Veřejná beta verze Živě.cz spuštěna

Diskuze čtenářů k článku

Frank J. Tomes  |  30. 04. 2001 23:16

Design celkem prijemny a pekny, ale je to zoufale pomale. Zkousel jsem stranky nacitat z nekolika mest po republice pres modem i pevnou linku, testoval jsem i ruzne prohlizece a vysledek: jede to jako snek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radim Butora  |  28. 04. 2001 12:08


Domnivam se, ze nemam spatny vkus . Proto si dovoluji rici, ze nove zive je kvalitne udelany web po grafi. i ergonom. strance.


Proto nechapu ty vypady napsane o trochu vyse . Snad vsude vidim nejaka vylepseni.


U stareho zive jsem mel stesti hlavne na hlasky ze se provadi pravidelna udrzba , tady se mi to nestalo ani jednou(zatim). I ve spicce to ma paradni odezvy. Jelikoz jsem programator nedalo mi to,a provadel jsem testy kolik pozadavku muze byt zpracovano za 1 sec(jsem na pateri takze jsem vam asi trosku zatizil server , sorry) a vysledek byl neuveritelnych 70 pozadavku/sec. Musim rict ze na Ceskem internetu jsem nevidel tak rychly dynamicky web! Asi mate servrovou farmu? ALE VELIKOST STRANEK VYTVARI SUBJECTIVNI DOJEM ZE JE POMALY...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  08. 05. 2001 14:05

Docela chápu vaše rozhořčení, ale ty výrazy se sem prostě nehodí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  08. 05. 2001 14:09

Ten předchozí příspěvek patřil do úplně jiné diskuse

Jinak k vašemu postřehu: Media Factory,tedy engine, na kterém je postaveno Živě, by mělo zvládat až 150 requestů za sekundu díky výbornému systému cachování. Staré Živě bylo někde na desetině. Máte ale pravdu, že stránky jsou velké a to budí dojem pomalosti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  28. 04. 2001 11:11

Tak Vam reknu, ze jsem byl dost prekvapen, kdyz jsem dnes zaletel na zive.cz. Je to tu mnohem lepsi co se tyce vzhledu a prehlednosti. Jsem proste plne spokojen a rad bych jenom podoknul k tem co porad zvani, ze je to hnus atd., trhnete si !  Je to proste pekne, kdy bude v provozu novy portal ComputerPressu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
giger  |  28. 04. 2001 00:24

Zapory: NEPREHLADNOST
             MALE FONTY
             VSETKY TIE MALICKOSTI OKOLO PORADNE
             A KDE SA PODELA PORADNA Z PCTUNINGU?

Klady:  NOT FOUND...

Vazne, predchadzajuca verzia bola ovela lepsia!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Beneš  |  26. 04. 2001 06:46

No, vidím zde spoustu vylepšení, ale design a orientace mi zrovna nevyhovuje. Časem zjistím, zda je to nezvyk nebo obecný dojem, ale zatím si říkám  "Zlaté staré Živě".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pixel  |  25. 04. 2001 23:38


Ted uz to chce jen nejaky KVALITNI clanky!!! A alespon pokus o prelozeni do cestiny, nebo treba napsat ze to je anglicky. Nebo jsem jediny debil, ktery poznamku o Anglicke verzi nevidi??? (konkretne bleskove zpravy) (nebo se bleskova=anglicky? - aspon jsem zas o neco chytrejsi).


Ale jo, vypada to pjekne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stanislav Benes  |  25. 04. 2001 23:37


Co definovat bily pozadi v BODY? Ne kazdy ma v prohlizeci bilou jako default.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
-  |  25. 04. 2001 22:27

a co takto to spravit aby sa to ulozilo s nazvom clanku ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdena Filip  |  25. 04. 2001 21:42

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdena Filip  |  25. 04. 2001 21:37

No sakra chlapi! Už bylo načase, aby někdo inteligentní předvedl inteligentní stránkování. Ze stylu Astalavista  se mi vážně chce zvracet. Styl dalších 10 bývalého Živě je na prd taky, protože člověk neví, kolik stránek to vlastně má. No konečne se nějaké IQ prosadilo. Tak jednoduché a účelné. Koukal jsem na html a krátké. Chválím  ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan baranek  |  25. 04. 2001 20:45

povedlo se klobouk dolu!!!!!!!!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
macphisto  |  25. 04. 2001 18:49

koukam, ze se nekdo vice nez jen inspiroval webem ericssonu ... a zdrojove kody stranek jsou taky vice nez jen prasacke ... no hlavne ze je dalsi misto na reklamu a it plky ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Patek  |  25. 04. 2001 18:49

macphisto TY jsi ALE TROUBA

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jonny  |  25. 04. 2001 18:49

Tak tady bych napsal pár mých připomínek na new.zive.cz ......>>>>
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

1.
Jak se vám líbí nová orientace v jednotlivých kanálech?
je to cool, je to oživení! .....tato odpověď z ankety je nejlépe výstižné.

2.
No....co se mi nelíbí je adresa této stránky......protože nějaké new.zive.cz je sice v pohodě ale chybí mi tam to www....nevím možná je to nějaká averze ale vypadá to líp ...ne?

3.
Grafické stránka je celkem fajn ale jak už víte vše se dá zdokonalit takže tato stránka taky......grafiku by to teda chtělo ještě trochu vylepšit.

4.
Bill Gates již není nejbohatším mužem planety, vyšoupl ho prodavač
Zatímco se hádají mezi sebou Bill Gates s Larry Ellisonem o titul nejbohatšího muže planety, směje se úplně někdo jiný. .....jó tak tento článek je typický.....oni mají peníze mi ne a koho to sakra zajímá....když nám je stejně nedají....jinak je to dobrý článek.

5.
Poradna se hodně vylepšila....líbí se mi že je napsáno kolik je v jaké kategorii dotazů.......mám taky 17-cku monitor a písmo se mi zdá celkem dostatečně velké..........i ta barva se dá číst a to je hlavní.......nejlepší je že je změna a ta by mněla být vždy k lepšímu...... Chyba na stránce
Bohužel na stránce vznikla chyba.
Chyba byla zachycena a zapsána do databáze.
Naši zaměstnanci se postarají o nápravu. .....<<<<<tak toto se mi zde objevilo v poradně když jsem se chtěl podívat na jeden článek...tak toto prosím ne...........A ještě mi tu schází vypsání všech příspěvků na jedno kliknutí myši.

6.
Á právě se mi načetla stránka z příspěvkem od zive.cz Jak se hackovalo SDMI - detaily .....tak tady mně mile překvapil ten teplomněr nebo co to je.

7.
Právě jsem na této stránce http://new.zive.cz/H/PocitaceaInternet/Ar.asp?ARI=32794&CAI=2029 a tady se mi líbí ta skvělá uklidnující barva .....zelená je cool

8. někdy se tu ještě podívám ...momentálně musím končit...tak čau a pošlete mi tu tisícovku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiri Hlavac  |  25. 04. 2001 18:49

??? Jelikoz de o betaverzi prostredi a engine zive, tak je umisteno na adrese new.zive.cz
Na tom vasem www. .. bezi porad stare. A az se nove zive osvedsi a vyladi, tak vam ho na tu starou adresu hodi. Mozna ze kdyby to hodili na adresu beta.zive.cz, pochopil by to kazdy. Ale to by zase nekdo mohl nazvat opiceni po moil serveru

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  25. 04. 2001 18:49

Barvy v Poradně by měly být kontrastnější, výpis témat se mi zobrazuje jako světlenědá na tmavěhnědé. V kombinací s velikostí písma se to nedá rychle pročítat.

Pozn.: platí i na starém Živě - najít rychle v Poradně svůj vlastní dotaz po dvou dnech je pěknej vopruz (nově je zde náznak hledání podle emailu, to by snad šlo).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Budai  |  25. 04. 2001 18:49

Moc se mi to libi. Je to dost hezky. Jen bych mel pad malych vylepseni.

1) Chyby horni vodorovny navigacni pruch (mam ho radsi je prehlednejsi - skok na zacatek stranky a vim ze je te tesne pod URL).

2) V poradne hneda na hnede. Neni to moc videt. Chtelo by to trochu zmenit barvy.

3) V poradne zmizel odkaz na vypis clanky s odpovedmi (ve starem je to na cisle odpovedi).

4) V poradne je dole cislovani stranke (parada), pak je tam prejit na. Hodilo by se jeste neco jako prejit na datum (kdyz jsem tam byl treba naposledy v patek a dnes je utery hledam co jsem jeste necetl. Takle musim listovat ve strankach aby jsem nasel tu co hledam.

5) Nejsou odliseny nezodpovezene clanky od zodpovezenych. Na druhou stranu jsou odliseny jednotlive radky (lepsi orientace).

6) Nevim proc, ale pri natahovani stranky je neustale 100% zatez dokud se nedotahne. Skoro se pak neda pracovat (PIII 450, 1GB RAM, pripojeni minimalne 34Mb/s).

7) Pri hledani slova "budai" mi to nalezlo clanky kde jsem ani nebyl?? Proc? Pri normalnim hledani mi to nalezeny clanek zobrazilo (http://new.zive.cz/mod_Consultancy/SubChild.asp?Qst=8319&EXPS=%22budai%2A%22), ale pri rozsirenem (hledani v poradne), to nahlasilo clanek nenalezen (http://new.zive.cz/Consultancy/SubChild.asp?Qst=8319&EXPA=budai)?? Funguje to porad nejak divne!?!?!?

8) Nevim zda hledani podporuje i cestinu. Kdyz zadam slovo česky zda to hleda slova i cesky. Ne vsichni pisou česky a tak hledat clanek je slozitejsi.

9) Vypis z nalezenych clanku je malo informujici. Chyby pocet odpovedi, datum, mozn ajeste neco by se dalo pridat.

10) Neslo by ty kanaly mit normalne vsechny rozbalene. Delka stranky by se moc nezmenila a bylo by to prehlednejsi.

11) U odpovedi na clanek mi chyby na co vlastne odpovidam. Alespon uz jde to otevrit v novem okne - bezva.

12) Pri upozorneni na odpoved bych byl rad, kdyby subject vypadal asi takhle zive.cz-poradna Veřejná beta verze Živě.cz spuštěna : Je to hezke - hozna@email.cz. (1. odkud to je, 2. nazev clanku, 3. titulek odpovedi, 4. email osoby co odpovidala). V dnesni podobe mi to jen zdeli, ze mam odpoved, ale jakou!! Kort, kdyz mi to jeste chodi na mobil.

13) Proc na starem zive.cz a novem new.zive.cz je odlisny pocet prispevku ke stejnemu clanku??? Pak aby jsem to procital na 2x. (mozna to mate jen kvuli testovani).

14) Editor je moc dobrej. Moc se mi liby.

15) Proc nefunguje v editoru normalne Enter (musim Shift+Enter). K cemu teda ten samotnej Enter je??

16) Pri vypisu clanku je trochu nevhodne zvolen zpusob vyberu zvolenych odpovedi. Drive jsme si oznacil blok a bylo to. Te abych se uklikal, kdyz chci 20 poslednich treba z 300. Nebylo by mozne dodelat od do (od prvniho zvoleneho k poslednimu), nebo prejit na stary zpusob??

Suma sumarum. Moc hezky. Jen tak dal. Kdy pocitate s uvedenim do horkeho provozu.
Verny ctenar Tom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Budai  |  25. 04. 2001 18:49

Ted jsem si vsiml jeste male malickosti. V novem okne lze jen otevrit odpoved a text na co odpovodam tam neni.
Kdyz chci pritat nazor tak to musim jen v tom okne a clanek tam je??

Chtelo by to sjednotit:
1. mozno odpovidat v novem okne
2. vzdy zobrazovat na co odpovidam

Ted jsem se jeste docetl o ty rychlosti. Nejspis se to zlepsi az to pojede na lepsim HW.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Krejdl  |  25. 04. 2001 18:49

Myslim, ze velikost 232kb !!! je na uvodni stranku skutecne dost. A to jeste filtruji reklamní bannery. Ty v tom zapocitany nejsou. Myslim, ze je to nesmyslne a zbytecne velike. Bezte se podivat na centrum.cz, jak se má optimalne skloubit text s malym poctem grafiky pro optimalni rychlost natahovani stranky. Toto je naprosto zbytecne.
Myslim, ze se informace daji predat trochu stridmejsim zpusobem. Tot muj nazor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
orictes  |  25. 04. 2001 18:49

Raději bych uvítal, kdybyste udělali něco s tou příšernou rychlostí (tedy pomalostí). Větší připomínku mám pouze k Poradně - pracuji v rozlišení 1280*1024 (velké fonty) - je to absolutně nečitelné, prťavé, natlačené do sebe a ještě k tomu ty barvy (hnědá na hnědé). Udělejte to jako dříve: modrá na bílé a šedé, to je nejlépe čitelné. Takže v Poradně:
- zvětšit písmo
- oddělit více jednotlivé řádky
- změnit barvy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Svoboda  |  25. 04. 2001 18:49

Ano rychlost je zatim priserna. Je to zejmena proto, ze Zive-beta verze bezi na stejnem hardware jako stare Zive a stare Zive zatezuje 2 Xeony na 100 procent. Takze pro betu moc vykonoveho prostoru nezbyva :( Jakmile preklopime na ostrou a zastavi se stare Zive, bude to lepsi. Podle mereni na stejnem HW dosahuje beta desetinasobneho poctu requestu, takze server by mel byt schopen stihat lepe. Samozrejme ted mluvim o rychlosti na strane serveru. Ze je nove Zive vetsi (html, grafika) nez stare je take pravda, ale to uz neni zalezitosti prg. teamu, ale grafickeho navrhu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bird  |  25. 04. 2001 18:49

V prehledu "Dnesni clanky na Zive:", jsou strucne obsahy jednotlivych clanku prilis prtave... Neda se to poradne cist ani na 1024x768 {coz jsem zkousel jenom kvuli vas a na mojem obvyklem 1152x864 to proste nedavam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hurricane  |  25. 04. 2001 18:49

Zdravim

Docela to ujde, ale mam nekolik pripominek, doufam, ze me vyslisite:

1) Barvy nadefinovat natvrdo, ne podle windowsich barev. Ne kazdy ma defaultni nastaveni. Sedivy svisly pruh uprostred je otresny.

(pro dalsi testovani mam defaultni barvy)

2) Seznam dotazu v poradne je totalne necitelny. Tmava pismenka na tmavem podkladu, podtrzena a jeste k tomu mrnava. UDELEJTE S TIM NECO !!! Modro-bila kombinace je lepsi.

3) Chci aby se to veslo na 800x600. Stare ZIVE se jeste dalo snest, ale tohle to uz ne.

4) Chybi mi seznam sekci (zpravy, hardware, pctuning, pda, mp3,....). To co je ted v modrem pruhu uplne nahore. Mohlo by to sice zustat v levem sloupci, ale aspon at tam jsou vsechny a at vypadaji stejne. Ne 4 se sipkou a 4 bez sipky. Krom toho sekci je celkem 14, ne 8.

5) Tlacitko pro pridani odpovedi do poradny primo k primarnimu threadu by bylo dobre dat i dolu na konec prispevku. Kdyz si prectu prispevky a chci napsdat dalsi, vzdy musim scrollovat zase nahoru. Pak se vsichni divite, ze lidi odpovidaj vzdy do noveho threadu a pak je sloupec s textem 1cm siroky. To mi ted CITELNE schazi, prece to neni takovy problem.

5) Editor prispevku ji sice pekny, ale KRUTE pomaly. Trosku to zrychhlete.

Resume: Udelejte to, oc vas zadam a budu spokojeny.

Hurricane

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bird  |  25. 04. 2001 18:49

Co tak to pojmenovat treba RUBRIKY nebo OBLASTI nebo tak neco? Sewers smell baaaad!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bird  |  25. 04. 2001 18:49

Design je v klidu, akorat nevim proc uz zase dalsi KANALY! Copak je Inet nejaka stoka??? To uz ty DOMKY bylo lepsi oznaceni. Fakt me nebavi lozit v kanalech...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jonny  |  25. 04. 2001 18:49

pismena sou moc mali v 1024x768 na 17 palcovym monitoru a podklad stredniho sloupce je stejnej jako barva ve windows(aspon u me) takze kdo ma trochu tmavejsi okna moc toho neuvidi chtelo by to pevne nastavenou barvu jinak je to super

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dupree  |  25. 04. 2001 18:49

Struktura webu je dobra... Jenom to pismo, mohlo by byt vetsi. V Poradne - vetsi pismo! Dost neprehledne, ve stare verzi bylo dobre odlisene, na ktere clanky nikdo nedpovedel. Editor prispevku hodne dobry, hm... Vyhledavani bych zjednodusil, pusobi zmatecne. Jeste ty barvy - hneda, zluta, nepusobi dobre na citelnost, hlavne v Poradne. A ta rychlost, ta se nezmeni? Pomalejsi server abys na ceskem Internetu pohledal...
Ale je dobre, ze se snazite, jen tak dal

Dupree

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anonym  |  25. 04. 2001 18:49

Proč je u článků použito bezpatkové písmo?

V souvislých blocích se hůře čte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Littleman  |  25. 04. 2001 18:49

ty nový stránky jsou super, jen by to chtělo přidat trošku větší odkaz na sekci Poradna. Taky se nové žive natahuje RYCHLEJI než tohle. To by mě zajímalo, čím to asi je?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  25. 04. 2001 18:49

Jsem asi konzervativni, ale mne se to proste nelibi, barvy se mi nelibi, kombinace hneda-hneda v Poradne se mi nelibi a velikost pisma je prilis mala.
Z meho pohledu proste vsechno spatne. Vylepsete jenom hledani na Zive (zejm. v Poradne) a nechte starej design nebo ho zachovejte paralelne vedle noveho, stejne to je jenom kabat do ktereho davate obsah, tak by to slo, ne ? Taky jsem zvyklej pouzivat sedm.asp. To budete takhle predelavat i Doupe a Mobilmanii - maji stejny kabat jako stare Zive ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  25. 04. 2001 18:49

Jeste mne tak napadlo, ze z celeho ztvarneni na mne dycha WIN XP design. Byl to zamer, aby budoucim novym ctenarum podvedome Zive pripadalo jako neco blizkeho ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  25. 04. 2001 18:49

MobilMania půjde do nového engine, ale vzhled zůstane podobný tomu současnému, Proč? Inu líbí se. Tak proč to celý překopávat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hynek Hanke  |  25. 04. 2001 18:49

Nekolik pripominek, z nich jedna VELKA:

1) Kazdy typograf vam rekne, ze bezpatkove pismo se nehodi pro sazbu delsich textu, protoze je takto velmi spatne citelne! Bezpatkove pismo se pouziva treba pro nadpisy, pro popisky, ale v tech clancich musi byt PATKOVE, PATKOVE, PATKOVE!!!

2) Co takhle zkusit align:justify ?

3) Podklad horniho panelu na kterem je banner a logo zive by nemel zarit takovouhle barvou, ale mit barvu podkladu ostatnich casti, nebo alespon nejaky odstin. Tyto barvy ( alespon mne ) spolu vubec neladi.

4) Odkaz / tlacitko pridat nazor by mel byt i pod clankem, je tam daleko vic na rane, nez zasity v pravem panelu.

5) Stranka by se mela vejit do bezneho okna v 800px.

6) I kdyz toto s designem uz nesouvisi... Toto " je znak palce, nikoliv uvozovek. Ceske uvozovky jsou prvni dolni, pote horni. Ani ty horni ale nevypadaji tak jak jsem ukazoval, tedy takto ". Pouzivani " misto uvozovek je velmi rozsireny a spatny zlozvyk. " nepouzivaji ani slusni amici, kde by to melo tisickrat lepsi opodstatneni, protoze oni opravdu maji oboje uvozovky nahore!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Švec  |  25. 04. 2001 18:49

ad1) Nééééé!!! Nechat BEZPATKOVÉ, BEZPATKOVÉ, BEZPATKOVÉ!!!!

ad2) Nééééé!!! Nechat justify!!!!

ad3) Ta oranžová je fakt trochu šílená

ad5) Vejít ano, ale optimální by to mělo být na 1024 a výše.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Fucik  |  25. 04. 2001 18:49

Taky se velmi primlouvam za PATKOVE pismo v clancich. Justify klidne ozelim, jelikoz pak vznikaji velke diry mezi slovy.

Jinak je to po designerske strance pomerne pekne. Nelibi se mi kombinace pisem a jejich velikosti. Titulky clanku by mely byt vestsi a tucne.

Libi se mi teplomer a ostatni graficke drobnosti. Libi se mi i kulaty „kompas“. Ty barvy odlisujici jednotlive sekce jsou celkem kompaktni. Jen ty ikonky ladi pouze v sekci Pocitace a Internet..., jinde uz moc ne. Ale logo ZIVE s bannerem pusobi jako pest na oko a rusi to cely design. Co takhle aspon to logo udelat mene kontrastni?

Uvozovky, pokud jsem si vsiml, Zive dodrzuje spravne (aspon v clancich), kde jsou ty palce?

Celkove je to posun k lepsimu, jen ty pisma doladit!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paya Gustin  |  15. 05. 2001 12:12

Patkove pismo bylo mozna vhodne pro historickou (tistenou) podobu delsich clanku. Na webovych strankach pusobi neupravenym dojmem, neni lepe citelne a uz vubec by se nehodilo k novemu stridmemu designu "zive.cz".
Muzete si vsimnout, ze se od nej celkove postupne ustupuje.

... a co takhle kdyby se do textu pridavaly bitmapy - obrazky uvozovek, abychom zachovali vse spravne ceske ? Nebo jeste lepe, co kdybychom vubec nepouzivali internet, kdyz nam tolik narusuje zabehnute tradice zarostlych novinarskych detepaku ?

mam jen posledni prosbu - PREHODNOTIT, PREHODNOTIT, PREHODNOTIT

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
oNDRA  |  25. 04. 2001 18:49

Je to dobrý ale trochu roztrhaný, kraje nejsu tak celistvý. ale je to dobrý. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
uf  |  25. 04. 2001 18:49

Hezky, ale moc se primlouvam za volbu kodovani. ASCII rulez

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hys  |  25. 04. 2001 18:49

Co je presne "modulární mediální engine" ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Svoboda  |  25. 04. 2001 18:49

Znamena to, ze nove Zive-beta verze bezi na novem medialnim engine s nazvem Media-Factory. Tenhle obsahuje mnoho obecnych modulu, ktere jsou samostatnymi VB a C++ komponentami. Jejich vzhled a chovani se ovlivnuje pouze CSS styly a vstupnimi parametry. Vice informaci naleznete na http://www.media-factory.cz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
YeTTi2001  |  25. 04. 2001 18:49

V Developer daily mi chybi JSP/Servlet sekce. Kdyz uz tam ma byt ASP/ASP+ coz je jak vsichni vi zalezitost ciste Mrkvosofti a implementovatelna jen s omezenymi moznostmi proc tam neni JSP, ktere je mozne rozbehnout vsude u umi podstatne vic - nehlede na to ze je mnohem zajimavejsi, lepe dokumentovane, drzi se standardu, atd. ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
V.K.  |  25. 04. 2001 18:49

