Co se týče té garance kvality hovoru, tak je to zcela normální věc a spíš jsou nějaké pochybné sítě, které ji nepoužívají - ale standard je dnes QoS používat... Jinak i VoIP od UPC běží taky standardně na SIP protokolu. Takže nevidím nic, v čem by to bylo tak vyjímečný od jiných VoIP operátorů???
Každý, kdo je připojený lajnou s QoS na operátora se SIP, má tak úplně stejnou "garantovanou kvalitu" )
Jediná výhoda UPC je, že vám IP telefon a všechno nastaví přímo technik, takže nemusíte ničemu rozumět a nic nastavovat... Ovšem tohle zaplatíte v každé vteřině hovoru a s každým paušálem DD Proto bych doporučoval tomu, kdo myslí, že by nastavit IP telefon, případně router atd. nezvládnul - si za to normálně zaplatit pár stovek a pozvat si domů technika, který to udělá a být raději např. u VOXu s nejnižšími cenami
btw: Co se týče té kvality, že spousta lidí říká, jak to bylo hrozný a jak se skoro neslyšeli atd. - to je způsobené tím, že v ČR je stále dost nekvalitních sítí často vytvářených různě "na koleně" a pokud si s takovým uživatelem sítě voláte nebo on volá Vám, tak hovor může být nekvalitní i kdyby Vaše síť měla tisíckrát QoS a nevím co všechno...
Ještě je jeden důvod nekvalitního hovoru - že vy nebo uživatel s kterým voláte používá nějaké nekvalitní zařízení - např. pokud telefonuje z PC, tak nemá dostatečný volný výkon, má nekvalitní mikrofon atd...
Tohle ale nejsou chyby "IP telefonie", ale lidí - pokud si koupíte VoIP telefon a jste připojeni na normální broadband síť s QoS - hovor je vždy kvalitnější než pevná nebo mobil!
Ale jinak je samozřejmě IP telefonie vždy kvalitnější než např. klasická pevná linka - už jen proto, že je digitální (pevná linka je digitální až v ústředně, ale k ní a od ní stále putuje analogovou cestou přes všechny rozvaděče, trasové zesilovače atd.)