Mezi opravdu levnými kartami neměly dlouho Radeony (9600, X300, X600) vážnou konkurenci. Ale co byste řekli kartě, která těží z povedené GeForce 6600, její čip lze přetaktovat téměř na dvojnásobek a třeba se u ní povede odemknout všech 8 pixel pipeline? Vyplatí se GeForce 6200 i přes všechny kastrace čipu NV43 skutečně koupit?
Testovací sestava a použité testy
Hardware |
Procesor |
Intel Pentium 4E 560 (3,6 GHz, Prescott, 1 MB L2 cache) |
Základní deska |
Intel Culver City (Intel 925X) |
Paměť |
2× 512 MB Mushkin DDR2 533 MHz 4-4-4-12 |
Pevný disk |
Western Digital JB, 100 GB, 7200 ot., 8 MB cache, PATA |
Grafické karty |
XFX GeForce 6600 GT 128 MB 500/1 000 MHz |
Leadtek GeForce 6600 128 MB 300/550 MHz |
Leadtek GeForce 6200 128 MB 300/550 MHz |
Gigabyte GeForce PCX 5900 (256bit) 128 MB 350/550 MHz |
Albatron GeForce PCX 5750 128 MB 425/500 MHz |
Inno3D GeForce PCX 5300 128 MB 250/400 MHz |
ATI (BBA) Radeon X700 Pro 256 MB 425/864 MHz |
Club3D Radeon X600 XT 128 MB 500/740 MHz |
Sapphire Radeon X600 Pro 128 MB 400/600 MHz |
Sapphire Radeon X300 128 MB 325/400 MHz |
Sapphire Radeon X300 SE (64bit) 128 MB 325/400 MHz |
Napájecí zdroj |
HiPro 460 W |
Ovladače, software |
Operační systém a DirectX |
Windows XP Professional SP2, DirectX 9.0c |
Ovladače |
nVidia ForceWare 66.93 a 67.02 pro karty GeForce |
ATI Catalyst 5.1 a 4.11 pro karty Radeon |
Teoretické testy |
3DMark05 patch 110 |
3Dmark03 build 340 |
Aquamark 3 |
Herní testy |
Half-Life 2 |
Counter-Strike: Source |
Far Cry 1.2 |
Unreal Tournament 2004 |
Splinter Cell 1.2b |
Richard Burns Rally |
F1 Challenge `99-02 |
Doom 3 |
Call of Duty (MP 1.3) |
Wolfenstein: Enemy Territory |
Quake III Arena 1.11 |
Serious Sam: The Second Encounter 1.07 |
IL-2 Sturmovik: Forgotten Battles |
V teoretických benchmarcích jsem testoval s implicitním nastavením, ve hrách potom většinou s maximálními detaily, trilineárním filtrováním, S3 kompresi textur jsem nevypínal. V ovladačích byla vypnuta vertikální synchronizace a všechna nastavení ponechána na implicitních hodnotách – kvalita (Quality setting). Kde to bylo možné, vypínal jsem zvuk.
Zkratky v grafech:
AF ... anizotropní filtrování
AA ... anti-aliasing
Není-li řečeno jinak, proběhly všechny testy s 32bitovou barevnou hloubkou.