Velký test GeForce 6200: Levné hraní od nVidie?

Mezi opravdu levnými kartami neměly dlouho Radeony (9600, X300, X600) vážnou konkurenci. Ale co byste řekli kartě, která těží z povedené GeForce 6600, její čip lze přetaktovat téměř na dvojnásobek a třeba se u ní povede odemknout všech 8 pixel pipeline? Vyplatí se GeForce 6200 i přes všechny kastrace čipu NV43 skutečně koupit?

OpenGL hry – Doom 3, Call of Duty, Enemy Territorry

Doom 3

Výrobce: id Software
Vydáno: 30. července 2004
Rozhraní: OpenGL
Nastavení: high detail, v konzoli pak "com_preloadDemos 1" a "timedemo demo1", počítám až výsledek z druhého průchodu timedema

Doom 3 a rozlišení 1 024 × 768, to je skutečná voda na mlýn GeForce 6200 a teprve ona si v ČR zaslouží přezdívku "levná karta pro Doom 3". V takovém rozlišení si Dooma 3 i na plné detaily zahrajete slušně, ale teprve se uvidí, kolik her na tomto enginu bude postaveno, aby se výkon karty v této hře stal směrodatným.

Po zapnutí anti-aliasingu je GeForce 6200 celkem bez překvapení poražena GeForce PCX 5900 s dvojnásobnou propustností pamětí.

I v 1 600 × 1 200 se ukazuje, že Doom 3 svědčí sebeslabším kartám série GeForce 6.

Call of Duty

Výrobce: Infinity Ward
Vydáno: říjen 2003
Rozhraní: OpenGL (Quake III engine)
Nastavení: max. detaily (včetně 32bitových textur a trilineárního filtrování), pomocí CoDbench, mp-dawnville
Ke stažení: CoDBench 1.0

V Call of Duty nemá smysl v 1 024 × 768 ani testovat nic jiného než procesor či celý systém, a tak jsem vyzkoušel až plynulost hry s nastaveným anti-aliasingem. Výkon lepší než Radeon X600 Pro, ale horší než GeForce PCX 5750, kteréžto enginy Quake III hodně svědčí.

Wolfenstein: Enemy Territory

Výrobce: Splashdamage a Activision
Vydáno: 29. května 2003
Rozhraní: OpenGL (Quake III engine)
Nastavení: max. detaily (včetně 32bitových textur a trilineárního filtrování), příkazy konzole: "timedemo 1" a "demo pctradar"
Ke stažení: Testovací timedemo a plná hra Enemy Territory (freeware)

Radeony série X600 a X300 v této hře po přepnutí do rozlišení 1 600 × 1 200 a zapnutí timedema s novými Catalyst 5.1 opět s železnou pravidelností způsobují pády systému, a tak dva hlavní rivaly tohoto článku – GF6200 a X600 Pro – můžete srovnávat jen v rozlišení 1 024 × 768.

 

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,