Velké automobilky už postupně naskakují na rychle ujíždějící vlak v podobě chytrých platforem, které v případě automobilů dokáží přinést řadu novinek jak z pohledu použití, tak i efektivity a budoucího propojení. Volkswagen nyní přiblížil detaily o spolupráci s Microsoftem, jehož řešení si vybral právě pro stavbu vlastní chytré cloudové platformy.
Takzvaný „Automotive Cloud“ provozovaný na Azure poskytne díky mnoha datacentrům rychlou regionální dostupnost (odezva je u chytrých vozů důležitým parametrem), přičemž nová platforma bude dostupná jak v USA, tak i v Evropě a Číně. Samotný vývoj ale probíhá v USA.
Dle vyjádření šéfa společnost Volkswagen AG - Herberta Diesse, se automobilka snaží přetransformovat do pozice, kdy pro ní bude software klíčovou částí a bude tak určovat směr vývoje i samotných automobilů. To byl u klasických automobilek problém, protože jejich softwarové systémy byly velmi omezené, zastaralé a nedaly se snadno na dálku aktualizovat - ať už pro přidání nových funkcí, tak i opravení chyb.
Opakem je právě Tesla, která je technologickou společností a software tvoří jádro, kolem které funguje celý vůz, který je neustále připojený k internetu přes mobilní síť a získává pravidelně a zdarma aktualizace. Díky tomu lze rychle inovovat i se stejným hardwarem a získat větší hodnotu pro zákazníka, aniž by se cokoli muselo měnit z pohledu výroby nebo jezdit do servisu, což znamená další náklady.
Volkswagen počítá s tím, že první vůz s podporou nové platformy se začne vyrábět v roce 2020 v Evropě a Číně, v roce 2022 pak přímo v USA.