Virtuální realita | Sony | Playstation 5

Větší obraz, lepší rozlišení a jen jeden kabel. Sony mluví o PS VR nové generace

PlayStation 5 se už tři měsíce prodává, ale hráčí na pár věcí ještě čekají. Ti méně šťastní na samotnou konzoli, kterou Sony nestíhá vyrábět. Ti štastnější pak na oficiální podporu rozšiřujících SSD. A ti nároční zase vyhlížejí podporu nové generace VR headsetu. Teď již oficiálně víme, že se bez něj budou muset obejít minimálně rok, letos rozhodně nepřijde.

Sony na svém blogu prozradilo, že první generace PS VR ji dala hodně zkušeností a zpětné vazby, což obojí promítne do vývoje nástupce. Původní brýle byly realtivně levné a dobře prodávané (přes 5 milionů kusů), avšak technicky za špičkou zaostávaly.

Ne, že by Japonci nedokázali vyrobit nic lepšího, spíš je limitoval výkon PlayStationu 4. Grafický čip v PS5 je ale zhruba 6× výkonnější než v PS4 a 2,5× než v PS4 Pro, takže se Sony nebude muset tolik krotit.

Přesné specifikace zatím neznáme, ale výrobce potvrdil vyšší rozlišení. Kromě toho se rozšíří zorné pole, takže se obraz bude jevit větší. Brýle se navíc budou připojovat pouze jedním konektorem bez externí výpočetní jednotky (jako měl předchůdce). Zpřesní se také snímání pohybu, avšak nevíme, jestli výrobce zůstane u externí kamery, nebo naopak integruje kamery a senzory přímo do brýlí.

Srovnání VR brýlí
  PS VR Valve Index Oculus Quest 2 HTC Cosmos Elite
displej 2× (OLED, 960 × 1080 px) 2× (LCD, 1440 × 1600 px) 2× (LCD, 1832 × 1920 px) 2× (LCD, 1440 × 1700 px)
frekvence 90/120 Hz 80/90/120/144 Hz 60/72/90 Hz 90 Hz
zorný úhel 100° 130° ? 100° 110°
sledování pohybu 9 diod + PS Camera majáky, 2 kamery samostatné 6DOF, 4 kamery majáky, 2 kamery
připojení USB-A 3.0, HDMI, Processor unit USB-A 3.0, DisplayPort 1.2 USB-C 3.0, Wi-Fi 5, Bluetooth USB-A 3.0, DisplayPort 1.2
zvuk integrované reproduktory, 3,5mm jack integrované reproduktory, 3,5mm jack integrované reproduktory, 3,5mm jack integrované reproduktory, 3,5mm jack
hmotnost 600 g 809 g 503 g 500 g

Sony chystá též nové VR ovladače, u nichž nasadí technologie prověřené v gamepadech DualSense. Pravděpodobně tím odkazuje na adaptivní triggery a především haptickou odezvu. Bližší detaily firma prozradí později. Mezitím budou vycházet nové hry jako After The Fall, Sniper Elite VR a Humanity podporující i původní PS VR a PS4.

Diskuze (2) Další článek: Skunk Works připravuje test záhadného dronu Speed Racer. Vznikl zcela novým postupem – digitálním inženýrstvím

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,