No, nevim jak u pavoukovitych, ale my zelvy jsme absolvovaly VS s ekonomickym zamerenim a tam do nas v marketingu lili neco "uplne, ale uplne jineho." Take to odporuje klasickemu modelu zivota produktu, kdy se propagace vztahuje temer vzdy maximalne na vyrobky v prvni ci druhe fazi, ve ktere nelze hovorit o tom, ze by to byly "doprodeje" a "vyprodeje" s temer nulovou marzi (protoze fixni naklady na vyrobu uz byly zaplaceny a jedine co zbyva pokryt, jsou variably a pripadne zisk). Doporucuji pozornosti fakt, ze vzdy je v reklame "vypichnuta" inovace, dnes jediny to zpusob jak "legalne" zdrazit...
O "serioznich" ekonomickych studiich si myslim sve, ekonomika jako takova je naprosto stochasticky proces s n-stupni volnosti. Viz jisty filozof a teolog Nowak, ktery se nestydi tvrdit, ze kapitalismus je dnes "o dusevnim vlastnictvi", coz krasne "okomentoval" tim, ze CD s produktem M$ stoji 85$, z cehoz jen 1$ pripada na CD, obal a krabicku. To, ze aby tento produkt mohl vzniknout, je potreba vyhrat nekolik valek na strategickem uzemi a dosadit "poslusne a hloupe" dodavatele levnych surovin (ze kterych tedy pak vylisuji ty CD nosice za 1$/kus). Chapu, ze se takovy "osli mustek" nekomu nemusi libit, nicmene to IMHO vystihuje podstatu. Rekl bych dokonce, ze na to sedi i to rceni, ze kdyz uz je clovek u koryta, ze by alespon nemel u toho tak hlasite mlaskat...