... ale chtelo by to jeste krapet zjednodusit. Pro zacatek bych vyhodil tu obrazkovou paradu na zacatku (mam na mysli kanaly), a dal to nekam pod horni listu jako textovy odkazy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nikolas  |  25. 04. 2001 18:49

To, že v horní části stránky New Živě není vodorovný navigační řádek, ale jen černý obdelník, je úmysl, nebo chyba na vaší (mé) straně (MSIE 5.0 na WinNT 4.0+SP6)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nijel  |  25. 04. 2001 18:49

No ja si myslel ze to je chyba moji konfigurace: Linux+Konqueror/Mozilla/Netscape/Opera

Jinak dobrej design, ale par pripominek bych mel:
- dostat se ke komentarum je celkem problem - vidim je jen v Opere (na strance s clankem)....
- na uvodni strance by mohlo byt u clanku vice informaci - autor + "kanal"
- kanal je slovo ktery se mi moc nelibi, ale treba si casem zvyknu ;o)
- nazev kanalu Developer by se urcite dal vymyslet lepe
- proc jsou clanky o PHP v sekci ASP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  25. 04. 2001 18:49

lištička vážně docela chybí - snad je to jen chybka...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nikolas  |  25. 04. 2001 18:49

To, že v horní části stránky New Živě není vodorovný navigační řádek, ale jen černý obdelník, je úmysl, nebo chyba na vaší (mé) straně (MSIE 5.0 na WinNT 4.0+SP6)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  25. 04. 2001 18:49

I presto ze jsem si na soucasny design docela dobre zvykl, novy se mi libi. Jediny problem mam s ceskymi znaky ktere se v novem designu nezobrazuji zpravne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
STEP  |  25. 04. 2001 18:49

V časti poradna by sa my páčilo, keby tam bolo viac rubrík prípadne "podrubrík" napríklad:

hlavná rubrika - Windows
ďaľšie delenie - nezaradené , 3.1 , 95 , 98 , Me , NT , 2000...
Alebo... prideliť príspevok do niekoľkých rubrík súčasme príklad: Linux , DVD.

Určite my dá veľa ľudí za pravdu, že bu to poradnu sprehľadnilo.

S pozdravom Martin.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kamenak  |  25. 04. 2001 18:49

Nemozem si pomoct, ale uvodna stranka cez 100 kb je FAKT vela
uz terajsia verzia ma pajedi ze sa dlho nahrava ...
a to mam v robote ISDN ...
50 KB je podla horny limit co som ochotny akceptovat ...

inak je grafika cacana, ked sa po 1/2 hod nahra ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Langer  |  25. 04. 2001 18:49

Pánové,

je to hezčí než dosud (graficky), ale kam se poděl přehled za posledních 7 dní (sedm.asp)?
Ten byl pro lidi, kteří chtějí být v obraze nejlepší. U kanálů si nejsem jistý, jak jsou do nich články zařazovány a tudíž, jestli mi něco neunikne, když budu sledovat jen jeden.

Mimochodem, dříve jste používali pěkný název domky a ne kanály...

Tomáš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sikky  |  25. 04. 2001 18:49

Prijde potkan do obchodu a chce televizi. Prodavac se ho zepta, jakou.
Potkan odpovi: to je fuk, hlavne aby mela hodne kanalu!

Chybi mi moznost videt prispevek, na ktery odpovidam.

Nepripada mi zrovna idealni nazev kanalu Developer. Me to treba temer nic nerika. Pisete cesky, nebo Czech?


Co je to za nesmysl, ze kdyz otevru poradnu, hlasi mi to ve vsech slozkach jeden prispevek, teda krome windows.

Chybi mi nejaky navigacni prouzek, kde by byly odkazy na jednotlive sekce.

Jeste v poradne, zadam klicove slovo (BTW neprilis vhodne vyhledavani), v mojem pripade jsem zkusil svoje jmeno.

Opravdu mi to vypsalo otazky, ktere jsem polozil a krome nich jeste nekolik dalsich, na ktere jsem ani neodpovidal, ani se moje jmeno v nich nevyskytuje. A nenapise mi to, kolik je u nich prispevku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Svoboda  |  25. 04. 2001 18:49

Dobrý den,

"7 dní" nyní nahrazuje prvek Kalendář. Stačí kliknout na číslo týdne a objeví se odpovídající články. Kalendář se chová selektivně a reaguje podle toho, ve které sekci se nachází.

V kanálech se zobrazují pouze články, které do nich patří. Přes titulku jsou všechny články, kromě tiskových zpráv.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  25. 04. 2001 18:49

Nový kabát se mi líbí, editor příspěvků je fajn,

Několik drobností:

U upoutávek na články na hlavní straně zmizely jména autorů

U reakcí starší články jsem měl podivné datum např. 20.4.19:2

Při odpovědi na nějakou reakci není vidět reakce na kterou odpovídám

U titulků v poradně by bylo lepší trochu větší písmo - nebo jinou barvu - není moc kontrastní a těžko se čte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Jareš  |  25. 04. 2001 18:49

hlavne pridejte defaultne bily pozadi do toho prostredniho pruhu - ne kazdy me ve windows nastaveny standardni vzhled

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nijel  |  25. 04. 2001 18:49

Petre, proc jenom windows? Existuji taky jiny operacni systemy ;o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Lipový  |  25. 04. 2001 18:49

Novy design se mi docela libi a musim pochvalit designera HTML, jak pekne oddelil CSS pro IE a NS.

Mam na mysli formatovani buttonu u formularu. Kdyz se totiz udela pekne formatovani v CSS pro IE, NS se chova velmi podivne.

Bohuzel stejny problem zustal nevyresen u velikosti textu, pokud si kliknu na nejaky prispevek v poradne.

Vim, ze delate hlavne pro IE a chapu to, ale v NS by to melo zustat aspon citelne, kdyz uz bude formatovani slabsi nebo zadne.

Taky bych - a verim, ze nejen ja - uvital moznost stazeni ZIVE ve formatu iSilo pro kapesni pocitace.

Jinak se mi to libi a ocenuji ten kus prace, co jste udelali (taky delam i-aplikace a vim, co to da prace, kdyz se jedna o rozsahlejsi projekt).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leos Bitto  |  25. 04. 2001 18:49

Hmm, tako koukam ze ani nove Zive neposila v HTTP hlavickach kodovani. Nebylo by to mozne zaridit? Stejne jsou vsechny stranky ve windows 1250, takze proste jen pridani charset=windows-1250 do hlavicky Content-type by to vyresilo a lide nepouzivajici micrsfsoti produkty by konecne videli poradne cestinu. Nebo by bylo mozne jeste rozhodit content negotiation a unicode, ale to uz bych toho asi chtel moc, co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
C  |  25. 04. 2001 18:49

Ja tedy nevim, ale ja to tam vidim. Nebo mas na mysli neco jinyho nez posilani pres META tag?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leos Bitto  |  25. 04. 2001 18:49

Ano, mam na mysli neco jineho, a to primo HTTP hlavicku - tedy neco co predchazi tomu vsemu co vidite kdyz date "View Source". Ta bohuzel nastavena neni. A pouzit pouze META je malo, protoze to pro nektere browsery (napr. Netscape 4.7x na Unixech) nestaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  25. 04. 2001 18:49

zajímalo by mě proč máte v kódu

<META NAME="robots" CONTENT="noindex, nofollow">

vždyť tím, že zakážete robotům prolézat stránky si snižujete návštěvnost, ne ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
B@rt  |  25. 04. 2001 18:49

Je to tam proto, ze nemame zajem na falesnych impresich, ktere delaji roboti svymi pristupy. Snazime se, aby nase statistiky co nejpresneji ukazovaly navstevnost nasich stranek opravdovymi ctenari a ne roboty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  25. 04. 2001 18:49

...pro samýho robota nevidím na Žive...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Sigut  |  25. 04. 2001 18:49

Indexovat vyvojovy server nema cenu, adresa new.zive.cz neni na veky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hipi  |  25. 04. 2001 18:49

mam problem s fontami na zakladnej strane, chyba mi diakritika, vidim len blbe stvorceky miesto pismen s diakritikou....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Standa Kaisler  |  25. 04. 2001 18:49

Při čtení článku mi v pravém sloupci chybí část Aktuální články (i když jak tak koukám, dneska to nějak nefunguje ani na starém Živě ) . Potom ten editor příspěvků - připadá mi skvělej. Pouze pokud chci zadávat URL - pokud to použiji poprvé přednastaví se tam správně http:// , já dám storno a při přístím přidání je přednastaveno null, maličkost, ale nepotěší. Jinak jsem celkem spokkojen, vypadá to dobře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
King  |  25. 04. 2001 18:49

Je to naproto super - psát názory ke článkům bude radost. Myslím, že zase Živě nasadilo laťku hodně vysoko pro ostatní IT magazíny. Dobrá práce!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stoupa  |  25. 04. 2001 18:49

Rekl bych, ze grafiky je prilis mnoho a stranka se dost dlouho natahuje (a to mam 45k modem a filtr
reklam). Dialupisti nadseni asi nebudou. Tady vidim rezervy. Tez dosavadni system ctenarskych prispevku je podle me lepsi nez novy, toto byl krok zpet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
checkbow  |  25. 04. 2001 18:49

Musim rict ze nove barvy se mi moc nelibi,
kombinace kde je i zluta (jako je soucasna) se mi libi vice, protoze pak ten web vypada aspon trochu jinak nez vetsina ostatnich, kde jsou jen barvy jako je bila, cerna, modra ...

A nevim proc, ale kdyz jsem kliknul na clanek, tak mi mozilla pokazde umrela

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leos Janek  |  25. 04. 2001 18:49

Myslim, ze se hodne zhorsil komfort diskusnich for. Kdyz si chci precist jeden nebo dva prispevky, je to OK, ale kdyz jich bude 40 z 80? To se uklikam. Nebo se na to spis vybodnu. Doufam, ze neni ucelem autoru Zive neni odradit potencionalni zajemce o diskusi, protoze ve vetsine diskusi se stejne zvatla o nicem, nebo se nadava, pomlouva, propaguje ... Primlouvam se ke stejnemu stylu jako u stareho Zive - mysi si oznacim jednoduse co chci cist (dve kliknutí mysi) a pak kliknu na Zobrazit vybrane. A je to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pedro  |  14. 05. 2001 08:59

Pridavam se k nazoru. "Kazda zmena je k horsimu". Od doby co se zmenilo ovladani fora, jsem jej prestal cist.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tytyk  |  25. 04. 2001 18:49

Zkuste vytvořit odpověď na příspěvek, ten mini-editor je opravdu SUPER!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sk  |  25. 04. 2001 18:49

naopak, ten editor VOBEC NEFUNGUJE !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nijel  |  25. 04. 2001 18:49

Me taky VUBEC NEFUNGUJE, s kazdym smajlikem se to submitne.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tytyk  |  25. 04. 2001 18:49

Tak to bude chyba zrejme na Vasi strane, protoze me funguje (v IE5.0) normalne .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Filip  |  25. 04. 2001 18:49

Tak jsem na to koukal a nemůžu si prostě pomoct, ale mě SE TO LÍBÍ!!! Ne že bych se tim musel zrovna chlubit, ale říkám to proto, že dle mého názoru třeba nový design Vltavy.cz je proti starému zoufalý. Zatím jsem to nějak co do funkčnosti nezkoumal, ale design rozhodně hupsnul vpřed (dle mého vkusu).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Vitek  |  25. 04. 2001 18:49

tak jsem se na to koukal v lynxu a je videt jisty posun k lepsimu. nicmene by to chtelo jeste nejake zvyseni rychlosti. co takhle prejit na nejaky operacni system a fcgi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomik  |  25. 04. 2001 18:49

Presne moje slova, Zive je neuveritelne pomale. Ja sice sedim na gigabitovem drate takze kdys reknu neuveritelne tak to nemyslim as tak zle, ale s porovnanim s jinymi servery je to fakt neuveritelne pomale. Ale co chtit od asp na tak navstevovanem serveru:(
Nevim, ale toto se mi zda dulezitejsi nez jak to vypada

p.s. no ale treba www.vltava.cz je jeste pomalejsi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavelg  |  25. 04. 2001 18:49

prosim o doplneni jmen autoru a rubrik v anotacich clanku, tak jako na soucasnem zive.cz, casto to pouzivam pro rychlou orientaci v pripade nedostatku casu

diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlada  |  25. 04. 2001 18:49

Tak jsem se podival na vasi novou verzi stranek a mel bych par pripominek. Prvni se tyka velikosti pisma clanku. Na rozliseni 1024*768 je to hrozne prtavi. Ja vim, ze co je male, to je pekne, ale plno lidem to nemusi vyhovovat . Dalsi vec se tyka vyhledavani. Napad s blizsim urcenim je pekny, ale na druhou stranu, pro cloveka nezabydleneho na internetu by to nemuselo byt prijemne (je pravda, ze clovek internetu neznaly nebude brouzdat po vasich strankach)- navrhoval bych na kliknuti na "vyhledat" rovnou danou vec najit a at si zbehlejsi uzivatele pouzivaji rozsirene vyhledavani. A posledni vec: pri hledani slova PHP v clankach mi byl zobrazen vysledek i s plno jinyma strankama . To se mi zda veru divne. Kdyz chci najit PHP, tak chci PHP a ne ASP. Jinak grafika je pekna (to, ze jste podlehli mode kulatych rohu se da pochopit - hold trend je trend ). Vlada

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jombo  |  25. 04. 2001 18:49

Prečo pri prechode nad určitými prvkami (napr. kalendár, kanály keď sú oranžové, pri načítavaní stránky) bliká celá stránka? Musím mať P4 aby som to nepostrehol?
Inak je design pekný, ale škoda že sa stále nemestí na šírku 800 pixelov.
Som rád že druhý banner už nie je v strede článku, ako ste sľubovali že to bude od nového roku.
Kalendár je super... konečne sa dostanem aj k staršiemu prehladu ako jeden týždeň...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor