Reinkarnace VW UP, tedy škody CitiGo. Jediná naděje pro určité rozšíření EV ve městech a jejich okolí. Pizzaři CitiGo milují a skupují je. Benzínové.
Mě se to líbí, jasně za cenu řekněme 300k by to bylo ještě lepší ale to už bych chtěl asi moc. Já se obávám že pokud ho vůbec udělají, tak za 2 roky to bude mít ůplně jinou cenovku, třeba o 200k víc, no a pak se s tím můžou jít klouzat.
To auto mi pride hodne cool, ale myslim, ze realne az tak cool nebude a tie parametre o dva roky uz budu pravek.Uz dnes je tu za podobne peniaze napriklad tiez celkom cool DF Box a jediny zasadny problem toho auta je, ze sa to vola Dongfeng.
Za dva roky je pozdě, tesle totálně padají prodeje, to auto by bylo potřeba teď!
Obstarožní konzervativní vzhled a bude to až za 2 roky. Lol.Navíc přední náhon a žádnej frunk. VW zaspal dobu. Dobrou noc dinosaure.
přední náhon nevadí a design je věc názoru, ale za 2 roky to bude za 500k asi dost velkej souboj s čínskou konkurencí která bude mít lepší výbavu než standardní VW holobyt, vetší baterku atp.
Přední náhon u EV fakt vadí a potvrdí to všichni, kdo s FWD EV jezdí. Jen to hrabe a prd jede. V zimě se s tím trápíš a v létě hobluješ gumy při trochu větším sešlápnutím plynu.Že přední náhon nevadí může tvrdit jen ten, kdo s EV FWD nemá žádné zkušenosti.
Jojo, žádnej frunk, páni majitelé ani nehajlujou, ketamin tež ne. Zaostávají...
Tak VW v designu nikdy moc nevynikal...
keby bol cerveny tak McQueen
Osobně moc fanda do těchto nákupních tašek nejsem. V podstatě to jenom zabírá místo, takže není kde parkovat. Dále to totálně zneprůjezdňuje město. Zbytečný koncept.
Jo, jen ať místo toho lidé jezdí po městě SUV velikosti menšího domu...
Podívejte, tahle nákupní taška od VW stejně primární auto není. V praxi tedy budete mít stejně SUV menšího domu, plus tohle od VW. Tím se dopravní situace jenom výrazně zhorší.
Tak urcite. Nenapadlo te, ze ta dve auta ti lide maji, protoze potrebuji (nebo si mysli, ze potrebuji) dve auta. Napriklad protoze oba rodice se pohybuji samostatne?
Ne, to mě fakt nenapadlo. Děkuji za upozornění.Pokud si ale přečteš můj původní příspěvek, tak tvrdím, že:- ta auta není kde parkovat, obzvlášť pokud jde o nákupní tašku- totálně blokují průjezdnost měst, kde se už na silnici nedá prakticky hnout.Není to tak těžké, že ne?
Takže místo jednoho velkého SUV a jedné nákupní tašky pro dalšího člena rodiny zlepší průjezdnost měst dvě velká SUV.Geniální!
Proč? Jezdím s jedním nebo s s druhým, podle potřeby. Občasná výpujčka synovi na roadtrip je mimořádný současný výskyt mých vozidel na silnicích, ale zcela někde jinde. Takže na zhoršení dopravní situace zapomeňte.
A bude VW za dva roky ještě existovat?
Proč by ne?
Spi dál. Lol. :)))
https://finance.yahoo.com/quote/VOW3.DE/financials/A?
Rychle rostoucí náklady v souvislosti s jejich neefektivně utopenou částí v důsledku GD a nucení do EV jsou velkým varováním, pokud GD a ukončení levných spalováků, zejména benzíňáků, nespadnou s pádem EU pod stůl. A to nejsou vypořádány všechny žaloby proti VW zahrnující podstatné náhrady škod. Yahoo pouze ukazuje, co mu kdo pošle, to nevíte? Skuteční analytici varují.
Doufejme, ze ano a ze dokonce bude prosperovat. Je to v nasem zajmu.
Ty neschopný přeplacený idioti z automobilek jsou přesně ti pitomci kterejm to nedochází a kteří nás už 20 let potápěj a teď jen brečej že je Čína v autech dál a lepší.
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 3. 2025 22:41
I kdyby, určitě to nebude proces na dva roky.
To ale nic nemeni na tom, ze problemy VW znamenaji problemy take i pro nas Cechy a tedy kazdej kdo zije v Cesku a je primerene lucidni by mel aspon doufat (pokud nic vic delat nemuze), ze VW bude prosperovat tak jako v minulosti.
Názor byl 2× upraven, naposled 7. 3. 2025 08:13
V našem zájmu je především prosperita Škoda Auto, vy osle. Nebo jste Němec?
A škodovka je co?
Pokud bude VW za dva roky existovat, a EU bude investovat více do své obrany, možná by ta značka VW v té době mohla znamenat něco trochu jiného, např. Volkswaffen? 😉
Mohli by konečně pak dodělat toho Mause. Posledně jim to nevyšlo. 😀
Doufejme, že k tomu nikdy nedojde stejně jako ne ke zbrojnímu boomu.
A bez toho zbrojního boomu se dozbrojíme jak?
Vyzerá to dobre, pomerne lacné auto za rozumnú cenu, do mesta super.. ALE .. 2 roky? Bude ešte za 2 roky VW existovať? Konkurencia už také malé autá dávno vyrába a za 2 roky budú mať na trhu nové generácie. K tomu všetkému to VW určite niečim pokazí, ako má vo zvyku. Cena bude len na limitovanú prvú edíciu 500ks, bez výbavy, bez baterky, s volantom za predplatné alebo podobnú VW koninu.
To je dost dobra poznámka. Sice maji aktualizace, ale jak zname koncern vw, tak se o auto staraji jen dokud ho neprodaji a jejich auta jsou stejna do konce zivotnosti tak jak vyjela z fabriky. Predstavy o tom, ze tam poslou nejakou aktualizaci, co prida funkce jako v tesle jsou z rise snu.Navic je pravda, ze za par let tu vw vubec nemusi byt.
Do mesta (obecne na denni najezdy par desitek km) je to nepochybne super. Pro cesty tohoto typu je to mnohem lepsi volba nez spalovak. Zejmena pro turbodiesel s filtrem pevnych castic jsou takoveto pravidelne kratke denni najezdy docela zabijakem.
To není vůbec špatný. Ale...Všichni víme že takhle to produkční auto vypadat nebude. Většina těch hezkých detailů se ztratí. Levnější materiály atd..A hlavně - když už mají takový koncet - dostat ho do produkce až za dva roky je hrozně pozdě.Jinak ale takový auto za takovou cenu určitě dává smysl a vypadá super. ...současný modely ID3 a dál jsou vzhledově tragédie. Kdyby vypadali tak dobře jako tohle ve své třídě, byl by VW úplně jinde.
Zahrajeme si hru: VW ID je mestsky elektromobil. Takova Praha ma cca 1500 nabijecek. Cela CR ma kolem 5000 nabijecek. Rekneme, ze 10% osobnich aut v Praze nahradime VW ID. Kde se bude cca 100tis VW ID kazdy den nabijet?
Pražáci většinou jezdí MHD, auty jezdí lidi z vesnic okolo, kteří většinou bydlí v rodinných domcích. V rodinných domech není problém dobíjet každý den. Pokud mají FVE, tak 6 měsíců v roce aspoň nepřijde energie vniveč a dobijí si auto pokud budou doma přes den nebo mají větší baterku.Pražáci často auto nevlastní nebo ho používají na dopravu na chatu, dovolenou nebo výlety a celkově mají malý nájezd, takže zatím pro ně není elektromobil vhodný.
Sám v Praze bydlím, takže vidím, že spousta sousedů auto vůbec nevlastní. Polovina z těch co mají auto, tak jezdí málo. Když napadne sníh, tak u poloviny aut v ulici sníh zůstane na autech několik dní a to tady jsou zóny.Kolegové z práce, kteří bydlí v Praze, tak jezdí do práce MHD, ti z vesnic okolo jezdí autem.
Ehmm, v Praze napadne snih? 😉
Parkrát do roka ano.
Potvrsuji, je to tak. I my z pražských vesnic jezdíme do prahy MHD a auta používáme pouze na výlety a na velké nákupy nebo cesty po doktorech.
jasně, "pražáci často auto nevlastní" a proto jsou všechny ulice a zvlášť sídliště přecpaný autama a proto jsou skoro po celý Praze modrý parkovací zóny ...
Zóny jsou hlavně z důvodu, aby lidi z vesnic neparkovali v Praze. A ano pražáci opravdu často auto nevlastní. Na vesnici bývá v rodině několik aut, tady v Praze jsou běžně i rodiny bez auta. A podle sídlišť se to nedá porovnávat, tam jsou parkovací místa silně poddimenzovaná na počet bytů.
No jasně, to, že pražáci auta nevlastněj, vidím dnes a denně na našem narvaným sídláku, kde po pátý odpoledne už není kam zaparkovat a lidi auta odstavujou kde se dá. Ale jasně, to nejsou pražáci, ale vesničani, co maj 5 aut v rodině a nechce se jim parkovat na zahradě 😀
Problém je v tom ...Rekneme, ze 10% osobnich aut v Praze nahradíme... ne nenahradíte. Nepodařilo se to před lety novými vozy s novější EURO normou , nepůjde to ani s malými EV. A je jedno jestli z Německa, Francie, nebo Číny. O malé čínské EV za 600k se tu lidé taky neprali. Tohle je přesně ten zavádějící problém, odvést pozornost že za neúspěch EV může někdo třetí, kdo nezařídil nabíječky.Lidé především nemají to za co pořídit. Takže, že to nemají kde nabíjet je zavádějící.Svobodné a operativní cestování jak zaměstnanců tak soukromých osob stojí víc na vozech C-segmentu tedy na ID3. nikoliv na Polu nebo Up v elektru.
Martine, vidim to stejne jako ty. V ramci hry ale rikam ze je nahradime... treba za cenu toho ze lidi dostanou 100% dotace na EV... i kdyby to auto meli zdarma tak chybi infrastruktura... nejenom nabijecky, ale i zdroje energii... a ekoidioti typu pindulin si to nechtej pripustit...
A tie dotacie rastú na strome, že? Nie, štát ti z jedného vrecka vytiahne, potom ti do druhého vloží - tak 1/3, ak vôbec.Ev dotujú práve tí chudobní a stredná vrstva, ktorí na nové auto nemajú a ktorým EU dviha a zavádza rôzne ekodane.A keby aj mali, nemajú to kde nabiť, lebo na dom nemajú tiež peniaze.A preto je celá dotačná politika postavená na hlavu.
Názor byl 2× upraven, naposled 6. 3. 2025 15:36
Jako sorry, ale v praze jezdi prevazne nova auta do par let stari. Stara auta jen okupuji parkoviste. Kdo dneska dela v praze a nema par statisicu na auto dela neco fakt blbe
Jako třebas učitel, co si vzal zdravotní sestru, viď?
Jistě, to je většina lidí v Praze.Takový lidi budou vždy a všude, ale dávat to jako argument je zcestný. Snoubenka je učitelka mimochodem
Je asi uplne jasny, ze ne vsichni maj penize. Ale pokud bych mel odpovedet na otazku, tak lide nutne touzici po novem aute, co delaji ucitele a zdravotní sestru, vazne delaji něco špatně. Tak bud chci byt ucitel a smirim se s ojetou fabii nebo chci prachy a jdu delat neco jinyho. Oboji proste nejde.Tim nerikam, ze ucitele a zdravotní sestry jsou neco min, ale je to proste zaměstnání, u ktereho se s timhle musi pocitat.
To je dost jiné tvrzení než původní 'Kdo dneska dela v praze a nema par statisicu na auto dela neco fakt blbe'
Aha takže počet nabíječek je pevný a žádná se už nebude nikdy budovat? Proboha vždyť nabíječky vznikají rychleji než se rozšiřují elektromobily. Než bude v Praze 100k BEV tak to si ještě nějaké desetiletí počkáte...
njn, je videt, ze tady nekdo chybel na hodinach matematiky a fyziky ZS... Kolik stoji vybudovani nabijecky? Jak rychle se vybuduje nabijecka? Odkud se veme tolik energie? Atd. Tady v US je spousta EV a spousta nabijecek, presto bezne vidim obsazene nabijecky a 20+ cekajicich EV na ne... proc? Presne pro duvody ktere ty ani netusis...
Wallbox začíná na cca 10k. Pokud se bude jednat o komerční řešení, tak to bude dražší ,ale je to investice společnosti která tu nabíječku buduje a ta se jí postupně vrátí. Stejně jak je investice do čerpací stanice na benzin. Pak jsou tu rychlonabíječky ,ale ty se budují primárně hlavních tazích kde je potřeba rychle nabít a odjet. Ty jsou dražší než klasické ,ale zas je nabíjení o něco dražší takže na nich více vydělají. Z 80-90% se nabíjí na pomalých AC nabíječkách.Nemluvě že můžete nabíjet i z obyčejné zásuvky.Kde běžně vidíte všechny obsazené nabíječky a 20 čekajících BEV?Než tu bude většina aut BEV tak to bude trvat i 30 a více let. A rozvodová síť se neustále vyvíjí, vylepšuje a přizpůsobuje novým potřebám. Schválně se podivejte jaká byla spotřeba např. v 50-letech a jak brutálně prudce během 20-30let vzrostla... A síť to zvládla... Protože se neustále buduje a vylepšuje.
