Velký přehled účetních a ekonomických programů

Bez informačního a elektronického účetního systému se dnes neobejde žádná firma. Vybrali jsme ty nejlepší účetní a ekonomické programy na českém trhu a vyzpovídali jejich výrobce.

ABRA G2

Výrobce: ABRA Software a.s.
Web: www.abra.eu/g2
Cena: 6 990,- Kč bez DPH (základní balíček, licence pro 1 uživatele)
OS: Microsoft Windows 98/NT/2000/XP
SQL databáze: Firebird

Podnikový software ABRA G2 je určen spíše menším firmám. Jádro celého systému plní hned několik funkcí; základem je vedení podvojného účetnictví, včetně adresáře, Intrastatu a DPH. Banka a pokladna jsou doplněny užitečnou funkcí homebankignu a podporou cizí měny. Samozřejmostí tohoto systému je také správa majetku, nákupu, prodeje, dokumentů, pošty nebo například možnosti sledování změn. Nechybí zde ani kniha jízd a možnost přenášet data mezi systémy pomocí importu a exportu. Každý uživatel jistě ocení možnost vlastního návrhu tiskových sestav. Za zmínku stojí podpora CRM již v základní verzi. Tato část systému vám pomůže řídit všechny akce s vašimi zákazníky (např. zaznamenávat veškerou komunikaci). Daňovou evidenci tu však nenajdete. Ta je součástí jiného produktu s označením G1 určeného pro živnostníky a neziskové organizace.

_AbraG2.jpg
Abra G2

Cena základní verze systému je ve srovnání s ostatními programy nižší, ale software neobsahuje všechny moduly, které lze nalézt u konkurenčních programů již v ceně produktu. Samozřejmě si je můžete podle potřeby dokoupit, a rozšířit tak jádro systému o další funkce. Tento koncept vám umožní dokoupit si pouze to, co opravdu využijete. Mezi jinými jmenujme například moduly Sklady (A i B), Mzdy, Výroba, Identifikace osob a zboží, Projektová dokumentace, e-Shop, Docházkový systém a další. Velkou výhodou je možnost propojení na mobilní aplikace či CAD systémy. Nelze opomenout ani rozšíření Gastrovýroba a Restaurace, které ocení zejména různá stravovací a restaurační zařízení. Zaměření a přímá podpora agend určitého obchodního či výrobního odvětví je mimochodem silnou stránkou tohoto programu.

Systém je omezen na maximálně 5 současně pracujících uživatelů a počet poboček je omezen na 3. Kromě systému Windows 2000/2003 je na straně serveru podporován také Linux (jádra 2.4 a vyšší). Uživatelé mají při instalaci k dispozici přehledné instruktážní video, které je po jednotlivých krocích provede celou instalací. Obecné seznámení se systémem, včetně modelového příkladu nastavení pak naleznete v podrobné příručce. Koupí systému získáváte přístup ke kompletní technické dokumentaci on-line. V případě problémů se můžete obrátit buď na firemní hotline, nebo svého ABRA asistenta, což je jakýsi přítel na telefonu, který vám bude přidělen a pomůže vám řešit vaše specifické problémy se systémem. Pokud vám v tomto softwaru schází daňová evidence, naleznete ji v samostatném produktu pro živnostníky a neziskové organizace s označením ABRA G1. Zástupci Abra G3 a Abra G4 jsou informační systémy, které zahrnují mnohé ERP funkce. Vedle plnohodnotného účetnictví v nich naleznete také prvky e-Business a CRM.

Výhody

  • multiplatformní řešení na straně serveru
  • analýza dat na základě mnoha pohled
  • podpora specifických oborů
  • CRM v již v základní verzi

Nevýhody

  • uživatelské prostředí
  • daňová evidence

BYZNYS VR

Výrobce: J.K.R. spol. s r.o.
Web: www.byznys.eu
Cena: neuvedena
OS: Microsoft Windows NT/2000/XP/Vista
SQL databáze: Microsoft SQL Server

Byznys VR je komplexní informační systém podniku orientovaný na oblast podvojného účetnictví. Přívlastek VR (Vista Ready) naznačuje, že tato verze systému je přizpůsobena operačnímu systému Windows Vista, ve kterém umí zobrazit tzv. gadgety. Tyto miniaplikace zobrazují na ploše základní data systému, které tak máte neustále na očích. Program spolupracuje také s kancelářským balíkem Office 2007. Komponenta BVR Office jej přímo propojuje s aplikací MS Word 2007, což vám ve výsledku umožní například vložení kontaktních údajů do smlouvy. Vytvořená korespondence se uloží nejen na disk, ale také do systému BYZNYS, včetně přiloženého dokumentu. Na systému kladně hodnotíme jeho uživatelsky přívětivé prostředí, důraz kladený na ergonomii a atraktivní design.

