Voodoo5 5500: zklamání nebo revoluce?

Diskuze čtenářů k článku

Kentus  |  20. 04. 2001 19:03  | 

Nechapu autora clanku co myslel tim "ale 40 snímků už příliš plynulou hru neslibuje", myslim si ze je pro mnoho hracu 40 snimku nedostihnutelne plynula hra...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Matejka  |  20. 04. 2001 19:03  | 

Když se podíváte třeba na Mageo, zjistíte, že jsou taky hráči, jimž jako hranice hratelnosti připadá 120 fps a proto hrají Quake III Arenu v rozlišení 320x200 beze všech detailů a s ořezaným zvukem - jen aby byli v síťovém souboji co nejrychlejší a nebyli omezování hardwarem.
V rychlém souboji hrají asi svoji roli i setiny sekundy; i když jsou nesrovnatelně kratší, než reakční doba hráče, přesto mohou znamenat rozdíl mezi vítězstvím a prohrou.

Každý jsme nějaký - mně těch 30 fps taky stačí... Ale Voodoo 5 to už asi nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rr  |  20. 04. 2001 19:03  | 

Nejak tomu nerozumim, pamatuji si ze skoly, ze lidske oko neni schopno roslisit bliknuti kratsi nez nejakych 20 snimku/sec, proto ma napr. televize 25 snimku/s. ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  20. 04. 2001 19:03  | 

jde o několik věcí:
- pokud je průměrný framerate 30 snímků, znamená to, že při intenzivní akci jde pod tuto hranici. Tedy je hra trhaná.
- ve filmu máte motion blur, oko se tak spokojí s nižším framerate. ve hře je to vše moc ostré a pak tedy trhanější.
- ve hře musíte reagovat a ovlivňovat její chod, proto je nutné, abyste mohli pracovat velmi rychle a na to potřebujete vysoký framerate.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nikola Tepper  |  20. 04. 2001 19:03  | 

Tech 40 fps je nutne z toho duvodu, z jakeho se pouziva pri kvalitnim samplovani alespon 44khz (u DVD az 196khz) ackoliv lidske ucho slysi maximalne asi 19khz. Televize ma taky 50hz a digitalni 100hz, ackoliv oko vidi jen tech 25hz a myslim, ze kdyz se divate na digitalni 100hz TV musite uznat, ze rozdil je obrovsky. Holt lidske oko a ucho je narocnejsi naz se na prvni pohled zda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lo Wang  |  20. 04. 2001 19:03  | 

je opravdu možné že někomu ani těch 40 fps nestačí, i když oku stačí 25 !
ale uvědomte si že nemá smysl mít fps větší než je obnovovací frekvence monitoru(standartně 85Hz)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Dudek  |  20. 04. 2001 19:03  | 

Já si myslím, že halvně záleží na člověku. Někomu nestačí ani 50 fps, a někdo si vystačí i s 15 fps. Záleží na člověku, jak si na to zvykne. Lidske oko je obdivhodný orgán. Vzpomínám si na doby, kdy nějakých 35 fps, bylo obrovské číslo a s nástupem SLI u V2, všichni žasli nad 60 fps. (pozor, ale na 640x480). Dnešní pařani, jsou zhýčkání obrovským výpočetním výkonem, a tak je pro ně i těch 40 fps málo, i když pro oko je to až až. Jinak se mi zdá V5 zajímavou volbou, ale 3Dfx by ho měla už vydat protože už tak je pozdě. Ale pro čechy je teďka asi nejlepší kombinace Athlon 700 + GeForce SDR. Počítač s tímhle vybavením se dá pořídit do 35 000 Kč a získáte velmi slušný výpočetní výkon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kaja  |  20. 04. 2001 19:03  | 

"Karta sama je poměrně velká, do některých skříní se dokonce ani nevleze..."

Super ukázka českého jazyka... Což takhle napsat něco v tom smyslu, že se nevejde... Nebo máte dojem, že se tam "nebude vejít"???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michael66  |  20. 04. 2001 19:03  | 

Vaše problémy bych chtěl mít...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
argument  |  20. 04. 2001 19:03  | 

Souhlasím, že proto, abych si dobře a úspěšně zahrál Quakea, je důležitý dobrý framerate, ale že by byl rozdíl mezi řekněme 40fps a 120 fps je podle mě blbost.
Oko jistě rozliší víc než 20 snímků za sekundu, to si každý může vyzkoušet, ale víc než 40 asi těžko. Aspoň mně je to pak regál. A když oko nebere nad 40 fps, tak asi těžko rychleji zareaguji při 120 fps. K 120 fps navíc potřebujete alespoň 120 Hz obnovovací frekvenci monitoru a to se přece nepoužívá ani při nejnižších rozlišeních.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  20. 04. 2001 19:03  | 

Ja mam v Q3 v 800x600 prumerne 55fps, ale nekdy to muze spadnout i na 30 a presto to okem nepoznam. Proto take nevidim rozdil mezi temi 120 a 40 fps a bohate podle me staci, kdyz pri velke zatezi nespadne pod tech asi 20 fps. Proto nevidim duvod kupovat si V5 jenom kvuli tomu, abych mel vysoke fps, kdyz to nepoznam. Jinak tech 120 Hz normalne pri 800x600 mam, tak nevim proc pises ze se nepouziva ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lo Wang  |  20. 04. 2001 19:03  | 

Je to uplně jednoduché, někdo prostě hraje hru a fps se mu zobrazuje číslem
přímo na obrazovce(Quake 3), pokud by si to ale vypnul rázem by mu i těch 30 fps dokonale stačilo. Tohle je určitě problém mnoha fps-nespokojenců a zdaleka není třeba hledat v tom nějakou oční záludnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Pavelka  |  20. 04. 2001 19:03  | 

Nevleze znamená totéž co nevejde,
normální člověk to pochopí.
Ale vylízaní jazykovědci se v tom prostě musej šťourat a furt votravovat.
Když příjde člověk do hospody a chce dvě piva, nebo dvě bahna, tak dostane dvě piva a je to úplně jedno jak se to řekne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kaja  |  20. 04. 2001 19:03  | 

Smyslem meho prvniho prispevku
bylo jen to, abych upozornil profesionalniho novinare na neprofesionalni cestinu. Kazdy clanek ve vydani prochazi jazykovou
korekturou. A kdyz neprojde, tak je zrejme neco spatne..
Az pujdu do hospody na dve piva, tak je mi uplne jedno, jak tomu kdo bude rikat.. Zive ale neni hospoda. A doufam, ze ani nebude.



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lo Wang  |  20. 04. 2001 19:03  | 

Vím co to ten AAliasing je ale pokud někdo hrál hru v obrovském rozlišení, třeba 1600x1200(17"monitor) rozhodně mi dá za pravdu, že nějaké kostrbatost vidět určitě nebyla a navíc při zběsilé akci jako Quake3 si toho rozdílu téměř není možno všimnout.
Při FSAA(full screen AA)v 800x600 se totiž hra normálně spočítá pro rozlišení 1600x1200, pak se to vyprůměruje a vznikne nám vyhlazená scéna v polovičním rozlišení a karta se může roztéct aby se to aspoň trochu dalo hrát, přestože už to 1600x1200 vypadá skvěle a zdá se mi, že nové karty jsou tak výkonné a autoři už neví čím by to ještě zavařili. Jediné využití FSAA vidím na malých monitorech do rozlišení 1024x768 ale čím menší monitor-tím menší pixely a tím menší kostrbatost, tak nevím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam  |  20. 04. 2001 19:03  | 

Taky parim na 15" v 1024 Q3A a moc mi to nevadi, ale prece se jen najdou mista ve scene, napr. schody, kde plochy na "horizontu" nekdy neprijemne preblikavaji. Dalsi treba v zavodnich hrach (SB 2000) plot. Tyto "neduhy" ti odstrani FSAA. Jinak mezi nami radsi si zaparim v 1024 se 40 FPS bez FSAA nez v 800 se 25 FPS s FSAA. Nehlede na to, ze v 1024 jsou kvalitnejsi textury. Adam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

Aktuální číslo časopisu Computer

Test 9 bezdrátových reproduktorů

Jak ovládnout Instagram

Test levných 27" herních monitorů

Jak se zbavit nepotřebných věcí na internetu