Ellen Louise (E.L.Ripley)
Ellen Louise (E.L.Ripley)
25. 1. 2022 • 12:56
peter.mlich
peter.mlich
24. 1. 2022 • 9:52

Ze evropske automobilky jsou prilis strnule? Nevadi. Prijde Musk, postavi tovarny a kompletne jim prebere zakazniky. Zakaznici o elektro maji zajem. Jenom zatim nikdo nevyrabi levnou variantu. Takze zatim vitezi elektrokolobezky a kola, protoze jsou vice skladnejsi. Neni treba na ne garaz. Pripadne staci jedna pro celou rodinu.
Ono, v podstate by meli byt elektromobili neco jako kocar bez koni. Nemusi to byt masivne pevne. Nemusi to jezdit rychle. Jen je treba zablokovat provoz ostatnim, kteri do mesta nesmi. No, zkratka, chce to jakysi integrovany mestsky system, pocitac, kteri to vse ridi. Tohle vsechno bude asi nejdrive v Kataru.

Tom1V
23. 1. 2022 • 21:32

Nějak si nedovedu představit, že by se rozšířily auta na vodík. Jak to proboha chtějí dělat levně a zároveň bezpečně? Vždyť i v raketovém průmysl, kde se vodík využíval už mnoho let, mají problém s jeho používáním, takže raději přecházejí na jiná paliva a tam se kdejaký milionek ztratí v těch obrovských nákladech. Ale u aut si to nedovedu představit. To je bláznovství.

macwolf
23. 1. 2022 • 16:46

Vlhký sen pána, kterému jde o živobytí a který vsadil na špatného koně 😂. Náklady na vytvoření distribuční soustavy by byly enormní, lidé by pořád byli závislí na tankovacích stanicích (o to jde pánovi především) 🤦‍♂️. A hlavně fyzika. Když pomocí elektrické energie vyrobím vodík, ten pak (složitě a draze převezu na pumpu, uskladním - se ztrátami), načerpám do auta a převedu zpět na elektrickou energii (se ztrátami). To nedává smysl.Jediný, pro koho to je výhodné jsou petrochemické společnosti, které se přeorientují na výrobu vodíku. Kapříci si nechtějí vypustit rybník.

malvino
23. 1. 2022 • 16:04

Mne by zajímalo odkud ten zelený vodík budou brát. Elektrolýzou vody těžko, německé OZE jen velmi zřídka generují přebytky proudu. Viz https://www.agora-energiewende.de/service/agorameter/chart/... ...

Drood
22. 1. 2022 • 22:11

Pracuji ve firmě, která vyrábí komponenty pro spalovací motory a robotické převodovky. V listopadu ji od německého majitele koupili rakouští investoři, kteří chtějí vyrábět vodíkové motory. Takže na tom asi něco bude...

frantizsekk
22. 1. 2022 • 18:42

Kdyz bude ale ten vodik. Zatim je jeho vyroba znacne neefektivni a hodne nezelena. Podle me by se melo vic tlacit na zemni plyn, bateriova technologie casem vyradi vodik ze hry. Ani cerpackam se do toho moc nechce, vodikova stanice stoji majlant.

Michal Salaj
22. 1. 2022 • 15:23

Tito experti maju take nazory, ake maju ich sponzori. Vodik je mrtva vec v autach, nastup elektroaut uz je a aj bude superrychly po S krivke a cena bude rychlo klesat ked skoncia problemy s dodavatelmi. Ten, kto bude mat baterie (Tesla), vyhra

Katikakus
Katikakus
22. 1. 2022 • 13:11

Koukám, že většina komentujících posledních 15 let žila v jeskyni bez přístupu k informacím. Technologie výroby vodíku pokročila takovým způsobem, narozdíl od baterií, že dnes už není žádných pochyb o tom, že toto století bude stoletím vodíku.

jirkajiri
22. 1. 2022 • 12:04

V současné době je vodík nesmysl. Je totiž drahý. Lze ho vyrábět elektrolýzou, ale účinnost: el. energie - elektrolýza vody - spálení vodíku zpět na elektřinu je asi 33%. Takže je potřeba vyrobit 3x tolik elektřiny. U elektromobilu baterie je přitom účinnost přes 90%. Na vodík není infrastruktura, špatně se skladuje, bouchá, ...
Takže vývoj bude následující:
Bude růst podíl elektromobilů, bude růst výroba z OZE - soláry větrníky.
Za nějakých 10-15 let bude tolik OZE, že v létě budou moci být vypnuty všechny fosilní elektrárny a na noc budou baterie/přečerpávací elektrárny. Do té doby je ale vodík nesmysl.
OZE budou i nadále přibývat a z těchto přebytků se bude moci vyrábět vodík nebo zemní plyn (technologie P2G). Technologie P2G má sice nižší účinnost než samotný vodík, ale ne o tolik a infrastruktura je hotová. V zimě se bude pálit tento vodík/zemní plyn vyrobený z přebytků v létě.
Co se aut týče, tak přechod na elektromobily už zvrátit nelze. Vodík vidím jako slepou větev, šanci budou mít možná auta na CNG.

Meredith Rodney McKay (RodneyMeredithMcKay)
22. 1. 2022 • 11:42

Vodík je ekologická katastrofa. Namiesto jednoduchého spálenia zemného plynu v motoroch, použijeme energiu na výrobu vodíka zo zemného plynu, uvolnime kvantum CO2 + CO2 potrebné na spracovanie, následne extrémne komplikovane a nebezpecne uskladnime vodik ktorý spalime v motoroch. A toto podporujú odborníci? Svet sa v prdel obrátil. Matematiku už nevyucuju ani na MATFYZ?

nevericitomas
22. 1. 2022 • 11:13

Pan odbornik asi nevi, ze energeticka ucinnost vyroby, skladovani a ziskavani energie z vodiku je opravdu spatna a je to hlavni duvod, proc vodikova auta nikdy nebudou davat smysl. Max v nakladni doprave to muze davat smysl.

gutex
22. 1. 2022 • 11:10

Smysl vodíku může být pouze v těžké dopravě a jen v případě, že dojde k takovému rozšíření OZE, že přebytky výroby nebude možno uplatnit jinde než pro výrobu zeleného vodíku. Chápu, jaké zděšení z nástupu elektromobility panuje ve firmě Adast Adamov, jako výrobci vybavení čerpacích stanic a sponzora tohoto sdělení B-]

Tojevono
22. 1. 2022 • 10:32

Vodík? Snad jedině u Toyoty.

Názor byl 1× upraven, naposled 22. 1. 2022 10:35

Určitě si přečtěte

Články odjinud