VinylStudio: Oprašte svou sbírku desek

Diskuze čtenářů k článku

avatar
13. 11. 2010 22:55

To jen tady v týhle ČR díře strašej s koncem vinylu, všude na západě to tvrdě jede a porovnávat nějaký strašidla ala "DJ-někdo", tak to se na mě nezlobte, to je ubohost největšího kalibru. Akorát průser je v tom, že v komerční podobě se tý "kvality" nikdy nedočkáme, protože by jme museli mít to, co maj nahrávací studia a pak by jsme to do těch různejch škatulí ala high-end asi dostali, potažmo do našich uší, který jsou tak v riti s parametrama, že horší už to ani bejt nemůže (16KHz max na vejšky) u zdravých, mladších lidí a tím to končí veškerá debata.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 11. 2010 15:54

Nesouhlasím že se vinylové desky nebudou mít brzy na čem pouštět. V Česku se stále gramofony vyrábějí a to ve firmě SEV Litovel. Na starší gramofony dodávají také náhradní díly /přenosky atp/. Převážně své výrobky exportují a to asi do 60-ti zemí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2010 13:07

Starý desky jsou hezký a ještě dlouho je bude na čem přehrávat. Ten argument se vám příliš nepovedl.

Srovnávat CD a klasickou desku z hlediska kvality lze, vinyl pokoří kvalitu CD. Proto vznikl SACD. A mp3 je totální nouzovka, jen si tím člověk ničí sluch.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 11. 2010 13:32

Pětadevadesáti procentům posluchačů daleko víc vadí šum a lupání vinylu než ořezaná dynamika CD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 11. 2010 06:10

Jsem rád, že patřím do těch pěti procent

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 11. 2010 11:51

Pokud by někdo neměl na čem přehrávat desky, v Litovli je firma, která vyrábí gramofony o jakých se vám ani nesní. Mám od nich přenosku, která mi umožňuje i přehrávání starých šelakových desek s 78ot/min. Samozřejmě po výměně odpovídající chvějky s hrotem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2010 09:51

K těm DJ. Ono se s CD špatně dělají takový ty jejích umělecký "zvuky" nevím jak se tomu odborně říká. Jinak na netu se dají sehnat i jiné formáty než MP3. Pravda chce vědět kde hledat a většinu naleznete. Ale pokud něco náhodou ne tak je dobré to do sbírky kvalitně doplnit. Doporučuji konvertovat do Flacu. Jsou i jiné formáty. Ale jestli někdo pozná rozdíl tak je dobrej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 11. 2010 02:44

mnohi tvrdia, ze vinyl je kvalita neporovnatelna s CD (na tom zrejme daco bude kedze vinyl je stratova kompresia) a preto zrejme tak lahko na digital neprejdu. Doma mam sice aparaturu za 10tky tisic ale vinyl som nikdy nemal takze porovnat to objektivne nemozem.

Co sa tyka digitalizovania - myslim si, ze lepsie je to stiahnut znova, pokial je ta moznost, ako sa s tym takto trapit. Doma mam do 100CD a DVD s hudbou a kebyze sa mi zacnie poniecom co nemam v PC, radsej to stiahnem ako to hladat. je to rychlejsie :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 11. 2010 03:48

Zrovna pokud jde o kvalitu, tak bych předpokládal, že rychlejší to bude hledat doma než na netu ... ;).

Přece jenom najít to na netu v podobné kvalitě u některých titulů může být i na hodiny, zda-li vůbec to člověk najde ... (samozřejmě, mp3 člověk najde za pár minut, ale poslouchat mp3 na sestavě za desítky tisíc ...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 11. 2010 04:08

no v tom je prave ten problem...doma nebyvam uz 3 roky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2010 07:20

Ja bych rekl, ze "vinylem" se v tomto clanku mysli klasicke gramofonove desky ktere se kdysi ze stejnojmenne umele hmoty lisovaly. A ze ucelem zmineneho programu je - pote co clovek nejakym zpusobem ziska (neupraveny) zaznam ze zminene gramofonove desky - tento zaznam zrestaurovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 11. 2010 10:09

ano, samozrejme mate pravdu. samozrejme som spravil "preklep" a tou stratovou kompresiou som myslel CD, nie vinyl kedze ten ziadnu stratovu kompresiu nepouziva :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2010 12:06

CD taky nepoužívá žádnou ztrátovou kompresi. Jen kvantizaci a ořezání frekvencí nad 22 kHz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 11. 2010 12:42

no a co to je? svojim sposobom kompresia - vlna sa zmeni na par stvorcekov podla kvantizacnej frekvencie a uz to nie je to iste. preto sony vymyslelo SACD a ti druhi panasonic a spol DVD audio...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2010 20:42

Jestli slysis zvuky na 22kHz, tak se jdi nechat zapsat treba do Guinessovy knihy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2010 23:33

a co vyšší harmonické a fourierka?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 11. 2010 07:34

Vinyl je ztrátová komprese? A já vždycky myslel, že vinyl je na tom se zvukem mnohem líp než CD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 11. 2010 08:57

taky si myslím, že vinyl hraje lépe, přeci jen asi není náhoda, že 95% DJ's hraje z černých placek a jestli má něco vyhynout, tak to bude spíše CD protože vinyly slaví triumfální comaback

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 11. 2010 13:30

DJ používají černé placky proto, protože stříbrné placky nejde zastavit rukou a všelijak s nimi cvičit. Ty jejich černé placky jsou do mrtě odrbané a kvalita záznamu na nich vzala dávno za své. Ostatně stejně jako na těch deskách, které jste kdysi pársetkrát přehráli doma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2010 15:18

To samé jde i s CD nebo i MP3kou (pochopitelně s patřičným vybavením) a výjde to i levněji, než kvalitní gramofon, a často na zakázku lisované desky. Ale čerstvá deska má a vždycky bude mít lepší zvuk. Je na ní totiž naprosto vše, včetně frekvencí, které jsou třeba za hraniví slyšitelnosti, ale i přesto na člověka nějak působí. Takovou frekvenci na CD nikdy nedostanete. Další problém je že se u většiny formátů pro digitální záznam používají vzorkovací frekvence, jež sice před 20ti lety byly Hi-Tech, ale dnes už jsou za hranicí směšnosti, a vzhledem k dnešním kapacitám, by se klidně mohly používat mnohem vyšší frekvence, a menší "ořez neslyšitelného pásma". Pak by se záznam stal kvalitnějším a "plnějším", ale i tak bude deska vždy kvalitnější. Ať totiž bude vzorkovací frekvence jakákoli, tak vždy příjdete o polovinu signálu. Teda pokud už někdo nezačal vzorkovat dvojmo s fázovým posunem, což by mělo zajistit navzorkování celého záznamu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 11. 2010 16:45

Nevíš o čem mluvíš... Scratchoval jsi už na CD playeru, nebo vinylem? Ten rozdil neni zanedbatelny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 11. 2010 16:50

Malem bych zapomněl, viděl už někdo Beat Juggling s CD playery? Ja tedy ne

http://www.youtube.com/watch...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2010 18:01

Pochopitelně vím že rozdíl není zanedbatelný, taky to nikde nezpochybňuju, spíš naopak.

"... viděl už někdo Beat Juggling s CD playery? Ja tedy ne "

Tak koukni na video níž

http://www.youtube.com/watch...

(...viděl jsem už "skrečovat" i s magneťákem)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2010 08:59

Suhlasim s kolegom a rad by som dodal, ze vinyl bude este dlho na com prehravat, kedze sa momentalne velke mnozstvo elektronickej hudby stale vydava na vinyloch, takze nam tak skoro neumrie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2010 17:37

Presne ! Ked si človek pustí normálnu vynilovú platňu na kvalitnom gramofóne aj keď je staršia, tak občasné praskanie patrí k nahrávke . Tento program by sa dal využiť maximálne na záchranu hudby z magnetických pások prípadne moc obohratých platní , rozhodne by som ho nepoužil na prevod hudby z platne do MP3 alebo obdobného kompresného formátu , Kompresia je vždy strata kvaity a na tej pri hudbe záleží najviac

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor