Baterie jsou kritickou součástí elektromobilů, ale jsou také důležité v kombinaci se solární elektrárnou, kdy skvěle slouží pro vyrovnání doby, kdy Slunce nesvítí nebo pro pokrytí špiček a výpadků. Své o tom ví Elon Musk, který kromě baterií pro elektromobily vyrábí a prodává i samostatné baterie Powerwall (domácnosti) a Powerpacky (podniky, nasazení ve větších objemech). A právě v rámci Powerpacků uzavřel partnerství s Volkswagenem.
Volkswagen, respektive jeho divize Electrify America uzavřela partnerství s Teslou, která mu bude dodávat bateriové systémy Powerpack 2. Volkswagen je bude používat ve vlastní nabíjecí infrastruktuře v rámci každé nabíjecí stanice, kterých má být zatím přibližně 100 po celém USA. Později je ale v plánu množství Powerpacků dále rozšiřovat.
V jednotlivých nabíjecích stanicích budou 210kWh Powerpacky sloužit jako záložní systém pro pokrývání špiček a výpadků, které jsou problémem například v letních dnech, kdy na mnoha místech dochází k problémům z důvodu masivního využívání klimatizací v domácnostech i podnicích.
Volkswagen v těchto investicích pokračuje kvůli průšvihu s falšováním emisních údajů u naftových vozů, které patřily do jeho skupiny. Součástí budované nabíjecí infrastruktury v USA s investicí 2 miliard dolarů bude i nová generace nabíječek s výkonem 350 kW, které umožní nabít i velké baterie u elektromobilů do 20 minut.
Pro Teslu to znamená další příjem a celkový přínos, protože pomocí nových rychlých nabíječek půjde nabíjet i její elektromobily. I když se sama Tesla snaží o rychlé rozšíření vlastní nabíjecí infrastruktury a letos uvede třetí generaci Superchargerů s podobným výkonem, každý další hráč v tomto směru není pro Elona Muska konkurencí, ale spoluhráčem.