Velký test 14 procesorových chladičů

Diskuze čtenářů k článku

to je jedno  |  09. 02. 2007 20:21

Ma nekdo na prodej 14 procesorový chladič?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rambousek  |  24. 05. 2007 23:27

To bylo dobrý!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shaken, Shaken  |  08. 02. 2007 23:03

Nechápu jak může vyhrát chladič, který se neumístí ani při jednom z testů výkonu chlazení na první pozici ve. Když odhlédnu od nenažranýho monstra Titan Amanda, tak jasně vítězí Zalman. Nechce se mi ani tka moc věřit, že by byl Zalman zase tak moc hlučný, aby tím o prvenství přišel. Naprosto zřetelně tímto testem popíráte titulek "Test chladičů", protože kdybyste testovali chladiče tak vás bude především zajímat chladící výkon a ne zanedbatelný rozdíl v hlučnosti chladičů na prních místech. Mimo jiné tento Zalman vlastním a za hlučný jej opravdu nepovažuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
grol2  |  09. 02. 2007 14:10

Zajdi si do nejakeho kramu, kde ho majim nech si ho vybalit, vem si ho do ruky a dobre si ho prohledni. Pochopis

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
smoke  |  10. 02. 2007 11:12

Ahoj zajimalo by me kde si ho sehnal pac po nem koukam ale nikde ho zatim nemaji :/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
grol2  |  12. 02. 2007 10:06

treba:
http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=41185
Mozna sezenes i levneji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  08. 02. 2007 21:46

Zdravím všechny.
Můžete prosím někdo srovnat některý z těchto chladičů s box chladičem co dodává Intel k Preskotům?
Má smysl box chladič zahodit? Je TAK špatný? Nejde mi o přetaktování ani teplotu CPU.
Děkuji


Ještě bych chtěl podotknout, že na teplotu CPU má vždy veliký vliv case a jeho umístění.Blbá bedna = 15stupňů nahoru.
No a komu by ten box chladič stačil, tak otáčky sundáte vřazením rezistoru 10-18ohmů do serie s +12V.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
grol2  |  09. 02. 2007 14:08

Pokud ti nejde o pretaktovani ani teplotu, tak to muze mit jedine smysl z hlediska hluku. Tam rozdily urcite jsou, mrkni se na ostatni servery a urcite najdes odpoved. Jinak pro srovnani na C2D6400 (jo vim, chtels jinej procak) jsem mel s boxem nasledujici teploty (mereno pomoci CoreTemp):
Idle 44 / burn 54

s Noctua NH-U12:
Idle 32/ Burn 37

zkousel jsem jeste Scythe Ninja, ale ten byl celej nejakej divnej-reklamace (uspesna).

(prosim neberte to nikdo jako na namet na diskusi typu "ja mam o 5 stupnu min(vic)" -chtel konkretni hodnoty, ma je)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ML  |  08. 02. 2007 20:09

1. Teplo se neměří ve wattech.
2. Hlučnost chladiče je nesmysl.
3. Víte vůbec co je mos fet?
Jste opravdu laici a "throttlové".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trashman, Trashman  |  08. 02. 2007 23:01

Plně s tebou souhlasím, že tyto testy by neměli dělat amatéři. Například slovní spojení v článku "heatpipe trubiček" je opravdu pěkný nesmysl. Česky by to celé bylo asi "teplovodní trubice trubiček".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
grol2  |  09. 02. 2007 13:55

Aaa pani odbornici, aneb "kdo chce psa bit...".
Zajimalo by me, kolik z vas dela podobne recenze. Ono je velmi snadne kritizovat. To co kritizujete jsou jen prkotiny, a vy si honite ego tim, ze na ne upozornite. Tenhle clanek je na pomery Zive velmi kvalitne napsany (pochvala autorovi). Pokud jde o me, radeji si prectu clanek, ktery neni technicky na 100%, ale dozvim se v nem neco noveho. Pokud je podle vas autor hlupak, cim jste asi vy, kdyz jeho clanky ctete.

PS: to na co upozornujete jsou jen prkotiny. "Cesky by to bylo asi"... ono to ma presny cesky nazev, jen ho nikdo nepouziva, a kdyby ho nahodou autor pouzil, tak se zase najde nekdo, kdo bude zbrblat, ze to snad prekladat nemusel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rambousek  |  24. 05. 2007 23:24

To víš, nebo sis to někde přečet.
Máš vůbec počítač, že se mezi ně cpeš, inteligente!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ekolog  |  08. 02. 2007 16:48

Ja len žasnem, ako všetci zanietene diskutujú o ventilátoroch a podobne a nejde mi do hlavy, prečo nikoho nenapadne (myslím z výrobcov case a motherboards), že jednoduchou konštrukčnou úpravou by bolo možné s prehľadom chladiť spoľahlivým a ABSOLÚTNE nehlučným pasívom.
Základná doska by jednoducho nemala tvar obdĺžnika (štvorca), ale na jednej strane by "trčal" kúsok, na ktorom by bola CPU a tá by spolu s veľkým pasívom bola mimo skrine.
A celý tepelný výkon napr. 100W, ktorý dnes treba zo skrine vyfúknuť (lebo ináč robí problémy) by sa s prehľadom vyžiaril do miestnosti, kde by žiadne problémy nerobil.
Jak primitivní, ale jak účinné...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MadCap, MadCap  |  08. 02. 2007 17:24

Ja tiez zasnem, ako si niekto mysli, ze vymyslel ameriku ;)
Problemm vasho riesenia je rozlozenie suciastok na doske, ktore nie je tak uplne nahodne, alebo podla zelania. Dlzky drah (spojov, ciest) medzi procesorom a kopou dalsich veci (pametami, NB, PCIe, pripadne SB atd.) nie je nahodna a musi mat definovanu dlzku (preto na doskach najdete aj zdanlivo nezmyselne zakruty, tie len upravuju dlzku spoja). Takze niekam posunut procesoro je skoro nemozne ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ekolog  |  08. 02. 2007 19:48

To je jasné, že základná doska musí spĺňať množtvo požiadaviek (spravidla protichodných)
ale je mi jasné, že takáto koncepcia sa realizovať DÁ. Len by musel niekto chcieť.
Ono by ten procesor nemusel v konečnom dôsledku ani trčať na boku, len by bol umietnený tak, že by konstrukčne upravený case zabezpečil, že sálajúce teplo z procesora by sa nevyžarovalo do vnútra ale von.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MadCap, MadCap  |  08. 02. 2007 22:18

ja som si skoro isty, ze sa to rozumne realizovat neda (rozumne == financne efektivne) a lepsim riesenim su BTX systemy alebo ekvivalentne postavene ATX skrine ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ekolog  |  09. 02. 2007 08:59

Ja som zase presvedčený, že dá .
Ono ventilátory, teplotné čidlá, tá elektronika a všetko okolo tiež nie sú zadarmo.
Mám PC Dell, ktoré má také polointeligentné riešenie - a to, že horúci vzduch z procesora sa konštrukčnou úpravou vyháňa z case von (nie dovnútra, ako to býva typické).
Je to lepšie riešenie, ale aj tak pri záťaži vydáva nemalý hluk.
Takémuto PC by len málo chýbalo k tomu, aby namiesto potrubia (procesor je pomerne pri kraji dosky) bol použitý pasív, ktorý by trčal mimo skrine. A bez hluku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anakin  |  08. 02. 2007 14:40

Nic proti, ale u Arctic Cooling Freezer 7 Pro mam teplotu nizsi nez-li zde uvadene. A to s rozdilem minimalne 5 stupnu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
grol2  |  08. 02. 2007 14:48

Muze byt. Zalezi na odvetrani case, teplote v miztnosti, pouzite paste, jeji vrstve, cim meris, cim zatezujes, jak procesor sedi... Pokud nemas, stejne podminky, nemuzes porovnavat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
grol2  |  08. 02. 2007 14:49

Sorry za preklepy. Mohl jsem si to po sobe precist...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
schali  |  08. 02. 2007 15:00

nic proti Freezerovi, mam ho a je to fakt dobrej kousek, akorat ten vykon neni podle mych predstav a druha vec je ze otacky se musi drzet max do 1000-1200ot, jak to de nahoru zacina bejt pekne hlucnej.Budu prechazet na Zalmana a su opravdu dost zvedavej na ten rozdil, hlavne kombinaci min otacky + max zatez procesoru kde by mel byt znacnej rozdil oproti AC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
grol2, grol2  |  08. 02. 2007 13:56

Noctuu mam a je to opravdu uzasny chladic. Napriklad ve srovnani se Scythe Ninja je podle me lepsi. Perfektni zpracovani, vyborny vykon (core2 na 3,2Ghz bez problemu na pasiv jen s vnitrni cirkulaci vzduchu). Montaz je zdlouhava, ale snadna. Pri navrhu toho chladice opravdu nekdo premyslel. Vrele doporucuji, je to pravem vitez testu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
charon  |  08. 02. 2007 12:42

zabudli ste na najvykonnejsie chladice na trhu: scythe ninja a thermalright ultra 120! (pozri recenzie a porovnania napr. na silentpcreview.com)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
schali  |  08. 02. 2007 14:22

rekl bych ze Scythe ninja by byl v tomhle testu bez sance na vitezstvi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hehe  |  08. 02. 2007 23:13

Asi si nikdy nevidel Ninju

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marty  |  08. 02. 2007 11:59

Je uvedený dvakrát za sebou graf teploty při přetaktování na 3,8GHZ (max. otáčky)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Medved  |  08. 02. 2007 11:06

Vlastnim Thermaltake Big Typhoon a v krabici bola ja montaz na cipset AM2. Rovnako v manuale k nemu je montaz na AM2 popisana. Dokonca nieje treba ani vyberat dosku :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vojtik  |  08. 02. 2007 10:32

Tak je to uz buhvikolikatej test chladicu procesoru,co na Zive.cz ctu.Zajimalo by mne pritom,kdy nejakyho redakturka napadne udelat clanek o chlazeni grafickych karet.
Na mem pocitaci nelze sluchem zaznamenat rozdil,kdyz prstem zastavim vetrak na procesoru,protoze nejvic kravalu dela maly vetracek na grafice.Nepomohla ani vymena za fungl novy.
Ona je to ale docela znama vec,ze velky pomalu tocici se vetrak je neskonale mene hlucny nez maly rychle se tocici hajzlik.
Tak jsem zvedavej,kdy si tohohle vsimne nejaky redaktor na Zive.cz.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pz, pz  |  08. 02. 2007 15:31

mozna si toho vsimne i sefredaktor ;)
test chladicu grafik bude, vcetne fotodokumentace jak na to (fotomanual vymeny chladice) - ale znate to, hodne zakazniku, malo kameniku (testeru)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Payne  |  08. 02. 2007 10:02

Zaujimalo by ma ako by dopadol Thermaltake Blue orb II

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Male_zvire, Male_zvire  |  08. 02. 2007 08:19

Mohl bych prosím vědět, jak chladiče jako Noctua NH-U12F, Zalman CNPS9700 NT a podobně chladí okolní komponenty, když konstrukčne stejný chladič Scythe Shogun je nechladí?
U Arctic Cooling Freezer 7 Pro je to jasné. Má spodní tři listy stočené dolů. Ale ty zmíněné nahoře ne.
Kují.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dr  |  08. 02. 2007 08:37

nechápu kdo si koupi chladič za cenu přes dva tisíce, dyť za to se dá koupit novej procesor, ac freezer za pět stovek je nejlepší koupě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zenon  |  08. 02. 2007 10:51

výborný je taky Scythe Katana, cca 600 v hliníku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shaken, Shaken  |  09. 02. 2007 10:12

Navrhuji, nechat před každým podobným testem hlasovat čtenáře, které komponenty do testu vybrat. Mě ososbně z tohoto testu zajímají jen dva chladiče, což ze čtrnácti není mnoho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rado  |  08. 02. 2007 08:17

...prach! prach! prach! rebrovanie s rozstupom 1mm! To nemoze dopadnut po 1 roku prevadzky dobre ani pre jeden chladic z testu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NH U12F  |  08. 02. 2007 13:56

:) Prach nie je problem. Mam prachove filtre v skrinke...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vlasta  |  08. 02. 2007 07:22

Když někdo věří, že pro uchlazení svého miláčka potřebuje chladič za několik set korun nebo přes tisíc, tak ať si koupí.
Mě stačí pro dvoujádro X2 na 2.5GHz levný Arctic Alpine 64 - pořádný masiv, nízkootáčkový větrák 9.2cm - chladič vlažný, teplota 40-45 stupňů při max. zatížení. Cena chladiče 170,-Kč v Bohemce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
grol2, grol2  |  08. 02. 2007 14:13

Jde o to jestli taktujes a o hluk. Na uchlazeni tveho procesoru tvuj chladic staci a pokud ti nevadi vyssi uroven hluku, jsi stastny clovek. Pokud ale chces taktovat, muze se stat, ze potrebujes uchladit pres 100W. Jde o to, jestli ti to za to stoji. Kdyz pak nechces procesor trapit vysokymi teplotami, je poradne chlazeni nutnosti. A clovek se pak divi, jake jsou to rozdily. Je jasne, ze testovana cenova kategorie procesoru je pro bezneho uzivatele zbytecnym luxusem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vlasta  |  08. 02. 2007 19:05

Jde o taktovaný A64 X2 3800+ EE /2.0GHz/ - max. bylo kolem 2.7GHz, ale prime95 již házel chyby, tak jsem snížil frekvenci na rozumnou mez.
Co od desky za 1450,-Kč chtít víc /Biostar 6100 AM2/.
Co se týče hluku, není nic slyšet - otáčky větráku kolem 1000ot/min

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
grol2  |  09. 02. 2007 13:36

No tak verim, ze s treba s tim Noctua NH-U12 Bys to zvladl stabilne. Jasne je otazka jestli se to vyplati. Ja do nej zainvestoval a muzu rict, ze nelituju. Kdyz jsem videl o kolik mi spadly teploty oproti boxu u C2D... Nikdy bych neveril, ze to je vubec mozne. Ale neber to tak, ze ti to tlacim. Je to jako s autama, nekdo je spokojeny s fabkou a prachy radeji investuje jinde a nekdo potrebuje ke stesti medoura. Je to o prioritach.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hiro  |  11. 02. 2007 17:20

Ja mam s Noctua NH-U12F teplotu dole na medenom 26 stupnov :) A priamo v jadre 35. Este aj disky mam horucejsie...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
asta  |  08. 02. 2007 03:59

Scythe Shogun nie je az tak rozsireny najme koli cene - stoji cca 2-2.5 tisica.
Mohli miesto neho zaradit skor popularnejsie a dostupjnejsie ako Ninja, Mine, Infinity.
Tiez by ma napriklad zaujimalo ci a ako by boli niektore chladice uchladit ten procesor v pasivnom mode, niekolko stavanych aj na pasivnych chod tam bolo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
debko  |  08. 02. 2007 00:51

Horký procesor či příliš hlučné chlazení je noční můrou každého uživatele, který to myslí s počítačem alespoň trochu vážně.

Som sice informatik, ale asi to nemyslim s pocitacom vazne. Lebo nemam dost pazrave vybavenie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr.Lilek  |  08. 02. 2007 00:36

hmm, zajimave srovnani.
Je videt ze AC Freezer je i prez svoje stari stale jednim z nejlepsich.
Opravdu nechapu ostatni vyrobce, ze si dovoli prijit na trh s chladici, ktere jsou v ucinnosti srovnatelne, ne-li horsi, ale presto na ne nasadi cenu dvakrat vyssi nez ma freezer.

Chtit za 'bezny' chladic prez tisic korun mi uz prijde docela hodne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NH U12F  |  08. 02. 2007 13:55

No, ucinnost je dolezita, ale aktualne je pre mna dolezita hlucnost. A chladic Noctua je sam o sebe dostatocne vykonny na to, aby mohol pracovat aj bez ventilatora. A k tomu jeho ventilator ide na 600ot/m, a to je uzasne. A aj tiche :) (na stranke pisu 6db)
Uz ho mam objednany (Inak tie ceny su v Cz a nie Sk)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SmartMole, SmartMole  |  08. 02. 2007 14:10

Píšou tam 6 dBa! To je rozdíl!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Composite  |  08. 02. 2007 22:37

AC má od 300-2500 ot/min, mne idú AC s keramickými ložiskami na 750 ot/min a jedine čo hučí je Fortron, až e vraj tichý zdroj, asi aj tam dám AC :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hmmm  |  08. 02. 2007 16:16

Určitě ne s tímhle přístupem, všechno napravo od něj může rovnou na smeťák (větší cena horší výkon) no a vlevo je sice pár kousků co by stály za zvážení ale dvoj až trojnásobná cena teda nic moc. Taky otázka co prachuvzdornost, zrovna AC Freezer je docela odolný a snadno se čistí, některé ty supedrahé kontstrukce nevypadí ani na jedno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
renev  |  12. 02. 2007 08:12

mel jsem Freezera a do 1200ot je to pohodovy chladic. Jakmile vsak jdete do pretaktu tak se pri zatezi toci na 2400-3000max. A pak uz je hlucny.
Proto jsem byl nucen se poohlednout po tissim ovsem drazsim reseni. Momentalne mam Scythe Ninju za 1100kc a ta jede fixne na 1200ot. Ma 12cm vetrak - nehlucne. Skoda ze nebyl v testu.
Pro pripady pretaktovani je jeho vyssi cena opodstatnena protoze zachovate ticho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor