Je nějaká podstatná věc, která by bránila tomu, dělat drony hybridní - menší benzínový motor, který by baterii za letu konstantním výkonem dobíjel a obešel by se bez převodovky?
napriklad hmotnost, motor aj s palivom a este k tomu aj baterky, no to uz je na maly vrtulnicek dost obmedzujuce
u tunového auta potřebuješ 30kW pro jízdu po rovině a 80kW pro předjíždění a kopce. Lze tedy na rovinkách dobíjet z 30kW motůrku o váze 40kg do zásoby.U 500kg dronu potřebuješ 150kW je na udržení ve vzduchu - NEUSTÁLE každou vteřinu. Dobíjecí spalovací motor by musel mít také 150kW, váhu 100kg bez paliva a ty elektromotory by pak byly zbytečné. Menší výpon pro let by připadal v úvahu jen u letounu s křídly, tam je to podobnější automobilu, velké výkony jsou potřebné jen pro vzlet a stoupání, samotné "plachtění" je úspornější.
Moturek by mohl jet v optimalnich otackach, to je vyhoda. Nevyhoda je, pokud by s tim nekdo chtel prejet Alpy.O helikoptere uz nemluve.
Odpovědi máš výše, jen je vidět (snad promineš), jak tě eLobby dostala, v tom nehezkém smyslu. Také jsem tedy ihned zjistil, že nestuduješ žádnou střední ani vysokou školu technického směru - jinak se právě sám fackuješ.
Princíp vrtulí sa mi veľmi pozdáva. A úplne super je záložný padák. Malý dolet by sa do doby, kedy budú na svete výkonnejšie elektročlánky, mohol vyriešiť tým, že by elektrinu vyrábal malý, ale výkonný benzínový motor...
Mohu se zeptat jakou máš školu, myslím zaměření, směr?1. Bych rád slyšel na jakém principu si představuješ ty nové články, vyvíjejí se roky, stále nic v dohledu. Ani x2 kapacita současných natož s novými materiály a ještě vyšší kapacitou. Uvědom si, že nový akumulátor musí být i bezpečný, musí se dát sériově vyrobit za rozumnou cenu a také musí vydržet slušný počet cyklů. Reklamní žvásty z laboratoří za účelem získání grantu mě vážně nedojímají.2. Systém hybridního pohonu nikdy nebude v letadle účinnější a vůbec použitelný než přímo proudový motor na kerosin. V případě helikoptér není nic účinnější než turbína > rotor, ty takový motor znáš: "elektrinu vyrábal malý, ale výkonný benzínový motor" prosím, já si rád počtu. Upozorňuji, že letadlo nemůže jen tak zpomalit nebo zastavit jako malé auto na nákupy!
Mám jen pár připomínek, začnu tou nejsmutnější "Jen pro krátký let", nikdo netvrdí, že i běžná klidně těžká vojenská helikoptéra nemůže být elektrická - proč ne? Problém je jako všude a u letadel zvlášť v možnostech uložení energie. My to prostě neumíme, ještě nejsme na takové technické úrovni, abychom mohli skladovat třeba měsíční výrobu JETE, pochopí to zelený ekomozek někdy?> Ultralight tuším do hodiny letu (konzorcium firem), zatím žádný větší model pro více než 2 lidi, nyní helikoptéra také pro 2 ovšem pouze 20 km dolet.> Když je poměr kerosin - baterie (lithium) 1 kg = 50 kg, jak je jasné, že pro letadla to prostě nestačí. Není dostatečná hustota energie.> Logisticky vzniknou problémy, pokud se něco podobného bude rozšiřovat, navíc hrozí srážky s ptactvem, více poruch a nehod (smrtelných). Každý ví, že lehká letadla jsou poměrně náchylná k povětrnostním podmínkám a vzdušnému proudění. Snést tuto helikoptéru při selhání pohonu autorotací - 0 šance.> Ani u aut nikdo netvrdí, že již dávno mohla být elektrická (pane Vizíre Mlusku), jen nikdo nechtěl dávat dotace, dnes se i státní organizace mohou zbláznit, jsem zvědavý za pár let provozu až zjistí, co se stojí nákup nových baterií. Nikdo jim je nebude měnit donekonečna, ne pokud se eJeždění rozšíří - žádný prodejce by si to nemohl dovolit. A, že tu kapacitu začnou ztrácet mnohem rychleji, než se opotřebuje běžný spalovací motor, dokonce i u nás, někteří tyto projekty ruší (autobusy), protože zjistili jak je nevýkonný a jak rychle nedobíjí 100%, nutných alespoň k pár otočkám na lince.
Kdo jste? Obchodník s ropou, že tak přeháníte k neprospěchu baterií!!!1kg baterií vydá cca. 200watů. 1kg kerosinu 2600watů (při 20%účinnosti motoru)To je 1 kg = 13 kg!! Ono sice uhlovodíky mají přes 10kw na kg, ale je dost naivní počítat se 100% účinností tepelného motoru:)) Elektromotory navíc nepotřebují těžké převodové ústrojí a i samotný elektromotor je lehčí. Takže to číslo nakonec bude někde 1 kg = 10 kg, ne-li méně.Jinak srážky s ptactvem jsou smutné pro ptáky ale na cestách zase hrozí srážky se zvěří, ptactvo nevyjímaje. A kde jste jako zjistil, že baterky v autě za pár let odejdou. Dnešní články přežijí životnost automobilu, možná jedna výměna po 15 letech. Taky není pravda, že ropný průmysl dotace nepotřebuje.
Jsem někdo kdo kolem sebe nevidí žádná komerční ani vojenská elektrická letadla, proč je tedy nikdo neumí vyrobit? Když baterie jsou tak úžasné, já ti to povím, protože by se ani nedostaly do vzduchu, jak těžká by ta baterie byla. Hele navrhni USA B-52 na elektřinu, ať se také zasměje někdo další. Kdo jsi ty, ekomozek? Píšeš nesmysly.> Tu energii pro baterii musíš někde vyrobit, to jsi doufám započítal, tam máš první ztrátu. Dále ji ukládáš poměrně neefektivně a používáš další ztráta. Připočítej její výrobu, recyklaci, likvidaci což nelze provádět v běžné provozu - chemikálie, toxické látky. Rozhodně jsi pod účinností přímo benzinového motoru, fakt je dojez na danou hmotnost paliva.> Baterie už po několika letech nemá 100% účinnost a u auta nedejbože u letadla ti vadí i 80% a méně %, protože dojez / výdrž. Nejedeš vždy ideálně chápeš, nemáš vždy dobrý vítr za letu? Zjistil jsem to třeba tak, že některá města už i vracela elektrobusy, které měly problémy (vybíjení) u členitého terénu, nedosahovaly slíbených výkonů, výdrže a po pár měsících už příliš klesla kapacita baterií. Pohádky typu že se baterie nejprve vybije na 85% (od výrobce chápeš - ne nezávislý zdroj!!) a pak po 1% za mnoho tisíc kilometrů si necháme na později (nevěřím těm pohádkám ani za nic, stačí mi zkušenosti s bateriemi k solárním panelům, tam jsi rád za 4 - 6 let, oni totiž ani nabíjecí, vybíjecí cykly nejsou ideální, u aut ano?), mimochodem u městské dopravy je 100k km jako nic a chci vidět ty výměny baterií, tam ten dojezd prostě potřebuješ.> Ropný průmysl se podporuje ano, ale velké projekty, kolika $ je prosím dotován přímo každý kus automobilu, letadla a lodě? I, kdyby jsi započítal nakrásně dotace do ropy na jednotlivé auto budou to mizerné položky, zatímco eAuto a jeho dotaci vidíš hned (pálka), a platí ji každý z nás lidem, kteří si ho mohou dovolit i bez dotace. To jsi demokrat, spravedlivý člověk? Jak přijde běžný zaměstnanec co sám nemá na nové auto, aby nějakému zazobanci, cáloval ještě dotaci několik set litrů, to je životaschopná technologie, ekonomická?> Ohledně ekologie nezapomeň do baterie také započítat těžbu vzácných zemin, pro kovy v ní obsažené, chemické získání těchto kovů, jejich recyklaci a likvidaci. Hned máš pryč bonusy elektromobilu proti spalovacímu motoru.
