Volný TelefoNet na vlastní kůži

Diskuze čtenářů k článku

VoIP tester  |  29. 12. 2005 10:34

Mate nekdo zkusenosti s timto VoIP telefonem ?
Zajimalo by me jestli opravdu funguje jako router
(soucasne volani a internet na PC) ?
Zprovoznil telefon nekdo s Chello ?


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ludek  |  14. 11. 2005 09:51

Zatím jsem se nikde nedočetl, jaký objem dat je stahován a odesílán při internetovém telefonování. Mám internetové připojení 1024/128 Chello light s omezením na 10 GB stahovaných dat. Po překročení tohoto limitu mi připojení spadne na základní rychlost. Máte někdo zkušenosti, za jak dlouho se dá překročit takovýto objem dat ? Přes pevnou linku mám v současné době hovory v délce 200 minut měsíčně, tak bych si chtěl udělat představu, kolik je to cca  převedeno do download a upload dat přes internet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J.Urban  |  18. 11. 2005 12:22

odpověď viz http://www.telefonujeme.com/search.php?mode=results

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  07. 11. 2005 21:08

Chci zprovoznit VOIP,chtěl bych Sipuru2100.Musím mít veřejnou IP adresu,abych mohl volat?
Moc děkuju za odpovědi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  04. 11. 2005 01:34

podle uvedeneho navodu na Volnem jsem si zkusil nastavit v telefonu pevnou IP adresu protoze muj provider DHCP nema a misto aby mi po zadani 1234# naskocila moznost zadani hesla tak telefon zacne rovnou toto ctyrcisli vytacet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J.Urban  |  18. 11. 2005 12:18

odpoj telefon od sítě (RJ45), a zkoušej to tak dlouho, až naskočí místo volání požadavek na opětovné zadání hesla. Někde se doporučuje počkat mezi heslem 1234 a # 2 sekundy, ale také to není pravidlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Abbik  |  03. 11. 2005 13:27

Sry ale telefon v zadnem pripade nepotrebuje dve pevne IP adresy. Staci jen kdyz mete pevnou IP adresu, ale je mozne ho rozchodit i n neverejne pevne IP adrese. Mam s tim telefonem prakticke zkusenosti na Volny adsl 512/128Kbps
Instalace naprosto v pohode(byl pripojen prez modem ASUS TI4631) je mnohem prijemnejsi nez telefon Well LP-302(ten ma ale obrovska tlacitka uzasna pro starsi lidi)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Abbik  |  03. 11. 2005 14:43

jo jeste jedna vec u nekterych provideru je nutne nahlasit zmenu MAC adresy by to fachalo je to treba UPC jine nevym presne a nechci mystifikovat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jura  |  04. 11. 2005 10:08

Dvě IP adresy telefon samozřejmě nepotřebuje. Dvě IP adresy potřebujete, aby fungoval IP telefon a PC současně. Ale jinak, poku má telefon router, tak na 90% jde u něj klonovat MAC adresa, takže se v podstatě nemusí nic nikam hlásit. Ještě jsem si všimnul, že pokud jsou konektory u IP telefonu označeny jako WAN (NETWORK) a druhý jako PC, tak se na 99% jedná o telefon bez routeru, jinak pak je druhý konektor označen jako LAN. Používám IP telefon Grandstream BT102 a myslím, že tenhle je docela podobný (co se zapojení do sítě týká). A pokud telefon obsahuje položku NAT traversal, tak je to pouze pro nastavení, aby předpokládal, že telefon je za NATem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  02. 11. 2005 22:21

Nevím, co má autor za připojení (a kde vlastně žije, možná v Elbonii, tam drtivá většina uživatelů žije po kolena v blátě a plete si CD-ROM s frisbee), ale já jsem jel u dial-upu, GPRS, ADSL i teď přes kabelovku přes DHCP. Přidělení nebo nepřidělení pevné (byť neveřejné) adresy s tím nemá nic společného. Nehledě k tomu, že podstatně více uživatelů má u nás IP adresu spíše veřejnou, ale ne pevnou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lahvon  |  03. 11. 2005 00:09

Souhlas.
DHCP funguje snad u vsech pripojeni pro obycejne lidi. Prave proto, ze je blbuvzdorne.
Coz autor trochu nedomyslel. :)

DHCP server navic muze pridelovat vzdy stejnou IP adresu.

Jinak at uz je IP verejna, nebo vnitrni, nema to s DHCP nic spolecneho.


Ten argument autora o nutnych 2 IP adresach take myslim neobstoji. :)
Zaprve bude stacit aby mel zakaznik router s NATem, zadruhe je tam myslim prave z tohodle duvodu ta druha zasuvka pro PC. Pokud by nekdo ten routrik nemel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jura  |  03. 11. 2005 08:48

Pokud nemá IP telefon router (jako že většinou nemá), ta druhá zásuvka na IP telefonu (označení PC) je pouze kvůli ušetření další krabice. Aby vše fungovalo součesně a správně, tak můžete použít:
a) buď 1 zásuvku - do té připojit IP telefon - do něho PC. Musí mít dvě IP adresy od poskytovatele. Tím ušetří jednu krabici a jedno vedení, které by si musel nechat zřídit a pak platit. Oproti tomu poskytovatelé vám většinou za 40,- až 100,- dají další IP adresu. 
b) instalovat další krabici a vše připojit samostatně - také potřebuje dvě IP adresy, ale zaplatí i za ty dvě krabice (zřízení a užívání).
c) dokoupit si router a udělat svoji vlastní síť - jednorázová investice cca 900-1100,-
Mám doma Grandstream BT102 a vím o čem píši narozdíl od všech "pouze teoretiků"!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  03. 11. 2005 09:22

Ptal jsem se mailem a staci pry jedna verejna IP adresa. Kdyz neni verejna, nevim, jestli to chodi.
Ja mam stejne verejnou ip adresu, takze je me to jedno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Šindelář  |  03. 11. 2005 09:26

Naprostý souhlas. A nevím jaké připojení používají kolegové výše, ale při připojení přes Karneval dostanete pevnou (neveřejnou) IP adresu (případně dvě, záleží na cenovém programu), žádné DHCP. Totéž u mého poskytovatele Wi-Fi. Netvrdím, že není nikde DHCP dostupné, ale rozhodně to není samozřejmost a většinový stav, jak se snaží pánové naznačit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  03. 11. 2005 12:42

Pokud máte jednu veřejnou IP adresu pořiďte si routr a dejte si IP telefon a počítač za něj, nebo si kupte IPpřevodník pro klasický telefon např. Asus VP100, který má routr vestavěný a opět to bude fungovat. Nebo si zažádejte o další IP adresu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  03. 11. 2005 23:03

Neztrapňujte se ještě víc než v článku, pokud snad máte pochybnosti o většinovosti nasazení DHCP, tak použijte selský rozum nebo si udělejte statistiku. Možná zjistíte, že pokud tedy Karneval nutí uživatele nastavovat si ručně IP adresu, tak je z velkých poskytovatelů jediný. Poskytovatele WiFi připojení nemá smysl do podobných statistik vůbec uvádět. Rozhodně jsem neměl v úmyslu nic naznačovat - že s tím DHCP jste střelil vedle, říkám na plnou hubu a jestli si neumíte podle IP adresy zjistit, jaké připojení používám já a nick lahvon, tak si to od někoho nechte vysvětlit spolu s dalšími věcmi. Mohlo by se totiž stát, že se dočkáte naznačování ještě daleko horších věcí a to píšu s těmi nejlepšími úmysly a v dobrém rozmaru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
obrbaz  |  02. 11. 2005 15:04

CO to je za blbost, stačí zapojit tydlifén na router (na nem nasmerovat porty), pc taky do routeru a prakticky uz sou tyto dve veci uplne nezavisly a verejna ip staci jen jedna

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  02. 11. 2005 18:03

Staci tedy jedna verejna adresa, je to tak ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Šindelář  |  02. 11. 2005 19:32

Kde se píše o dvou VEŘEJNÝCH IP adresách?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  03. 11. 2005 09:20

Ptal jsem se mailem a staci pry jedna verejna IP adresa. Kdyz neni verejna, nevim, jestli to chodi.
Ja mam stejne verejnou ip adresu, takze je me to jedno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  02. 11. 2005 12:22

protže nemám nejmenší chuť si za pár stovek pořídit něco co budu dva týdny čí ještě déle po večerech nastavovat. Zatím budu klidně používat komp a sluchátka s mikrofonem. Až to vymymslí tak abych moh pro všechny poskytovatele (volný, skype, fayn atd.) používat jeden telefon a jedno připojení a to se zestávalo z toho, že to doma vybalím z krabice telefon a narvu do příslušného portu, snad si to koupím. Zatím, pápá Lálá, Pó je unavená.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vredy  |  02. 11. 2005 13:03

"Až to vymymslí tak abych moh pro všechny poskytovatele (volný, skype, fayn atd.) používat jeden telefon"
volny = SIP protokol
fayn = h.323 protokol
skype = vlastni protokol

jen pockej...
... jeste lepsi to bude az budou podporovat vsechny IM
.... jeste daleko lepsi to bude az budou podporovat vsechny video prenosy
..... a uplne nejlepsi az ... :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
L-Core, L-Core  |  02. 11. 2005 11:19

Taky o něčem takovém uvažuju - ovšem síťařině nerozumím...

Připojení Wifi, na bridgi je zároveň firewall s NATem a DHCP serverem. Na bridge mám připojený switch s třemi PC. Jak by to bylo s připojením IP telefonu - přímo do switche? Fungovalo by to vůbec?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
R  |  02. 11. 2005 13:28

Ano, fungovat to bude.
Mám Wi-Fi, hardwarový firewall, switch a SIP gateway Sipura 2100 (může být VoIP telefon) pro připojení klasického analogového telefonu - používám bezdrátový Gigaset. Dá jsou do switche připojeny 3 moje PC.
Jsem spokojen :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JOSE  |  02. 11. 2005 09:39

Nejraději mám články tohoto typu, kde kdejaký samoučenec vydává své laické rozumy za korektní názory a podobně.
Autorovi doporučuji, aby si nejprve nastudoval VoIP technologii a její možnosti a schopnosti a pak teprve rozdával rozumy na internetu. Kdyby věděl alespoň minimum a ne pouze to, že se dá telefonovat i přes datovou síť, těžko by napsal hovadinu cituji:" V obou případech fungovalo spojení celkem bez problému, i když při zatížení sítě se výpadky mohly projevit. To je zkrátka dáno technologií VoIP." konec citace. Věděl by totiž že kvalitní hovor skrze datovou síť potřebuje jeji minimální kvalitu.
Doporučuji nasudovat jak je to s VoIP ve vstahu s parametry sítě a jaký je rozdíl mezi VoIP a internetovou telefonií jako je třeba Fayn, Skype a podobně. Doporučuji nastudovat minimálně QoS respektive CoS delay, jitter, H.323, SIP a jak je to s používanými kodeky ( G.729 a spol).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Šindelář  |  02. 11. 2005 10:15

To jistě, stačí minimální kvalita, zde ale bylo myšleno využití internetu jako takového. Pokud Vám nejde připojení (vůbec) kvůli přetížení u providera či z jiného důvodu, tak si ani nezasurfujete, ani nezavoláte. Nebo vy snad ano? A přeci jen, internetové spojení je zatím k výpadkům náchylnější než běžná telefonní linka. Věta "To je zkrátka dáno technologií VoIP" neznamená nic jiného, než že je služba závislá na připojení k Internetu, které nemusí být vždy úplně dokonalé. Nemá to nic společného s použitými kodeky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Male_zvire, Male_zvire  |  02. 11. 2005 11:12

No nevím, zdá se mi, že pletete dvě věci dohromady.
Když vám ČTc odpojí na úsgtředně dráty, tak si zavoláte akorát z okna, ať máte VoIP nebo analogovou linku.

