Velký srovnávací test 16 bezdrátových sad

Diskuze čtenářů k článku

h0nza  |  19. 07. 2005 12:42

Zajimalo by me, jestli sety, ktere pouzivaji k pripojeni BT, je mozne pripojit pres jakykoli BT adapter (napr. integrovany BT v ntb.), nebo je nutno pouzit dodavany USB adapter?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hati  |  05. 09. 2005 12:09

Lubovolny, ak podporuje HID profil (Human Interface...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gabelhirsch, gabelhirsch  |  19. 07. 2005 09:22

PC používám opravdu hodně a takovéto mám zkušenosti:
A4Tech (typ si už přesně nepamatuju ale klávesnice měla "křivý čudlíky" a scrollovátko) - klávesnice sice pohodlné psaní, ale na nové rozložení kláves jsem si ani za rok nezvykl (hlavně proto, že všude jinde mám klasiku že..). výdrž cca 2 měsíce, dosah klávesnice neuvěřitelný. jedno patro v rodinném domku a to už se vyplatí... myš bídná kvalita provedení, výdrž směšný týden, mizerný senzor, dosah maximálně 2-3 metry, pády do hlubokého spánku, z něhož se probudila jen šíleným šmějkáním nebo kliknutím na myšítko (ovšem pak pozor kde jste nechali "šipku..."). celkově zklamání. Dále nekvalitní plasty, čili podložka pod zápěstí se "vyleštila" na pozicích kde zůstavají ruce. celkově za ty peníze drahá hračka.
Microsoft Intellimouse Explorer 2.0A (čili bezdrát) a Digital Media Keyboard 1.0A (čili kábl) - klávesnici jsem pořídil s kabelem, protože prostě není nutné ji mít "navolno". Machrovinky typu zapnu si winamp postele Vás brzo přestanou bavit... Tlačítka velmi kvalitní, nádherně se na tom píše. Konfigurovatelnost kláves velice dobrá. Jediné mínus je tlačítko Zoom. Naprostá zbytečnost, nechápu proč toto zabírá místo scrollovátku. Jinak ale pohodlná práce, kvalitní plasty, podložka tedy nevypadá jako umaštěná od sekaný. Myš. Ergonomie mi maximálně vyhovuje, výdrž 4 měsíce (dostává opravdu zabrat), tlačítka i provedení + materiál příjemné a kvalitní. Idiotské je jen scrollovací kolečko, tedy jeho možnost naklánění. Z tohoto důvodu je totiž krapet tvrdší na stísk, jinak otáčení bez "zubů" je příjemné, i ve hrách... Hlavním plusem pro někoho může být opravdu mamutí dosah myši. zkoušel jsem na 7 metrů a žádný problém (sice to můžete využít leda když máte připojenou k pc televizi ve vedlejším pokoji, ale dobrý no. Drobnost co potěší je fakt, že klávesnicie i myš (tedy přijímač) mají usb a součástí sady je udělátko na ps2... takže si můžete vybrat "kam to chcete" doporučuji ps2, protože zasírat si drahocená usb klávesnicí a myší mi přijde jako dost velký luxus.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaydoo, jaydoo  |  18. 07. 2005 16:20

Ja mám zase túto sadu Benq X-Touch 805. Je to presne ako v recenzii. klávesnica mi vyhovuje, ale čo sa týka tej myši, tak to je otrasné. Najhoršie na tom je, že sa nedá vypnúť. Ked vypnem PC, tak tá sprostana stále svieti a za týžden sú baterky v pr...li. V obchode som sa rozhodoval mezi touto a tou druhou Benq, a vydím, že som sa zle rozhodol. Takže fungujem na myši s drátem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bobo  |  18. 07. 2005 11:09

Jelikož autor netestoval výdrtž (ani neměřil odběr) tak přispěji svými zkušenostmi. Mám myš A4tech RFWOP-49 (jen myš, ale podobná je i v setech) a vydrží téměř přesně týden práce (mám 3 kusy a je to všude stejné). Na první pohled to není špatné, ale je to otrava, občas se stane, že myš zatuhne když člověk spěchá. Přejdu na drátovou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VAVA  |  18. 07. 2005 13:07

Taky prispeju - mys mi vyrzela 6 mesicu (vydrz dle uvadenych parametru), klavesnice zatim jede 4 mesice bez problemu. Mam tam alkalicky AAcka, na akumulatory to zlobilo uz po par dnech. Vyuziti - cca 4 hodiny denne. Mys je vyborna (tezsi, ale jezdi dobre, takze ji nemusim zvedat), na klavenici mam problem s jinym rozmistenim Insert/Del bloku klaves. Funkci klavesy a scrollovaci tlacitko jsem pouzil snad jen 1x pro "zkousce rozhlasu" :) Dosah mysi - cca 2 m, klavesice dosahne az na 5 m.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nemo  |  17. 07. 2005 20:21

Docela dost me vadi, ze nelze sehnat samostatnou bezdratovou klavesnici. Mam Logitech MX1000 a chtel jsem k ni nejakou malou bezdratovou klavesnici (nejlepe s tlacitky jako maji notebooky), ale zadnou nemohu sehnat. Vy o ni vite?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek., Radek.  |  17. 07. 2005 22:37

Hni svým líným zadkem od pecky a v Globusu nebo v Datartu těch šmejdů najdeš plnej regál... (UMAX atd...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nemo  |  22. 07. 2005 12:04

Takové klávesnice tam sice jsou, ale neviml jsem si ádné, co nemá ocas (kabel)!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mizu  |  10. 08. 2005 22:53

K takove supr mysce jedine logitech klavesnice! Horsi je ze samostatnou asi nedostanes, skoda ze sis nekoupil set MX3100, ta klavesnice je podle me uplne bozi. Na to kolecko ovladani hlasitost nedam dopustit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan  |  17. 07. 2005 18:59

ja mam s bezdratovymi sadami docela problem pri instalacich ... nefunguji, dokud nenabehnou usb ovladace - takze na instalaci obvykle potrebuji aspon jednu extra (dratovou) klavesnici :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek., Radek.  |  17. 07. 2005 22:38

Stačí zapnout "USB Legacy Support" v Biosu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bezy  |  17. 07. 2005 14:29

Mam tenhle bezdratovej set, baterky v klavesnici drzej od ledna a v mysi sou jednou meneny(vydrzely 4 mesice

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blemblem  |  17. 07. 2005 11:13

uz v dobe kdy kazdej premejslel nad tim jestli se vyplati kupovat si 800dpi krysu .. ja sem ji mel.. od A4Techu ... v sade s tou jejich klavesnici s numerikou na druhy strane ... na tu nedam proste dopustit ... jen skoda ze se da dneska tak spatne shanet.. ono tri roky sou tri roky ... btw : tehda nebyla jeste ani uvedena u nas na trhu a ja sem ji sehnal z Abacusu za "hubicku" ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elipsoid, elipsoid  |  17. 07. 2005 12:06

Oooo jak jsi skvely. Az vyrostu, budu jako ty!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam  |  17. 07. 2005 08:00

Tak tenhle kousek mám už tak rok a 100% spokojenost... Baterky vydrží 3-5 měsíců, dosah 2 metry...
Jako pohodlnější klávesnice k notebooku Acer 1356LMi ideální...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hajma  |  20. 07. 2005 23:10

spokojenost to jo, ale myš vydrží na baterkách tak tejden, takže používám jen klávesnici a hryzku mám drátovou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mizu  |  10. 08. 2005 22:49

Z tohodle setu je pouzitelna jedine klavesnice, ta mys je hroznej shit. Hrozne se s tim manipuluje a vydrz baterek taky naprd. Proto jedu do MX3100

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SuperPapouch, SuperPapouch  |  17. 07. 2005 07:27

Nevím přesně, co je myšleno "chybí český popis", ale pokud autor myslí české znaky na klávesnici, tak má asi jinou verzi než já :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zaks  |  17. 07. 2005 07:13

Neviem ci je hmotnost mysi testovanych mysi rovnaka, asi nie, ale celkom by ma to zaujimalo. Behat cely den v CADe s tazkym hlodavcom po stole je celkom slusna zataz na ruky. Prave kvoli velkej hmotnosti bezdratovych mysi oproti drotovym som verny klasike - drotu. Mohol by este autor clanku hmotnost mysi aj s baterkami doplnit?. Vdaka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hidden  |  17. 07. 2005 11:37

Nejde jen o cad, ale o jakoukoliv intenzivní práci s myší. Přesně z tohoto důvodu jsem se zbavil své "těžké" bezdrátovky od hp. Obyčejná myška s drátem je jako peříčko proti tomu "handgranátu".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek., Radek.  |  17. 07. 2005 01:26

Nevím jaký "PMPO metr" si autor půjčil od ťamanských výrobců, ale co se mých zkušeností týče, tak libovolný RF Genius, Chicony ani Benq na 27MHz nedosáhnou víc než 120 cm. A proto u některých lidí nastává problém i na stole, když si "puk" s anténou hodí za monitor a diví se že jim jejich skvělá "bezdrátová" klávesnice na klíně jednoduše nefunguje. Stejně tak v článku docela zásadně chybí test výdrže myší, kterému se autor vyhnul trapnou výmlvou na nedostatek času - přitom není problém místo baterií naládovat akumulátoruy s jasně definovanou nižší kapacitou. Tento údaj může být sakra důležitý pro lidi kteří potřebují "ještě dnes" a "nejlépe za pár minut" cokoliv udělat a přitom zjisí že jejich myš je K.O., v elektře už mají pár hodin zavřeno a akumulátor se taky nedobije hned... levnější myši přitom při intenzivnějším využití nevydrží víc než pár dní. Ale co je u uvedených setů ta největší pruda (v článku opět zamlčeno) je to, že všechny bez výjímky startují ve stupidním "Office" režimu (F-klávesy dělají něco úplně jiného než by měly) a že VŮBEC ŽÁDNÁ z testovaných klávesnic nemá kompletní CZ popisky (navzdory tvrzení o jejich důležitosti) - tj. nejen základní US/CZ ěščřžýáíéúů´ˇ°, ale třeba i i €[]#&@{}÷×ß$<>ߤ, a to tam kde mají s použitím AltGR být (bez přepínání na US rozložení).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
autor  |  17. 07. 2005 03:33

Díky za všechny připomínky.
Ten argument s testování výdrží myší beru, ale neberu, že jsem to přešel trapnou výmluvou. Měřit test výdrže myší je docela problém. Jak chcete v přiměřeném čase otestovat výdrž tolika myší? I když do nich narvete slabší akumulátory, myši vydrží např. několik dní/týdnů. A to znamená s každou myší několik hodin denně pracovat dokud se postupně všechny nevybíjí. Pokud si toto zkusí někdo představit, tak snad uzná, že nelze takový test v "reálném" čase provést.

....a to nemluvím o myších, které vydrží i několik měsíců...to by tento test byl někdy o Vánocích a autor na kapačkách

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
butr  |  17. 07. 2005 13:10

No to se totiz musi zapojit mozek a pokud chci delat testy na urovni (ne skolacke) bude to i neco stat, stejne smrdlani rukou mysi neni nic exaktniho a kazda mys by mela najezdeno jiny pocet km....takze test na dve veci (na hovno a na nic).
V prumyslu se na testy tohoto razu pouzivaji ruzna udelatka ktera generuji pohyb v urcitem poctu cyklu, takze bych na mile mysky udelal ohradku kam bych je upevnil a nechal pracovat xx hodin atd. nebudu to popisovat cely test by i tak byl dost pracny ovsem neco by konkretniho by dokladal, takove to "nekolik dni/tydnu" je dost volna tolerance kam se vleze i ten nejzlutejsi krivohledici vyrobek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek., Radek.  |  17. 07. 2005 17:06

Co třeba pár obstarožních pecek (v cpressu se jich určitě pár najde), starej gramofon s papírovýma ohrádkama proti útěku hlodavců z libovolné obehrané a odepsané gramodesky, jeden časový spínač (možno řídit i PC - třeba 30s běh : 30 sekund vypnuto - aby se zohlednil power management) ... a uvidíte že už během druhého dne začnou první myši odpadávat. Na PC opět stačí jednoduchá aplikace sledující událost MouseMove, která do logu zapíše kdy že se dotyčná krysa přestala ozývat...
Vím že to zní šíleně, ale od doby co jsem od známého slyšel jak v reálu probíhal test baterií Duracel (rodinná celovečerní zábava se spoustou těch jejich králíků dupajících v několika hrncích + seriózní evidence toho kterej dřív chcípnul) si říkám že nic není nemožné

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DuckDaffy  |  18. 07. 2005 00:18

Myslím, že není vůbec žádný problém půjčit si nějaký multimetr a změřit proudové odběry v různých režimech. Nejpřesnější způsob by byl s osciloskopem a úbytkovým odporem. Ale to už je tak hi-tech měřící postup, že byste tím "přečůrali" i Tom's Hardware. Btw, to s ručním máváním myší vám opravdu "nesežeru".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wikan, Wikan  |  17. 07. 2005 22:42

Mam bezdratovej set od Chicony a bez problemu to udela 4 metry. I vic pokud jsou novy baterky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
reifik  |  17. 07. 2005 01:13

Škoda,že jste nezařadili do testu i model Logitech MX 3100.
Chtěl bych si ho v dohledné době pořídit a zajímalo by mne vaše srovnání.Ještě jednou,škoda!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Z  |  17. 07. 2005 00:47

Asi su moc velká citlivka. Měl jsem v rukách pouze dva bezdrátové hlodavce - MS a Logitech. Typ MS si už nepamatuju, ale dalo se to. Zato z Logitechu (Cordless Desktop) mě po dvou minutách tak brněla ruka, že jsem s tím nemohl normálně pracovat. Zajímavé je, že u mobilů cítím/vadí mi jen záření starších typů, novější mi nevadí.

Pro příští testy se přimlouvám za uvedení záření podobně, jako to je u mobilů (přesnou metodiku bohužel neznám).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elipsoid, elipsoid  |  17. 07. 2005 12:04

A mimozemske vysilani nechytate? Nevim, nejsem odbornik, ale prijde mi, ze citit radiovy / bluetooth signal pouhou rukou je dost nesmysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
butr  |  17. 07. 2005 13:01

Neni, zalezi na freq. mikrovlny napriklad zpusobuji mistni otepleni tkane a buhvi jake jeste vedlejsi ucinky pak prochazeji do hloubky (podle f. nekolik mm/cm [dutinami (usi, uestachova trubice) se tak dostanou prakticky do celeho mozku] nebo i skrz), na klavesnicich je vetsinou zespoda dost rozsahle varovani aby se vyrobce "pro vsechny pripady" zbavil zodpovednosti, dela ti to blbje ? tak to nepouzivej...
Takze tak neskodne jak by se mohlo zdat to nebude, BTW na vojne pokud jste jeli za "mladou" se stacilo projit pred mikrovlnnym radarem a "neotehotneni" bylo zarucene...
Proto a i z jinych duvodu, pouzivam zasadne dratove periferie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm, Worm  |  17. 07. 2005 15:49

"Neni, zalezi na freq. mikrovlny napriklad zpusobuji mistni otepleni tkane a buhvi jake jeste vedlejsi ucinky pak prochazeji do hloubky..."

No to je samozřejmě pravda, ale dost silně pochybuji, že by ho někdo zachytil rukou. Myslím tedy záření z myši, ne z mikrovlnky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
butr  |  17. 07. 2005 16:07

(za tim "ucinky" mela byt carka...pak to dava trochu jiny smysl, ten zbytek totiz patri jine vete )
O tom nepochybuj, zvlaste u "levnych" mysi je vysilani pomerne silne, nesmis zapominat na to ze ruku mas nalepenou primo u vysilaci anteny kdezto mikrovlnka zadnou nestinenou antenu nema a urcite na mikrovlnce po celou dobu provozu nedrzis ruku, treba me se daleko vyrazneji pri praci s bezdratovou mysi potila ruka, tim nechci rict ze je tak silny samotny tepelny ucinek ale to, ze "mv" pravdepodobne aktivuji ve tkani nejake dalsi procesy ktere zpusobuji vetsi prokrveni (treba zanet, zvyseny metabolismus atd.), coz muze mit po nekolika letech pouzivani realny kladny prizpevek smerem k rakovine (ne ze ji to a jen to zpusobi, vzdy se skladaji prizpevky ze vsech moznych "pomocnych" zdroju).
Pri nekolika hodinach denne po cely rok uz i slabe zareni muze nadelat skody, navic se postupne ukazuje ze i mikrovlny maji podobny kumulativni ucinek jako rentgenove vlny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm, Worm  |  17. 07. 2005 18:32

Ale to mluvíš o něčem jiném! Já netvrdím, že mikrovlny nemají negativní účinky na lidskou tkáň. Takže znova - dost pochybuji o tom, že by někdo byl schopný zachytit (cítit) rukou mikrovlnné záření třeba z myši. Řekl bych, že to brnění mají jiné příčiny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
butr  |  17. 07. 2005 19:06

Me nic nebrni, nemluvim o necem jinem, precti si muj predchozi prizpevek znovu, pekne pomalu v klidu a poradne 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wikan, Wikan  |  17. 07. 2005 22:40

A ty si precti jakym tvrzenim tahle diskuse zacala. To ty pises o necem jinym

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm, Worm  |  17. 07. 2005 23:53

Nejdřív mysli a čti, potom piš. Opačným postupem se jenom ztrapníš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
butr  |  18. 07. 2005 02:44

No jo jenomze ja mluvim o SVE zkusenosti, o cem nekdo kecal pred x dnama uz nevim , stejne by me zajimalo co tim "brnenim" dotycnej vlastne myslel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
butr  |  18. 07. 2005 02:47

Uz vim, ja puvodne totiz reagoval na prizpevek "A mimozemske vysilani nechytate? Nevim, nejsem odbornik, ale prijde mi, ze citit radiovy / bluetooth signal pouhou rukou je dost nesmysl. " takze to brneni mi uplne uniklo , prislo mi to jako blbost, vysoke freq. se totiz normalne absorbuji...a to i do "pouhe" ruky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mizu  |  10. 08. 2005 22:45

No ty ses teda peknej K***T, to mi chces jako rict ze ti tyhle veci spusobuje i poslech radia jo? Pokud vim tak non-bluetooth mysi vysilaj na 27MHz se smesnym vykonem, to ti teda urcite spusobi desnou ujmu na zdravi Ale to ze mas na baraku mobilni vysilac to je jako proti tomuhle nic jo? ROFL, nenech se vysmat prosimte a nepis bludy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chris brown  |  12. 04. 2006 20:55



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor