Elegantní způsob, jak oznámit celýmu světu že je neschopnej čurák s firmou v bankrotu a uštědřit pořádnej plivanec do ksichtu investorům před tim, než se uklidí někam hodně daleko na druhej konec světa. Hulán by se moch inspirovat a v rámci svýho Waze killer projektu vystřelit mámino Volvo alespoň na měsíc.
Kde jsi přišel na to, že je v bankrotu? Já o bankrotu nikde nic nevidím.
Kdyz je průměrné staří českého auta 15 let a nadále roste si spočítejte jak dlouho potrvá obměna za eauta. Bez zásahu vyšší moci minimálně 30 let.
S vyšší moci, pokud zůstaneme v EU, rovnou počítej, ale bude se jednat pouze o daně našich pracujících (za špatnou, povinnou solidaritu s muslimy - jiné uprchlíky EU neuznává a nepovažuje je za lidi, asi - nic nedostaneme, ony dotace už stejně končí, je to jejich poslední, možná předposlední období a ví se, že byly přímo, nuceně směrovány na humanitní obory "expertů" ve školách, případně další projekty v zájmu EU, nikoliv ČR). Takže pokud pracuješ a platíš daně, budeš i ty, mít svého elektro-motoristu, připrav se na to.
zakaz >15 rocnych vrakov by pomohol vsetkym. aj emisiam, aj ekonomike, aj premavke, aj nehodovosti
Zákaz to zní nějak STBácky nemyslíš? Já bych řekl, že nejprve je nutné dosáhnout takové platové úrovně, aby si občan sám rozhodl, na co jeho plat stačí a zda pro něj bude eAuto, opravdu takovým přínosem jak se říká na těch správných a neomylných místech, Berlín - Brusel.
i zabijat ze zakazane.. co je zhodou okolosti v tvoj prospech
Maličko ujíždíš ne, je maličko rozdíl srovnávat život s plechovým křápem?
iba poukazujem ze su aj dobre zakazy. moj navrhovany k nim patri. rad pouzivam extremne priklady, aby boli kontrastnejsie a lepsie vyjadrena pointa.
Já třeba považuji za dobrý zákaz pro někoho internet, aby nemohl šířit pitomosti, jako ty.
Tak pán by zakazoval ? Len aby potom nebol prekvapený , lebo dnes má viac ako 50% voličov auto staršia ako 15 rokov ! To by ste sa tam v "parlamente " udužadali max. tak do defenestrácie !
ja netvrdim zeby to preslo. prezentujem to iba ako racionalne a spravne riesenie.
Jooo poviné vymlácení oken každej druhej rok taky nakopne ekonomiku. Už vidím jak sklářský průmysl potáhne vzhůru celou čr!
picoviny pises
Ono k tomu nedojde ani za 30 let, ne v podobě jakou známe dnes. Současná technologie je pouze přestupním mezikrokem bez budoucnosti. Nelze ji masově rozšířit. A právě proto se do něj nikdo nehrne, protože nemá ekonomickou návratnost.Jen pro představu, abychom mohli přešupačit stávající autopark na elektromobily, museli bychom vybudovat 12 atomových elektráren velikosti Temelín.Máme dvě a jednu obvykle stavíme 15 let 🙂A to se neptám, kam bychom je dali a čím bychom je krmili.
Myslím, že energetická náročnost eAuta není tak vysoká, ale pár nových zdrojů by třeba bylo a ne málo. Co se týče infrastruktury, tak její ceny se bojí i "velká", "slavná" Germánie (nějakou tu ostudu za sebou také má, lidé chtějí zapomenout, velkou neodpustitelnou ostudu!), tam bych viděl zádrhel č. 1. A jelikož jak Germán, tak Francouz se chtějí zbavit jaderných elektráren (asi je roky zanedbávali a nyní smrdí strachy), nevím, nevím, jak jen za pomoci plynu, "čistého" hnědého uhlí, OZE a baterií chtějí dosáhnout ekologického konečného řešení otázky fosilních paliv.
Škoda, že např. v ČEZu by s tebou rozhodně nesouhlasili.http://autobible.euro.cz/rozhovor-kvuli-elektromob... ...
Já opravdu nemluvil o sotva 500 nabíječek za 5 let. To je plivaneček, kterého si opravdu nikdo nevšimne. Ale s 500-stovkou nabíječek neudržíš v provozu cca 6 milionů elektromobilů, které by nahradily autopark ČR.
Než bys nahradil celý vozový park v ČR elektromobily, trvalo by to přinejmenším 30-40 let, pokud by to stát nezačal podporovat jako Norsko.Takže raději budu z článku citovat: "Naše výpočty ukazují, že spotřeba na úrovni statisíců až jednoho milionu aut se z hlediska spotřeby v České republice projeví v jednotkách procent, což není moc."500 rychlodobíječek, o kterých mluvíš: "Dnes máme po republice desítky rychlonabíječek, za pět let jich tu podle našich odhadů bude zhruba 500. A to je počet, který distribuční síť bez problémů zvládne. Naše studie počítají s tím, že většinu aut budou jejich majitelé dobíjet přes noc doma, případně v práci, a pomalé dobíjení z domácí zásuvky nepředstavuje pro síť problém."Nikdo normální prostě nebude jezdit každý den k rychlodobíjecí stanici, pokud denně tu celou baterii nevybije, když si to může mnohem pohodlněji nabít tam, kde parkuje (práce, parkoviště před panelákem, garáž,...). To, že takových pomalých nabíječek DNES tolik není, vůbec nevadí, taky v celé ČR je zatím v provozu asi jen 1500 elektromobilů, žádné statisíce či miliony.
jen bych osobne nesouhlasil stim nabijenim doma pred panelakem bytovkou atd, v praci.... u nas ted probehla napriklad v meste "revitalizace" sidliste kde se komplet predelalo parkovaci staji u skoro vsech panelaku....a nikde zadna nabijecka ani priprava do budoucna....a nevidim to ani nikde jinde :)) ze by co parkovaci misto byla priprava pro stojan....to stejne kdekoliv jinde....v elektro auto opravdu nevidim budoucnost......je to fajn svezeni ale tim to konci...mame pracovni auto na elektriku a ten dojezd je fakt super v lete cca 120km v zime max 80 a po 60km to v podstate prestane topit....pri napojeni na nabijecku to taky netopi hold ten peugeot partner elektrik je fakt kauf :))) v okoli tu je jen jedna nabijecka, kdyz uz tam mame moznost jet kolem casto se tam nabiji jine auto, takze pak pri praci zdrzeni na 1h je opravdu super....mame i vlastni nabijecku na firme...ale situace je vlastne pak takova abych se dostal z mista A na B...musim jet vlastne zpet pres firmu abych se nabil....cekal atd...je to proste nesmysl....o cene ani nemluve....kdyz ti dojde nekde stava jen tak neprijdes s baterkama aby jsi mel kousek dojezd jako to je s kandakem benzinu :)....jeli jsme ted treba s teslou do servisu do nemecka, a musis se jak blbec nabijet v praze pak jeste hned za hranicema na full äby jsi s druhou teslu co jedes pak dojel zase zpet k nabijecce....z cesty co ma trvat pak realne cca 5h je 7h ...tam a zpet a razem jsem o 4h dele na ceste....v tom budoucnoust v dnesni dobe opravdu neni....a tezko bude fungovat nejaka okamzita vymena baterri primo na "elektropumpe"....cele je to hezke....ale ne uzitecne....aspon takova je moje realna zkusenost s elektro auty.....ano za 30let to tu bude jine...ale ne o moc lepsi...tech nabijecek proste nebude dost.....kazdej nezije v centru meste a jezdi jen po nem...uvedomuje si nekdo treba taky ze tu mame treba hory ?? jeli jsme treba pracovne na Snezku a jen cesta nahoru trvala cca 2h....auta co jsou ted by se na vrsku vybila...a to je tu vic podobnych situaci co mohou nastat....
Aliene, proč zase meleš o věcech, o kterých nic nevíš? Vlastně proč se ptám...Kdyby v ČR přešly najednou všechna osobní auta na elektřinu, tak není nutné nic stavět, pouze veškerou vyvezenou elektřinu spotřebujeme tady. Pokud by přešla i celá silniční nákladní doprava, bylo by potřeba dostavět jeden blok.Tohle bylo na mnoha místech rozebráno už mnohokrát. Celý výpočet je postaven buď na statistice průměrného nájezdu osobních aut (a k tomu známé spotřebě energie při nájezdu elektroaut), nebo pak na spotřebě nafty a benzínu v ČR a adekvátním přepočtu na spotřebu elektřiny při známé efektivitě celého cyklu distribuce-nabíjení-spotřeba.Tedy s elektrárnami by tady nebyl problém vůbec žádný. Neutáhla by to přenosová soustava (a zrovna ta naše by měla problémů zdaleka nejméně, máme jednu z nejlepších přenosových soustav, protože tady existují obrovské rezervy a záložní trasy).Nicméně celé to je jen intelektuální cvičení o ničem. I kdyby se poměr prodaných elektroaut každý rok zdvojnásobil až do doby než by zcela vytlačil prodeje klasických aut, tak by obměna celého vozového parku trvala přes dvacet let.
Stavět výpočet na přepočtu energfie spotřebované spalovacími motory je holý nesmysl. Základní koncepční změnou je dobíjení aut. Pokud by mělo dojít k masovější přeměně na eletroautopark, bude zásadním produktem změny zajištění dostatečného množství vysoké penetrace rychlonabíjecích stanic.Současná potřeba pro jedno rychlonabytí se pohybuje okolo 20kW/h na příkonu. To znamená, že pokud budeš mít stanici s deseti parkovacími rychlonabíjecími stanicemi, musíš mu dodat trvalý příkon 200kW. (Během hodiny nabije max 10 aut, což průměrná benzinka obslouží za cca 15 minut). Bez VN přípojky a VN/NN transformátoru se neobejdeš.A teď si to vynásob reálným příkonem pro současné rychlonabíjení třeba 50-ti tisíc aut. A nebo také třeba 150-ti tisíci aut. (Odhad kolik aut bude v budoucnu potřeba nabíjet současně si může každý vymyslet dle libosti, mě je to jedno).V ČR je cca 6 500 čepracích stanic PHM. Ty obslouží cca oněch 6-7 milionů aut. Jenže na elektromobily jich bude potřeba mnohem víc, protože eletrkomobil za 5 minut nenatankuješ a většina nebude mít dojezd ani 100km, takže budou tankovat elektřinu častěji.Dejme tomu, že bude potřeba 10 000 rychlonabíjecích stanic s vlastní trafostanicí a přípojkou VN. Současná volná kapacita výstavby na území ČR je maximálně 500 stanic za rok. Víc nikdo nevyprojektuje a nepostaví. Nejsou lidi ani peníze.Matematika:10 tisíc stanic "krát" minimální příkon cca 300kW = 3 miliony kW = 3GW/hodinu nabíjení (soudobost neznámá). Na toto by skutečně stačil jen jeden nový Temelín.Jenže tato idea je založená na představě, že se podaří koordinovat nabíjení aut na stanicích s maximálním počtem 10-15 rychlonabíjecích pozic. A to čirá utopie.Vzhledem k minimální době rychlonabíjení 1 hodiny budou zřejmě vznikat velká nabíjecí centra, avšak s naprosto proměnlivým a vysoce nárazovým využitím. Kdo bude chtít nabíjet rychleji (každý?) však bude chtít mnohem výkonnější nabíjení, než je založené jen na 20kW příkonu. A to jsme u nedopočítatelných čísel. Porostou kapacity baterií kvůli dojezdům, tedy i příkony nabíječek.Přenosová soustava problém není, to máš pravdu. Jenže nabíjecí stanice nebudou "zavěšeny" na přenosové soustavě, ale na distribuční soustavě a to je naopak problém zcela zásadní, protože to je úplně jiný svět. Jen pro přehled, průměrná česká vesnice má cca 2 VN přípojky (2 trafostanice), vic nic.Každá nabíjecí stanice bude potřebovat novou a nebude snadné koordinovat pozici výstavby dobíjecí stanice snadno dostupnou široké veřejnosti a zároveň přítomnosti nějakého toho dostatečně dimenzovaného VN vedení v okolí.
Tak druhý pokus.https://www.novinky.cz/ekonomika/462515-cesko-ma... ...
Normální člověk, tedy takový co nemá $ na rozhazování a platí to jak o USA, tak o DE, kde musí být značná dotace (v DE se řeší dotační podvod, s umělým snížením ceny Tesly), si eAuto nekoupí. Země bohaté, díky "čistým fosilním zdrojům" jako Norsko, které tyto nové "modly" dotují, si pak hrají na to, kdovíjak nejsou progresivní v OZE (ekologické, taky), třeba Norů bych se zeptal na jednu věc, doufám, že tam u vás, v té "čisté přírodě" budete také vyrábět a recyklovat baterie (s lithiem problém nebude, u nás ho vězni vytěží a vám ho prodáme - ne pod cenou, nejsem Bohuš). Odpověď jako kdybych viděl, zděšení, výmluvy, jen ne ty "čisté" baterie mít doma, resp. jejich výrobní řetězec, TAK SE VĚCI MAJÍ. > Podobné OZE technologie mají jít mezi lidi, až když je dobrovolně přijmou, nabízí vyšší přidanou hodnotu a bez dotací (tedy $, z fosilních zdrojů) se obejdou, v tom případě nemám problém.
Když tady čtu poslední dny tvoje reakce, tak vím jistě, že poslední věta "v tom případě nemám problém" neplatí. Ty máš problém totiž se vším.
Kdepak, jestli sleduješ tento obor, říkám zcela vážně, že korektní přístup uznávám. Kde píši opak, bude-li prosazování nových technologií jak říkám, šetrné k přírodě, tak poctivé k ostatním občanům, nevidím důvod, proč nesouhlasit. Ty ano? Nevkládej mi do úst něco, co jsem nenapsal. Nikdy jsem se netajil tím, že jsem skeptik, což ovšem nevylučuje, že nesleduji a nepřeji si vývoj technologií i společnosti. Jen prostě vidím limity, které nelze násilně překračovat. Proč vše tak uspěchávat, nejprve snížit na planetě počet lidí (citlivě, ale rázně, tedy žádná pomoc rozvojovým zemím, pokud s ní odmítají cokoliv dělat), a spolu s tím nechat přežít jen takové nové technologie, které se prosadí, ne ty, které budou prosazeny = cesta do pekla.> Nedá se nic dělat, já hned tak nějaké 3D animaci na PC nevěřím, doba mládežnického nadšení ze všeho, je dávno za mnou.
Tohle klidně podepíšu.
Musk ma tak rok, maximalne dva, aby rozjel vyrobu, nez ostatni vyrobci prijdou se svymi elektro auty, ktere budou smelou konkurenci a take nez vyprcha nadseni z Tesly jakozto prvniho a revolucniho elektroauta.
Tak jestli ostatní rozjedou výrobu elektromobilů a nebudou si na to dělat svoje baterie (o čemž dost pochybuji když si dnes často i součástky nechávají vyrábět a nezřídka celá auta montovat u externích firem), tak z toho stejně bude těžit Tesla, protože aktuálně má pro toto využití nejvhodnější články i jejich power management, který se každý den zlepšuje díky zpětné vazbě ne jen od vozů ale taky na příkald z instalovaných power wallů.
Hlavně Tesla má celosvětovou síť nabíječek, to nikdo jiný nemá a nejbližších několik let ještě mít nebude.
Reaguji na dva předchozí komentáře:Kazeasch:- Tesla baterie nevyrábí, vyrábí je pro ně Panasonic. A nejsem si jistý, zda jsou manežeři Panasonicu tak hloupí, aby se vázali na jediného odběratele, když jich mohou mít spoustu.- Ostatní výrobu elektromobilů dělají už delší dobu, jen to není jejich klíčový sortiment. Dá se tedy očekávat, že mají i ten power management celkem doladěný a proti Tesle tam nebude nijak dramatický rozdíl.MajklIks:- S těmi nabíječkami je to trošku komplikovanější. Třeba ten "Tesla Supercharger" tady v ČR nepatří Tesle, ale E.ONu. A stejně jako u dalších dotovaných nabíječek platí, že nemohou být vázané na jediného výrobce a nabíjet tam může kdokoliv. Takže Tesla má v globálním měřítku akorát tak velký kulový.
Panasonic je jen vyrábí. Celý vývoj a patenty pro tyto články vlastní Tesla, která pro jejich výrobu aktuálně staví fabriku.Z ostatních automobilek (aspoň těch globálních) se vývojem elektromobilů reálně zabývá prakticky jen Toyota a Nissan (ale i ti mají z těch skutečných elektromobilů vlastně jen koncepty). Ostatní se snaží nacpat elektromotory do svých běžných modelů, které jsou ale pro elektro auto nevhodné už od návrhu, protože to bylo prostě navrženo pro spalovací motor.
tesla vlastní patenty pre svoje batérie,panasonic vyrába batérie aj pre iných a teslácke batérie určite nebude dávať do svojich elektromobilov niekto iný a tesla si nemôže nárokovať to,že panasonic nebude vyrábať batérie svoje,alebo pre niekoho iného ako tesla,jediné čo si môže nárokovať tesla,že nikto bez ich tvolenia nebude vyrábať a používať rovnaké batérie.......iná rozprávka je,dokedy bude môcť čerpať elon musk úvery,ktorých návratnosť je zatial v nedohladne,naopak,jeho dlhy narastajú geometrickým radom,donekonečna čakať nikto nebude a už dnes tesla nestíha nič,len bombastické reklamné vyhlásenia.....
Jasně, Tesla po nich nemůže chtít aby pro ostatní nevyráběli pro auta nevhodné 18650 a to jim jistě ani nevadí, když po nich logicky můžou vyžadovat aby jejich 2170, které jsou vhodné a pro tento účel vyvinuté, vyráběli jen pro ně.Na druhou stranu, jeto taky důvod proč si staví vlastní fabriku, protože ostatní výrobci chtějí vyrábět i pro ostatní a Tesle tak nestíhají dodávat v potřebném množství jejich články.
Vzhledem k tomu, ze jedna Gigafactory ma vyrabet tolik baterii jako vsechny dosavadni fabriky na baterie dohromady a Musk pocita ze jich bude potreba tak 20, tak je dost pravdepodobny, ze jejich baterie budou pouzivat i jini vyrobci aut. V Evrope si to uvedomuje treba Daimler, kterej chysta podobnou tovarnu taky, nicmene samozrejme neni zdaleka tak daleko jako Tesla...
Ten chlap je nevyzpytatelný. Tudíž cokoli co vytvoří taky. Když si chcete koupit elektromobil, tak proč si kupovat Teslu, když si můžete koupit např. Audi, kde máte téměř jisté, že vám auto opravdu dají.
Protože když chci elektromobil, tak chci elektromobil a ne obyčejné auto předělané na elektriku, a ještě špatně?
Jsem rád že se mnou někdo tak vehementně souhlasí, ale strč si ten "hlasovací" skript laskavě do pr.... Díky
Achjo, jestli se mnou nesouhlasíte ( v pořádku, chápu, že máte jiný názor), tak odpovězte na můj komentář. Ale nepoužívejte tuto hrůzu.
To je co tie minusky? Niekto tu je asi pod elektrosokmi.B-]
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.