Veřejnoprávní internet, aneb kolik stojí on-line aktivity veřejnoprávních médií

Diskuze čtenářů k článku

ja  |  13. 07. 2003 16:49

Proc by mela CT rikat, kolik stoji? To prece nevi nikdo!!!!!!!!!

A nikdo to vedet nesmi, protoze by to byl obrovsky pruser.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wolf  |  09. 07. 2003 13:41

ještě že zamlčeli rozpočet online aktivit. aspoň jsem nasraný jen trochu. pořád mi nikdo nevysvětlil, proč na jejich webu není historie vlastních pořadů, jako je to na stránkách konkurenční Novy. Jediné pořady, co tam jsou přítomny, jsou zprávy a ještě je musí člověk složitě hledat (teď nějak změnili titulku a archív zpráv se mi podařilo najít až po *dlouhé* době)

Když to srovnám s Novou (ač ji jinak rád vůbec nemám), tak ČT vyjde jako katastrofa. Nechápu, proč nemůžou koncipovat smlouvy s tvůrci pořadů tak, aby je mohli zveřejnit na internetu (Klekánice, černá bílá, Fakta, různé soutěže atd atd). Jaktože na Nově to jde????

V tomhle má vážně ČT za 5, zatímco Nova jedničku s hnězdičkou  (dokonce technická podpora spolupracuje a poradí jak to rozjet pod linuxem!)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Ler  |  10. 07. 2003 11:49

Bhuzel, souhlas. CT online = TRAGEDIE. Nejlepsi je, kdyz se chcete podivat na zpravy jine nez ktere zacinaji v presne stanovenou dobu (18:00 a 19:15) a zjistite, ze se divate na nejaky konec poradu vcetne titulku a ze zprav tam je treba i celych 15 vterin! bohuzel, v tomto nase CT zaspala dobu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sspi  |  09. 07. 2003 10:37

je mi lito, ze ze sebe pan Kozak, tedy autor clanku, udelal verejne pitomce. kdyby totiz nepsal clanek na objednavku, nebo z nenavisti ci ze zavisti, snadno a hrave by si zjistil to, co vi snad kazdy a to skutecnost, ze CTK necerpa ze statniho rozpoctu ani korunu a je normalne a zdrave podnikajicim subjektem na volnem trhu. Co se tyce aktivit jejich dcerinych spolecnosti, ty maji zjevne zcela stejne postaveni, jako ostatni hraci na trhu a jejich pozice neni nikterat zvyhodnovana.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Kozák  |  09. 07. 2003 14:18

Vazeny sspi,

predem bych Vas chtel upozornit, ze jsem clanek nepsal ani na objednavku, nebo z nenavisti ci ze zavisti, ale ciste proto, ze me o to pozadal sefredaktor - a nezadal mi, abych kritizoval!

Uznavam verejne, ze jsem tak zvanou nezavislost CTK na statnim rozpoctu nezduraznil v clanku dostatecnym zpusobem a mohl tedy vzniknout pocit, ze CTK je dotovana ze statniho rozpoctu. Presto - a to mi nikdo nevyvrati - CTK byla do roku 1995 ze statniho rozpoctu vice ci mene financovana. Tvrzeni, ze dnes se jedna o beznou firmu uspesne bojujici v ramci tvrde komercniho prostredi, je proto vice nez pochybne, jelikoz CTK se vzdala penez ze statniho rozpoctu v dobe, kdy jiz mela velice silnou pozici na stale se rozvijejicim trhu a tudiz znacne usnadnenou pozici. Verte, ze kdyby si tuto pozici mela vytvorit za beznych komercnich podminek, situace by asi byla hodne odlisna...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tf  |  10. 07. 2003 09:35

Pane Kozáku, článek byl pokud vím o on-line aktivitách veřejnoprávních médií na internetu. A do roku 1995 byl internet v ČR více než v plenkách. Navíc svou pozici a výhodu na trhu si ČTK budovala od roku 1918. Takže za svou lživou větu v původním článku "Česká televize, Český rozhlas, Česká tisková kancelář. Provoz těchto médií je z velké části financován z daní občanů této země." byste se měl spíš omluvit a ne se vztekat. Ale buďme rádi alespoň za to, že jste se opravil. Jinak souhlasím s vámi, že ČTK není běžná firma. Je totiž svázaná zákonem o ČTK, takže nemůže plnohodnotně bojovat s komerčními firmami v konkurenčním boji. Přesto si vede komerčně velmi dobře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Kozák  |  10. 07. 2003 09:48

Vážený pane "tf",

nevztekám se - svou chybu jsem uznal. Za svým názorem si však stojím!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Kozák  |  10. 07. 2003 09:49

P.S.: ... a na rozdíl od Vás jsem ochoten svůj názor i podepsat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Standa  |  09. 07. 2003 09:23

Pokud chcete od ČTK odebírat data v elektronické podobě tak, jaká náhoda, vás pošlou na Neris. Zisk Nerisu je zcela jasně dán prodejem dat ČTK ostatním subjektům.  ČTK poskytuje pouze rouzhraní pro redaktourskou práci. Nic víc. 

Vzhledem k tomu že ČTK je státní tak si vlastně kupujeme data dvakrát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tf  |  09. 07. 2003 10:48

Stando, stát neplatí do ČTK ani korunu. Už hodně let.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavouk  |  09. 07. 2003 09:21

Bohužel, článek, který podle titulku mohl nabízet zajímavé informace se ukáyal býti nejen nicneříkajícím blábolem, ale především blábolem lživým.

ČTK nedostává ze státního rozpočtu žádné dotace a subvence a na svůj provoz si vydělává sama.

Pokud to uniklo autorovi v jeho svatém nadšení pro kritiku veřejnoprávních médií, nemělo by to uniknout odpovědnému redaktorovi - tedy pokud na Živě někdo odpovědný je...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Kozák  |  09. 07. 2003 14:10

Vážený pane "Pavouk",

ano máte pravdu - ČTK ze státního rozpočtu nedostává ani korunu a v článku jsem to nezdůraznil. Přesto si ale myslím, že "komerční firma", která "odmítne" státní dotace není komerční, byť se to snaží tvrdit horem - dolem. Minimálně 5 let totiž na trhu požívala výhodu, kterou jiné firmy neměly - nemusela se starat o to, kde a jak vydělat, protože měla jistotu, že dostane potřebné finance ze státního rozpočtu. To se to podnikalo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Pánek  |  09. 07. 2003 08:43

S tímto článkem to sice úplně nesouvisí, ale rád bych uvedl, že od doby, kdy jsem si naladil rádio BBC, už neposlouchám nic jiného. Se zpravodajskými relacemi se ČRo absolutně nemůže rovnat a nejradši mám Inteview BBC, kde jsou vyslýchány politické špičky a jiní zajímaví lidé (děkuji pane Moravče!). ČRo si občas naladím jen ve chvíli, kdy na BBC skončí zprávy, ale po 5 minutách znechuceně vypínám (většinou kvůli písničkám).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  09. 07. 2003 09:06

Tak jste mi to nějak vzal z úst. Nezbývá mi než souhlasit. Cestou do práce i z práce poslochám BBC také.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  09. 07. 2003 09:33

Posloucham radeji CRo 6. nez Cro 1

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
medvidek  |  09. 07. 2003 08:39

Tak to ani nahodou. 1. Rozhlas je casto mnohem lepsi jak televize. Nemusim u nej sedet, muzu neco rozumneho delat a pritom poslouchat. A clovek se dozvi opravdu hodne zajimaveho, CRo vysila mnohem vic "nekomercnich" poradu a poradu orientovanych na uzsi cilove skupiny nez treba CT. 2. Svym online vysilanim dela CRo obrovskou sluzbu vsem Cechum, co jsou v zahranici. Blahorecit ho za to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zelva  |  09. 07. 2003 21:15

naprosty souhlas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zelva  |  09. 07. 2003 08:39

A proc se zrovna take nepodivame na TV Znova? Proc cinime rozdil mezi tim, jestli neco platime z dani nebo to platime ve vyssi cene vyrobku, ktera je zpusobena naklady na (imbecilni) reklamu v TV? Nebo jste tu nekdo takovy, kdo zijete o chlebu a (nebalene) vode? Na tyto komodity (uznavam) jeste nikdo reklamu nezadal

Jedinci, ktery sedi v hospode u piva, pripadne sleduje "mycku mozku" TV znova jiste nepripadne CRo a jeho streamove vysilani nejak dulezite. Ale co treba lide v zahranici nebo krajane?

P.S.: Upozornuji zive.cz, ze Znojmii (nejvetsi zpracovatel okurek) uz zavreli, takze z teto sezony nic nebude

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  09. 07. 2003 09:05

Když vynechám arbitráž ČR vs. CMI (což je průser našich politiků, nikoliv průser TV Nova), tak tu vidím trochu hmatatelný rozdíl:

Zatímco koncesionářský poplatek, který platím vždy; daně, které platím vždy (a také i daně, které platí TV N@HA) se sypou do ČT. Co za to dostanu? Podstatně kvalitnější zpravodajství a sem tam nějaký kvalitní dokument (většinou z produkce BBC). Neříkám, že to je dostačující, ale může být i hůř.

Na druhou stranu - Když nebudou reklamy na TV N@VA, což koneckonců nemůžeme ovlivnit, budou v jiných médiích nebo v jiných televizích. A to už neovlivím. Taky to nejde z mé kapsy. Nekupuji totiž ani Ariel, ani produkty od Oskara (který nemá peníze na reklamu, ale jen na rozpracovaný materiál), nejezdím v superhranaté Fabii, atd.
Chleba si kupuji a nikdy jsem na něj reklamu neviděl. Vodu si kupuji, ale můžu si vybrat a klidně si koupím i vodu, která není v TV reklamách.

P.S. To, že Znojmii  už zavřeli mi nevadí - minulý týden jsem si zavařil 10kg okurek za levnější peníz a věřím, ž i v lepší kvalitě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Barbar  |  09. 07. 2003 09:26

Jenom bych si dovolil k té poznámce o Oskarovi... tak bych řekl, že je to cenově rozhodně nejvýhodnější, navíc stále podporuje NEOMEZENE posilani SMS z internetu a BEZ REKLAMY v SMS - a to jako jediná síť v ČR... (jadinou nevýhodou je, že nepodporuje nějaké nejnovější moderní služby... ale pro lidi, co nelítají po městě s notebookem je to stejně na nic...)

já jsem dřív měl T-Mobile - spokojenost maximální, ale pak to přišli... SMS z internetu placený!! (no tak to už si můžu rovnou poslat z mobilu, zhe...), hovor do místní sítě mě stojí tolik co u Oskara do cizí... a hovor do cizí sítě mě stojí přes 7Kč/ min... - drsnota... ty SMS se taky zdražily... prostě FUJ! Tož jsem si koupil oskara... a taky oskar nabízel nějakej ten tarif za 250Kč a u něj je volání Oskar >> Oskar o víkendech a svátcích 100% zdarma!! Takže můžu vykecávat 3 hodiny a nestojí mě to ani desetník... to je podle mě taky dobrá nabídka!

--

Ale čekám, že někdo zavede nějakou síť, kde se bude platit paušál a volání (aspoň do místní sítě) pak bude zdarma... nakonec s internetem jsem si taky říkal, že by bylo dobrý kdyby někdo poskytoval paušální 24hod inet... a ejhle už ho tu mám! Tak za jak dlouho to bude s mobilem... no počítám, že do 5ti let


window.open=PrxRealOpen;

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavouk  |  09. 07. 2003 09:23

Zelvo,

tvrzení o tom, že reklamu platíme vyšší cenpu propagovaného výrobku je sice populární, ale nesprávné. Existují seriózní ekonomické studie, které dokazují, že reklama cenu výrobku snižuje.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ufik  |  09. 07. 2003 11:15

Ano a existuji odborne vedecke studie, ktere dokazuji, ze nezijeme na vnejsi, ale na vnitrni strane plaste Zeme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zelva  |  09. 07. 2003 21:13

Wow! Jsem ohromen, inteligence na zive.cz! Pan zna Koreshismus! Smekam!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
:)  |  09. 07. 2003 22:48

Jsem ohromen tebou. Zkus priste trosku zapatrat. Tato studie vazne existuje a byl ji prikladam relativne velky vyznam. Aneb kdyz se chce, tak se nameri co chce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zelva  |  11. 07. 2003 11:33

Ja vim, ze existuje, a jejim neunavnym propagatorem byl napr. pan Koresh, viz bibliografie o "vede" o dutosvetosti http://www.loc.gov/rr/scitech/SciRefGuides/hollowearth.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zelva  |  09. 07. 2003 21:12

No, nevim jak u pavoukovitych, ale my zelvy jsme absolvovaly VS s ekonomickym zamerenim a tam do nas v marketingu lili neco "uplne, ale uplne jineho."  Take to odporuje klasickemu modelu zivota produktu, kdy se propagace vztahuje temer vzdy maximalne na vyrobky v prvni ci  druhe fazi, ve ktere nelze hovorit o tom, ze by to byly "doprodeje" a "vyprodeje" s temer nulovou marzi (protoze fixni naklady na vyrobu uz byly zaplaceny a jedine co zbyva pokryt, jsou variably a pripadne zisk). Doporucuji pozornosti fakt, ze vzdy je v reklame "vypichnuta" inovace, dnes jediny to zpusob jak "legalne" zdrazit...


O "serioznich" ekonomickych studiich si myslim sve, ekonomika jako takova je naprosto stochasticky proces s n-stupni volnosti. Viz jisty filozof a teolog Nowak, ktery se nestydi tvrdit, ze kapitalismus je dnes "o dusevnim vlastnictvi", coz krasne "okomentoval" tim, ze CD s produktem M$  stoji 85$, z cehoz jen 1$ pripada na CD, obal a krabicku. To, ze aby tento produkt mohl vzniknout, je potreba vyhrat nekolik valek na  strategickem uzemi a dosadit "poslusne a hloupe" dodavatele levnych surovin (ze kterych tedy pak vylisuji ty CD nosice za 1$/kus). Chapu, ze se takovy "osli mustek" nekomu nemusi libit, nicmene to IMHO vystihuje podstatu. Rekl bych dokonce, ze na to sedi i to rceni, ze kdyz uz je clovek u koryta, ze by alespon nemel u toho tak hlasite mlaskat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
idiot  |  10. 07. 2003 13:57

Zelvo, Zelvo je videt ze nejsi jen fyzicky pomala ale nejspise i dusevne.

Jedna se o to ze ja si vyrobek muzu a take nemusim koupit(tedy teoreticky moznost volby mam)-vse si vypestuju na zahrade, ale dane potazmo kons. poplatek platit musim(lepereceno nemusim ale to v horsim pripade riskuji kriminal)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zelva  |  11. 07. 2003 11:30

Mily Idiote,

My, dusevne nevyvinute zelvy, zijeme zcela podle Maslowovy pyramidy potreb. Samozrejme bysme mohly pracovat jako popelari, k cemuz neni treba velke kvalifikace, nicmene by utrpelo nase pokryti vyse uvedene pyramidy. Dokonce muzeme i svobodne chcipnou hlady jako bezodomovci pod mostem, ale je to ta prava svoboda, kterou si nektera zelva svobodne zvoli? Neni to jen chimericka svoboda? Kdyz se zivim IT, mohu si dovolit NEkoupit? Spravne jsi napsal, ze to je jen teorie...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gejza  |  09. 07. 2003 06:44

CTK = krasny priklad jak si za penize danovych poplatniku udelat monopolni super byznys - bezny smrtelnik se k elektronickym archivum zprav nikdy nedostane, ceny za pristup jsou astronomicke i pro velke spolecnosti, natoz pro normalniho cloveka z ulice

 

Tim vice to plati pro Neris - soukroma spolecnost vyuzivajici CTK jako dojnou kravu pro sve podnikatelske aktivity - jinak dtto jako CTK

 

CT - to doufam nemysli vazne "... archiv všech vysílaných pořadů od roku 2000,.." - neni tam nic, mozna tak jeden text file, urcite ne obsah

naprosto trapne - streamovane video jen ohledne televiznich novin

 

CRo - propadliste dejin

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kopta  |  09. 07. 2003 09:28

Vážená Gejzo, nepřipadá mi necelých 3.000 korun ročně za přístup k individuálním službám Nerisu zase tak mnoho, aby si to nemohla dovolit i větší firma. U těch ostatních - Česká televize má web dobře propracovaný; Český rozhlas má na webu mraky zajímavého a mnohdy unikátního obsahu, ačkoli architektura toho webu je dosti komplikovaná.

Pokud jde o článek jako takový, pak mně nepřijde 8,2 milionu jako přehnaný výdaj za objem služeb Českého rozhlasu na Internetu. Když totiž tuhle pěknou sumu vydělíte 12 měsíci, dojdete k číslu o málo většímu než půl milionu. Pokud je to tak, že ČRo do téhle sumy zahrnuje všechny výdaje na Internet, pak je to tak akorát (šest lidí, prostory, výpočetní technika, zajištění provozu ... je to možná až moc levné).

Článek mi přijde jako zahozená šance pro detailnější pohled na to, co a jak veřejnoprávní média na Internetu provozují. Pokud srovnáváte ČRo s BBC, asi by stálo zato, kdybyste poukázal na šíři aktivit BBC. V Británii totiž nejde o výši nákladů izolovaně. Otázka, která se přetřásá zní: Co má veřejnoprávní BBC na Internetu provozovat? A na tuhle otázku bych znal rád odpověď i v případě ČTK/ČRo/ČTv

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tf  |  09. 07. 2003 10:46

ČTK nestojí daňové poplatníky ani korunu. Dokonce i rada ČTK, která zastupuje veřejnost, je placená z rozpočtu ČTK.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor