Bohumil Tříska
10. 4. 2017 • 9:00

Je nějaká podstatná věc, která by bránila tomu, dělat drony hybridní - menší benzínový motor, který by baterii za letu konstantním výkonem dobíjel a obešel by se bez převodovky?

Jozef Kostelansky
Jozef Kostelansky
9. 4. 2017 • 11:41

Princíp vrtulí sa mi veľmi pozdáva. A úplne super je záložný padák. Malý dolet by sa do doby, kedy budú na svete výkonnejšie elektročlánky, mohol vyriešiť tým, že by elektrinu vyrábal malý, ale výkonný benzínový motor...

dolph1888
dolph1888
8. 4. 2017 • 17:12

Mám jen pár připomínek, začnu tou nejsmutnější "Jen pro krátký let", nikdo netvrdí, že i běžná klidně těžká vojenská helikoptéra nemůže být elektrická - proč ne? Problém je jako všude a u letadel zvlášť v možnostech uložení energie. My to prostě neumíme, ještě nejsme na takové technické úrovni, abychom mohli skladovat třeba měsíční výrobu JETE, pochopí to zelený ekomozek někdy?
> Ultralight tuším do hodiny letu (konzorcium firem), zatím žádný větší model pro více než 2 lidi, nyní helikoptéra také pro 2 ovšem pouze 20 km dolet.
> Když je poměr kerosin - baterie (lithium) 1 kg = 50 kg, jak je jasné, že pro letadla to prostě nestačí. Není dostatečná hustota energie.
> Logisticky vzniknou problémy, pokud se něco podobného bude rozšiřovat, navíc hrozí srážky s ptactvem, více poruch a nehod (smrtelných). Každý ví, že lehká letadla jsou poměrně náchylná k povětrnostním podmínkám a vzdušnému proudění. Snést tuto helikoptéru při selhání pohonu autorotací - 0 šance.
> Ani u aut nikdo netvrdí, že již dávno mohla být elektrická (pane Vizíre Mlusku), jen nikdo nechtěl dávat dotace, dnes se i státní organizace mohou zbláznit, jsem zvědavý za pár let provozu až zjistí, co se stojí nákup nových baterií. Nikdo jim je nebude měnit donekonečna, ne pokud se eJeždění rozšíří - žádný prodejce by si to nemohl dovolit. A, že tu kapacitu začnou ztrácet mnohem rychleji, než se opotřebuje běžný spalovací motor, dokonce i u nás, někteří tyto projekty ruší (autobusy), protože zjistili jak je nevýkonný a jak rychle nedobíjí 100%, nutných alespoň k pár otočkám na lince.

Určitě si přečtěte

Články odjinud