, už bych toho od různých utilit chtěl možná moc 😉):Lze takovou externí Start náhradu mít v klasickém layoutu, tedy ve vzhledu Win9x/2k? Osobně se domnívám, že nic lepšího nebylo vynalezeno - jiné názory ale pochopitelně neodsuzuji.
Tvuj pozadavek splni classic shell (http://classicshell.sourceforge.net/),... pokud chces stejnou ikonu jako ve W7 tak napis, poslu ti odkaz odkud ji muzes stahnout
Krabicova verze neexistuje, jeji funkci nahrazuje OEM... Pro koupiOEM maji krom klasicke nutnosti koupe celeho hardwaru, par novych nHradnich podminek, ... Jednou z nich je i to ze si muzete oem verzi koupit pokud ji chcete nainstalovat do dualbootu, nebo do virtualniho stroje
Takže, když POSTUPNĚ člověk chce mít W8 ve virtuálním stroji, pak jako dualboot s W7, pak na novém PC jako dualboot s W9 - tak bude potřebovat 3 licence W8? Protože OEM je navždy svázáno s konkrétním hardwarem. Šikovný nápad 😐
No ono vám to s ukradenejma XP asi uniklo, ale i když virtualizijete OS, nebo máte multiboot, tak potřebujete na každý běžící OS licenci. A to i u XP a už nějaký ten pátek.
Podle sebe soudím tebe? Už řadu let kupuji zásadně plné, neOEM verze OS/softwaru, právě pro jejich přenositelnost. Ale to není obsahem mého povzdechnutí/dotazu; stačilo si všimnout onoho kapitálkami napsaného slova POSTUPNĚ, že...
Jako Gold Partner MS asi ne. 😀
Tak to jo, hlavně si honit ego 😀
1. krabicova verze dle mych informaci bude - prevdepodobne az po skonceni zvyhodneneho upgrade. System Builder Kit problem virtualizace neresi, takze je tu jeste moznost se registrovat na Technet - vsechny licence generovane na MSDN/Technetu jsou proneostelne2. Win8 obsahuji Hyper-V, ktery je mnohem pokrocilejsi nez VirtualPC, ale neni tak elegatni jako XPMode. Napr. nelze spustit pouze virtualizovanou konkretni aplikaci, ale je treba spustit cely stroj.3. ano4. ano5. ano
ad 2, XP mode má výhodu, že pro W7 professional a vyšší mají v sobě licenci na ty virtualizované XP
1) full verze neexistuje zatím, podle všeho bude časem dostupná. Upgrade se prý chová jako krabicová verze, minimálně pokud ho instalujete na krabicovou verzi.2) nejspíš ne, nenašel jsem, ale funguje velice dobře Virtual Box (uznávám, že je problém s licencí, na druhou stranu to pak umí dva monitory a je to víc oddělené od zbytku systému)3) nemám žádný online účet a všechno jede. Samozřejmě bez účtu si nekoupíte nic na Store a bude asi problém i hrát Hry (ty s velkým H, ale to jsem moc nezkoumal, ten pinball a karty mně stačí ke štěstí)4) zkoušel jsem něco od StarDock tuším a vyhledávání nefungovalo správně :( Jsou i jiné varianty (classic shell?) ale ty jsem zatím nezkoušel.5) provozuju XP ve VirtualBoxu pro připojení k firemní VPM a naprosto bez problémů
Díky po poučení, i kolegům nad tebou.Absence XP mode zamrzí právě kvůli té propojené licenci na XP.A s tou ne-OEM (tedy přenositelnou) verzí W8, nevím, nevím:http://diit.cz/clanek/ceny-windows-8... (první odstavec)
Mně na infolince řekli, že nebude dostupná v den vydání. Přesně dohledávat se mně to nechce, ale mám pocit, že pozdější vydání potvrdili.Když si vezmete, jaké nepravdy o Win8 vycházely na živě ještě dva dny zpátky (nepůjde na čistý disk) tak odkazovat se na 11 dnů starý článek (byť na deet),nemusí být také moc platné.Pokud nevíte, opravdu je nejlepší zavolat na 841 300 300, kromě problémů s inatalací věděli vše dobře a konzistentně.
Tak jsem tam volal. V současné době jediná přenositelná verze je uprgade krabicovky (XP, Vista, W7). Upgrade ale znamená, že není možno používat původní a novou VEDLE sebe. Takže, pokud by někdo chtěl teď si zabezpečit, aby na nějakém PC za x let měl možnost vedle Windows 11 licenčně správně spouštět v tralbootu i W7 a W8, musel by si teď pořídit:- krabicovku W7- druhou krabicovku W7 + upgrade na W8.Zda bude vydána klasická W8 (FPP) krabicovka, se zatím neví, Teď neexistuje.
Ad 1) Myslím, že MS příliš nezajímá virtualizace W8 u běžných uživatelů, pokud tedy chce mít člověk vše legální ... Vývojáři totiž mají MSDN Subscription a velcí zákazníci zase multiliceční programy se Software Assurance benefity, mezi něž patří možnost legálně virtualizovat až 4 libovolné MS operační systémy (tj. na jednom fyzickém stroji je de facto 5 legálních licencí OS = 1 jako hostitel + 4 virtualizované). Naštěstí to tak v práci mám ...
Complete.😉
alfacomp se p.osral, jsem se málem poblil když jsem to vidělPOZOR! Na vlastní nebezpečí!http://2i.cz/ec100d27f4...
Zdraví slouží?😀
Ano, děkuji za optání.
kupene za 15 eur, nainštalovane z čistej inštalacie a plne funkčne
Můžete mi poradit? Mám notebook bez mechaniky, lze udělat ze stažené instalace USB instalační soubor, nebo je mechanika v každém případě potřeba?
mechaniku netreba..stači inštalačne subory skopirovať na USB kluč a inštalovať..USB kluč musi mať aktivnu particiu a minimalne 4 GB
USB instalačku lze bez problémů vytvořit pomocí tohoto souboru, stačí naimportovat ISO soubor.http://www.stahuj.centrum.cz/utility_a_ostatni/zalohov... ...
Nechápu nesouhlasný příspěvek na místo toho, aby se ten klikač vyjádřil, proč nesouhlasí. Osobně jsem pomocí tohoto software instalačku Windows 8 vytvořil naprosto bez problémů.
Můžete mi prosím nějak polopaticky vysvětlit ten Upgrade? Mám Notebook s Win7, bez mechaniky, záloha Win7 na disku - pro reinstalaci. Zde píšete, že Upgrade Win8 není instalace na čistý disk. Jak tedy tento upgrade nainstaluji a jak přesně nahradím původní zálohu na disku za novou - tedy tento Win8.Mám totiž problém s tím, že mám na notebooku nečitelný licenční štítek. Pakliže by se ale jendnalo, jak zde je popsáno, o upgrade na stávajícím systému, toto licenční číslo nepotřebuji znát, nebo ano?Předem děkuji za vysvětlení.P.S.Mám Acer 1810TZ, zakoupen v říjnu 2009 - vlastně je to zrovna 3 roky na den přesně 😀 - půjde na tomto stroji Win8 bez problémů? Myslím vzhledem k tomu článku, že s některými procesory od Intelu je problém...
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 10. 2012 01:14
Podívej se na stránky výrobce (Acer) a zjisti si kompatibilitu s Windows 8. Podle mě by neměl být problém, nahodil jsem Windows 8 dokonce na 6 let starý ultrabook Asus U1F naprosto bez problémů, všechny ovladače si Windows doinstalovaly samy. Pokud bys zakoupil upgrade, pouze přeinstaluješ současnou verzi Windows, pak je vhodné udělat bitovou kopii, ze které budeš poté systém obnovovat. Původní záloha na disku nahradit nelze.
1) Původní záloha na disku nahradit nelze - pokud se tedy při upgradu cokoliv pokazí, mohu vždy nahodit zpět Win7 z původní zálohy?2) Je potřeba při upgradu zadávat licenční klíč, nebo ten upgrade sám pozná, že mám legální systém? - jde o ten můj nečitelný štítek.3) Pakliže se bude dělat bitová kopie - Je lepší nejprve nahodit Win7 ze zálohy znovu a posléze upgradovat nebo mohu na současně používaný systém? Nebylo by lepší najet zálohu a na čistou zálohu nahodit upgrade? A jde udělat onu bitovou kopii na flashku nebo je nutná mechanika a na DVD?Díky
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 10. 2012 01:30
1) opět doporučuji udělat bitovou kopii disku (vlastnost Windows 7) na externí disk a při jakémkoli problému nahodit zpět. Funčnost původní záložní kopie Windows 7 nemusí správně fungovat.2) nemám vyzkoušeno, nechť odpoví někdo, kdo dělal upgrade, domnívám se, že číslo by nemělo být nutné zadávat, protože je už v původním systému3) osobně bych udělal čistou obnovu Windows 7 + upgrade na Windows 8 + bitovou kopii, ze které budu v budoucnu už obnovovat. Bitovou kopii jde udělat samozřejmě na jakýkoli externí disk či flash disk, mechaniku jsem nepoužil už takových 5 let.
Číslo není nutné a upgrade z Windows 7 proběhl perfektně, dokonce jsem měl méně problémů s ovladači, než při čisté instalaci (tu jsem udělal později, protože pár věcí nefungovalo, jak jsem si představoval a nebyl jsem si jistý, jestli to nebylo tím upgrade - nebylo).
Tak ale k té čisté instalaci jste už to číslo potřeboval ne? 🙂
Tak není třeba čekat do rána - právě jsem zaplatil a už se stahuje upgrade 🙂
Já mám bohužel nový stroj, čili nemohu využít možnosti upgrade a jsem nucen koupit plnou verzi za 3.500,- Kč. Držím palce.
No na macbooka jako druhý systém také musím koupit. Ale stačí OEM verze a nemusí být pro takže tam je to tuším za 2300. Legrační je že na MacBooku my windows 8 podstatně rychleji bootují než nativní Lion :)
Já mám Pro kvůli šifrování Bitlockerem... Na 6 let starém notebooku mi bootují a šlapou také svižněji, než Windows 7. 😉
Vážně? Díky, opravím... A jdu na to také... Na domácím PC mám stále RP.
Tak jo - hotovo. Tak by to mělo fungovat. Pár kliků, pár euro a za hodinku vše hotové a funkční 🙂
Win 8 nejsou špatný systém - desktopové prostředí je velice strohé, což mi vyhovuje. Rychlost bootu i celké odezvy systému parádní (jen tak pro srandu jsem srovnal timedemo Q3Arena 8x6HQ - Win7 480 fps - Win8 530 fps 😁 .. Co mi vadí je Metro prosakující do desktopu. Ale kdo ví, možná budu za rok mluvit jinak..
Naprosto souhlasím... připadá mě to jako 2 systémy v jednom. Běžné Win8 je super... je to sice jen evoluční krok oproti Win7, ale moc povedený... nic se nezhoršilo, všechno jen zlepšilo. Pak je tu ještě Metro, které působí jako další operační systém a ten jsem nechtěl... proč mi ho vnucují?Například pro obyčejné zobrazení obrázků jsou tu 2 aplikace... jeden klasický prohlížeč fotografií, stejný, jak byl v 7 a stejně fungující aplikace, jenže v Metru. Když kliknu na obrázek, který se má zobrazit v klasickém prohlížeči, u kurzoru se objeví kolečko a za chvíli se spustí aplikace a zobrazí obrázek (než se spustí vidím všechny aplikace pod tím, můžu s nimi dále pracovat, nebo číst texty).Jenže když kliknu na obrázek, který se mi má zobrazit v Metro prohlížeči, okamžitě se celá obrazovka přebarví na červeno a já vidím jen červenou plochu, dokud se mi aplikace nespustí... a že se spouští 3x déle než ta klasická. Mám pomalý stroj, tak si můžu vždy náležitě vychutnat pětisekundový pohled na obří červenou plochu a houpat nohama... tohle kdo vymyslel by zasloužil facku do oka.Je to jak 2 operační systémy v jednom, přitom jeden je klasický a jeden je velký experiment, kterého se ale účastnit nehodlám.
Tak to video z roku 2010 je vážně vtipné. Že by se změnilo něco jako Start tlačítko, je nepředstavitelné. 😀
Díky za článek o W8. Používám je asi 2 měsíce jako hlavní systém a nemohu si stěžovat, vše jede rychleji-lépe než na W7. Jen po automatické aktualizaci ovladače grafiky(nvidia) mi systém šel do modré obrazovky, ale ona to už ani vlastně modrá obrazovka není....stačilo restartovat a odebrat daný ovladač 🙂 A poslední neduh, který jsem zjistil, je ten, že režim kompatibility postrádá WinXP, "nejstarší" jsou tam Visty.P.S. Zajímavá věc je ,že v systému W8 togo nainstalovaném na flash disku ( ze kterého bootují velice svižně-win7PE je proti tomu šnek ;) ) je v režimu kompatibility i volba Windows XP. Možná je to tím, že klasické W8 jsou 64bitové a W8togo jsou 32 bitové ....
Ve 32bitové verzi Windows 8 je režim kompatibility Windows XP stále.
Díky za ověření 😉
Dokonce i ve 64bitové verzi mám režim kompatibility Windows XP SP3...
Dokonce i Windows 95. 😀
Systém kompatibility byl upraven aktualizací. Změnil se do podoby W7.
No zítra mě čeká instalace, do Alzy by měla dorazit Windows 8 Pro CZ OEM verze... Snad nenarazím na nějaký nepřekonatelný problém, ignorovat metro jsem se už celkem naučil a vím o něm jen při přihlášení. 😀 Bez klávesových zkratek se to prostě nedá, tak doufám, že si rychle zvyknu...
Doporučuji doinstalovat classic shell , které Vám zajistí start menu ala W7 a navíc bezproblémový přechod po zalogování do desktopu- po metru není ani stopy
Když já tyhle neoficiální dodělávky systému nějak neberu. Microsoft z nějakého důvodu start menu vyhodil, tak se budu snažit se s ním naučit takhle, pokud mě to nebude delší dobu otravovat (věřím, že po naučení se klávesových zkratek půjde práce stejně rychle, ne-li rychleji, Win+X mnoho věcí řeší a vyhledávání nastavení přes Win+W je snad ještě rychlejší, zvláště pokud neznáte přesný název).
Ano, klávesové zkratky jsou fajn, ale to neustálé přebíhání do metra, kvůli každému "prdu" je velmi otravné.... Jo, a pokud chcete dát do desktopu ikonu na plochu z metra, tak je to taky celkem otrava ....
kvoli comu tam stale prebiehas? ja metro nevidim cely den.co s tymi pocitacmi stale robite?
Tak pokud je tvá jediná činnost psát diskusní příspěvky na živě nebo kontrolovat FB, tak se ani nedivím. Při jakémkoli spuštění programu je zkrátka vidět metro - Win+název_programu.
zaujimave. pouzivam kadejaky sw, spustam ho z taskbaru (taky dlhy pasik na spodnom okraji desktopu) a do metra nemusim.asi mam inu verziu.
No tna pár aplikací taskbar stačí, na nic jiného.
No pokud používáš do 10 aplikací, tak se není čemu divit. Jsou ale lidé, kteří mají v popisu práce otevírat těch aplikací třeba i 40... A hledat je na ikonkách... Je samozřejmě rychlejší je spustit přes "start" systémem vyhledávání.
momentalne mam v taskbare pripnutych 27 odkazov, z coho mi aktualne bezi 6.ak by som ich potreboval 100, tak vyuzijem shortcuty na desktop.to metro fakt nevidim ako nutnu podmienku.zase, netreba si to nejako komplikovat. urcite niektore spustat kazdy den a niektore raz za mesiac. stavim sa, ze ta nutnust preskakovat neustale medzi metrom a desktopom je tak trochu umela.
Spouštět aplikace z plochy a vždy kvůli tomu minimalizovat všechna otevřená okna (a pak je opět všechna zobrazovat), tak to je už 100x lepší vyhledat stylem Win+název přes metro.
preto isch spustam z taskabaru.
I přes rozlišení 1920 co mám na desktopu se mi připnuté ikony na taskbar zkrátka nevejdou.
tak tam davaj len najpouzivanejsie a menej pouzivane si hod na desktop.nejak sa mi nechce verit, ze kazdy den nutne pracujes s 25 nevyhnutnymi sw a spustas ich niekolkokrat za den.na to neustale prepinanie medzi metrom a desktopom jednoducho neverim.
Chlapče, mně je absolutně jedno, zda něčemu věříš či nikoliv.
chlapce, mne sa iba zda, ze vyrabas problem z niecoho, co je jednoducho riesitelne.
Vaše práce je neustále spouštět a vypínat aplikace? A co proboha děláte? =-OJá to mám buďto na ploše nebo na liště. A do Metra lezu jenom když se s ním učím dělat.
Jo, někteří si stěžovali, že classic shell nepřepíná do desktopu okamžitě, ale asi 1s po té, co je v Metru. Tak doporučuji tuto fci vypnout v classic shellu a nainstalovat si miniaplikaci NoTilesPlease ( http://quadsoft.org/download/NoTilesPleaseSet... ... ), které to zajišťuje opravdu bezchybně a navíc umí odebrat chytré rohy v desktopu 🙂P.S. Pokud se budete připojovat na W8 vzdáleně a budete je chtít vypnout a neb restartovat, tak se nelekejte, že tyto položky nemůžete najít,.... musíte se totiž přepnout na čistou plochu (Win+D) a tam dát notoricky známou zkratku ALT+F4 🙂
preco to akoze doporucujes?
Doporuceni je pro ty, co moc nemusi Metro a chteji, aby si W8 byly co nejvice podobne W7
3000 app ? Proč já jich tam mám tak 40 :(
Takto vážně netuším: https://docs.google.com/file/d/0B11plVWcN3hAbnJjeGFyYXJyV2s/edit
Co dělám špatně ? : https://dl.dropbox.com/u/53972060/app%20store.png
Máš zapnutý filtr, který ti zobrazuje pouze české aplikace.
taky jsem byl zoufaly, ze jsem skoro nevidel zadne aplikace .. ve Storu je treba jit do nastaveni - Preferences - a vypnout Make it easier to find apps in my preferred languages
Windows 8 mám od půlky září a parádně jsem si zvyknul. Pracuju s metrem a mám to rád, i když jsem patřil k odpůrcům metra. Jak se psalo. Windows 8 je dobrý, ale je ho třeba ještě dotáhnout do konce. Doufám, že přibude pár oprav a vylepšení a hlavně se těším na aplikace. Takový twitter, na bok, k desktop ploše je parádní.
K čemu konkrétně používáš metro? Mně absolutně nevyhovuje, byl jsem zvyklý dělat práci v několika oknech současně na třech monitorech a prohlížet si fotky, poštovního klienta nebo web v jednookenních primitivních aplikacích, to si připadám jako žák pomocné školy.
Naprostý souhlas - pokud někdo jen "konzumuje obsah", tak mu možná dlaždicový systém stačí, ale pokud někdo používá počítač k opravdové práci (jsem na tom stejně - 3 monitory a řada otevřených oken), tak z toho primárně ošahávacího systému musí šílet. Doufám, že si MS s W8 naryje zobák, aby konečně dostal rozum 3-[3-[3-[
To koukáte na tři monitory najednou? To je teda schíza jak prase. 😃 Jasně několik oken je normál, ale proč na třech monitorech? 😃 Na jednom fotbal, na druhym hokej a na třetim porno?
Ale jinak s vámi samozřejmě souhlasím. Mám Win XP a nic novějšího nepotřebuju.
Ano, pro konzumenty obsahu to musí být schíza koukat se na tři různé programy ... Ale já na tom počítači pracuju, tj. např. na jednom monitoru mám Visual Studio (vývojové prostředí), na druhém zobrazuji výstup (výsledek činnosti kódu) a na třetím mám věci jako poštu apod. Ale to nějaký konzument obsahu (tím nemyslím Vás) těžko může pochopit ...
K e-mailu. Skype (multitasking na plochu). Facebook zprávy. Twitter. Nějaké ty oddechovky, jako třeba Cut the rope, air hockey atp... Každopádně systém jde ven až dneska, takže se právě těším na další aplikace, kterou půjdou využít na desktopu. Samozřejmě mám 24 palcový monitor, takže nevím jak by multitasking vypadal na 13 palcovém ntb. Jinak na práci to moc není, to máš pravdu. Ale když mi někdo napíše, když např. střihám video, tak nemusím rozklikávat Chrome, ale z rohu si vytáhnu zprávu na bok a můžu pracovat i psát. 🙂
Proboha vždyť twitter, FB i skype se dá už i na Windows 7 spustit v aplikaci, která zabere jen část obrazovky. K tomu přece není potřeba žádné metro. Možností je mnoho.
Tak si používej, co chceš proboha! Píšu, že se mi líbí multitasking v metru a ty na mě vytáhneš, že to Windows 7 umí také. Ano, umí. Ale mě se líbí víc notifikace a jednoduchost, nebo spíš lehkost jak jej aplikovat. Ve Windows 7 bych musel Facebook chatem překrývat program, nebo měnit velikost oken a to když to potřebuješ na pár okamžiků příjde dost zbytečné.
Asi jsi v životě neviděl postranní FB a Twitter aplikace pro Windows 7. Nevadí.
Na 24" monitoru mi právě Metro přijde nepoužitelné. Vždyt ty dlaždice jsou naprosti mrňavé. K čemu mi je aktivní dlaždice, která zabere jen 2% plochy displeje a je menší než 3palcový displej na mém mobilu?? Nic se tam pořádně nevejde a pořád to přeblikává. Kdyby Metro udělali ve stylu Androidu, kde jde dát na půlku displeje widget se zprávami , na čtvritnu emaily a kalendářem a na zytku si umístím dlaždice používaných app, tak ej ten systém násobně použitelnější.Já sem po několika dnech trápení a zkoušení aplikací, které jsou bud zcela nepoužitelné nebo zjednodušené téměř k nepoužitelnosti rozhodl Metro vypnout a jedu jen na desktopu. A tam musím říct že jsou Win8 fakt dobré.
Dejme tomu mám otevřené 2x visual studio, grafický editor, dvě tři internetové stránky s nápovědou, spuštěný program v debugu, v horším případě nějaký emulátor jako virtualbox, někdy i ve více oknech, a k tomu mi běží Winamp. To byla hlavní výhoda Windows, když přišly, možnost mít otevřeno hromadu oken. V Metru bych se musel zbláznit.
Nechápu co řešíte...komu nevyhovuje metro, přepne se normálně na plochu. Kdo chce start, doinstaluje nějakou z aplikací a má start a nastaví si zapínání rovnou na plochu.🙂
"Takový twitter, na bok, k desktop ploše je parádní." - Tak tahle věta je nad mé schopnosti... Co tím chtěl pásník říci? 😝
chtel naznacit, ze jde (metro) aplikaci pripnout na bok (zabere asi ctvrtinu obrazovky) a na zbytku plochy dale pracovat ... na sirokoihlem monitoru parada ...
Ehm, Metro umí jen 2 aplikace, což je drasticky málo, na pracovním desktopu nepoužitelné.
No a jednou z těch aplikací je desktop a v něm spousta klasických oken - tak to asi bylo míněno.
Přesně tak. Takový klient Twitteru je k nezaplacení, nebo zprávy. Pracuji a můžu i odepisovat.
Mně zmátla ta "desktop plocha" 😉
Aha. 😀 Omlouvám se. Psal jsem to večer. Samozřejmě jsem tím myslel plocha v Aeru.
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 10. 2012 14:11
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.