To, že kolem sebe nevidíš žádná komerční letadla, není důkaz, že nikdo elektroletadlo nevyrobil. Stačí zagooglit. Jinak tady nikdo nechce předělávat B-52 na elektřinu, to jsi trošku špatně pochopil:)Reagoval jsem na to tvůj výplod- 1 kg = 50 kg. Účinnost benzínového motoru se udává tak 25%, to jsou samozřejmě hodnoty, při ideálních otáčkách a ideálním zatížení. Samozřejmě i tyhle motory časem ztrácí účinnost. Další věc je zahřívání motoru, takže na krátký trasy (kdy má elektřina smysl) účinnost zážehového motoru klesá. Jinak doporučuji vygooglit kolik je potřeba energie vložit do benzínu, než ji dostaneš do nádrže (těžba, doprava, rafinace,....).Tvoji nenávist proti dotacím chápu, ale musíš si uvědomit, že ani ten zážehový, vznětový motor, ani parní motor by tu bez podpory nebyly. Tak to prostě funguje, lidé v tom vidí budoucnost, tak se to podporuje. Tak funguje naše společnost, doporučuji se s tím smířit :).
> Žádný výplod, pokud Tesla potřebuje na daný dojezd 500 kg baterii, pak jen převedu tuto hmotnost na hmotnost benzínu v nádrži. Fakt. Nemusím v tomto případě řešit žádnou další účinnost, to je zbytečné. Až bude mít baterie hmotnost plné natankované nádrže průměrného vozu a také s ním ujede stejnou vzdálenost, pak budeš mít pravdu ty. Nemáš, a to vůbec vynechávám dobu tankování - nabíjení! Jedině jak můžeš dobít použitelně eAuto - je výměna baterie za nabitou rovnou, hrůza, ekologická katastrofa!> Kde jsi četl, že parní stroje nebo první spalovací motory byly dotovány? Já jen, že to byly ve své době velmi drahá zařízení a dovolit se je mohl málokdo, maximálně šlechta a zbohatlíci - kde vidíš ty dotace? Železnice přišly až později a drahá byla tehdy manuální stavba dráhy a lokomotivy, stát ovšem nic nedotoval, pokud nebyla šance na ziskový provoz byla povolena stavba místní úzkorozchodné (levnější) dráhy.> Proč vynecháváš letadla? Jakpak to, o nich je přece téma článku. Takže ty tvrdíš, jak jsou baterie úžasné, účinné, hezky jsi mi to zde vyjmenoval. A já se tě ptát, proč není třeba Airbus A380 elektrický, prosím ... rád si počtu?
Jenže baterie v tesle zároveň tvoří část podvozku a stará se o pevnost a tuhost.což u benzínu v nádrži říci nelze. To je, jak porovnávat jablka s hruškami.Navíc benzín musí být v něčem nalitý:)Elekromobil potom nemá tak těžký motor a má zlomek součástí. Ale tak schválně, podle tvojeho světa:500kg= 380km. (tesla)17kg= 380km (benzín s 6l na 100km) To je 1 kg = 30 kg.!!!!Jinak rozhodně jsem netvrdil, že má baterie stejnou hmotnost, jako benzín, to sis zase domyslel.Napsal jsem, že byly podporovány. A to jsem rád, že jsi mi alespoň tohle potvdil.Dnes jsou dotovány (ne navždy), takže si to můžou dovolit i obyčejnější lidé a nemají to jen zbohatlíci, jako dřív, spravedlivost ať každý posoudí.Téma článku je o letadle na krátké vzdálenosti, jako taxi atd.. Podmínkou je zde alespoň krátký let, což je v tomto případě dostačující.Jako sorry, ale o autech jsi začal ty.A ještě jednou, nikdo nechce dělat airbus a380 na elektřinu a lítat s ním přes atlantik, to je další tvoje hypotéza.Čti prosím vícekrát, dokud text nepochopíš.Stejně mi ale přijde, že to chápeš moc dobře, ale musíš kopat za ropáky.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.