Video: Miniaturní základní deska Zotac

Diskuze čtenářů k článku

23. 04. 2009 07:14

Destička pěkná, což o to.

Ale do malé skříňky nepůjde. Tedy sama jo, ale malý zdroj 80-120-150-180W, který tam bývá může mít problémy - zejména s tím čtyř-jádrem.

A pro větší bednu s výkoným zdrojem je zase tato deska zbytečně drahá.

No nic, moje úvaha.

Jinak používám podobnou malou mršku od Intelu s Atomem a spotřebu 33-37W si nemohu vynachválit (včetně 2GB RAM, disku 160GB a DVD-RW).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 04. 2009 09:03

33W je docela hodne. Atomovej netbook ma i se zapnutym displayem jen 13W.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 04. 2009 16:09

Netbok má taky upravený chipset 945 se spotřebou kolem 5W, chipset 945 ITX desek bere přes 20W.

A netbok nemá běžně mechaniku DVD-RW a některej ani větší disk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 04. 2009 00:42

33W je STRASNE moc, protoze nedavno jsme resili na foru ze s i s beznou X2 se muzes klidne s celou sestavou dostat na podobne a nizsi hodnoty .) ty lepsi vysledky se pohybuji kolem 17W v idle a vykon je UPLNE nekde jinde nez chudacek Atom. Sam jeden mam a popravde - znovu uz bych nekoupil - hlavne ne se soucasnou i945. Takze atom do fileserveru-mozna, do HTPC ale ani omylem. Preci jen i v HTPC je vykon obcas potreba :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 04. 2009 10:37

Jak to může být moc, když 22W má chipset, 2W Atom, dále čipy na desce, paměť 2GB, disk 160GB, DVD-RW, větrák 12cm a k tomu účinnost zdroje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 04. 2009 10:04

Ta spotřeba 33-37W mi připadá vysoká. Třeba s AMD 780G + X2 4850 s rozumným zdrojem a 2,5" harddiskem se IMHO v úlohách, které zvládne ten Atom, dostane podobnou spotřebu. A s nějakým notebookovým zdrojem (místo klasického ATX) by to možná šlo i níže. Přičemž to AMD bude mít proti Atomu ještě masivní výkonovou rezervu.

Sice to bude o něco větší krabice, ale pokud se bavíme o spotřebě...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 04. 2009 12:16

Tak tu spotřebu bych chtěl vidět.

Mám také PC s 780G, X2 4850, 4GB RAM Vitesta, 500GB disk, DVD-RW, zdroj Seasonic 350W 80+.

V klidu 50-55W, při běžné práci do 60W, při zatížení Orthosem (2 jádra na 100%) 90W.

To je realita ... nikoliv úvahy.

Dalo by se jít spotřebou trochu dolů snížením napětí a tím i výkonu procesoru. Ale to je tak všechno.

PC již prakticky nepoužívám, někdo dostane dárek.

Na běžné brouzdání po netu, jednoduchou práci a Videohovor je ten mrňous s Atomem dostatečný. Prakticky ověřeno zatím cca 4 měsíce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 04. 2009 10:11

Možná se budeš divit, ale ty Vitesty si řeknou o svoje, kor jestli je máš na 800MHz@CL4.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 04. 2009 10:09

Jo tak to jsme minimalne dva ... Atom 330, 2GB RAM, 80+160+200GB, ext. SATA radic. Akorat to mam jako domaci server.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 04. 2009 21:59

No rikal jsem si ze je to super deska na nejaky maly PC, ale ani omylem. Deska co stoji 3300 Kc a velikosti je to 1/4 normalniho ATX, ani omylem, ruce pryc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 04. 2009 23:49

Mno a to jako do maleho PC chcete dat full ATX desku? Tyhle desky jsou zajimave prave malymy rozmery a vyssi cena je holt dani za to, ze to neni mainstream...

Jinak podobou desku dela i primo Intel (ale bez wifi a s X4500HD grafikou) za zhruba stejnou cenu. Pro AMD se taky daji sehnat (JetWay) a ty byvaji levnejsi (o neco)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 04. 2009 20:05

Najviac ma dostal ten "elektrický konektor" a "pamäťové karty".

Ale celkovo pekná mini ukážka. Len by som to chcel aj s procesorom a chladičom...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 04. 2009 19:37

1) este som nevidel zdroj, kde by nebol rozdeleny 8-pin na 2x4-pin.

2) doska je super, no ak tam chcete dat napriklad lepsiu graficku, tak mate problem zohnat normalnu skrinku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lC
22. 04. 2009 18:19

Když už tak koaxiální.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 04. 2009 20:15

To ale nic nemění na tom, že je stále elektrický "Koaxiální" znamená česky souosý a vůbec to nemusí znamenat, že se skládá z kovových vodičů. Čili označení koaxiální by bylo velice nepřesné a zavádějící.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 04. 2009 00:08

Metalický a optický ...... koaxiální bych věru nepoužil . Elektrický mne taky zarazil ale dá se akceptovat vzhledem k médiu po kterém je signál přenášen .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 04. 2009 10:07

Jojo, tyhle "živá představení" prostě skrývají riziko, že člověk nepřijde na ten ideální výraz. Metalický je to správné slovo (byť elektrický to je, vzhledem k povaze signálů). Zajímavé je, že naopak "optický" je správně vzhledem k signálu a nelogicky vzhledem k médiu ("optovláknový?").

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 05. 2009 22:49

Souhlas, buď koaxiální nebo SPDIF výstup.

Schválně se podívejte, co máte napsaný zezadu na svém DVD přehrávači nebo AVreceiveru...

Víte proč se tomu říká koaxiální? Protože se na propojení používá koaxiální (souosý ) kabel (s impedancí 75 Ohmů) s cinch konektory...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor