Video: QR kódy v Computeru

Diskuze čtenářů k článku

24. 10. 2010 12:58

měl bych spíše dotaz ... existuje taky čtečka která by fungoval v PC? ať už pro vložení obrázku a nebo pro webkameru?

a taky by mne zajímalo, v čem vytvářet takové obrázky s QR kódem jako na tom videu z japonského metra.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 02. 2011 22:45

QR čtečka pro desktop -našle jsem dvě

1. http://www.quickmark.com.tw/En/basic/downloadPC.asp... - nevyžaduje kameru, leze snimat kdoy i v el. dokumentech (pro stažení se musíte zaregistrovat). [Doporučuji]

2. Adobe AIR Desktop QR code reader - http://code.google.com/p/qrreader/downloads/detail... multiplatformní, ale vyžaduje kameru - občas haprovala

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 02. 2011 18:53

díkes za odpověď ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 06. 2010 19:05

NeoReader bez problémů stažen a nainstalován na Nokia 5230. Jediný problém je, že nefunguje. Asi problém se zaostřením, protože je-li kód ostrý, je tak daleko, že je velmi malý. Digitální přiblížení nepomáhá. Stejný problém jsem měl na předchozím mobilu HP Ipaq. Jednou se to povedlo při přečtení kódu zvětšeného na obrazovce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2009 13:46

Ahoj, zaujal mě článek a video a stáhl jsem si do mobilu zmiňovaný NeoReader, ale chová se trochu jinak. Kód nepřečte automaticky, jak je na videu, ale kód se musí vyfotit, pak na dotaz jestli může fotku použít provede diagnostku a buď vyhodí co vyluštil, nebo že kód nejde přečíst. Ten samý kód ale třeba na třetí pokus přečte. Zkoušel jsem měnit vzdálenosti, ale v tom to neni. Jde to nějak nastavit, nebo je to tím, že to běží na Noki 6300 a lepší to nebude? Dík za odpověď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 12. 2009 19:01

Rozhodl jsem se QR kódy také odzkoušet.Stáhl jsem si aplikaci Kaywa reader a zkoušel. Mám telefon SonyEricsson K750. Z počátku byly problémy, protože snímky byly neostré. Přemýšlel jsem co s tím a vzpomněl si na doby kdy jsem fotil makrosnímky s předsádkovou čočkou. Použil jsem ji a QR kódy už jsou čitelné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 10. 2009 22:04

je to dobrá věc, už asi před půl rokem sem na to narazil ale bohužel ani tehdy (LG Viewty), ani teď (LG Arena), nemůžu najít aplikaci, která by mi fungovala a moh sem si to konečně i zkusit :) :/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2009 12:31

Nokia E52. Také mám problém se zaostřením. Zkoušel jsem Kaywa, Neoreader i QuickMark. Kromě NeoReaderu, který se mi zasekne, ostatní fungují. Ale když jsou kostičky "hustější" tak nepřečte nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2009 12:28

pekne zdravim,

diskuse mi prijde trochu pod uroven vzhledem k tomu jak je to zajimava vec....

Prostudoval jsem si k tomu neco, protoze o tom vim houby a nelibi se mi hlavne to ze QR uklada pri rozumne velikosti glyphu jen 20 nebo 40 znaku (snad jsem to pochopil spravne).

URL odkazy na clanky nepotrebuji, cili za mne NE, ale i tak se mi moc libi Vas napad a to ze jste to vytahli jako "spolecenske tema".

Urcite by to i mimo oblast logistiky po urcitych upravach mohlo mit spoustu uzitecnych aplikaci v beznem zivote, jizdenky, vstupenky, overovaci kody bankovnich operaci,... zkratka konec pretukavani....parovani BT zarizeni,..

zajimave by byly i kombinace s GPS, kdy by v QR mohla byt zakodovana souradnice treba pro souteze nebo i pro ztracene turisty v cizich mestech.....

No, snad si Vas clanek precte nekdo z tech neuveritelne linych a zpatecnickych obrich korporaci jako O2, t-mobile a spol a pripravi nam obycejnym lidem neco co zase o kousek zjednodusi zivot v dobe "digitalni".

Adam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 10. 2009 11:13

funguje i na Androidu ... staci stahnout z android marketu aplikaci barcode scanner a muzete pres tyhle qr kody pridavat kontakty do adresare nebo prechazet na ruzne web adresy .... dokonce umi nasnimat carovy kod vyrobku a hledat nizsi ceny v internetovych obchodech

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 10. 2009 13:03

Mě to přijde jako fajnovej doplněk časopisu pokud se to bude používat rozumně a tam kde to má smysl....proč ne rád toho budu využívat a myslim, že nebudu sám.

Jinak jak už tady spousta lidí psalo bylo by fajn do kódu dávat linky např. na doplňující videa, zajímavý informace, přímé linky na stažení toho kterého souboru a určitě odkazy na dané téma do konkrétního fóra nebo komentum a to se mi hodně líbí pač to pak ty tištěný články jakoby ožijou .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 10. 2009 15:57

QR kódy jsou dobrý nápad a jsem rád, že jste si z cca 40 standardů pro 2D čárové kódy vybrali právě je. Čtečka kterou mám pod Windows Mobile funguje bleskurychle a spolehlivě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2009 00:25

Blackberry má tuto čtečku např. ve svém novém Messengeru

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2009 14:40

Dotaz na redakci - NEO vs. Kaywa reader - můžete uvést, proč doporučujete čtečku Neo, v čem se liší a v čem je lepší než čtečka Kaywa, kterou doporučuje seznam?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 10. 2009 14:56

Vyjde to nejspíš nastejno (ostatně je to velmi jednoduchá úloha), ale vybral jsem Neo. Stránky Kaywy při přístupu z mobilu nějak nedobře identifikují mobil a instalace je tím pádem zbytečně složitá. Neo naproti tomu rovnou nabídne instalaci pro daný model.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2009 12:30

Libi se mi novinky a zivy pristup redakce Computeru, udelat jedno cislo jako pilot, ale do budoucna nesouhlasim s QR v Computeru, tristi text, zabiraji misto. Udelejte aspon anketu. Nebo zase jen proto, ze vas designer rekl, ze je to cool, se do toho vrhnete jako do zmeny designu casopisu?

Takoveto hracicky patri maximalne do casopisu o mobilech, casopis primarne zamereny na PC/NB by tomu podlehat nemel, uz jen proto, ze kdyz uz si nekdo VUBEC kupuje papirove casopis, tak prave proto, ze si jej cte na cestach, proste vetsinou offline. A to rikam jako predplatitel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 10. 2009 09:43

Podle mě to má smyl pouze pokud mě odkaz zavede a stránku, kde se dozvim něco novýho. Např. odkaz na videorecenzi nebo na mobilní adresu recenzovaný aplikace (ve většině případů mobilní aplikace). Jinak bych to tam necpal za každou cenu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 10. 2009 18:59

Naprosto souhlasím! Video, ankety, názory čtenářů,... Ale samozřejmě také statistiky přístupů a reklama.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 10. 2009 15:36

Tak jak mi bylo v QR kodu nakázáno tak píšu. QR už nějakej ten týden používám, původně hlavně kuli geocaching když jsem potřeboval pořešit nějaké cache.

Nyní mám QR čtečku napevno v mobilu (HTC Touch 3G) a sem tam se hodí (jako třeba dnes na žive.cz)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 10. 2009 19:24

Tento článek mě přiměl čtečku kódů nainstalovat, i když jsem už dřív věděl, že něco takovýho existuje, takže to přínos mělo. Pokud někde na takovej kód narazím, tak to zkusím načíst. Testovací obrázky na stránkách neoreaderu fungujou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 10. 2009 16:43

myslim, ze QR kody jsou dobra vec pro URL... urcite si dovedu predstavit, kdybych to cetl, ze si v pripade zajmu to naskenuju a kouknu na mobil - kdyz uz bych cetl tistene medium; na androidu toto neni problem, je tam aplikace Barcode Scanner a casto se to vyuziva prave na instalaci aplikaci, kdy napr. na blogu se publikuje info o aplikaci spolecne s QR kodem, kdy pak majitel mobilu jen namiri ctectku a sup, uz se mu to instaluje a nemusi se prohrabovat v marketu ci jinak to hledat/stahovat/psat_url

takze QR kody jednoznacne ano...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 10. 2009 15:15

QR kódy jednoznačně budoucnost mají. Copak by byly v Japonsku, UK, Francii a dalších zemích tak masově rozšířeny, kdyby neměly dostatek informace chtivých uživatelů? Copak by mohlo v Dubaii vyrůst takové hotelové QR monstrum, kdyby o tuto technologii nebyl zájem? http://www.soehnepartner.com/en/projects/hotel/studio-... ...

Odpovím si sám - NE. :)) QR kódy (stejně jako všechny technologie) mají své konzervativní odpůrce, nicméně čísla hovoří jednoznačně ve prospěch QR kódů.

Z tohoto přesvědčení pramení také fakt, že se naše společnost již před časem začala technologií QR kódů aktivně zabývat a dodávat jejich řešní.

Těm z Vás, kteří technologii QR kódů neznají a rádi by, doporučuji pročíst naše webové stránky zaměřené na tuto problematiku: http://qr.uis.cz...

Možná budete překvapeni, jak široké využití QR kódy mají a jak vysoký potenciál zaujímají nejen v oblasti médií.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 10. 2009 08:46

Nechapu tu Vasi trapnou valku LINUX vs. WINDOWS.

Proc by clovek, ktery pouziva windows mel byt omezeny? Pokud nekdo ma v praci windows, na skole delal jen ve windows, prvni pocitac mu rodice poridili s windows.... je nauceny na windows. Nevidim v tom nic, za co by se mel stydet nebo byt podradny.

Stejne tak LInux. Nikdo z linuxaku nemuze tvrdit, ze windows je pro debily. Neverim, ze zacinali na Linuxu. Kazdy se s oknama setkal a urcite je pouzival. To, ze presli na Linux je ciste jejich vec. Pokud si je oblibil, upravil jadro nebo uplne cele predelal...tak mu gratuluju. Neni to ale zadny hrdisnky cin, za ktery by mel byt vychvalovany. Pokud si tak strasne verite, tak zkuste udelat svoji distribuci.

Ja pouzival telefon s oknama a nikdy jsme nedadavat nekomu, kdo ma obycejnej telefon, ze je omezenej.

A jeste jedna dalsi vec, ktera me docela zarazila v komunite kolem Liinuxu:

Nedavno jsem cetl clanek o linuxu. Diskuze pod ni byla k placi. Nejaky clovek tam napsal, ze presel na Linux, ktery nekde stahl a ze je spokojeny. no a pak supermani v kategorii LINUX mu zacli nadavat, ze je ,,h.o.v.n.o" linuxak, kdyz si neupravil jadro sam. Nadavky tam litaly jak kolotoce na pouti. Nechapu, pdoc nadavali nekomu, kdo zacinal na Linuxu. Fakt nepochopim mentaliu teto komunity. Nejak snad zacit musel ne? Nebo jste vsichni takovy machri, ze si koupite treba auto a hned ho predelate na bagr? Pokud sedite kazdy den u pocitace 20 hodin, ladite linux a v oprestavkach honite u porna...neznamena to, ze to dela kazdy. Nekdo si stahne linux jako uzivatel.

Mel jsme take tyden linux, nepovazuju se za linuxaka... system ok, ovladani slozitejsi, ale da se pochytit i pokusem a omylem... neznamena to ale, ze jsme debil.... proste jenom znam jinou technologii a zajimam se o jine veci... kdyych vas posadil v praci k PC a rekl bych vam, at diagostikujete na dalku neci ADSL...tak budete jen sedet a cumet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 10. 2009 12:38

Proc by mel jeden linuxak nadavat druhemu proto, ze si nezkompiloval jadro? Podle me je to bud cele vymysl, nebo se jednalo o provokujiciho widlaka(Ano, i takovi se v diskuzich objevuji)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 10. 2009 12:39

No a ti nejkriklavejsi jsou vetsinou deti co si pripadaji IN, kdyz muzou tukat nejaky prikazy do konzole. Ti nam delaji ostudu nez aby pomahali...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 10. 2009 14:31

ComeBack MS-DOS ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 10. 2009 03:19

Dal jsem si ten neoreader do svýho Kaisera, funguje to,ale mám problém. Není tam žádná možnost ostření (snažil jsem se namáčknout jako ve foťáku :) ), a tak prakticky nemam šanci vyfotit ty maličký QR kódy (např. to u článku, co má velikost cca ty 2x2cm) a povedl se mi jenom ten velikej na konci videa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 10. 2009 10:51

Netuším, jak je tu u Kaiseru, ale u mě na Nokii z jakéhosi důvodu Neoreader defaultně vypnul autofocus. Je potřeba jít do nastavení (přímo v Neoreaderu) a povolit to. Jak jsme psal výše, čtení závisí nejvíc právě na ostrosti, daleko míň na rolišení - můj Neoreader klidně načte kód i v případě, že zabírá odhadem 10 % obrazu - což je vzdálenost, kde ostří extrémně rychle. Takže není potřeba se snažit sejmou kód co největší...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 10. 2009 11:33

Nevím, zda je tam víc menu nastavení, ale já v tom svým mám jen Sound a Scan mode (tam je Overlay a Zero Click a ani jedno ostření nezapíná)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 10. 2009 12:04

Narazil jsem na xda-developers na prográmek Barcoma, kterej autofocus na kaiserovi umí, ale ten zase neukazuje tech, kterej je v QR zakódovanej a rovnou se snaží připojit na internet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 10. 2009 18:03

Tak jsem trošku hledal a narazil jsem na QuickMark. Sice je se třeba zdarma registrovat ne jejich webu, ať to můžete stáhnout (v pohodě na mail na mailinator.com), ale v Kaiserovi funguje fajn. Ostří na začátku automaticky a jinak se ostří prostředním potvrzovacím tlačítkem. Text po rozeznání ukáže a zeptá se, co s nim dál...

Jenom jsem nerozlouskl, proč mi po několika rozeznaných kódech nechtěl vzít další, ale po restartu aplikace to zase jelo. Tak těžko říct, jestli je to bug a nebo feature free verze.

Jinak čte i standardní 1D kódy na zboží, ale vypíše jenom číslo toho kódu s hláškou o tom, že tahle feature je v placený verzi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 10. 2009 00:03

aaa.. konecne vim, k cemu jsou tyhle kostickovany ctverce dobry.. byl jsem pred tydnem v liberceke zoo a tam byly taky ... jen jsem nevedel, k cemu to je.. ted je mi to jasne :) kdybych to nafotil fotakem, tak me to presmeruje nekam, kde bude o danem zvireti nejake podrobnejsi info ..

prima vec .)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 10. 2009 23:46

(Neuvěřitelnej vopruz když chci přispět do diskuse, že se kvůli tomu musím registrovat!!! Nakonec jsem to teda kvůli QR udělal, ale váhal jsem dlouho ... takhle si moc dalších příznivců a názorů nezískáte!)

Nicméně ke QR - já jsem určitě pro. Jako odkazy bych dával např. reference na originální zdroje informací z webu (přece nebudete do časopisu opisovat celý zrojový články, že jo), nebo odkazy na detailní recenze výrobků nebo programů, případně odkaz na e-shop ap. - vždy je to na zvážení (ono to toho místa zas tolik nezabere ) Další využití je v reklamách, kde se dá rovnou odkazovat na nabízenej produkt, ale to už je na inzerentech ...

Jako čtečka se mi v telefonu (Nokia N73) naprosto nejvíc osvědčila KAYWA Reader (http://reader.kaywa.com/... ), která je ve verzi Symbian S60 i ve verzi Java. Funguje neuvěřitelně rychle, nemusíte se trefovat do nějakýho rámečku, kód stačí zaměřit jen hodně nahrubo a hned ho to přečte.

Na jejich stránkách je i hezkej QR generátor http://qrcode.kaywa.com/... (mimo předvybraných velikostí QR kódu se dá velikost měnit parametrem s= v URL QR kódu od 1 do 44, např. http://qrcode.kaywa.com/img.php... )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 10. 2009 18:17

Tohle se snad hodí opravdu jen u článků pro mobily, takže uplatnění by to našlo spíše v časopisu Mobility.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 10. 2009 17:25

Zajímavé, určitě to význam má. Jsem pro, aby kódy odkazovaly na diskuzi. S pozdravem Martin Janošek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 10. 2009 18:47

Zatím je odkaz univerzálně jednoduchý: ocomputeru.zive.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 10. 2009 17:02

NeoReader na iPhone 3G funguje bezproblému včetně háčků a čárek. Osobně myslím, že význam to určitě má, rád si čtu tištěný časopis když cestuji vlakem. Ale používal bych je opatrně, při odkazování na videa na youtube a podobně složitějších odkazech, i ten nápad s přesměrováním na diskuzi s emi celkem zamlouvá:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 10. 2009 15:54

Zkousel jsem to zminenym programem nacist, jednak v textu blbla diakritika (byly misto ni otazniky) a pak prechod na URL se nezdaril, neoreader hlasi Invalid Code, zkousel jsem to dvakrat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 10. 2009 16:03

Diakritika (bohužel) závisí na programu/platformě/programátorovi, tenhle kód s českými znaky je tedy spíš výjimka. Které URL nejde otevřít? V kódu u tohoto článku žádné není (tam je jen text), nejde něco, co je v Computeru?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 10. 2009 16:57

Zkousel jsem to na mobilu Motorola, nabizelo mi to moznost prejit na web, tak jsem to potvrdil a pak si to zacalo stezovat, takze pokud tam nebyla zadna URL, tak to byl asi plany poplach.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 10. 2009 17:00

Moje Nokia zvládá bez problémů načíst i QR z náhledu videa, tam web je, tak když tak vyzkoušet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 10. 2009 21:34

Jedinej kod, kterej mi zvladl Erik precist, byl ten co je na konci toho videa a prej mam dat "v?d?t v diskuzi pod ?lánkem"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 10. 2009 22:01

Problém bude u tebe v mobilu, ne v QR kódu. Viz výše, jak píše Pavel Nygrýn, záleží na dané čtečce, na programátorovi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 10. 2009 22:14

Tak je jasny, ze po fotaku v mobilu nemuzu cekat ze mi zaostri na vzdalenost cca 1.5cm (na to abych dostal ten QR kod do 3/4 velikosti toho vyrezu v telefonnim programku). Stejne tak pokud budu fotit z vetsi vzdalenosti, tak je to pak uz tak maly ze to nema sanci uz tuplovane.

V tom bych videl nejvetsi kamen urazu celeho napadu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 10. 2009 22:30

Tak jsem zkousel a vypada to ze sance by byly podstatne vetsi kdyby se ten mobilovej fotak switchnul do VGA rozliseni. Jenze to ta aplikace neumi a ani nefunguje to, ze bych si to prepl rucne tesne pred spustenim ty aplikace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2009 12:04

Zkusil jsem to jen tak pro legraci a nacetlo mi to i z toho videa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 10. 2009 15:46

Tak než psát dlouhý název odkazu nebo hledat video z hlavní stránky, je tohle jedndušší. A pokud se podaří obrázek ještě zmenšit, tím líp.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 10. 2009 15:48

To by se musely hlavne zlepsit fotaky v mobilech.... Cokoliv mensiho uz je s beznym mobilovym fotakem(3Mpix, prisvetleni) nepouzitelne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2009 13:05

Ha ha ha. Pán je zřejmě znalec...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 10. 2009 16:01

Na rozlišení to skoro nezávisí, problém je reálná ostrost a ostření. Tyhle rozměry (18 mm) jsme zvolili po krátkém testování, mělo by bez potíží fungovat i na starší mobilech. Na přístrojích s lepším objektivem to jede i při rozměrech 10 × 10 mm (samozřejmě to závisí na počtu bajtů, nicméně delší odkaz, než je ten na straně17, už neplánujeme).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 10. 2009 15:35

Škoda že není pořádná čtečka na symbian na Samsung HD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 10. 2009 15:46

Ja mam Nokii S60v5 a jako ctecku kodu pouzivam BeeTag. Krome jineho to umi i QR kody a funguje to docela dobre

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 10. 2009 15:09

Mě QR kódy přijdou jako dobrý nápad. Ke každému článku bych šoupnul QR kód, který by odkazoval na diskusi přímo k tomu článku. Takže při čtení časopisu bych se na mobilu hned mohl podívat na komentáře k článku, popřípadě na článek samotný, né všude se dá číst časopis.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 10. 2009 18:31

To by bylo zajímavé, protože momentalně jsou v diskusi tak dva tři komentáře k celému číslu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 10. 2009 13:56

Tento krok rozhodně vímáme jako pozitivní. QR kódy vytvářejí v kombinaci s tiskem a mobilním internetem velmi zajímavý způsob propojení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 10. 2009 14:06

napsano hezky jednoznačně a logicky, leč reálné využití jest minimální.(hrstka nadšenců)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 10. 2009 14:36

Skoro každá technologie začíná nějakou hrstkou .... jestli to má smysl ukáže čas

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 10. 2009 14:41

U Computeru se dá skoro čekat, že "hrstka nadšenců" bude tvořit významné procento...

Hledáme spíš reálné nápady a podněty, jak QR využít. V tématu o mobilech to bylo jednoduché - přečtu si o zajímavém mobilním programu, sejmu QR a už ho tahám. Vidím BlackBerry, sejmu kód a už čtu relevatní blog.

U počítače je to sporné - strkat QR před webkameru je rozhodně pomalejší, než zadat odkaz ručně. Papírový časopis se sice čte i mimo počítač, tam jsou ale zase odkazy na weby se stažením desktopových programů, ovladačů atd. k ničemu.

Takže počítáme s tím, že bychom QR využívali jen tam, kde to dává smysl. A od vás bychom chtěli poradit, kde to dávám smysl vám. Díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 10. 2009 18:24

Když už se to tu nakousává, tak by mě docela zajímalo, kdo v dnešní době ještě čte Computer. Aneb jaké je složení čtenářů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 10. 2009 19:47

Líbilo by se mi, pokud bych v časopisu našel QR box vedoucí např. přímo na videorecenzi k vítěznému produktu daného testu, případně na čerstvé Zprávy Živě.

Rozlišení není nutné přehánět, jde o předání informace s minimální cenou při přenosu dat. Formát *.3GP pro WAP klienty by mohl pokrýt většinu současných zařízení, ale asi bych se nebránil ani audio nebo video streamu, případně ostatním multimediálním kontejnerům, pokud by byly dostatečně komprimované.

Neuvažujete třeba i o podcastech? Opensource nástroj PocketPodcasts otvírá cestu i na WM zařízení, takže by to mohla být zajímavá alternativa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 10. 2009 14:42

předpokládám že lidé co si kupujou tenhle časák mají zájem o technologie a uvítá to. Do blesku bych QR fakt necpal ale do Computeru se hodí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2009 13:04

Jsem už tak starý, že ješte pamatuji doby, kdy mobilní telefony měla jenom hrstka nadšenců... ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 10. 2009 13:56

Takze jsetli jsem to dobre pochopil, tak budu v casopisech cumet na tuhle opicarnu jen kuli tomu, aby jeden clovek -/ technoid/ ze sta to vyzkousel (realne pouziti si myslim je minimalni).Je to sice zajímavé, ale tím to spiše končí.Využití bude po prvotním zvědavem vyzkoušení minimální.Aby jsme to s tou technikou a vymoženostmi nepřepískli a pak za par letech nedokázali sami udělat nic.Stanou se z nás nepřemýšlející roboti co budou jen klikat na odkazy, kter si načtem sejmutím mobile atd. Myslím, že tištěnou verzi časaku si kupuji ti, co si to chtějí přečíst v časáku a video najdou zcela pohodlně na webu přislušné společnosti, redakce atd.Když to vidím v tom časovipu, tak je to fakt hnusarná a docela mi do vadí na oko.Jak se říká, je to tam jako pěst na oko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 10. 2009 18:20

Můj aktuální mobil to ani neumí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 10. 2009 21:40

"Aby jsme to s tou technikou a vymoženostmi nepřepískli" - jo, to je celkem aktuální u technicky založeného časopisu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2009 10:23

Je srandovné vidieť, ako sa každá generácia vo svojej dobe obáva, aby "sme to neprepískli" Pred 200 rokmi to boli parné stroje, potom napr. lietadlá, dnes je to IT.

Mne sa tento nápad veľmi páči, pretože ak bude k článku nejaké video (to si zrejme v tlačenej podobe nepozriem), tak si ho pozriem priamo v buse na mobile bez toho, aby som si niekde musel poznačiť, že doma mám hľadať niečo na webe časopisu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 10. 2009 13:47

Význam to má pouze pro mobil jako takový - pokud budete psát o nějakém programu a QR kód povede přímo na CAB, tak je to jednoznačná výhoda. Ale abych přes to lezl na webovky autorů, to myslím že ne - na PC je to daleko lepší (kvůli většimu rozlišení displeje) a předatlit nebo vygooglit adresu je otázkou okamžiku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 10. 2009 13:06

Nesmysl, ktery jen zabira misto. QR kody(a podobne veci) samozrejme svoje vyuziti maji, ale delat pomoci nich odkazy v casopisech mi prijde trochu zbytecne. Aby to precetl prumerny fotak v mobilu, tak to musi mit aspon dva krat dva centimetry(v zavislosti na mnozstvi informace), ktere se daji vyuzit lepe. Delali jste si nejaky pruzkum mezi ctenari, nebo si proste myslite, ze je to cool?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 10. 2009 13:15

Díval jsi se na to video, asi ne, viď? jinak by si asi nepoložil poslední otázku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 10. 2009 13:27

Videa jsou ztrata casu. Stejne mnozstvi informace, jako obsahuje dvouminutove video bych v textove podobe vstrebal behem triceti vterin. No kazdopadne myslim, ze se od ctenaru dozvi, ze je to na prd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 10. 2009 13:46

Nejsem moc velký příznivce videí, ale popisovat, jak v reálu probíhá načítání QR kódů v mobilu (nemyslím technicky a teoreticky, ale čistě prakticky) mi přijde jako ztráta času.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 10. 2009 14:50

No a pro nas, kteri mame s QR cteckami jiz prakticke zkusenosti, by stacilo ve dvou vetach nejake shrnuti. Treba: "V novem computeru jsme vyzkouseli novou drobnost - QR kody, ve kterych jsou zakodovany webove adresy pro pouziti v chytrych mobilech. Myslite si, ze to ma smysl a ze se to da pouzit i jinak? O nazory se s nami muzete podelit v diskuzi."

A k tomu demonstracni video, kde nebude vetsinu obsahu tvorit slovni vata.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
videoeditor | 09. 10. 2009 15:01

Pro vás s QR čtečkami stačí přece jen zaměřit foťák na ikonu článku bez jeho otevírání a hned víte, o čem je řeč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 10. 2009 08:34

Video je ok. Urcite vic pritahne i obycejne lidi, kteri se jinak o podobne veci nezajimaji. Zaroven alespon pochopi, ze na vyrobcich, ktere obsahuji podobny obrazek, mohou byt informace. Jiz jsme nekde videl kody na vyrobcich z masa, kde by mela byt informace o puvodu a datum porazky. V japonsku jsou jiz reklamy, ktere obsahuji pouze tento kod. V metru se clovek setka s opravdu velkym plakatem, ktery nema zadnou informaci (jen kod). V budoucnu takto budeme normalne komunikovat, do kodu jde schovat vsechno. Kdysi jsem delal nalepky s kodem a odkazem, ktere jsem ruzne lepil na zajimava mista vylohy atd.

doufám, ze se u vetsiny mensich clanku s novou technologii, budou i do budoucna nachazet kratka videa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 10. 2009 14:26

Uřvaný linuxák se opět ozval. Co by bylo podle tebe jednodušší? Návod typu "otevřete si terminál a do něj napište -sudo_hH/>er_"_hl/÷×+:_hlht))§))§-).-)´= nyní si můžete náš článek prohlédnout v černobílé textové formě"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 10. 2009 14:42

Nevim co ma spolecneho mnou pouzivany OS s obsahem prispevku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 10. 2009 17:42

Linuxák se aspoň rozvíjí, kdežto okenář jenom blbě kliká

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 10. 2009 18:12

nejenom klika, je navic agresivni. chudak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 10. 2009 18:37

Nevím jestli se linuxák rozvíjí, ale tenhle konkrétní zvládá jenom prudit v diskuzích a na blogu. Samozřejmě že se i v komunitě najdou rozumní lidi, ale tady se projevujou jak malý děti především ti, co nejsou spokojení dokud daná věc nemá nálepku open-source, 10 vývojových větví a manuál o rozměrech Ďáblovy bible.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 10. 2009 18:44

Kdy jsem ti slapnul na kuri oko? Jiste... obcas si trosku zaprudim(kdo ne?), ale snazim se to drzet v ramci slusneho chovani. Mozna se budes divit, ale pouzivam docela hodne ne-opensource programu a dokonce jsem si koupil i ty widle(Na desktopu mam XP, na laptopu Vistu).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 10. 2009 21:38

Občas? Do diskuzí na živě moc nechodím, ale tebe si pamatuju dobře. Samé komentáře ve stylu "to je kravina", "proč to redakce dělá, je to ztráta času", prostě styl chování "všechno vím, všechno znám, jsem nejlepší, redakce živě by se ode mě mohla učit"... Chováš se jako 90% fanatických linuxáků, kteří jsou přesvědčeni o své árijské nadřazenosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 10. 2009 22:01

Ani si ty komentáře pamatovat nemusíš: http://www.zive.cz/diskuze/uzivatel/uc-1/def... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 10. 2009 22:13

Diky. You proved my point

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 10. 2009 13:03

Ikdyž já to neviužiju, nedávno sem si rozbil foťák v mobilu, tak mi to přijde jako super nápad, obzvláště když si pořád víc lidí kupuje telefony které to využijou a navíc i cena mobilního připojení je příznivější

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor