Veřejná betaverze Google Analytics je stále nejlepší

Google Analytics ve veřejné betaverzi nabízí několik nových funkcí a inženýři z Mountain View by se měli činit, Yahoo! totiž nabízí konkurenční nástroj pro webmastery – Yahoo! Web Analytics.

Pokud ke sledování návštěvnosti na webových stránkách používáte Google Analytics, možná jste si v posledních dnech všimli několika novinek, které autoři uvolnili pro veřejné testování. Jak už je ale u Googlu zvykem, změny zavádí postupně, mnozí si tedy budou muset na novinky ještě počkat, případně zatím mohou použít jen některé z nich.

Advanced Segments

První novinkou je pokročilé segmentování návštěv, kdy můžete odděleně sledovat nejen všechny návštěvy, ale třeba pouze pravidelné návštěvy nebo pro změnu všechny příchozí z Prahy. V základní nabídce máte několik základních filtrů, pomocí průvodce si ale můžete vytvořit filtr podle vašich potřeb.

advanced_segments.png
Vlastní filtr: tento vybere pouze návštěvníky subdomény blog.zive.cz

Videoukázka nové funkce v angličtině

Custom Reports

Ačkoliv Analytics už dnes nabízí nepřeberné množství statistik a analýz, nově máte možnost si sestavit svůj vlastní přehled prostým přetažením potřebných informací a dat pomocí myši. Částečná personifikace byla k dispozici už dnes na základním přehledu (Dashboard), vlastních přehledů si ale můžete vytvořit libovolné množství.

analytics_custom_reports.png 
Šablona pro tvorbu vlastního přehledu

Motion Charts

K novinkám patří také nová vizualizace dat. K dispozici tedy máte stále základní liniové, sloupcové a výsečové grafy, po klepnutí na tlačítko „Visualize“ se ale zobrazí zcela nové bodové časové osy, které umí zobrazit více proměnných. Vedle pozice na osách X, Y tedy graf pojme další hodnoty v podobě barvy a velikosti bodů.

motion_charts.png
Nové formy zobrazování dat aneb
dárek pro milovníky statistiky

Videoukázka nové funkce v angličtině

Tyto tři nové funkce včetně inovovaného správce profilů byly uvolněny pro veřejné testování a k dispozici by měly být časem pro každého registrovaného uživatele. Google je nicméně nezavádí skokově ale postupně, stále je tedy ve svém profilu nenajde každý.

Vedle veřejné betaverze Analytics se ale pracuje i na některých zajímavých inovacích, které jsou stále v režimu „Private Beta“ a nedostaly se tak do veřejného nasazení. Až za pár měsíců se tak dočkáme třeba nového aplikačního rozhraní pro export dat, které umožní vývojářům psát třeba desktopové těžké klienty, které budou moci data zobrazovat pomocí hardwarové akcelerace a dále zpracovávat. Na škodu by určitě nebyl ani doplněk pro Excel, který by data zobrazil přímo v sešitu pomocí některého ze standardních grafů.

analytics_adsense.png
Neveřejná betaverze: propojení Analytics s AdSense 

Užitečnou novinkou bude v blízké budoucnosti také propojení s reklamní službou AdSense, Analytics by tak měl umět zobrazovat aktuální výdělky i počet zobrazení reklamních bannerů na vašem webu.

Na dveře klepe Yahoo! Web Analytics

Novinek možná bude časem přibývat, Google totiž získává silného konkurenta. Společnost Yahoo! relativně nedávno bezplatně spustila svůj vlastní (akvizice IndexTools) statistický a analyzační nástroj pro webmastery – Yahoo! Web Analytics, který je na první pohled velmi podobný Analytics od Googlu. Zajímavou drobností je i trakovací systém Snoop od Reinvigorate.

Váš názor Další článek: HP představila vlastní 10" netbook

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,