Volvo jako Velký bratr: auta budou kamerami sledovat řidiče, zda se soustředí a nejsou opilí

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 61

Názory k článku

23. 03. 2019 10:08

Samotné telefonovanie za jazdy a sústredenie na jazdu sa vylučuje. Teda minimálne u mužov.
Pravidelne chodíme na školu bezpečnej jazdy na okruhy. Súčasťou je aj slalom, zvládnutie šmyku, parkovanie na čas, suchý a mokrý okruh. Už tretí ročník si dávame jedno kolo zo všetkých disciplín aj so zapnutým handsfree a telefonátom kde máme odpovedať na otázky. Také jednoduché, ako malá násobilka, číslo na núdzové linky, hlavné mestá štátov, značky prvkov. Následne sa to analyzuje na videu. Reakčný čas, presnosť a podobne. U väčšiny sa to podobá jazde v stave miernej opitosti. Odvtedy už v aute netelefonujem. Ale samozrejme, nie som internetový superhrdina ako 90% diskutujúcich.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 03. 2019 07:39

kamerka... jak to nekteri delaji u notebooku ? prelepi ji (cernou) paskou a je postarano simply reseni, levne ale plne vyhovujici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 03. 2019 10:23

To je teda diskuze.
Kamera sama o sobě je POUZE obrazový senzor, který snímá obraz a posílá dále ke zpracování. Tedy to samé co jiné senzory.
Zásadní je pouze to, co se se získaným obrazem děje.
Pokud se takový obraz zpracovává JEN uvnitř auta, pak nevidím důvod ke znepokojení, ani žádné narušení soukromí nebo špiclování. Řídící jednotka auta jen zpracovává obraz, tak jako zpracovává jiné senzory v autě.
Problém to bude až tehdy, pokud se takový obraz musí ukládat nebo posílat někam mimo auto. Pak už je zde oprávněný důvod se obávat o své soukromí. K čemu automobilka potřebuje posílat obraz někam mimo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  22. 03. 2019 07:11

Za mě OK, ale MUSÍ TO JÍT JEDNODUŠE VYPNOUT!!!I náš právní řád zná totiž pojem "okolnosti vylučující protiprávnost" a "krajní nouze", kdy lze páchat nezbytné činy, které by byly jinak trestné, ale vedou k například k záchraně lidského života.Takže valit si to autem 200+ po dálnici je v pořádku, pokud na zadním sedadle je osoba v ohrožení života a jedete do nemocnice - samozřejmě nesmíte zranit agresivní jízdou nikoho dalšího.Ovšem rozhodnutí, že potřebuju z toho auta vyšťavit maximum a že potřebuju rychlou jízdu i za cenu toho, že vůz po takové jízdě půjde na odpis, musí záviset na mě, ne na autě!Takže auto by mělo mít minimálně nějaké tlačítko "krajní nouze", které deaktivuje veškerá omezení.
Úplně ideální by ještě bylo, kdyby s tím počítal i zákon a vozy by třeba měly i LED diody pro tento případ a sirénu a režim "krajní nouze" by z nich udělal technicky i právně takovou "dočasnou sanitku" - auto by blikalo, houkalo a ostatní řidiči by měli povinnost vozu, který má tento režim aktivován, uhýbat úplně stejně jako sanitním vozům.Navíc by bylo možné, aby palubní počítač dal přes GSM s určením polohy přes GPS vědět i záchrannému systému, že došlo k aktivaci "krajní nouze", nejbližší zdravotnické zařízení by se tak už mohlo připravovat na urgentní příjem těžkého případu a policie by věděla, že se jim po silnicích něco takového pohybuje a mohla by na to reagovat - zároveň by to řešilo, aby to lidé nezneužívali a neaktivovali "jen tak".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 03. 2019 05:43

Proč má řidiče natáčet kamera, když bude řídit robotický systém? Aby to nedopadlo jako v Jižní Korei, kde vyčuránci prodávali (a pokud vím, tak pěkně mastně) měsíční kredit pro přístup na tajné kamery v pokojích (několika!) hotelů A co vím, tak to tam není jediný průser, něco podobného se děje z převlékacích kabin (zkoušení šatů) a tím to vůbec nekončí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 03. 2019 20:38

Nejsem si jist jak to ta automobilka myslí. Když si takové nové Volvo koupím, bude to moje auto, nebo od teď už ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 03. 2019 20:00

Z Volva se stala automobilka pro ty, kterým se líbí totalita. Škoda, že jim nelze odebrat volební právo, aby nemohli ničit svou volbou i životy ostatních

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 03. 2019 19:32

Typická cena nového Volva je na poněkud jiné hodnotě, něž kolik jsem ochoten dát za nové auto, takže mi to je ve své podstatě jedno, ale stejně moc nechápu, co si od toho slibují. Jestli se o některých autech hovoří, že to je symbol malého ptáka, tak jak se chce profilovat Volvo? Jako symbol nesvéprávného řidiče?Relativně by mi to dávalo smysl při sdílení auta v rodině s "dítkem" s čerstvým řidičákem, kde by tyhle funkce byly povinně aktivní při použití speciálního "dětského" klíče. Pravý opak červených klíčů třeba u Dodge Charger Hellcat, ale určitě ne vždy povinně pro každého.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 03. 2019 18:54

Ja to jako poznaji? To kdyz ridic dostane za jizdy chut na utopence s cibuli a bude skytat spunty?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 03. 2019 18:30

nieco si zelajte, pada volvo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 03. 2019 18:16

Tento počin Volva (čínského auta) skvěle zapadá do mozaiky čínského kreditního systému špiclování lidí. Nyní mají osoby s nízkým kreditem zákaz cestování ve vlacích či letadlech, nově tedy nebudou smět ani za volant..
Další důvod se Volvu vyhnout velkým obloukem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (25)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor