Jeden z mnoha názorů na ergonomii interieru automobilů (Tesla):https://fdrive.cz/clanky/norske-autoskoly-z...A včíl mudruj...
Nový interiér už ma tu ergonómiu prispôsobenú na autonómne riadenie. A to tak rýchlo nepríde.
no, nepředal se
Zajímalo by mne, kolik z diskutujících si ta haptická tlačítka alespoň vyzkoušelo. Podle mě se to zbytečně nafukuje a časem se na to dá zvyknout. Problematické bylo, že v první verzi VW symboly tlačítek nepodsvítil. To byla skutečná chyba, kterou se postupně snaží napravovat, ale špatný dojem už bohužel zůstal.
Němci auta naplnili blvostma, které 90% lidí nepoužívá. Důležité je jezdit bezpečně.
haptická tlačítka? Myslíš ta fake tlačítka ale dotykový display?
Ještě by měli zapracovat na aktualizacích a uvědomit si, že o zákazníka by se mělo pečovat i po tom co mu auto již prodali. V kontrastu s Teslou je absurdní, že nejsou schopni (kromě map) provádět absolutně žádné aktualizace. Prostě jak vyjde auto z fabriky, tak takové má funkce a zabezpečení.A nechtěl bych po nich takové kraviny jako prdění spolujezdců při blinkru. Úplně by stačili obyčejné moderní funkce jako třeba internetové rádio, Spotify, apod...
Neřekl bych, že nedělají vůbec žádné aktualizace. Třeba pro ID.3 je k dispozici verze 3.5 a zaznamenal jsem, že v příští verzi by měla být možná prekondice baterie ručně, jako nová funkce. Spotify a podobné věci lze řešit přes Android Auto, které je na rozdíl od jiných k dispozice bezdrátově a v základní ceně bez příplatku. Volkswagen na software pracuje. Netvrdím, že už není co zlepšovat, ale snaží se.
Možná se u těch elektrických snaží, protože ten zájem o ně je o hodně slabší, než původně plánovali. U spalováků nic takového nevidím. Např. Audi loni přidalo podporu Apple Music (první možnost jak pouštět hudbu z internetu) a jak jsem psal, tak je to pouze pro modely, který to dostaly ve výrobě.Android Auto toho hodně zachraňuje, ale nemuselo by, kdyby ty služby fungovaly přímo v autě. Např. Tesla Android Auto a Apple CarPlay vůbec nemá a v podstatě ani nepotřebuje. Všechny služby fungují přímo v infotainmentu.
Souhlasím, že Tesla má infotaiment propracovaný. Však mají v jeho vývoji několikaletý náskok. Android Auto ani Apple Car nepodporují, protože hlavně nechtějí. Nepasuje jim to do ekosystému, který si budují, podobně jako Apple, nebo Samsung, a který zahrnuje vše od auta až po nabíječku. Takže jsi buď teslista, který přijímá vše co servírují, nebo ten ostatní. Tím se staneš, pokud Ti v ekosystému něco nevyhovuje. Za mě je to minimalismus interiéru, jehož vrcholem bylo odstranění páček pod volantem a yoke "volant".
Moji dvoulitrovou mazdu benzínovou jsem mohl upgradovat při pravidelné roční prohlídce- pokud byla nová verze HMI.To že ty o takových věcech nevíš neznamená že neexistují.No, pro tebe vlastně neexistují...
Já nevím jestli nějaké aktualizace u auta vůbec chci. Aby to pak nedopadlo jako teď v americe u Ford Mustangu, kde lidi přišli k autu a na obrazovce se jim oběvila chybová hláška, že aktualizace se nezrařila ať kontaktují servis a auto bylo nepojízdné.
Takže tam instalují ty nové ovladače od Škodovky? 😀
Tak, mame pokuty za pitie, jedenie, telefonovanie za volantom, a ten smatlavy bazmek odvedie kolko pozornosti vodica pocas jazdy pri nastavovani trivialnej veci? Predpokladam, ze Brusel zase necha tuto debilitu vykvasit a nasledne ak to dosiahne urcite %, tak vyda nariadenie a pokutaciu :P PS: vsetky moderne auta maju hlasove ovladanie! To je pre toho nizsie tesla magora. PS1: Je 1000x bezpecnejsie fyzicke tlacitko ktore bezpecne aktivujem aj po tme ako smatrat cez xy menu na smatralke, ktorej musim venovat pozornost.
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 1. 2024 14:05
A do postrannich zrcatek se asi take radeji nekoukate?
Tohle je fakt dementní reakce. Do zcrátka stačí mrknout, často stačí dokonce periferní vidění. Ale hlavně je to stále ve směru jízdy.Oproti tomu u šmatlapatla je třeba přeostřit nablízko, podívat se úplně jiným směrem než člověk jede a pak se ještě trefit prstem do správného místa.
Zpetne zrcatko na prave strane je ve smeru jizdy... Tak to radeji ani nesedejte za volant. A pokud se koukate do postrannich zrcatek jen perifernim videnim, tak si radeji ani nedelejte ridicak. Kolikrat jste sedel/ridil Teslu?
Tak to skoro vypadá, že Tesla kouká do postranních zrcátek místo řidiče ... 😀
Tesla ridicum nevadi se kratce kouknout na displej i do zrcatek. jen debilnim zastancum smradu vadi se kouknout kamkoliv, i do zrcatek. Jinak u Tesly se pri zapnuti blinkru objevi na displeji obraz bocni kamery a vlastne ani neni potreba koukat do zrcatek. Staci pohled na displej.
Obraz boční kamery na přístrojové desce má i obyčejná Kia Sportage, to není nic unikátního.
Ja nerikam ze to jina auta nemaji, ale kdyz komentar rika, ze Tesla asi kouka za ridice do zrcatek, tak je to dost relevantni odpoved. Ale kdyz nekdo Teslu nenavidi, tak se s takovym pitomcem uz neda nic delat.
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 1. 2024 01:29
Podle čeho soudíte, že někdo Teslu nenávidí? Nic takového ve spoustě příspěvků není. Ta údajná nenávist je zřejmě jen nějaký umělý myšlenkový konstrukt na základě chybné interpretace těch příspěvků v daném kontextu.
A teď ještě odstranit ty nesmyslně velké tablety jen tak položené na palubní desce (zakomponovat je do ní) a možná se vrátí část jejich zákazníků. Tablety jen tak zaseklímy odehnaly stávající pravidelné a nové nezískaly. Protože ti noví, kteří říkají jak by se jim líbilo na to auto nemají a nebo nerozhodují o jeho nákupu. Ostatně příkladem je nový Superb. Okolo mě se na něj těšilo cca 10 pravidelných zákazníků (posunuli většinou o půl roku nakup nových), byli nadšeni a to i já z fyzických ovladačů nejen klimatizace, nicméně ten tablet to zabil. A ještě si chytráci u VW myslí, že vám udělají dobře tím, že když objednáte lepši výbavu dají vám na místo 10" větší 13"TV. Takže ani já jsem neobjednal, zůstávám a stávajícího a dívám se po jiných značkách než koncernu VW, kde je to na jedno brdo. On ten VW totiž dopadne jako Nokia.
Přesně, tablet trčící z palubky je prvotřídní nevkusná opičárna. Je to tím, že velikosti přisoudili význam, který vůbec nemá. Prostě ve stylu více proužků více Adidas. Ale nejsou v tom sami, podobně se mýlí i Mercedes. Velké displaye jsou zbytečné a narušují estetiku interiéru. Je to něco podobného jako když se výrobci mobilů nechali strhnout módní vlnou zaoblených displayů. VW bolestně chybí vizionář.
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 1. 2024 12:53
Mě se líbí ten dlouhý zakřivený panel, co má Mercedes-Benz a některé nové Kia. A u Mercedesu hlavně ovládání na volantu, vůbec nemusíte sundavat ruce a soustředit se na něco jiného. Levý ovladač na levý display a pravý ovladač na pravý, jednoduché, přehledné a bezpečné. A funkční hlasové ovládání, které také zvládne spoustu věcí, takže se ani fyzicky nic ovládat nemusí.
Aha, takze ruky na volante a na displej netreba pozerať?
Zatímco v originálním článku VW reaguje na kritiku (podle mě oprávněnou) na čistě dotykové ovládání, že přístup založený jen na dotykové obrazovce se ukázal u zákazníků jako nepopulární, že čistě dotykový přístup značku VW hodně poškodil, což říká sám generální ředitel Thomas Schäfer (ne prvky jako haptické ovládání tlačítek na volantu aj., jak uvádí tento článek) a návrat k tlačítkům je v podstatě nutnou reakcí na zpětnou vazbu od zákazníků (lidé tlačítka prostě chtějí). Tak autor tohoto článku všechno výše uvedené považuje jen za "nářky zákazníků". Dále jsem článek nestudoval, takže tam mohou být další perly B-]
Řekl bych, že nevyslyšel. Pouze zjistil, že lidi jejich auta vyráběné s důrazem na nízkou cenu a prodávané s důrazem na vysokou cenu přestali kupovat.
Hlavni problem VW je ten, ze ho kupuji predevsim zaostalí stereotypní Evropané. Vedlejší je, ze nikdo nebyl schopen vyladit dotykové volanty a displaye tak, aby šly jednoduše používat.Nejlepší řešení je intuitivní ovládání display + volant. Bez zbytečných pacek a fyzických tlačítek. Naštěstí tu mame automobilku z USA, která na to přišla.Nicméně tohle nema cenu řešit s lidmi, kteří si dnes kupují nové spalovaky a mani pocit, ze nic lepšího neexistuje.
A jak ten displej intuitivně ovládáš bez toho, aby ses na něj díval??? Intuitivní jsou právě ta fyzická tlačítka;)
Všetky dôležité funkcie máš buď fyzicky na volante s 2 fyzickými tlacitkami. Veľká výhoda oproti konkurenci, kde máš 20tlacitiek a bez pozretie nemáš šancu vedieť, ktoré je ktoré. Plus všelijaké dotykové plôšky.Ktomu páčky pod volantom.Dotykový displej používaš v podstate iba ľavý dolný roh. Keď chceš zapnúť mlhovky.Nové Tesly to už majú ale pozmenené a za mňa nie práve tým správnym smerom.
Tradiční mechanická tlačítka nenahradíte, s tím se rovnou smiřte (sekta Tesla nepochopí). Logické upořádání, hmatová i prostorová orientace už jsou vymyšlené a světe div se, nikdo zatím nevymyslel nic lepšího, jednoduššího a snáze ovladatelného. Volant pojme omezené množství funkcí, stejně jako páčky pod volantem, ale ani zde není nekonečno místa a nemůžete tam nacpat vše, naopak potřebujete pouze několik funkcí, protože jinak to bude kontraproduktivní. Zbytek ovládání např.: klimatizace, polohování a funkce sedaček si zaslouží svá vlastní tlačítka a zbytek (kokotiny) ať si klidně pojme ten obludný šmatlapad. Třeba mlhovky ovládané přes šmatlapad … to je debilita, ne ty mají být na tlačítku, nebo páce pod volantem, protože jde o funkci, která se používá za konkrétních situací. Notorických mlhovkářu po světě jezdí pořád dost. Stejně tak by měl mít každý „chytrý“ asistent, co hrábne do řízení své vlastní tlačítko, které to vypne natvrdo, aby si nějaký geniální systém zase splete urvaný plastový pytel s chodcem a na mokru zaflekuje tak, že ten kamion za tebou nemá šanci (Hyundai). Tím se pak nestane, že se to bude samo zapínat, jak se tomu zlíbí. P.S.: Problém s hledáním ovládacích prvku ... i když střídám různé vozy a mají to odlišně např.: blinkry, světla, ... VW, Citroen, Mazda a všichni to mají tak trochu po svém, po chvilce už jedeš po hmatu a nic nehledáš. Na to se dá zvyknout okamžitě.
I kdyz s tebou souhlasim, tak tvemu prispevku davam jen malou vahu. Vyjadrovat se smatlapadem muzes ve skolce, ne v solidni diskuzi.
Úsměvné, předpokládám, že by ses prakticky složil a emocionálně rozložil, kdyby Ti někdo řekl "přines černý/čertovo/medvědí/... hovno". Nebylo by to na dlouhodobou terapii a odbornou debatu na půdě filozofické fakulty? Na co stačí tři slova bys potřeboval 10 odstavců, 3 formální projevy úcty a přezkoumání na hyperkorektnost, dále psychologický posudek ... a termín netvrdnoucí stabilní kaučuková hmota bez rozpouštědel. Na citlivky si nepotrpím, tak se tomu běžně říká a každý ví, oč jde. V revizní zprávě, nebo technické dokumentaci to sice nepoužiji, ale v obyčejné debatě či mluvě, naprosto v klidu a jestli s tím máš problém mě fakt netrápí. P.S.: Kdybych použil přirovnání, že je to pošahané jak Lakatoš, došlo by Ti o čem je řeč, nebo bys raději organizoval pochod uvědomělých hyperkorektních citlivek, aniž bys vůbec tušil v čem je pointa?
Presne o tomhle mluvim. Jsou lide, kterým to proste nevysvětlis. Prej tlacitko na asistenty 😆😆😆
Dlhy príspevok a dokazuje len, že o ovládaní Tesly nič nevieš.
Mlhovky hlavně vůbec nemusí (a nebudou) existovat, protože u Matrix fullLED světel neplní žádnou funkci (lepší než základní světla)
Ja mam laserovy svetla a predni mlhovky auto ani nema 🙂stary auto je sice ma, ale moc nevim k cemu jsou, protoze do zatacek ma nataceci xenonyosobne jsem nikdy nejel v takovym pocasi, abych opravdu predni mlhovky potreboval tak, jak by se idealne pouzivat mely, tj. prepnout na parkovacky a rozsvitit mlhovky - vsichni ridici, co je vidim pouzivat, akorat oslnujou protijedouci
Ja už niekoľkokrát a zhodou okolnosti keď som sa vracal z DE domov cez CR.Nebolo vidno absolútne nič. Bez hmloviek by som to mohol odstaviť možno niekde v odstavnom pruhu.
ale jo, muzou bejt oblasti, kde je opravdu mlha co by se dala krajet casto, tomu verim 🙂ale spousta lidi sviti prednima mlhovkama i kdyz zadna mlha neni…
Ja teda mlhovky snad jeste ani nepouzil. A pokud by to bylo fakt nutne, tak bych musel asi v kazdem aute zastavit a hledat kde se to vubec zapina.
Máte pravdu, jenom v Tesle si můžete nastavit prdění sedaček u spolujezdce. A to velké množství prdů co lze nastavit. Dlouhý prd, decentní prdnutí, pořádné prdnutí, kdy to vypadá, že se vám rozpárali i kalhoty. Ostatní automobilky jsou v prdeli. Ani jeden prd nemají.
Hodnotny príspevok k veci. A áno, tu funkciu používam na zabávanie deti.
Doufáme, že ne tvých vlastních. Lidé jako ty by se neměli množit.
smutna prezentacia teba sameho.
teraz sa hodia tvoje slova “dobre vygumovano 😆”, tvoje slova na teba.
Ovládání auta skrzevá dotykový displej je nebezpečná zhovadilost. Strefit správný ovládací prvek na relativně malém displeji vyžaduje od řidiče příliš mnoho pozornosti. Ne, že by to nezvládl, ale je to nebezpečné. Mechanický ovládací prvek ruka snadno najde.
Názor byl 1× upraven, naposled 31. 12. 2023 23:16
V Tesle to prekvapivo dobre spolu všetko funguje.
Protože Tesla ma jiné dotykové ovládání. Úplně jiné.
Hráli si na Teslu a neprošlo to. U VW jsou poslední roky zmatený jako lesní včely. Chybí jim někdo jako Piëch, protože ti top současní manažeři si nevidí ani na špičku svého nosu. Nutno však současně poznamenat, že ten zmatek vyvolali byrokratičtí šílenci z Bruselu.