Obnovit 10% pražského vozového parku by trvalo cca 10-15 let. Času dost na růst nabíjecí infrastruktury.
Prečo by sa mali nabíjať každý deň?
Aby mu to vyšlo...
Trochu se neproduktivne zasnim. :)Vybornym vladnim rozhodnutim by byla vystavba treti puvodne planovane jaderne elektrarny Blahutovice.https://cs.wikipedia.org/wiki/Jadern%C3...lahutoviceA dale vystavba novych jadernych bloku jaderne elektrarny Temelin, nejen Dukovan. O stavbu by se mohly podelit Francouzi a Korejci spolu s ceskyma firmama. :)
Mas elektro? Ne. Tak jak vis, ze je tech nabijecek malo? Neni. Je jich tak akorat pro ty, co to ted maji.Jakmile bude vetsi poptavka, pribude nabijecek. Navic netusim, jak si prisel na to, ze se tech 100 000 aut bude kazdy den nabijet? Vis co by se stalo, kdyby kazdy den jel natankovat stejny pocet spalovaku?Ty a par dalsich v tyhle diskuzi jste stejne jen npc, co to tu maji trochu ozivit… pochybuji, ze tohle pisou realny lidi
Ještě za Merklové požadovali po automobilkách EV jako jedno vozidlo do rodiny, tedy třídy C , za cca 500 tehdy na naše za hotové. Tedy žádné bez baterky, jen na protiúčet, při vybraném financování a podobně...Nemyslím že to do toho zapadá stejně jako jiné vozy segmentu A a B.
Co má za význam ukazovat něco takového dva roky dopředu? Pochopím půl roku před zahájením prodeje s tím, že v tom povozím novináře. Kdybych teď vybíral nové auto, tak si umím představit, že bych třeba ten půl rok počkal, ale dva roky?
Vzkaz akcionářům, nic víc. Jako udělal bych to asi stejně
Přece, ale pozdě. Tak tři roky zpět to mohlo VW zachránit. Nyní to bude s tou záchrannou hodně těžký úkol
... kór když má jít do prodeje až ve 2027
Tak konečně to zveřejnili. Parametry nic moc, ale za tu cenu je to královský. Dávám podle fotky a popisku 5/5.Ja vim, 500 tisic je hodne penez, ale tohle neni takovy pizza auto jako eup nebo jak se ten prcek jmenuje a jak se po tech nich zaprasilo. Kdyby mel takovou cenovku fiat 500e, tak jsou davno vyprodany.
Takže by to mohla být konkurence třeba pro elektromobily Dacia Spring? 😉
Až (jestli) to půjde za dva roky do prodeje, cena se skoro určitě hne směrem nahoru. Třeba tady tenhle článek ještě bude a bude se to dát porovnat.
Půl mega? Běžte do Bruntálu a zeptejte se nějaké tamní rodiny, jak si musejí půjčovat po celé široké rodině, aby si mohli koupit něco za sto tisíc.
A rodiny z Bruntalu si kupuji nova spalovaci auta? Me treba kdysi po skole prislo pul mega za auto strasne moc, ale postupem casu, kdyz jsem hodne aut vyzkoušel a zacal si psat kvuli ucetnictvi naklady, jsem zjistil, ze cena auta neni tolik podstatna, jako treba kategorie.Dneska neni moc dobrych novych aut pod milion a kdyz uz neco je, tak je to z praveku a nepatri to do kategorie dobrych. Ja v tom ID1 vidim usporne auto pro vetsinu lidi, kteri nepotrebuji vozit kazdej tejden lednicku a nevadi jim par kompromisu.
Tož se jich myslím zeptejte kdy oni si kupovali jakýkoliv jiny nový auto za jakoukoliv částku.
To má VW vyrábať autá len pre socky z Bruntálu? Nech jazdia autobusom keď si nevedia zohnať normálne platenú prácu. VW nemôže za ich smutné životy.
Netáhla z Bruntálu nikoho nezajímají. Pro dávky si můžou chodit i pěšky, je to dokonce i zdravější.
80 % lidí v ČR si kupuje vojetiny z bazaru ty Bruntále, takže přestaň mektat nesmysly a prober se z diskotéky.
No jasně, zas jedna pohádka o jitrnici, jakou svět neviděl. Čtyřmístný EV od VW za 500 😀
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.