Já osobně jsem pochopil danou větu jako první přispěvatel a opravdu mě nezajímá, jestli mě může nějaké přetížení linky zablokovat volání, což je mimojiné docela logické, ale zajímá mě, jak moc daný telefon zatíží danou linku, kolik dat při telefonování posílá a podobně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
manas  |  02. 11. 2005 10:18

A kdyz ses tek chytrej, co kdyby jsi o tom neco napsal ty? Nebo o tom taky vis prd a jen kecas?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
core, core  |  02. 11. 2005 09:00

Muzou tedy tyhle IP telefony fungovat i ve vnitrni siti za linuxovym routerem? Nebo potrebuji byt vystrcene ven?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
OldSoldier  |  02. 11. 2005 09:05

Funguji i za NATem (vlastni zkusenost).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  02. 11. 2005 09:09

V podstate mozu, treba len nastavit forwardovanie portov (podla protokolu, SIP/IAX/MGCP), ak mas linuxovy router, hodit nan SER alebo SIPatH modul, ktory odstranuje vsetky problemy so spajanim SIP za NAT atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
OldSoldier  |  02. 11. 2005 11:18

Neni potreba forwardovat porty. Opravdu staci plug-and-play...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
doctor.x  |  02. 11. 2005 10:09

umeji tyto telefony spolu komunikovat ve vnitrni siti aniz by zatezovali internetove spojeni?

diky za info

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  02. 11. 2005 10:26

Ano, mozu dvoma sposobmi - bud priamo IP spojenim (na telefone vytocis IP adresu druheho telefonu), alebo (co je pohodlnejsie) mat lokalny registrar server (ako spomenuty SIPatH alebo Asterix), ktory sam rozlisi podla nastavenia, ci ma spojenie smerovat von do internetu alebo zostava na lokalnej sieti..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  03. 11. 2005 12:32

volání v síti COL-volný je zdarma, tak o nic nejde a točím veřejný číslo druhého iptelefonu připojenýho na COL :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
netvor  |  02. 11. 2005 08:43

Prekvapil me udaj, ze je potreba linka 128 kbs. Asi pred hodinou jsem zkousel IP telefon Grandstream BudgeTone-100. Mam doma bezdrat, ktery je pres den zpomalen na 50 kbs. Tak jsem si rikal, ze to pres den vyzkousim. Volal jsem si s manzelkou a bylo to uplne v pohode. Cistej zvuk, zadne vypadky. Pouze asi jenom 2x za nekolikaminutovy rozhovor to asi na 2s vypadlo. Takze parada. Do ted jsem pouzival Skype, ale ten stoji za prd. Spatna kvalita hovoru i na lince 128kbs. Takze nebojte se pomalejsich linek! Podle me je 128 kbs hodne prehnane ... samozrejme nemuzete zaroven mluvit a telefonovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  02. 11. 2005 08:51

"samozrejme nemuzete zaroven mluvit a telefonovat" LOL

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
netvor  |  02. 11. 2005 08:58

uaaaahh   ... samozrejme tam melo byt: mluvit a tahat data

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Navahu  |  02. 11. 2005 09:02

Hmm,tak trochu tomu verim ze je potreba 128kbit, nekazdy pujde pres pres usporny kodek G729 ale i pres G711 ktera ti sezere 80kbit az 120kbit v zavislosti na paketizacnim case kodeku.Usuzuji ze jsi jen uzivatel a vis o tem jenom to kde co nastavit a zapnout a dalsi detaily te nezajimaji.Jinak pokud se posila fax tak pri G711 ti to vezme az 160kbit takze minimum 128kbit je na miste.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
netvor  |  03. 11. 2005 09:53

a proc nepouzit kodek G279? Mas pravdu, ze jsem o tom nemel sajnu, ale dival jsem se do nastaveni a opravdu jsem je pouzit. Proc tedy pouzivat jine kodeky? Je lepsi kvalita zvuku a nebo neco jineho?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja`  |  02. 11. 2005 09:52

no nas ked pred 3 rokmi nahovarali na internetove volania na firme tak pozadovali internetove pripojenie a ratali s kapacitou 16 kbs na jednu linku na prenos hlasu ti to totiz bohate staci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bigboban, bigboban  |  02. 11. 2005 08:27

Nenašel jsem tu vůbec vysvětlení, jaké je tedy vlastně zapojení těch dvou ethernet konektorů. Skoro se mi zdá jako by to dělalo cosi jako switch ale na straně prividera (soudím podle té poznámky o dvou externích IP). Skoro bych ale čekal, že sám telefon se bude chovat jako router, i když to tu zase čtu že asi nedělá.
Když totiž zapojím PC i telefon do routeru tak mi asi nebude telefon hlídat QoS. Sám bych čekal že telefon bude svým způsobem "průchozí" a sám si vezme pásma kolik je třeba a zbytek nechá tomu co se zapojí do zásuvky PC (tedy jedno PC, nebo třeba celá domácí síť).
Je někdo tedy schopný osvětlit, co přesně tedy telefon tedy na těch dvou portech dělá??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vredy  |  02. 11. 2005 09:03

Veta "IP adresu musí mít samozřejmě telefon unikátní a i když je spojen s počítačem"
a vlastne cela kapitola "Dvě IP adresy mohou být problém" mi prijde zcestna.

U IP telefonu mi rozhodne neprijde "samozřejmé" ze musi mit vlastni IP, zajimalo by me kde na to autor prisel ?
Vetsina IP tel. budto potrebuji vlastni IP a maji pouze 1 (slovy: jeden) Eth port
nebo maji 2 (slovy: dva) Eth porty a funguje jako router ktery si prez NAT odchyti potrebne porty.

"Taková věc je samozřejmě zkušenějším uživatelům jasná předem,"

Mam pocit ze vety obsahujici slovo "samozrejme", az tak samozrejme nejsou.

QoS by jinak musel hlidat router, ktery jak autor pise je dalsi komplikace :o)

Bylo by pekne pokud by autor mohl vysvetlit odku pochazeji jeho informace (domenky?)
Pokud mu to takto rekli u providera, pripadne nejake helpline, tak chapu ze se "samozrejme" chtel podelit o info :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vredy  |  02. 11. 2005 09:27

Doplnujici info

http://well.cz/clanek.php?idclanek=278&typclanku=kat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bigboban, bigboban  |  02. 11. 2005 09:44

Z toho popisu na té adrese je zcela jasné, že telefon funguje jako router. Tedy má jeden WAN port a jeden LAN port. IP adresu získá na straně netu z DHCP providera a na straně LAN bude nejspíš pevná (možná měnitelná). V články byly tedy uvedeny naprosto zcestné informace o dvou externích IP adresách.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Šindelář  |  02. 11. 2005 19:28

Není to tak, telefon je pouze "průchozí". Testovaný model rozhodně jako router nefungoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bigboban, bigboban  |  03. 11. 2005 07:42

Já tedy nevím, ale ethernet zařízení, které by bylo "průchozí" může být tak jedině nějaký měřič kvality signálu pro techniky apod. Pokud si telefon "bere" nějaké informace pro sebe, pak musí jednoznačně fungovat jako router, switch, hub, bridge, nebo prostě něco takového. Pokud vím, tak by se tyto telefony měly chovat jako router a podle toho popisu u Wellu to tak opravdu je. Už pokud má nějaké zařízení LAN a WAN port, tak to je většinou známka toho že jde o router.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  03. 11. 2005 20:20

Chytrolíne, ty asi nepamatuješ dobu HUBů. HUB podle tebe není pro data "transparentní"? Tedy co vleze jednou dírou vyleze všema ostatníma. Zároveň pro takový "běžný" HUB platí, že pokud není v zásuvce, tak z něj neleze nic .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bigboban, bigboban  |  04. 11. 2005 08:17

Já vím přesně jak funguje hub a právě proto vím, že ten telefon ais jako hub nefunguje. Ještě jsem neviděl hub s vlastní IP adresou.
Stále tu všichni jen spekulují, místo toho aby autor původního článku napsal zcela jasně a zřetelně jak ten telefon funguje. Podle mě je to router. Snad každý IP telefon podle mě funguje jako router. Každé zařízení s 2 porty popsanými jako WAN a LAN se chová jako router. Kdy už to tady konečně všichni pochopíte? Námitky, že je to jinak beru jen od těch co to opravdu vyzkoušeli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jura  |  04. 11. 2005 10:21

Používá IP telefon Grandstream BT102 a on má označené konektory jako LAN a PC a opravdu router nemá. Tento IP telefon (Well8820IP) má NETWORK a PC, ty říkáš, že pokud mají WAN a LAN, tak mají router. Trošku nevím, zda NETWORK ja LAN nebo WAN, ale druhý je PC, což odpovídá spíše BT102, že router tento telefon nemá. U BT102 to vím na 1000%.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jura  |  02. 11. 2005 09:32

Zásadně s tebou nesouhlasím, že pokud má IP telefon 2 Eth porty, že se chová jako router. To by platilo u dražších IP telefonů a to jen u některých (cca 4-5 tisíc). V každém případě potřebuje, jak autor napsal, vlastní IP. Pokud IP telefon neobsahuje router, chová se jako switch, pak každé zařízení, aby bylo funkční současně, potřebuje svoji IP od poskytovatele připojení (jak IP telefon tak i PC). Pokud IP telefon má zabudovaný router, taktéž potřebuje svoji IP adresu, resp. dvě IP adresy. Jednu IP adresu od poskytovatele Internetu (NAT adresu) a potom svoji vlastní (většinou 192.168.2.1.apod.) pro konfiguraci přes Web rozhraní.. Toť zatím vše.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hobit  |  09. 09. 2006 22:34

To vredy:
Me by zase zajimalo kde jsi pri prisel na to, ze IP telefon nepotrebuje svoji vlastni ip adresu? A jak by asi fungoval, kdyz je to "IP telefon"? Je tam to IP, kdyby jsi si nevsiml. Kdyz o sitarine nic nevis, neplet tady normalni uzivatele svymi bludy.

Vetsina IP tel. budto potrebuji vlastni IP a maji pouze 1 (slovy: jeden) Eth port
nebo maji 2 (slovy: dva) Eth porty a funguje jako router ktery si prez NAT odchyti potrebne porty.
-------> Kdyz ma nejake zarizeni 2 eth. porty oznacene network (WAN) a PC (LAN), to jeste neznamena, ze to musi byt router? Na odkazu nize nikde neni napsano, ze je to router. Tento teefon ma 2 eth. porty kvuli tomu aby se dal zapojit mezi pocitac a internetove pripojeni bez vetsich investici do dalsich zarizeni. Bohuzel ho vybavili jen a pouze HUBem, nebo switchem, takze ty dva porty se chovaji jako HUB, tj. predava el. signaly mezi sebou. Do tohoto HUBu je priojen IP telefon jako zarizeni primo v te krabici a svoje PC se da pripojit do druheho konektoru oznaceneho jako PC, jak logicke. Jednoduseji to snad ani nelze. Samozrejme kdyby tento telefon obsahoval v sobe i router, tak by to bylo lepsi, ale take slozitejsi na nastaveni a drazssi na vyrobu.

"Taková věc je samozřejmě zkušenějším uživatelům jasná předem,"
-------> Za tuhle vetu bys mel dostat metal. TAk dobre jsem se dlouho nezasmal. Ano vsichni zkusenejsi uzivatele nez Ty vedi, ze kecas blbosti a vubec nevis o cem

Podle clanku na well.cz je take jasne, ze QoS je zajisten pouze tim, ze IP telefon znackuje voip pakety a teprve jine zarizeni v siti, ktere je umi rozeznat muze tento provoz prioritizovat pred jinym datovy provozem, takze kdyz nejake zarizeni, ktere rozpoznava voip pakety podle teto znacky nemate, tak QoS zadne nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  02. 11. 2005 09:11

Ten telefon obsahuje iba switch (aby si usetril jeden kabel), neobsahuje ziadny QoS - maximalne je schopny oznacit prioritu RTP packetov, ale to musia respektovat vsetky dalsie routery na ceste do internetu.. co je velmi otazne a netusim, ci to vobec maju ISP implementovane (UPC na SK urcite nie), rozhodne si ten telefon nevie rezervovat sirku pasma pre seba!
Vyhodou toho telefonu je, ze je postaveny na PA1688 chipsete a su k dispozicii zdrojove kody (az na niektore moduly ako codecy atd.).. well je iba nalepka, predava sa pod dalsimi 5 znackami..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zlin 2  |  02. 11. 2005 13:30

menu vypadá ako kopie teho interbellu tak pred rokom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
filo01, filo01  |  02. 11. 2005 08:20

Prosím vás, PROČ když už něco nakousnete, tak to neuděláte pořádně ?! Co autorovi brání v tom, provést detailní testy, popsat kodeky které telefon umí/neumí, jak se telefon vypořádá s CLIPem/CLIRem, jestli má echo při voláním atd atd.
Není na to čas ? Nebo to nadřízení zakázali ? To je jak kdybych dělal recenzi na grafickou kartu, napsal něco v tom smyslu, že je modrá, má aktivní větráček a strká se do AGP slotu.
Nezlobte se, ale když něco nazvete hned v úvodu jako RECENZE, tak to má taky jako recenze vypadat :(
Více informací najdete na http://www.telefonujeme.com/viewtopic.php?t=360&postdays=0&postorder=asc&start=30
http://www.telefonujeme.com/viewtopic.php?t=360&postdays=0&postorder=asc&start=45

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  02. 11. 2005 08:49

Neumíš číst ? Píše přece že je to pohled z hlediska běžného uživatele.
Tohle tvoje rozčilování je asi tak chytrý jako se dívat v telce na krtečka a přitom nadávat že to je naprd že tam nejsou detailní informace o krtcích a že by měli bratři v triku raději dělat něco á-la national geographic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas_s, Tomas_s  |  02. 11. 2005 08:55

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
filo01, filo01  |  02. 11. 2005 10:15

Jako běžného uživatele mě setsakra zajímá, jaké to umí kodeky a jestli to nemá echo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xentar  |  02. 11. 2005 11:19

bezny uzivatel ani zdaleka netusi, ze ten telefon pouziva vubec nejake kodeky... ozvena nebo problemy se zpozdeni je jiste uzivatelsky zajimava zalezitost, ale pokud autor hodnoti volani jako kvalitni s obcasnymi vypadky na wifi pripojeni, tak tyto neduhy nejspise pri beznem pouziti nezaznamenal...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lahvon  |  03. 11. 2005 00:16

Pokud tomu obycejnymu uzivateli ale jeho chytrejsi soused rekne, aby si pred koupi overil, jestli to ma ten spravny "kodrc - nebo jak to bylo", aby to mohlo volat zadarmo i do jinych siti, tak se na to mozna i ten obycejny uzivatel zepta.

A pokud si pak v recenzi precte, ze telefon podporuje kodeky h.323 a SIP a pak jeste dale vysvetleni, ze muze diky SIPu volat do propojenych siti, tak bude happy.
A navic si bude jeste i pamatovat, ze to neni kodrc, ale kodek. A az priste potka souseda, tak mu to i pripomene. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
minn  |  04. 11. 2005 08:41

Jsi dost naivní. „Běžný“ uživatel na Tebe vykulí oči a maximálně dodá: „...to mi neříkej, tomu já nerozumím, tím nemám čas se zabývat, hlavně chci aby to fungovalo a proč to tak funguje nebo co je uvnitř mě nezajímá“. Podobné reakce slýchávám u sebe v práci od 95 procent kolegů a to paradoxně i od těch vzdělanějších, kde by to člověk moc neočekával. Pro takové lidi je každé tlačítko či funkce navíc smrtelným nebezpečím. Mám takové zkušenosti z výběru už mnohem obvyklejších předmětů spotřební elektroniky, jako jsou například DVD přehrávače či digitální foťáky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
orrbit  |  04. 11. 2005 12:35

H323 a SIP nejsou kodeky, ale signalizacni protokoly. Alespon je videt, ze hokej v tom maji i rozumbradove, kteri ctou recenze. Je tedy evidentni, ze beznemu uzivateli muze byt jedno, jaky tam ma kodek ci signalizacni protokol. To vse je na poskytovateli sluzby, ktery se musi postarat o to, aby sluzba fungovala. Jestli ale smoulovi jde o usetreni penizku a ma vytvoreny ucty u ruznych poskytovatelu, pres ktere chce volat stale stejnym telefonem, pak by mel asi vedet trochu vice o technologii VoIP. Nic neni zadarmo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  02. 11. 2005 12:25

o myslím že si o to kolega prosil. I když to asi nemyslel tak zle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
melkor, melkor  |  02. 11. 2005 12:46

Uz chapu, proc ma AstorLights tak rad nejmenovanou parodii na OS. Je to bezny uzivatel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  02. 11. 2005 12:50

Ano, a jsem na to pyšný !  
Melkor, ty budeš počítám hrdý nenormální uživatel jakéhokoli OS, co ? Ehm, nebo alespoň do tý doby co na to budeš mít čas řešit kodeky místo telefonování.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan Beneš  |  02. 11. 2005 15:11

hm... co je to normální? to záleží na volbě normy a pár operátorů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lihel  |  06. 11. 2005 16:23

Tebe nezajímá s kterými dalšími VoIP sítěmi tenhle telefon umí spolupracovat? Protokoly jsou velmi důležité.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  02. 11. 2005 08:19

hmn a co takhle NAT nebo FireWall ? ta konfigurace nebo otevření portů asi dost lidí vynervuje... 
možná by to chtělo ještě okomentovat omezení vůči vytáčené lince... dejme tomu nouzové volání při výpadku napájení...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan Beneš  |  02. 11. 2005 15:09

No jo no... asi to není pro každýho... já si udělám v iptables další řádek pro DNAT no a telefon píchnu do UPS, místo tam ještě je. Mám objednanou takovou tu obludnost od Nextry...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  03. 11. 2005 20:14

  Mam krabicku od SMC (Router + NAT + Firewall) a pro SIP (mam pouze softwarovy telefon) mi spolehlive funguje toto nastaveni:
  UDP: 5060 <-> 5060
  UDP: 10000 - 20000 <-> 10000 - 20000
Ma nekdo zkusenosti s nastavenim prekladove tabulky i pro HW telefon?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lihel  |  06. 11. 2005 16:20

Při výpadku použij např. mobil. Navíc jsou zařízení, které kombinují státní linku s internetovou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LLLi  |  02. 11. 2005 08:15

..já sice používám www.voipex.cz ale je to zhruba stejné.Připojení na Net mám od UPC už mám ROUTER, tak jsem to jenom nacvakl a vše běží jak má. Krásně čistý hlas, a žádný paušál !!! Taky přenositelnost čísla . Pokud někdo uvažujete nad tímto řešením vřele doporučuji. Mám to odzkoušené i na lince 256/64 a je to úplně v pohodě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Google.77  |  02. 11. 2005 06:59

taky mě zaujala tahle služba. Je to dobrá cesta jak se zbavit závislosti na Četelekomu.
Když jsem si objednával službu slečna na infolince mi hned sdělila, že pokud mám neveřejnou adresu, služba sice bude fungovat, ale bude možná problém s nastavením.
Narozdíl od autora jsem si ušetřil práci a požádal o pomoc zákaznickou linu (zadara) - a tam mi vcelku rychle poradili, i když uznávám, že jsem dlouho čekal na spojení (asi tam mají fakt horko)
Nicméně až na několik maličkostí jsem se službou maximálně spokojen. Líbí se mi být přesměrovaný na jiné číslo pevné linky, kde jsem přes den - a vlastně je tahle služba v rámci těch pár korun paušálu.
Navíc ten telefon (narozdíl od skype) nepotřebuje stabilní počítač připravený 24 hodin k síti - můj poč je spíš sídlo nervově labilního networa s oblibou padat v tu naprosto nejméně vhodnou chvíli

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Abbik  |  03. 11. 2005 13:28

pravda mame tu obcas dost horko

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lihel  |  06. 11. 2005 16:13

Proč nepoužiješ skype OUT DOR? Hardwer je stejný a Volání máš pak za 60 halířů bez paušálu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor