https://youtu.be/spVuaexIO5k...
Ze evropske automobilky jsou prilis strnule? Nevadi. Prijde Musk, postavi tovarny a kompletne jim prebere zakazniky. Zakaznici o elektro maji zajem. Jenom zatim nikdo nevyrabi levnou variantu. Takze zatim vitezi elektrokolobezky a kola, protoze jsou vice skladnejsi. Neni treba na ne garaz. Pripadne staci jedna pro celou rodinu.Ono, v podstate by meli byt elektromobili neco jako kocar bez koni. Nemusi to byt masivne pevne. Nemusi to jezdit rychle. Jen je treba zablokovat provoz ostatnim, kteri do mesta nesmi. No, zkratka, chce to jakysi integrovany mestsky system, pocitac, kteri to vse ridi. Tohle vsechno bude asi nejdrive v Kataru.
Nějak si nedovedu představit, že by se rozšířily auta na vodík. Jak to proboha chtějí dělat levně a zároveň bezpečně? Vždyť i v raketovém průmysl, kde se vodík využíval už mnoho let, mají problém s jeho používáním, takže raději přecházejí na jiná paliva a tam se kdejaký milionek ztratí v těch obrovských nákladech. Ale u aut si to nedovedu představit. To je bláznovství.
Vlhký sen pána, kterému jde o živobytí a který vsadil na špatného koně 😂. Náklady na vytvoření distribuční soustavy by byly enormní, lidé by pořád byli závislí na tankovacích stanicích (o to jde pánovi především) 🤦♂️. A hlavně fyzika. Když pomocí elektrické energie vyrobím vodík, ten pak (složitě a draze převezu na pumpu, uskladním - se ztrátami), načerpám do auta a převedu zpět na elektrickou energii (se ztrátami). To nedává smysl.Jediný, pro koho to je výhodné jsou petrochemické společnosti, které se přeorientují na výrobu vodíku. Kapříci si nechtějí vypustit rybník.
Mne by zajímalo odkud ten zelený vodík budou brát. Elektrolýzou vody těžko, německé OZE jen velmi zřídka generují přebytky proudu. Viz https://www.agora-energiewende.de/service/agorameter/chart/... ...
Pracuji ve firmě, která vyrábí komponenty pro spalovací motory a robotické převodovky. V listopadu ji od německého majitele koupili rakouští investoři, kteří chtějí vyrábět vodíkové motory. Takže na tom asi něco bude...
Pro Toyota Motor Europe . Známý fakt. Magna, pokud se nemýlím je vašim novým majitelem , pokud to není dceřinka pod jiný názvem, ale pod Magnu to jistě patřit bude.
Názor byl 3× upraven, naposled 23. 1. 2022 06:07
Vodikove spalovaci motory jsou neskutecne neefektivni a i chodove vlastnosti nic moc, je to strasne line. Jako jo, technologie je to na pohled uzasna ... . Je to proste snaha zakonzervovat soucasny auto prumysl ve stejnych kolejich se vsemi klady i zapory. To uz vodikove palivove clanky jsou na tom vyrazne lepe.
Ale no tak ,Toyota je používá v motorsportu a žádné negativní postřehy nejsou, teď už ne.Výhodou je jednoduchost změny výroby spalovacích motorů . Žádné drastické likvidace ekonomik mnoha států !!!Trochu se zamyslet,než napíšu takovou hloupost jako ty,Bespi
Jak můžeš porovnávat motorsport s masovou výrobou běžných aut? Že Toyota něco používá v motorsportu neříká nic o tom, že je to použitelné v běžném životě. Jak dlouho vydrží motor v motorsportu a v běžném životě? Bude se ti líbit měnit motor každých pár desítek tisíc km? Budeš chtít platit mnohonásobek ceny za palivo na 1 km?Samozřejmě nikdo nebrání Toyotě do toho jít. Ale vidím to jako slepou větev. Než se to tu dostane, tak už to nikdo nebude chtít, protože baterkový auta a jejich infrastruktura už tu bude tak rozšířená, že nebude zájem ze strany zákazníků. A když nebude zájem ze strany zákazníků, nikdo nebude hromadně budovat výrazně dražší infrastrukturu pro vodík. Na tom to zhyne...
Odzkoušeno v tom nejtvrdším prostředí užívání. Součástky lišící se od spalovacího motoru benzínového.A pak už má takovýto motor lehký život za normálního užívání. A BEV je jen módní výstřelek v USA a způsob ovládnutí Evropy zájmovou skupinou říkající si Green Deal - jde de facto o vojenskou operaci ,jde jsou zbraněmi likvidační nařízení. Nech to být, očividně nechceš vědět více a opustit svojí komfortní zónu.
"Odzkoušeno v tom nejtvrdším prostředí užívání." - To já nijak nerozporuji."Součástky lišící se od spalovacího motoru benzínového." - No právě. Takže cena bude přímo raketová. Kdyby ne, tak už to máme i v těch stávajících motorech."A BEV je jen módní výstřelek" - No, tímhle bych si nebyl tak jist."způsob ovládnutí Evropy zájmovou skupinou říkající si Green Deal" - to už zní jako konspirace. Víš, že samotný Green Deal není vázán na žádnou konkrétní technologii, ani na tu baterkovou? Green Deal se zaměřuje jenom na bezemisní technologie a žádnou technologii neprotlačuje na úkor jiné. Že se většina automobilek rozhodla pro baterky místo vodíku, bylo jen jejich vlastní rozhodnutí."jde de facto o vojenskou operaci" - tak určitě."jsou zbraněmi likvidační nařízení. " - nikdo nenařizuje, že se má jít cestou baterek. Nařizuje se pouze bezemisní ekonomika. Zda automoblky půjdou cestou BEV, H2 nebo jinou cestou je už na nich."očividně nechceš vědět více" - Právě že chci. Ale zatím nic konkrétního jsem se nedozvěděl ve smyslu, že by vodík byl konkurenceschopnější v autech než baterky."opustit svojí komfortní zónu." - 3patně jsi tomu porozuměl. To není o opuštění komfortní zóny, ale o blouznění. Blouzníš o něčem, o čem nemáš ani páru a nejsi schopen to jakkoliv vysvětlit, protože tomu nijak nerozumíš, jen věříš. Kdyby jsi tomu rozuměl, rozbiješ nás tady fakty - konkrétními čísly, v čem je to výhodnější, proč je to životaschopnější, o kolik je to efektivnější, atd. Když si tady přečtu tvoje příspěvky, tak vidím jen víru, nic víc.
Hydrogen has a wide flammability range in comparison with all other fuels. As a result, hydrogen can be combusted in an internal combustion engine over a wide range of fuel-air mix- tures. A significant advantage of this is that hydrogen can run on a lean mixture.Nerozumíš ani trochu tomuto problému. Cena je absolutně totožná s cenou benzínových motorů.A ty ostatní zvratky,kteréž jsi vyprodukoval nebudu komentovat. Hrůza!!!
A umíš i něco jiného, než citovat nicneříkající věty?Pokud je cena absolutně totožná, odkud jsi toto čerpal? Můžeš být aspoň jednou konkrétní? Nebo to opět tvrdíš jenom ty?Ty "zvratky" nebudeš komentovat, protože na to nemáš žádný argument. Hlásím, že rozumím.
Pro ignoranty a neschopy si najít info.https://youtu.be/3IPR50-soNA
Tímhle videem jsi jen dokázal, že vodík nemá proti baterkám šanci. Stačilo se přečíst tu tabuli, jaké nevýhody má vodík a jaké výzvy ho čekají. Než tohle vyřeší, tak už tady bude většina aut na baterky a nikoho nebude zajímat nějaké auto se spalovacím motorem na vodík se kterým opět budeš řešit nějaké emise CO2 a NOx, servisní intervaly na výměnu oleje, dekarbonizaci, atd.Mimochodem, boží je ten dojezd u té Corolly (díky tomu, že to má ještě horší účinnost než palivový článek) ani ne 50 km. To budu asi věrným zákazníkem každé vodíkové pumpy v okolí co každých 50 km... 😀 To i to moje bateriové prdítko z roku 2016 má 4x větší dojezd a díky tomu, že nabíjím většinou tam, kde parkuji, tak za posledních 12 měsíců jsem ujel cca 35 tisíc km a u veřejné nabíječky jsem byl pouze jednou a to ještě z nudy při čekání. S tou Corollou bych musel 700x tankovat, to bych byl radostí bez sebe.Takže přeji Toyotě, aby neskončila jako kdysi slavná Nokia. Před 20 lety také nikdo nevěřil, že by tu nemohla být a jak to dopadlo...
Mimochodem, v tom videu není ani slovo o tom, že by nákladová cena na 1 km byla totožná jako u klasického spalovacího motoru.Jestli jsem správně googlil, v té Corolle použili 170 litrovou nádrž a na tuto nádrž ujeli cca 50 km. 170 litrů při tlaku 700 barů odpovídá cca 7 kg H2. 1 kg H2 se dnes prodává za 9-10€ a to je ještě bez spotřebních daní. Takže na 100 km spotřebuje 14 kg H2 á 225 Kč, tj. 31,50 Kč/km. A to kurwa chceš jezdit dráž než taxíkem! 😀 😀 😀
Kdyz bude ale ten vodik. Zatim je jeho vyroba znacne neefektivni a hodne nezelena. Podle me by se melo vic tlacit na zemni plyn, bateriova technologie casem vyradi vodik ze hry. Ani cerpackam se do toho moc nechce, vodikova stanice stoji majlant.
A navíc vodíkové stanice mohou bouchnout.
Tito experti maju take nazory, ake maju ich sponzori. Vodik je mrtva vec v autach, nastup elektroaut uz je a aj bude superrychly po S krivke a cena bude rychlo klesat ked skoncia problemy s dodavatelmi. Ten, kto bude mat baterie (Tesla), vyhra
Tesla nemá a nebude mít nic.Devastace přírody kvůli těžbě surovin a výroba baterií je tak neekologickat, že prostě nelze obhájit. Recyklace neexistuje, nikdo to nechce dělat,je to finanční černa díra.Takže jedinou cestou je zelený vodik, který absolutně nezatěžuje přírodu, ekosystém, nic.Zelený vodík a jeho užití, kteréž ovládá Toyota absolutně dokonale. Toyota opět dokázala svou nadvládu a důvod proč se celý svět od ní stále učí !!!A ti, kteří chtějí oponovat, prosím, věnujte čas nastudování posledních technologií ohledně zeleného vodíku a jeho užití ve spalovacích motorech i jako palivo pro články FCEL. Ušetříte si tím trapas , kterým by jistě byla vaše předčasná reakce na můj názor.Přeji hezký zbytek víkendu.
Tesla bude vyrabat baterie v Grunheide na zasobach podzemnej vody pri prirodnej rezervacii. Ako je to mozne ked je ta vyroba tak neekologicka?Recyklacia existuje, napr. firma Redwood Materials bude dodavat recyklovane suroviny do Gigafactory Nevada kde vyraba Panasonic baterie pre TesluAko budes ten tvoj zeleny vodik transportovat a skladovat?Toyota neprezije rok 2030 ak sa nespamata
Samotná výroba baterrek není problém, problém je těžba Niklu a Cobaltu.Co se týká recyklace, tak Lithium se recykluje fakt špatně
Tak zrovna kobalt třeba v nových baterkách 4680 není žádný. Nevím, jak moc dobře probíhá recyklace lithia, ale Tesla recykluje 100% svých vrácených baterek (i z výrobní linky, kde je cca 80% výtěžnost, 20% jsou zmetky) a dokáže zrecyklovat 92% materiálu. VW teď staví také svojí recyklační fabriku, takže to asi půjde.
Finančně to nikdo nezaplatí.Recyklace se téměř neděje.Proto různá úložiště z použitých baterií. Zkušební provozy ukázaly nesmyslnost recyklace v současné době při současných cenách surovin.
Ale zaplatí, resp. to zaplatíme my zákazníci v ceně produktu. Recyklace čehokoliv je prakticky vždy dražší než to znovu vytěžit nebo vyrobit. Ale od toho je legislativa, aby určila povinnosti.Jak jsem psal, Tesla již nyní recykluje 100% vrácených baterek (včetně zmetků z výroby baterií), VW už staví recyklační fabriku na svoje baterky.Vylévat splašky přímo do řeky je také vždy levnější než stavět čističky. Kdyby to bylo na trhu, tak čističku nemá žádné město, protože se o to prodražuje stočné. Ale legislativně je to ošetřené a platíme to my zákazníci v ceně stočného.Totéž platí i třeba pro výrobce baterií. Panasonic má třeba u 2170 výtěžnost max. 80% (před pár lety i hluboko pod 50%), zbytek jsou zmetky. Kdyby je nerecykloval zpátky do výrobního procesu, tak tu máme druhý Mt. Everest...
> Recyklace se téměř neděje.> Proto různá úložiště z použitých baterií.Příčina <--> následek. Když se lidi nechtějí opotřebených baterek vzdát a používají je u baráku k FVE, tak není co recyklovat. Zatím se jen testují technologie recyklace, ale používat se naplno budou, až budou baterky nepoužitelné už na nic. Ale navzdory bulvárním článkům na Autofóru většina baterek vydrží hodně dlouho (většina elektroaut má původní baterii).
Lži.Redwood je start up, který ani nezačal.Jen lžete a děláte ze sebe hlupáka. Tesla nemá žádné know-how k výrobě baterií,nemá nic krom pár disků se zastaralými a nebezpečnými programy které začínají dělat jejich špatné a nekvalitní výrobky neprodejné - autopilot a fsd, budou brzy postaveny mimo zákon. Zahynulo příliš moc lidí. Tesla kupuje úplně všechno !!! Je to jen garáž amatérů
Trochu brzdit tu nenávost vůči Tesle by to chtělo...1) Nové baterie 4680 jsou vyvinuty Teslou. 4680 nejsou jen nějaký facelift 2170 ve větším balení. Pokud Vás problematika zajímá, doporučuji shlédnout třeba toto video: https://youtu.be/hbPKE62aM0U... 2) Že Autopilot či FSD budou postaveny mimo zákon je docela novinka. Pobavilo. Nicméně v praxi Autopilot, Enhanced Autopilot jsou normální asistenti, FSD je nedodělek, který bych si zejména tady v Evropě nepřiplatil. Ale to je na každém, zda si FSD koupí a místo hlídání okolního provozu a řízení bude hlídat okolní provoz, hlídat FSD, zda neudělá nějakou chybu a řídit, když FSD selže.3) I přes problémy v bodě 2 jsem si nevšiml, že jejich výrobky byly neprodejné nebo se stávaly neprodejnými. Prodej aut od Tesly roste každým rokem, letos otvírá Berlín, Austin, dokončuje se baterkárna v Kato Road, taktéž v Berlíně, takže to nevypadá, že by auta od Tesly byla neprodejná.4) Zahynulo moc lidí? Kolik? Letadla jsou také bezpečná, přesto v nich umírají lidé a nikdo je nezakazuje. Nejde o to kolik, ale kolik ve srovnání bez použití FSD. Statistiky zatím hovoří pro FSD (na US trhu) a nikdo tyto statistiky dosud nezpochybnil.5) Že Tesla kupuje všechno? VW, BMW, Toyotu si zatím nekoupila.6) Garáž amatérů? Inu, nikdo ti nebrání jim ukázat, jak to dělat líp a jinak. Přeji ti hodně úspěchů!
Názor byl 1× upraven, naposled 22. 1. 2022 18:56
Ano, elektromobily jsou budoucnost a automobilky se již na to připravují, že ukončí výrobu spalovacích motorů. Co se týče Tesly, tak Tesla má pouze část trhu s elektromobily, například baterie do Modelu 3 v Číně bere od čínského CATLu. Obecně v Číně firmy hodně investují do výzkumu baterií, mají na to i státní podporu. Takže výhercem nebude Tesla, ale číňani.
Tesla je pre vsetkych vyrobcov baterii zakaznik c. 1, ostatni dostavaju iba co sa zvysi
Tesla nemá nic.Panasonic s ní skoncoval. Prodal i veškeré akcie Tesla. Až vyprší kontrakt z minulých let, Tesla zůstane bez baterií .Baterie Toyoty jsou už teď násobně lepší je než kdy Tesla měla a mohla mít. Nová firma Toyoty a Panasonic teprve rozhýbe trh. Ikdyž sama Toyota BEV neuznává,ale současné násilné elektrifikační okololnosti nedají jinak. A o kvalitě Toyoty je zbytečné se bavit, Světová jednička po dekády. Jinak je vodík, zelený vodík , budoucnost a jediná schůdná, ekologická cesta.
Panasonic s Teslou neskončil. Vyrábí pro něj stále baterie 2170 (když si objednáš Teslu 3 a že ji chceš z USA, dostaneš Panasonic baterky) a bude pro Teslu také vyrábět 4680.Z čeho usuzuješ, že baterie Toyoty jsou násobně lepší než třeba 4680 od Tesly? Můžeš to nějak odzdrojovat, z čeho jsi čerpal?Toyota dělá kvalitní auta, to souhlasím. Když si chceš koupit kvalitní auto, koupíš si Japonce. Přesto jsem po Toyotě skončil u německých aut, která jsou více poruchová (vlastní zkušenost). A k Toyotě už se vracet nechci.Co se týče vodíku, pro vodík zatím je největší překážka účinnost přeměny elektřiny na vodík a zpátky. Viz srovnání efektivity celého řetězce od zdroje až k pohonu: http://bit.ly/2MTfFB5...
Proto se bude vodík "zatím" spalovat místo benzínu,nafty.A Lexus je více než jen lepší Toyota.
Spalovat vodík je největší kravina na entou. BMW už ví, proč je spalování vodíku blbost.Lexus je jen lepší Toyota. Měl jsem kdysi hybridní RX. Jediné co bylo boží, bylo zrychlení jako motorka, ale to bylo bohužel všechno. A ještě tedy spolehlivost, neměl jsem s ním jedinou závadu za těch pár let.
Spalovani vodíku dá Toyotě možnost splnit i EU7 emise v celkovém množství na prodané auta. Takže si dál bude prodávat svoje hybridy a ostatní parádičky. Ostatní budou v pytli s BEV které nikdo nechce, dobrovolně bez dotace jsou neprodejné. Krom ultras fanatiku teslasekta.
Tak na tohle se fakt těším. 😀 Ty nemáš absolutně páru o tom, jak moc je účinné (resp. neúčinné) přímé spalování vodíku. To nikdo platit dobrovolně nebude, kolik by stál jeden kilometr...A to neřeším náklady na výstavbu a provoz vodíkové čerpačky oproti nabíječkám, kde stačí zakopat kabel a nechat to běžet...
Najdi, přečti, popřemýšlej.Home / News / Alt FuelsView GallerySeveral Japanese vehicle makers expand the use of hydrogen internal combustion enginesStephen EdelsteinSTEPHEN EDELSTEINNOVEMBER 29, 202193 COMMENTSSubaru, Mazda, Toyota, Kawasaki, and Yamaha recently announced a joint effort to expand the use of alternative fuel technologies—including hydrogen combustion engines.
ak je to naozaj pravda tak je to koniec japoncov
Ale jo, přeji jim hodně štěstí. Hlavně aby se z toho pak dokázali finančně vyšplhat zpátky na zem a přežili to.
A Panasonic s ní skončil. Se solárním byznysem s okamžitou platností a ostatní kontrakty pouze doběhnou a další nebudou - baterie.
Aha. A proto v říjnu Panasonic představil svoje první 4680, které bude pro Teslu vyrábět? 😀
Jen dodržuje úmluvu a dojíždí již existující kontrakt.Ale už dost.26 leden je blízko.Pokud tedy Musk opět neodloží to důležité prohlášení na později. Ohledně baterie 4680,semi truck, new Roadster, cyber truck.Uvidíme, řekl slepý hluchému
Jistě. Takže Panasonic investoval hromadu peněz do zvládnutí technologie výroby 4680, aby to hned přestal vyrábět... To se vyplatí teda... 😀Mimochodem, kde jsi vzal, že Panasonic ukončil kontrakt? Co vím, tak Panasonic prodal svůj podíl v Tesle. Znáš rozdíl mezi těmito dvěma kroky?
Dnesna sprava: Panasonic to start producing new Tesla batteries in 2023 https://asia.nikkei.com/Business/Automobiles/Pana...
To bude pro něj důkaz, že Panasonic ukončil s Teslou smlouvu a jenom jí dojíždí, protože přece Panasonic prodal akcie Tesly. 😀Asi jako kdybych prodal akcie svého zaměstnavatele na burze a dal tím automaticky výpověď... 😀
Toyota nema ziadne baterie, iba prezentacie o nich. Rovnako to plati aj o ich elektromobiloch z Photoshopu
Je vidět, že se nezajímáš .Poslední dodatek o EU 7 hovoří o změnách. Takže hybridní pohon Toyoty rozhodně přežije. A V6hybrid v LC500h convertible je nádhera. Doporučuji vyzkoušet. Bezpohlavní tesla je jen trapný travesti předstírající něco,co není.
Koukám, že většina komentujících posledních 15 let žila v jeskyni bez přístupu k informacím. Technologie výroby vodíku pokročila takovým způsobem, narozdíl od baterií, že dnes už není žádných pochyb o tom, že toto století bude stoletím vodíku.
Nějaký odkaz? Na wiki je:"účinnost přeměny (elektřina → vodík → elektřina) dosahuje jen asi 30–40%"https://cs.wikipedia.org/wiki/Palivov%C3%BD_%C4%8D... ... A to je ještě hodnota bez stláčení, kdy se ztratí 10-20% energie.
Poučte nás, jak se povedlo nebo v tomto století povede obejít termodynamické zákony stlačovat vodík do rozumných tlaků tak, aby to energeticky dávalo smysl. Dříve bylo svatým grálem perpetuum mobile, teď je to asi stlačování vodíku.A ta pokročilá výroba, co tím máte na mysli?Vodík má, dle mého nanicovatého názoru, smysl vyrábět tehdy, když je energie velmi levná. Což se děje a dít bude mnohem více i v budoucnu vlivem rozšíření obnovitelných zdrojů. V takovém případě je efektivita výroby víceméně nedůležitá, a tam se vodík může uchytit. Tedy to rozšíření, pokud nastane, nebude kvůli tomu, že jsme popřeli termodynamické zákony, ale protože oproti minulému století máme najednou občas poněkud příliš energie 😉 Můj názor potvrzují i z Akademie věd, kde se vývoji vodíkových zdrojů věnují, a cílí právě na to.
Ono ale množství energie opravdu není problém, současné technologie a zdroje materiálů by na to stačily. Ale tady jde, jestli to někdo zaplatí.Pak by to byla jen otázka času, než by bylo tolik zdrojů, že by byly pořád obrovské přebytky.
Ne, množství energie jistě není problém, té je na Zemi hromada, ale ten zbytek nechápu. Jasně, že materiály a technologie by na to stačily, ale o tom to přece není, tohle není záležitost technologická, je to záležitost společenská a politická. Ano, mohl byste toho dosáhnout centrálním řízením, ale tím tu společnost úplně zničíte, respektive zničíte vše, co je mi na ní milé.Obrovské přebytky pořád určitě nebudou, to by bylo ekonomicky zoufale neefektivní, v důsledku by to stálo životy lidí. Ty přebytky jsou občas, a to v rámci nepravidelnosti výkyvů těch zdrojů. A protože se těžko předvídají, tak jsou taky tak moc ekonomicky ceněné... jakmile vás energie stojí negativní množství zdrojů, pak je výroba vodíku logicky vhodným východiskem, pokud nemáte zrovna lepší způsob, jak tu energii spálit. Pokud byste dosáhl toho, že energie bude mít zápornou cenu trvale... hele, tohle já si za současných podmínek představit vůbec neumím, a to mám docela slušnou fantazii.
Soláry ve Španělsku mají výkupní cenu v aukcích 25 Eur/MWh - tzn 0,6 Kč/kWh, v Polsku okolo 50 Eur/MWh - tzn. 1,25 Kč/kWh. Současná cena elektřiny je 136 Eur/MWh tzn. 3,4 Kč/kWh. Takže pokud ze solárů ve Španělsku vyrobíte metan (P2G) a ten spálíte znovu na elektřinu - celková účinnost 25%, tak výsledná cena bude 0,6*4=2.4 Kč/kWh, tzn. méně než je současná cena na burze. To proč se ještě nenastavěly všude větráky a FVE je fakt, že elektřina byla levná. Loni touto dobou 50 Eur/MWh - tzn. 1,25 Kč/kWh. Takže se to nevyplácelo.Takže pokud zůstane cena elektřiny vysoká, tak se vyplatí OZE a i se vyplatí přebytky ukládat. Za vysokou cenu elektřiny může EU z důvodu povolenek. Takže přechod na OZE je možný, ale zaplatíme to všichni ve zvýšené ceně energií. To mimo jiné i znevýhodní naše výrobce proti výrobcům mimo EU a mimoevropském trhu.
no tak nás pouč ty mistře v přístupu k informacím ?? 🙂 Jak se nově za 15 let zmenila výroba vodíku tak že na to není potřeba spoustu energie, jeho skladování, přeprava a tankování do vozidel je bezpečné a rentabilní tak aby se takové auto třeba vyrovnalo dnešním elektromobilům Tesla ??
Jakmile někdo v diskusi vytáhne jako argument a vzor Teslu, debata skončila, protože s de8ilem se nediskutuje.
Názor byl 1× upraven, naposled 23. 1. 2022 08:12
Jinými slovy nic nemáš, pouze prezentuješ své vlhké sny. Ne, že by to s tebou bylo v minulosti nějak jinak..
Narozdil od tebe mam alespon vlastni nazor a zvladnu vic, nez jenom to tve tupe okopavani kotniku, ktere tady od zacatku predvadis.I na to, abys zvolil vlastni nick, jsi prilis tupy a uboze vykradas cizi jmena.
Názor byl 1× upraven, naposled 23. 1. 2022 13:21
Tak pořád čekáme na ty informace o vodíkovém pokroku. Zatím jsi akorát ukázal, že znáš mnoho nadávek. Nicméně o tvé oblíbené "okopávání kotníků" se tě nikdo neprosil 😌
toto storocie bude storocim baterii
Ak bude nový zelený údel pokračovať správne, tak toto bude skôr storočím bicyklov...
Výše uvedené platí samozřejmě i pro tebe.
Století vodíku?? Vážně?? Z čeho vychází tahle informace? Se nějak nedaří prosadit ten vodíkový pohon ani v Kalifornii za obrovských dotaci do infrastruktury i do aut. Proč tedy? Protože není vodík?? Ten vodík v použitelné čistotě a množství? Protože je opruz jezdit někam tankovat vodík? Hele já vodíku fandím, ale jsem realista. Vyhrajte lenost lidí. Lenost v tom, že doma nebo v práci zapojíme bateriové vozidlo do zásuvky a odcházíme dělat něco užitečného. Nebudeme mít potřebu hledat nějakou vodíkovou stanici ve vodíkové poušti.
V současné době je vodík nesmysl. Je totiž drahý. Lze ho vyrábět elektrolýzou, ale účinnost: el. energie - elektrolýza vody - spálení vodíku zpět na elektřinu je asi 33%. Takže je potřeba vyrobit 3x tolik elektřiny. U elektromobilu baterie je přitom účinnost přes 90%. Na vodík není infrastruktura, špatně se skladuje, bouchá, ...Takže vývoj bude následující:Bude růst podíl elektromobilů, bude růst výroba z OZE - soláry větrníky.Za nějakých 10-15 let bude tolik OZE, že v létě budou moci být vypnuty všechny fosilní elektrárny a na noc budou baterie/přečerpávací elektrárny. Do té doby je ale vodík nesmysl.OZE budou i nadále přibývat a z těchto přebytků se bude moci vyrábět vodík nebo zemní plyn (technologie P2G). Technologie P2G má sice nižší účinnost než samotný vodík, ale ne o tolik a infrastruktura je hotová. V zimě se bude pálit tento vodík/zemní plyn vyrobený z přebytků v létě.Co se aut týče, tak přechod na elektromobily už zvrátit nelze. Vodík vidím jako slepou větev, šanci budou mít možná auta na CNG.
Vodík se teď může zdát jako nesmysl, jenže kdo do toho naskočí teď, bude mít obrovskou konkurenční výhodu, až to nesmysl nebude.Proto už některé firmy u nás na vodík přechází.Ještě poznámka, přečerpávací elektrárny zdaleka nestačí a postavit je není kde.
Jaké firmy u nás na vodík přechází? Z čeho přechází?
Skupina Solar Global , výroba zeleného vodíku.
Firma Leancat ze skupiny Jablotron Dalibora Dědka vstupuje na vodíkový trh s vlastními elektrolyzéry. Jde o jeden z prvních domácích projektů vznikajícího vodíkového průmyslu.ČlánekDo vodíku dnes vkládají velké naděje energetici, dopravci i průmyslníci.
Aha. Já myslel, že se bavíš o autech. Jo, ve vodíku jako úložišti nějaký smysl vidím. Můj známý, co před pár lety prodal svoji velkou firmu, tak teď rozjíždí projekt s Francouzi na úložiště vodíku. Budou stavět prototypové stanice na Plzni severu.Ale vodíková auta vidím jako velký špatný. Tam proti baterkovým autům nemají šanci.
Frantici už v tom jedou dlouhoENGIE , Michelin, Symbio FCell
Palivove clnaky nemusi byt nezbytne vodik-kyslik, ale v zasade vse co ma potencial a dokaze se slucovat.
Vodík je ekologická katastrofa. Namiesto jednoduchého spálenia zemného plynu v motoroch, použijeme energiu na výrobu vodíka zo zemného plynu, uvolnime kvantum CO2 + CO2 potrebné na spracovanie, následne extrémne komplikovane a nebezpecne uskladnime vodik ktorý spalime v motoroch. A toto podporujú odborníci? Svet sa v prdel obrátil. Matematiku už nevyucuju ani na MATFYZ?
Vodík se v současnosti vyrábí nejčastěji ze zemního plynu. Plánuje se vyrábět tzv. modrý vodík. Ten se vyrábí ze zemního plynu tak, že se CO2 vtláčí do země. Do ovzduší tak CO2 neuniká.
Pro fotovoltaiku a větrníky bude jasnou konkurenční výhodou ukládání energie na místě výroby. Ať do baterie nebo vodíku. A tedy schopnost dodávat energii plynule. Ne jen v době, kdy dodávají všichni okolo a cena je skoro nulová.
Mily priteli, svareni ti nic moc nerika? Add a/ vodik utece i tam kde zemni plyn ci PB neudela ani fn, 2/ Tlakove nadrze na vodik, revize kazdych rok, add 3/ nezaparkujes nikde v podzemi, obdobne jako s kazdym plynem. PB diky vaze cca jako vzduch dela polstare, vodik zase stoupa a tezko si dnes riskne moznost ze diky mezi vybusnosti neco nekde rachne. Palivocve clanky nemusi byt nezbytne pouze plyn, ci bezne pouzivany plyn.
Je rok 2022 !!Přestaň opakovat výroky z roku 1990 !!!
A ony se letos nějak změnily termodynamicke zákony?
Ano.Stačí si dohledat info o hydrogen combustion engine Toyota .Je to jiná liga,než vaše znalosti, tedy neznalosti.
Proč vždy někdo, kdo není schopen v diskuzi rozumně argumentovat, tak vždy vytahuje "stačí si dohledat..." Takové to: "Prostě pravdu mám já a ty si to dohledej..." 😀
Pan odbornik asi nevi, ze energeticka ucinnost vyroby, skladovani a ziskavani energie z vodiku je opravdu spatna a je to hlavni duvod, proc vodikova auta nikdy nebudou davat smysl. Max v nakladni doprave to muze davat smysl.
Kdepak jste byl v posledních letech ?Co takhle si něco nastudovat? Je rok 2022 !!! Hezké probuzení !!!
Fyzikální zákony platí i v roce 2022!
Chemici vyvinuli nový elektrolyzér pro výrobu levného vodíkuVodík, například pro pohon vozidel, lze praktickým způsobem vyrábět elektrolýzou vody i bez membrány pomocí poměrně běžných katalyzátorů. Ukázal to tým badatelů z Van’t Hoffova ústavu pro molekulární vědy na Amsterdamské univerzitě, který vedl Ning Yan.
Odkaz?
Problem je, ze baterie uz jsou na urovni, kdy jsou dostatecne. Ted uz v podstate staci snozovat cenu. Vodik je potreva porad skladovat a 2x premenovat. Navic auto na vodik neni nic dalsiho nez elektroauto s dalsim harampadim navic. A hybrid je dle meho to nejhorsi co muze byt. Nikdy to nem vyhody obou, ale nevyhody obou. Pak je tu dalsi vec, ze vytvorili jen prototyp a seriova je neco jineho.
V bateriích taky probíhají dva cykly - nabíjení/vybíjení. Navíc baterie se tím silně opotřebovávají.Ukládání energie do chemických baterií, nebo vodíku, je to samé. Ale vodík se dá přečerpat a odvézt.Navíc se vyvíjejí spalovací motory přímo na vodík. Nedávno jsem četl o jednom výrobci náklaďáků, co už je má funkční. Podle nich se elektromotory pro některé velké stroje nehodí.
Toyota je už dlouhodobě zkouší v závodních autech, takže na limitu.A výsledky jsou skvělé. Toyota je prostě budoucnost
Toyota dělá vše pro to aby zkrachovala. Spalovat vodík v pístové motoru může navrhovat leda blázen.
A proto je tak úspěšná a nejlepší na světě.Když přišla před 20 lety s hybridem,taky říkali,že jen blázen může párovat dva pohony.
Ne, neříkali, že jen blázen může párovat dva pohony. Resp. možná to byl minoritní názor někoho, ale ne všobecný.
fyzika nepusti. stale musis do rozkladu vody vlozit rovnake mnozstvo energie, ako ziskas opacnym procesom, spalovanim vodika. k tomu treba pripocitat kopu strat na kazdom kroku
jakou ma ucinnost? 55%?
ani v nakladnej doprave, max velke lietadla a lode
Smysl vodíku může být pouze v těžké dopravě a jen v případě, že dojde k takovému rozšíření OZE, že přebytky výroby nebude možno uplatnit jinde než pro výrobu zeleného vodíku. Chápu, jaké zděšení z nástupu elektromobility panuje ve firmě Adast Adamov, jako výrobci vybavení čerpacích stanic a sponzora tohoto sdělení B-]
asi tak nějak 🙂
Pokud se bude většina elektřiny vyrábět větrem a sluncem, tak nic jiného, než dlouhodobě akumulovat energii nezbude.A baterie určitě nebudou schopné uskladnit energii přes půl roku, takže vyrábět vodík je jasná volba. I když to bude mít malou účinnost.
Místo vodíku je už asi lepší P2G, neboli že vodík smícháte s vzdušným CO2 a vznikne zemní plyn, na který již je hotová i infrastruktura. Snížila by se tak i závislost na plynu z Ruska.
Akumulace energie ve vodíku neznamená jeho použití u osobních vozů.
Vodík? Snad jedině u Toyoty.
Názor byl 1× upraven, naposled 22. 1. 2022 10:35
Ano a je to správně .
Díky za objasnění.
Vodíkové auto je starší než vozy na ropuPrvní automobil s vodíkovým pohonem vyrobil roku 1807 švýcarský inženýr Francois Isaac de Rivaz. Šlo o úplně první vůz se spalovacím motorem a o jeden z nejstarších automobilů vůbec. Dnes už máme vhodnou techniku a technologie.Hydrogen rules
Na vodik se dnes uvazuji s palivovym clankem... 😀
The engine is the 1.6-litre turbo triple from the GR Yaris, modified to run on hydrogen. It's a separate project from the hydrogen fuel cells used in the battery-powered Mirai, although it does use the same hydrogen fuel tanks and refuelling process as the Mirai.It produces near-zero tailpipe emissions, but is said to be very responsive, with a similar sound and feel to a petrol engine.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.