VW má tzv korporátní problém. I když máš dobrý nápad, tak ho nemáš šanci prosadit, protože ho musí schválit manager, který má managera, který má managera,... 9 z 10 jsou ekonomové; případně trafikanti a každému musíš udělat extra prezentaci co to firmě přinese (a zároveň v ní nenápadně naznačit čím si u svého managera šplhne),...Pro podobnou firmu jsem kdysi dělal a hned jak to šlo jsem utekl, protože dělat 75% práce zbytečné prezentace, tabulky, ... které stejně nikdo nečte; na to nemám povahu.
Debilní tlačítka na volantu místo osvédčených a bezpečných páček u Tesly, je jedna katastrofa. Zvyknout si musíš, když už koupíš, ale já už vícekrát tenhle bastl vyblblej nechci, je to nepohodlný, nebezpečný, nepraktický a nepoužitelný, když to zrovna potřebuješ.... Řeč tady byla o trochu jiném problému, ale aby majitelé nemysleli, že jsou obětí magorů jen oni,je to snad světovej trend, dělat něco nepřirozeně a přiblble. Dneska jsem byl v nějakým kšeftě, koupil bych si bundu, ale visela na nějakým komeníkovi, tak jsem si tam nic nekoupil, nejsem asi dostatečně vopálenej na tyhle krámy. K šípku s těmahle nesmyslama, žijeme svůj život, a né hloupost nějakýho hyperkorektora.
Posledně jsem tady byl hejtovan když jsem si dovolil napsat, že náhrada fyzických tlačítek dotykovým displejem stojí většinou za prd a teď si dovolíte sem dát takový článek, který mé tvrzeni tak nějak potvrzuje. Nejsem pomstychtivý, stačí mi omluva od všech co se do mě navazeli.
Každý, kdo nemá v hlavě úplně nasráno, ví, že šmrdlací ovládání bez haptické odezvy je úplně nahovno.
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 1. 2024 08:02
Co chcete vsechno porad ovladat? Mam Teslu 3 a co potrebuji pokazde zadat na displeji je PIN. Tesla umoznuje zabezpecit auto PINem aby nikdo s autem neodjel i kdyz ma RFID karticku. Jinak vse ostatni mam nastavene a nic nepotrebuji zapinat/vypinat. A kdyz prece jen neco mimoradneho potrebuji, tak zadam hlasovy povel a je to. Prece jen potrebuji displej, ale jen kdyz auto stoji a potrebuji nabijet. Otevreni frunku kde mam kabel. A pak ukonceni nabijeni a uvolneni kabelu jde take pres displej. Ale kdyz auto stoji, tak to asi neni nebezpecne kouknout na displej. Jsem zvedav kdy tady bude zase clanek, ze se VW vraci k displejovemu ovladani...
Přesně. Nastavení u Tesly netřeba. Vše automatické a nebo přes hlasové povely. Stačí říct "je mi zima" a přidá na topení. Mlzici se skla pozna sama a odmlzi. Ze chces poslouchat jinou stanici na radiu také pozna sama. Zvýšit hlasitost take umi sama - podle hluchoty uzivatele. 😉
Je videt ze jsi uplny expert na blbosti.
PIN je dost oldschool věc ne?Aspoň teda Google a Apple prý chtějí PIN vymýtit jakožto prehistorickou záležitost ...
Kdyz nechci aby me nekdo jiny pouzival moje auto, tak pouziju treba i retez se zavesnym zamkem. Ten PIN si kazdy muze zvolit jako dodatecnou ochranu. neni to povinne nastaveni. Ja to proste chci a tak to pouzivam. Mate neco proti tomu?
Jo, PIN si taky pamatuju, to jsem měl v 90. letech v Citroenu. 😀Ale pak francouzští soudruzi objevili, že imobilizér v klíči je jednodušší.
A kdyz ti nekdo bezdratove odemkne auto a nastartuje, tak ti je tvuj imobiliser k prdu.
Možná mi ho odemkne, ale určitě nenastartuje - to u mého auta opravdu bezdrátově nejde. 🙂
Posmivat se pouzivani zastaraleho PINu a pak se vytahovat prachstarym autem. Ale doufam ze dovolis a ja muzu pouzivat PIN k zabezpeceni i nadale.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.