Google testuje nové zobrazování výsledků ve svém vyhledávání. Při vyhledávání přes webový prohlížeč na velké obrazovce počítačů se výsledky zobrazují ve formě velkých obrázků s minimálním obsahem textu, upozornil Android Central.
Výsledky vyhledávání se strukturou podobají vyhledávání přes mobilní zařízení, ale obsahují ještě méně textu a důraz je kladen na obrázky. Text je limitován prakticky jen na nadpis článku a název domény.
Vlevo nové, testované zobrazování výsledků vyhledávání, vpravo současné. Změna je nejvíce patrná u nižších výsledků vyhledávání, které jsou aktuálně celkem přehlíženy. Nové vizuální pojetí by na ně mohlo přitáhnout více pozornosti (zdroj: AndroidCentral)
V porovnání se současným způsobem tak uživatel dostává výrazně méně textové informace a detailů, na základě kterých by se rozhodl, na který z výsledků klikne a otevře jej. Pozornost uživatele je směrována na vizuál webu a použité obrázky.
Není známo, v jak velkém měřítku a v jaké geografické oblasti Google novinku testuje. Zřejmě ale půjde zatím jen o menší skupinu uživatelů. Google podobným stylem testuje novinky ve vyhledávači celkem pravidelně a ne vždy to znamená, že se změny dostanou až do finální podoby zobrazované všem. U nás nyní zaznamenáváme opakované zapínání testu, v rámci kterého se výsledky vyhledávání ukazují s favikonami webů.
Aktuální testy přidávají do výsledků vyhledávání favicony webů