NEchapu! Proc bych si mel, proboha, porizovat VoIP od UPC s nejakym predrazenym pausalem, kdyz tu existuje hned nekolik poskytovatelu, kteří maji velmi podobne ceny, ale BEZ MESICNIHO PAUSALU???
Tak, ona jistá logika je v tom, že ten paušál pokrývá "nájemné" za HW, ale přijde mi, že by měl být rozdíl když je služba UPC Telefon poskytována samostatně (tam by byl asi přiměřený) a když je kombinovaná s internetem..... Tam bych očekával paušál výrazně nižší.
Co se týče té garance kvality hovoru, tak je to zcela normální věc a spíš jsou nějaké pochybné sítě, které ji nepoužívají - ale standard je dnes QoS používat... Jinak i VoIP od UPC běží taky standardně na SIP protokolu. Takže nevidím nic, v čem by to bylo tak vyjímečný od jiných VoIP operátorů???Každý, kdo je připojený lajnou s QoS na operátora se SIP, má tak úplně stejnou "garantovanou kvalitu" )Jediná výhoda UPC je, že vám IP telefon a všechno nastaví přímo technik, takže nemusíte ničemu rozumět a nic nastavovat... Ovšem tohle zaplatíte v každé vteřině hovoru a s každým paušálem DD Proto bych doporučoval tomu, kdo myslí, že by nastavit IP telefon, případně router atd. nezvládnul - si za to normálně zaplatit pár stovek a pozvat si domů technika, který to udělá a být raději např. u VOXu s nejnižšími cenami btw: Co se týče té kvality, že spousta lidí říká, jak to bylo hrozný a jak se skoro neslyšeli atd. - to je způsobené tím, že v ČR je stále dost nekvalitních sítí často vytvářených různě "na koleně" a pokud si s takovým uživatelem sítě voláte nebo on volá Vám, tak hovor může být nekvalitní i kdyby Vaše síť měla tisíckrát QoS a nevím co všechno...Ještě je jeden důvod nekvalitního hovoru - že vy nebo uživatel s kterým voláte používá nějaké nekvalitní zařízení - např. pokud telefonuje z PC, tak nemá dostatečný volný výkon, má nekvalitní mikrofon atd...Tohle ale nejsou chyby "IP telefonie", ale lidí - pokud si koupíte VoIP telefon a jste připojeni na normální broadband síť s QoS - hovor je vždy kvalitnější než pevná nebo mobil!Ale jinak je samozřejmě IP telefonie vždy kvalitnější než např. klasická pevná linka - už jen proto, že je digitální (pevná linka je digitální až v ústředně, ale k ní a od ní stále putuje analogovou cestou přes všechny rozvaděče, trasové zesilovače atd.)
Net mam pres UPC (Chello Light). Pevnou jsme u CTc odhlasili v unoru, koupil jsem za nejakych cca 1900,- VoIP branu Asus VP100 (je pruchozi s NAT-em, takze neni treba kvuli pripojeni compu kupovat router), zaregistroval se u VOX.802.CZ (reg. poplatek 120,-), nabil kredit, Asuse nastavil podle navodu na jejich strankach a od te doby jedu za nejnizsi ceny v CR, se sekundovou tarifikaci hned od pocatku hovoru (pokud nekam zavolate, reknete jen "Ahoj Franto, zdravim!" a polozite, tak zaplatite opravdu jen 2-3 vteriny ktere tento hovor trval ) a bez mesicniho pausalu.Abych jen nechvalil, obcas jsou pri hovoru mensi problemy s echem (hlavne pri volani na pevne linky od CTc, kdyz volam na mobily nebo do zahranici tak kupodivu bez problemu), ale neni to nic tragickeho, v posledni dobe bych rekl ze se to zlepsilo. Vypadky jsem zatim nezaznamenal zadne, takze celkove max. spokojenost. Nejvetsi radost mam z toho ze uz nemusime zlutemu molochovi mesicne platit pausal jenom za to ze nam na stole stoji telefon ktery jsme predtim stejne skoro nepouzivali, pevnou jsme si drzeli vpodstate jen kvuli ADSL.
Na vánoce jsem zkoušel několik operátorů VoIP, koupil jsem si kredit na 802.cz, fayn.cz a protože v hovoru byla dost ozvěna, zkusil jsem ještě www.netphone.cz - teď používám jen netphone, cenově je to všechno podobné (žádný paušál) ale ten netphone mi připadá nejlepší. Nevýhodou je, že nemají tolik spřátelených sítí (zadarmo). Připojenej jsem na UPC, bránu mám linksys pap2-eu (stála 2200Kč) ale dnes bych si koupil asi sipuru nebo něco co má QoS. Cena té brány se mi už zaplatila (zrušil jsem telecom).
PAP2 = Sipura
PAP2<>Sipura, Sipure=SPA2002 (například) - měl jsem na mysli bránu která má v sobě QoS (tedy přednost hovoru před daty)
NetPhone je velmi kvalitní služba, technicky o něco vyspělejší než než 802.VOX. Cenově je oproti VOXu sice o trochu dražší, ale pro běžné uživatele jsou to (díky čistě sekundové tarifikaci u obou služeb a shodném korunovém paušálu) měsíční rozdíly do cca 20 kč.
Pánové, srovnávat ceny bez DPH a s DPH je celkem mimo mísu, ale jinak dobrá reklama pro VoIP operátory
Přeji dobrý den, bohužel nejsem tak zběhlá v cenové politice, ale nabidka do firmy UPC mne docela zaujala, nevlastnim pocitac protoze mu moc nerozumim jsem bohuzel starsiho data narozeni. Od firmy UPC mam delsi dobu kabelovou televizi a vzhledem ke zdrazeni od Ceskeho telecomu jsem se rozhodla prejit na UPC, ale neni mne jasne ceny s DPH bez DPH znamena to ze jsou ceny chybne uvedeny v tabulce v tomto clanku ? Dekuji za odpoved.
V tabulce pana Šindeláře jsou všechny ceny včetně DPH, to je v pořádku. Spíš jde o výběr těch "konkurenčních" VoIP operátorů. 802.VOX je tam uveden jako cenový lídr, protože je prostě patrně neopominetulný. Je ale ze zde uvedených prakticky jediný, který je běžně zahrnován do první desítky nejvýhodnějších českých VoIP operátorů. Ty ostatní v článku zmíněné služby jsou spíš průměr či horší průměr. Např. od spol. ha-vel je nabízena ke srovnání "historická" méně výhodná služba, určená vzhledem k službám ústředny Centrex zejména pro podniky, zatímco podstatně výhodnější služba ha-loo, určená pro domácnosti, tam chybí. Fayn free výhodný také není, a to zejména vzhledem ke způsobu tarifikace a stále přetrvávávjícím technickým problémům Faynu jako takového (nyní je např. celá služba Fayn již druhý den mimo provoz). A obdobně je nepříliš výhodný s ohledem na způsob tarifikace 120 +60 i Volný TELEFONET. K porovnání tedy byly vybrány služby, které (mimo 802.VOX) v komunitě aktivních VoIP uživatelů při srovnání cca 30 - 40 operátorů rozhodně nepatří mezi příliš doporučované, díky čemuž vypadá nabídka UPC lepší, než ve skutečnosti je . Na druhé straně je ovšem třeba říci, že ve srovnání s Telecomem jde o nabídku zajímavou a celkem dobrou. Mám ovšem ZÁSADNÍ výhradu k tvrzení, že jde o garantovanou službu. Může u ní být totiž snad lépe než u ostatních služeb zajistěna kvalita, ale nikoli již fungování v krizových situacích. Například při výpadku proudu, či třeba při požáru či úniku plynu, kdy bude proud vypnut, Vám služba od UPC na rozdíl od klasické telecomí linky nebude fungovat, stejně, jako nebude funkční jakákoli jiná služba na bázi VoIP!!! A s tím je třeba počítat.
Asi před rokem jsem takovou službu od UPC chtěl - sdělili mi, že to vyhodnocují...Mezitím jsem přešel k 802.cz. Teď, když vidím jejich ceník, řekl bych že to nějak úplně popletli. Snaží se konkurovat alternativním operátorům, a nějak si neuvědomili, že to každý gramotný uživatel bude porovnávat s VoIP operátory. Proč bych sakra opouštěl Telecom a šel k někomu jinému s paušálem 300 / měsíc? Když můžu mít paušál 1 Kč a vteřinovou tarifikaci...
hehe 802 > all navic uz nabizi digi .TV ;]Cena 999 Kč +DPH---------------------802.110.MEGA DOMA, Připojení do místní sítě 100Mbps, Internet max 10Mbps In/ 1Mbps Out, Agregace 1:1, veřejná IP přidělována DHCPOdpověď od 194.228.32.3: bajty=32 čas=7ms TTL=56Odpověď od 194.228.32.3: bajty=32 čas=7ms TTL=56Odpověď od 194.228.32.3: bajty=32 čas=7ms TTL=56Odpověď od 194.228.32.3: bajty=32 čas=7ms TTL=56
Nemám čas se babrat s vybíráním a nastavováním nějakých VoIP bran či čeho - od UPC mám TV i internet, takže jejich VoIP je pro mne ideální volba - stejně jako pro řadu jiných jejich stávajících zákazníků, kteří mají od nich třeba jen TV. Pořád je to o dost lepší, než Telecom...Jen doplním některé informace, které v článku nejsou: první měsíční paušál je zdarma (je to sice drobnost, ale je to akorát čas, který potřebuje Telecom na zrušení linky )pokud využijete tarif FreeTime (s voláním mimo špičku na pevnou zdarma), tak v rámci balíčků s internetem nebo TV je paušál ještě o něco nižší, než uváděných 330 Kč - např. v mém případě to bude 250 Kčslužba podrobného elektronického výpisu z účtu zdarma bude zavedena údajně v průběhu června - jedná se o zasílání na e-mail, o prohlížení na webu nic neříkaliTeď mi volali, že v úterý 16.5. mi to přijdou zprovoznit (výměna modemu + přinesou ten Siemens), tak kdyby vás zajímaly nějaké praktické zkušenosti, ptejte se...
Nevím, kolik vyděláváte, že je pro Vás levnější celý den sedět doma a čekat na techniky z UPC, namísto desetiminutového nastavení přístroje podle podrobného návodu na webu skoro každého operátora (abych nedělal reklamu pořád jen 802... Navíc záznamník (vzkaz přijde ve wavu mailem), přesměrování a detailní výpis hovorů už většina ostatních operátorů má, a to zcela zdarma.A QoS by neměl být problém - pochybuju, že by VoIP pakety značkoval jejich modem jinak, než ostatní VoIP zařízení...
Na technika nemusíte čekat celý den, stačí dvě hoďky.Jinak další služby kromě detailní výpisu jsou v ceně. A ukažte mi nějaké alternativního poskytovatele, který Vám garantuje kvalitu.Ohromnou výhodou, tedy ne pro čtenáře tohoto serveru, ale pro lidi kterým net nic neříká, je to že ho vůbec nemusejí mít a prostě to používat jako lepší telefon. Babička už svolává kámošky, ať si to pořídí taky, že si budou volat zdarma!
ha ha, měl jsem technika z UPC domluveného a v intervalu 2 hodin nepřišel. Když jsem tam volal tak "že se zdržel" a co se rozčiluju...oni si asi fakt myslí, že jsou jejich zákazníci důchodci co sedí celý den doma...UPC stoji za ..starou belu
Další služby v ceně? Záznamník UPC (zatím) neumí, o přesměrování nemluvě.To, že kvalitu garantuje UPC, vcelku stačí - trasa ze sítě UPC k VoIP bránám většiny operátorů je tak rychlá, že na ní nezáleží. Já mám UPC a 802 a s kvalitou jsem potíže nikdy neměl.A QoS v síti UPC by měl fungovat i pro volání přes jiné operátory - hlasové pakety jsou prostě označovány všechny stejně.Používání bez Chella jisté výhody má, ale pro uživatele s chellem je to zcela a totálně nesmyslná nabídka.
Chlape vy me rozesmivate. Nastavil jsem router + VoIP telefon 1/2hodiny prace, to mi za tech usetrenych X krat 250Kc mesicne opravdu stalo. Btw ten telefon me stal 2000Kc + 950Kc za router .. za 120Kc jsem si koupil cislo a za 200Kc dobil kredit ..Vy a vas prispevek ve me evokuje pocit ze byl vytvoren na MKT/UPC
Tak sepiš všechno, co tě napadne, a pověs to sem. Každá rada dobrá:o).
Tomu rikalm sluzba. Opet platit pausal za nic, drahe hovorne, uctovani 60+1. Dekuji nechci.To si po UPC lince klidne pustim levnejsi konkurenci - bez pausalu, levnejsi hovorne a navic tarifikace 1+1.
navic drahe volani na mobily, fakt slabota. Inzeruji volani na Slovensko za 1,90, ale nepisou, ze na Slovensko na mobil je to za 9,90...
Připojuji svoji konfiguraci, se kterou jsem už půl roku maximálně spokojený:1. Chello classic (stačí i Chello Light za 779)2. VoIP brána Sipura 2100 (nově Cisco SPA2102) - má router s NATem, takže nejsou problémy s překladem adres. IP telefony a většina ostatních bran nejsou průchozí, a u UPC (nemáte-li připojení Profi) máte jen jednu veřejnou IP adresu. Tahle brána má dvě nezávislé linky a QoS.3. Operátor 802.cz - pevné linky 0,65/0,35, mobil 3,45 + DPH, účtování po sekundách od začátku (!), paušál 1 kč.Účet za telefon při stejném volání je asi osminový oproti Tc...
Ma ta 802.cz volani ve sve siti mezi svymi cisly zdarma ??
802.cz má free volání nejen mezi svými čísly, ale i na mnoho dalších SIP operátorů, se kterými peeringuje (fuj, hnusný patvar). Každopádně detaily jsou na http://vox.802.cz/prefixy/zdarma.phpA vůbec pro další tazatele, to je pro Vás opravdu takový problém zadat do prohlížeče http://vox.802.cz/ a najít si ty základní informace sami?
Neni. Byl jsem na tom jejich webu, ale proste jsem tam tohle nenasel
Jo ve váš prospěch mluví to, že 802.cz měli šíleného webdesignera a místo klasických linků je třeba všímat si těch "zelených tlačítek", které ukazují na další stránky - konkrétně v jejich ceníku volání je to zelené tlačítko "Zobraz seznam" v řádku tabulky "zdarma"
http://vox.802.cz/cenik.phphttp://www.802.cz/index.php?NewsID=42
Nejenom mezi svými čísly, ale mezi všemi VoIP operátory...
Mezi VŠEMI téměř 40 českými VoIP operátory to rozhodně není, nicméně peeringových dohod má VOX.802 uzavřeno podle mých poznatků nejvíce.
A co uděláte až UPC zakáže VoIP? Neudělají to samozřejmě hned, ale asi až po rozšíření možnosti použít jejich službu v celé síti a možná i po zavedení nulového paušálu, aby uživatelé nemohli moc frflat, že je UPC omezuje. Vidím to tak do roka a do dne nebo maximálně rok a půl. A proč to UPC a i ostatní vlastníci infrastruktury udělají (třeba ČTc, Radiokomunikace, Karneval)? Aby jim z jejich vlastní sítě neutíkali peníze!
Že by VPN???Pokud připojení k Internetu očešou style m: zákaz ICQ (a jiných IM), VoIP, FTP (zatěžuje sít), P2P (také zatěžuje síť), internetovou TV (utíkají jim peníze z kabelové TV), Video na vyžádání, atd, tak potom nebudou nabízet připojení k Internetu, ale připojení k datové síti pro prohlížení www stránek.Stávající situace: K čemu mi je 3Mbit připojení když ho nemohu využít?!?!Budoucnost: bude se platit jen za datovou konektivitu a na pevné linky (datové pevné linky) budeme volat jen za paušál.
No, třeba já, pokud UPC "zakáže" VoIP, se domluvím s Mattes AD, s.r.o. (provozovatel 802.VOXu) a případně se spol. ha-vel (provozovatel optických vláken, vedoucích k paneláku kde bydlím) a pokrejeme naše pražské sídliště "Triple Play" na bázi technologie Mattesu. Tj. sklo mezi domy a uvnitř 100 Mbit rozvody do jednotlivých bytů. Cesta se najde, i kdyby do toho např. mělo něco investovat naše bytové družstvo. Další variantou je např. do toho vtáhnout třeba antimonopolní úřad či nějaké spotřebitelské svazy a třetí to, že již dnes začneme prosazovat, vedle široce medializované "rychlosti", jako kvalitativní ukazatel například jeho neomezenost co do šíře služeb.
sSpíš bych měl dodat, že někdo slyší to co podvědomě chce slyšet.Nabídku jedné nejlepší kabelovky na jejich zupa Internetové připojení jsem odmítl a televizi se chystám odhlásit. Kabelovky těží často z monopolního postavení v konkrétní lokalitě a nízké znalosti uživatelů . Viz. reklamní kampaně dnešních dnů kdy nejrychlejší = nejlepší. Víc kanálů = nejlepšíFajn a kde mám záruku kvality? Nemůžu si moct ale ve smlouvě, kterou uzavřu není dovolání vůči nízké (podprůměrné) kvalitě poskytnuté služby. Spousta lidí tu řešila to, že mají problém s naší monopolní telefonní společností a s tím, že ne vždy jako zákazníci při reklamaci služby byli spokojeni, jenže tohle je to samý.Často lokální poskytovatel který nehýří tak bombastickými nabídkami, může být lepší, protože si pohlídá kvalitu služeb.
Problém je ten, že ten "lokální" poskytovatel je obvykle tak malý, že poskytuje připojení jen bezdrátové, a tedy pro VoIP až na výjimky zcela k ničemu. Kabelové připojení je pořád ještě o třídu nad ADSL a o dvě nad wifi.
Ano, tak pravý teorie a průměrně tomu tak opravdu je.Jenže pokud člověk má štěstí na vyjímky, pokud to tedy lokátní zaměstnanci velkeho kabelu flakají, tak i supr technologie je na nic. Horší je že, člověk nemá dovolání na reklamaci nedostatečnosti služby. Proto radši ten lokální poskytovatel, který v reálu poskytuje službu stejně kvalitní, ale levnější a rozhodně mu helpdesk a servis funguje pružněji.Jinak lokální poskytovatelé se už pomalu dostávají i na lepší technoogie než "Wifi".
asi nebude mít paušál 298Kč jak uvádí tabulka.
Správně, nemá paušál, to se do tabulky redaktora ze (l)zive zamíchala cena za přidělení telefonního čísla...
Je to tak, to dá rozum.:) Moje chyba. 298 je aktivační poplatek. Omlouvám se, je to opraveno...
Nebylo by rozumné u spol. ha-vel do tabulky doplnit ke srovnání také dnes hlavní a běžně nabízenou službu ha-loo, když už tam tato historická musí být???
Ale je ŠPATNĚ. Jak mám Živě veřit ve věcech, které neznám, když ve věcech, které vím to mají ŠPATNĚ.Ha-Vel účtuje 1+1, volání na mobily je za 3,90/4,64 Kč/min s/bez DPH.
V tabulce je uvedena cena za službu ha-vel VoIP, jejíž kompletní ceník si můžete stáhnout na této adrese:http://www.ha-vel.cz/soubory/cenikVoIP.pdfVy máte zřejmě na mysli předplacenou službu ha-loo, která funguje na principu dobíjení kreditu...Doplním do tabulky upřesnění, že se jedná o službu ha-vel VoIP...
Uznávám, že máte pravdu. Volám přes ha-loo a tarifikace 1+1 mi imponuje
Pouze zvědavý dotaz - proč v případě služeb spol. ha-vel dáváte do tabulky "historickou", pravda - stále fungující, variantu služby, nota bene určenou původně při spuštění před cca 2 roky pro podnikatelskou klientelu (na rozdíl od UPC Telefonu), kterou už operátor ha-vel ani aktivně nepropaguje a postupně ji nahrazuje uživatelsky zajímavější službou ha-loo s výrazně příznivějšími cenami, způsobem tarifikace a bonusem za příchozí hovory? Nebylo jen potřeba najít u stávajících služeb VoIP něco, co by se svou nevýhodností blížilo službě UPC ? Jestli ano, není ha-vel myslím ten nejvhodnější operátor. Takových méně výhodných je více, stejně jako je výrazně více těch, kteří jsou podstatně výhodnější, než UPC. Stačí juknout do přehledu operátorů na http://www.telefonujeme.com (Viz např. tabulka z 19.4.2006 na http://www.telefonujeme.com/download.php?id=316 )
Lidi chtel jsem se zeptat, myslite, ze se bubec rozsiruje moznost pripojeni na internet pres UPC nebo pres kabelkovky obecne? Nejak jsem nezaregistroval, ze by se pokruti rozsirovalo, me pripada ze davno skoncila ta doba, kdy se do zeme zakopavaly kabely.Kdyz kouknu na web, kde se jde pripojit na UPC, tak me to jiz nekolik let pripada porad stejne. Diky za info.
Ne pořád se to rozšiřuje, i když je pravda, že se spíš mění kabely a ústředny, aby tam šel internet.
Rozšiřuje, ale moc si neaktualizují web. Před 14 dny jsem to zkoušel a po půl roce, co mám chello, mi UPC stále píše že na mé adrese bohužel nic .
Asi o to nikdo nestojí
SIP je SIP a Twinkle je jeho klient. Cenově se 802.vox nic nevyrovná, jak ukazuje tabulka. Technické obtíže (echo apod.) občas jsou, ale nic hrozného. Pokud ale někdo používá VOIP málo, tak ho více než cenové rozdílu za minutu volání odradí měsíční paušál. To už bych snad mohl platit rovnou pevnou linku.
cituji: "Poměrně dobře vychází cena hovorů na mobilní telefony, kde je o něco levnější pouze Český Telecom v době mimo špičku a Fayn a Volný."No nevim, pri zbeznem pohledu do tabulky je o něco podstatně levnější (cti uplne nejlevnejsi ve vsech parametrech) VOX ktery suverene prebije i ty tzv. levne Fayn a Volny. Pouzivam VOX uz 9 mesicu a jsem maximalne spokojen, byt jsem pripojen pres WiFi. Navic VOX snad jako jediny pocita hovor po sekundach, coz je podstatny udaj ktery vetsina lidi opomiji - u VOXu prestavate platit v okamziku kdy prerusite hovor, zatimco ostatni operatori vam jeste nauctuji pul minuty az dve (!) minuty, byt je treba jen nacnete nekolika sekundami
Máte pravdu, omlouvám se za nepřesnost. Vox se dostal do tabulky až na úplný závěr. Je to opraveno.
UPC učtuje první minutu a pak po vteřinách
super, az na to ze VOX uctuje po vterinach i tu prvni minutu... ta kolikrat na sdeleni informaci staci a u me konkretne ani nemusi byt cela, ja toho moc nenakecam
Tarifikace 60+1 je patrně jen u mezinárodních hovorů. K tuzemským mi na přímý dotaz spol. UPC sdělila mailem toto:Tarifikace u tuzemskych hovoru je nasledujici:V ramci site UPC - zdarmapevne linky - 60+60mobilni site - 30+30
vox.802.cz je opravdu cenově super, navíc je tu jistá šance, že pokud jej začne používat více a více lidí, tak svoje celkem nadprůměrně přípojky optikou zkusí rozšířit co nejvíce a je pravděpodobné, že by mohli časem vyklepnout i klasické kabelové TV operátory, protože na optiku dnes snadno vecpou komplet "tripple play" a jediným vláknem zvládnou zásobovat celý barák tunou TV kanálů (zvláště když se posléze připočtou ty přenášené v MPEG2 či MPEG4 popř. novějších kodecích) a ještě zkasírují zisky za Internetovou (IP) konektivitu na opravdu broadband úrovni a jako třešničku na dortu i nějaké zisky za VoIP volání.A jen tak na okraj - opravdu je tu nejspíš doba pro velké Telco operátory, aby se zamysleli, zda klasické telefonování "po pevné" by nemělo přejít už do podoby levného (popř. úplně bezplatného) přívažku klasické IP konektivitě. Ono to totiž ani jinak neskončí - kdo si pořídí broadband, tak buď netelefonuje z pevné vůbec (spíš použije mobil) a nebo v případě hrůzných paušálů za nic či obludných minutových poplatků uteče na VoIP tak jako tak, takže klasický telefonní operátor ostrouhá tak jako tak (a komicky na tom působí i začínající snaha mobilních operátorů - viz. pokusy T-Mob zakazovat smluvně používání VoIP v jejich UMTS síti)
No, ono to neni jen 802, ale hlavne komunitni sit(e), co pouzivaj optiku, a sou nejlevnejsi, protoze netvori zisk. A nabídka Voip od UPC mi přijde trapná. Už se těším, až vykoušou veřejné sítě a DVB-T kabelovky. Zatím se podařilo vykousat hudební vyžírky, kina, tak tohle svinstvo bude následovat, pak je na řadě lamakom.
> Navic VOX snad jako jediny pocita hovor po sekundach, coz je podstatny udaj ktery vetsina lidi opomiji...Ale kdež, po sekundách v ČR počítá spooousta VoIP operátorů . Jen co si tak dám narychlo a bez jakéhokoli pořadí výhodnosti dohromady, je to alespoň u nějakého tarifu např. těchto 17 služeb: NetPhone, ha-loo, 802.VOX, Wirphone, VolejLevně, NovaTel, ReteCall, Xphone, DomaTel, Sitkom, Fayn, SoftPHONE, ČeskáSíť, SIPhone, Sipy, SkyFon, NextPhoneTakže 802.VOX v tom výhodném účtování VoIP rozhodně není sám . Ale proto tím více ti nově příchozí překvapují, když přinášejí zákazníkům výrazně podprůměrné nabídky.
Těch,co už VoIP telefon mají,bych se chtěl zeptat,jak se vlastně zapojuje.Já mám kabel s klasickou síťovou koncovkou(ne RJ 11).Laicky si tedy myslím,že zapojím kabel do telefonu ,no a v něm je další průchozí kabelový výstup,který se spojí s noťasem.Je to tak,nebo se mýlím.
VoIP telefony s ethernetovým rozhraním (RJ45) se takhle obvykle zapojují, tedy alespoň ty, co mají "průchozí" 2 RJ45 konektory a fungují jako transparentní bridge. Obvykle je u nich při připojení mezi kabelový modem a zbytek domácí sítš problém s tím, že vyžadují vlastní IP adresu a ne všichni kabeloví operátoři (a také ne na všech tarifech) přídělují více než 1 IP (a hodí se, když je zároveň veřejná)...Jinak "nové" kabelové modemy UPC s telefonním výstupem (tj. mají kromě RJ45 i RJ11) jsou vlastně jen vylepšeny o VoIP telefonní adaptér. Bohužel do jejich konfigurace vás operátor nepustí, takže kdo by chtěl přechzet mezi VoIP a používat klasický telefonní přístroj, stejně si musí pořídit extra VoIP router nebo alespoň VoIP adaptér.Jinak jako malý "tip" - máte-li slušné IP připojení s malou latencí (tj. hlavně kabelovky popř. dobré bezdráty), tak VoIP router nebo tel. adaptér, který umí 2 vnitřní linky (2*FXS) pro připojení běžných tel. přístrojů a navíc má i záložní výstup na klasickou PSTN tel. linku (tj. 1*FXO port) stojí kolem 3000Kč s DPH a i když si necháte (alespoň nějakou dobu) od Telecomu ještě HomeMini, tak i na relativně nízkém objemu volání se Vám to zařízení zaplatí na úspoře nejpozději do roka. Při odhlášení linky ČTc (i třeba jen tím odpojením na 1/2 roku za 1Kč) mnohem dříve...
Dobrý den,mohl byste doporučit nějaký takový VOIP router použitelný pro kabelové připojení?Děkuji
Sáhnu "namátkou" po několika kusech (pro pohodlnost přímo z ceníku 100M, ale samozřejmě je vhodné virtuálně obejít i další prodejce, mohou být levnější), otázkou je vždy, jaké požadavky jsou v tom kterém konkrétním nasazení, ale pro základní start při hledání VoIP adaptéru nebo routeru:ASUS VP100 VoIP Gateway/Router/Firewall, 2xEth.,2xFXS porthttp://eshop.100mega.cz/new/default.asp?mtc=0&cls=stoitem&stiid=17027Modely ZyXEL, mají navíc "záložní" výstup na klasickou tel. linkua 2 "vnitřní" linky a umí 2 skutečně nezávislé SIP účty (mnoho zařízeníco uvádí podporu více SIP účtů trpí tím, že v tichosti se předpokládá,že všechny účty jsou u stejného VoIP operátora)ZyXEL Prestige 2002L VoIP SIP Analog Adapter with LineLife(adaptér bez routování, pokud už je v síti router s NAT)http://eshop.100mega.cz/new/default.asp?mtc=0&cls=stoitem&stiid=17330ZyXEL Prestige 2302RL VoIP GW, 2x SIP port, NAT("lepší" varianta s obsaženým routerem, navíc si hlídá QoS objemutoku dat z LAN, takže si umí urvat dostatečný kus pásma pro VoIP,ale má jen 1 LAN výstup, takže za něj je obvykle třeba switch pokudse připojuje více zařízení na LAN)http://eshop.100mega.cz/new/default.asp?mtc=0&cls=stoitem&stiid=19755no a samozřejmě další (Sipura LinkSys/Cisco má také plno různých modelů)
možná opět nepatřičná reklama, ale opravdu jsem pouze uživatel, podívejte se na http://www.802.cz/index.php?NewsID=42 a můžete si vybrat, jakou voip router /bránu/ chcete. Záleží na tom, zda již nějaký router máte a chcete jenom bránu nebo zda chcete nový router i s bránou
Co jsem tak zběžně procházel internet tak zajímavé informace lze nalézt na www.telefonujeme.com.Osobně bych se v případě VoIP adaptéru přikláněl ke značce Sipura (Linksys) (nemám osobní zkušenosti, jen usuzuji podle zkušeností uživatelů ve forech). Konkrétně se mi líbí Linksys SPA-2100. Někde jsem ho viděl na eshopu za cca. 2400Kč i s DPH.
Zkuste Wigora, super zařízení.
SIPURA/LINKSYS
IP telefonie znamená, že každý telefon má svou IP adresu, tedy stejně jako každý počítač v síti. Záleží na typu telefonu, ale měl by se stejně připojovat jako počítač /RJ45/. Proto jsou IP telefony (jednodušeně řečeno malé počítače) dosti drahé, pokud vím od 4500 Kč výš. Existují náhražky volání přes PC, ale ty zřejmě časem zmizí. Pokud chcete mít plnohodnotný telefon, musíte mít číslo na které se dá dovolat, obvykle takový telefon potřebuje veřejnou IP adresu (to jsou další peníze poskytovateli internetu).
> IP telefonie znamená, že každý telefon má svou IP adresuTo není až tak pravda, je sice výhodné mít veřejnou IP pro telefon, ale pokud doma nebo i ve firmě používáte nějaký typ NAT překladu adres a máte např. jen jednu IP adresu (byť i dynamicky přidělovanou), lze telefon mít i na vnitřní LAN a dovoláte se zvenčí - buď se na routeru nasměruje alespoň jeden UDP (někdy i TCP) port přímo na ten vnitřní VoIP telfon a nebo použijete VoIP telefon, co podporuje STUN server pro zjištění parametrů překladu a udržuje si v routeru/NAT tabulce stále živý záznam a vlastně i otevřený port pro příchozí volání.> Proto jsou IP telefony (jednodušeně řečeno malé počítače) dosti drahé ... od 4500 Kč výšTo není rozhodně tak drahé. Základní VoIP gateway/adaptér pro připojení klasického telefonu do VoIP přijde včetně DPH kolem 2000Kč a pokud netrváte na použití původních tel. přístrojů např. pro smíšený provoz telefon/VoIP, tak samostatný VoIP telefon (tj. "ethernetová" obdoba klasického přístroje) se dá pořídit i do 2500Kč včetně DPH a je to obvykle osazeno 2 Ethernet konektory, aby to bylo průchozí (bridge) a ušetřil se extra port na hubu/switchi a nemusel se např. do kanceláře tahat extra UTP rozvod pro telefon...
Ip tel. za 4500kč to už je pěkný děloNabídku kolem 2300kč mají třeba u mého voip:https://ha-loo.ha-vel.cz/.S veřejnýma ip adresama bych to neviděl tak horký,většinou si ip telefony nebo ip adaptery s natem poradí v nejhorším případě to vyřeší router.Nechápu jak může být někdo tak blbej a mít doma kabelovej internet a ještě dotovat žlutej mor.Používám ,už 2 rok linksys2pap,neplatím paušál a za příchozí hovory mi ještě platí.Jinak ta nabídka voip od upc je drahá,jsou tady mnohem lepší voip
IP telefonie znamena, ze prenos probiha po IP siti, resp. ze ty jako klient, at jsi pripojen jak jsi pripojen vyuzivas k prenosu hlasu IP sit, nic vic nic min. To co mas pak na konci, je da se obrazne rici, uplne jedno.Jinak vsude so to nazyva VoIP - Voice over IP (hlas po IP)
Existuji 2 zpusoby pripojeni. Bud mas VoIP telefon ( telefon co ma primo Ethernetove porty ) pak ho normalne pripojis do switche a jedes. Nebo pokud chces vyuzit stavajici telefon musis si koupit tzv. VoIP gateway, krabicka ktera ma z jedne strany Ethernet z druhe RJ11. Ja napriklad mam UPC Chello a zapojene to mam takto ...UPC Kabelovy modem <---> Router/Switch ( 1000Kc ) a do nej normalne pripojenou domaci sit + Ethernetovy VoIP telefon.Pouzivam sluzby 802.cz Chapu snahu UPC vydelat nejaky prachy, ale lidi kteri utecou od zluteho moru k VoIP jim asi tezko budou platit pausal zejmena kdyz existuje slusna konkurence. Takze UPC by u me melo sanci pouze v pripade ze by se platilo pouze za provoz.Takhle, dekuji nechci. Volam za 0,60Kc/min. Vterinovy billing + zadny pausal.
Mohl bych použít ten novější typ kabelového modemu s RJ11 jako klasickou VOIP bránu pro jiného poskytovatele (třeba Havel ) ?
Mohl, pak budeš mít i bezpaušálovou službu (kromě plateb UPC), ovšem QoS si budeš muset ohlídat sám.
Myslíte, že mi UPC vymění tem modem (zadara) za novější (s RJ 11) aniž bych si od nich objednal jejich VOIP? Škoda toho vysokého paušálu, jinak bych hned do toho šel.... Takhle to vypadá na Havla.
Někteří VoIP operátoři dávají IP telefon zdarma k určité výši předplaceného kreditu. Např. si předplatíš kredit na volání 3000 Kč a dostaneš k tomu IP telefon.
podívej se na www.802.cz sekce zdarma, opravdu to tak funguje
Je to zavedeno od 21.4.2006 a jen pro: - Akce VoIP zařízení ZADARMO platí pro prvních 10 000 klientů a je omezena na jeden telefon/bránu na tel. čísloJe stale volno, ze bych zrusil HA-LOO a dal se na 802? Tezko rici, hadam ze se to dozvim az nabiju ucet..... .
je to kabelovy modem s rj11 a ne voip brana, navic nemas moznost v tom modemu menit nastaveni...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.