ByznysVR1.jpg  ByznysVR2.jpg
Byznys VR

Účetní jádro je rozšířeno o nabídku ekonomických a manažerských funkcí, členěných do modulů Finanční účetnictví, Fakturace, Pokladna, Bankovní operace, Evidence majetku, Skladové hospodářství, Mzdy a personalistika, Zakázky, Manažer, BYZNYS mobile, Doprava, Výroba a další. V rámci internet bankingu komunikuje systém s bankovními ústavy v republice. Součástí systému je rovněž modul CRM pro sledování vztahů s potenciálními i současnými partnery. Chcete-li ve své firmě automatizovat některé projekty, procesy nebo jejich části, určitě využijete modul Workflow. Každá firma, která realizuje větší projekty, ocení modul Projektové řízení. Ten je určen pro plánování a realizaci libovolného počtu projektů, na které nahlíží pomocí nástrojů pro sledování termínů, nástrojů pro řízení kapacit zdrojů a nástrojů pro plánování financí. Nadstavbou systému vytvořenou v prostředí .Net je i modul, který zobrazí a zpracuje některá data pomocí mobilních zařízení a slouží ke komunikaci s informačním systémem. Oceňujeme také to, že BYZNYS VR umožňuje vést agendy pro více firem a současně pracovat ve dvou otevřených obdobích.

Výhody

  • uživatelsky přívětivé prostředí
  • propojení s Vistou a MS Office 2007
  • funkce pro řízení projektů

Nevýhody

  • podpora pouze jedné platformy
  • daňová evidence
  • doplňkové služby

DUEL

Výrobce: Ježek software s.r.o.
Web: www.jezeksw.cz
Cena: 9 000,- Kč bez DPH
OS: Microsoft Windows 98/ME/NT/2000/XP/Vista
SQL databáze: Microsoft SQL Server

Program DUEL je určen pro vedení účetnictví malých a středních firem. Používat jej mohou jak podnikatelské subjekty, tak rozpočtové nebo příspěvkové organizace, politické strany a další. Základem programu je systémové jádro, které lze zakoupit samostatně a které plní hned několik funkcí. Kromě základního adresáře firem umožňuje spravovat jednotlivé skupiny uživatelů včetně přístupových práv, vytvářet zálohy programu a nastavovat systém individuálním požadavkům firmy. Veškeré další funkce systému je možné dokoupit v podobě samostatných modulů.

Ježek-b.jpg
DUEL

Základem je modul pro vedení účetnictví včetně pokladny, banky, zásob, pohledávek a závazků, DPH, členění na střediska a tradičních výstupů. Nechybí ani nástroje pro elektronickou komunikaci s vybranými bankami. Na tomto modulu dále zaujmou předdefinované souvztažnosti a úplná sbírka souvztažností. Mezi další moduly patří Sklady (metoda A i B), Maloobchodní prodej, Mzdy a Majetek. Ekonomické agendy typu ERP verze DUEL bohužel nemá. Zdarma jsou poskytovány moduly Kancelář, Databanka českých firem a RSS kanály. Modul Kancelář obsahuje užitečné seznamy obcí, PSČ, bank, dále pak telefonní seznam, knihu jízd, ceny paliv, sazby náhrad a další. Samozřejmostí je propojení všech uvedených modulů s modulem Účetnictví a základním jádrem. Bohužel zde chybí modul pro daňovou evidenci, která je řešena jako samostatně prodejný produkt s názvem ÚČTO 2009 z produkce Tichý & spol.

Chcete-li se naučit program rychle a efektivně ovládat nebo si rozšířit znalosti účetnictví, firma nabízí jednodenní až dvoudenní kurzy. Musíme však podotknout, že ovládání programu je natolik jednoduché a intuitivní, že po krátkém seznámení jej zvládne každý. Kladně lze hodnotit také telefonickou hotline, která je zdarma. Za pozornost stojí i další produkt od stejné firmy. Verze STEREO pro vedení kompletní administrativní agendy totiž vyniká hardwarovou nenáročností a lze ji provozovat i pod operačním systémem MS-DOS. DOS aplikace však nelze spouštět na 64bitových verzích operačního systému Microsoft Windows.

Výhody

  • podpora RSS kanálů
  • plná podpora MS SQL
  • úplná sbírka souvztažností
  • databáze českých firem

Nevýhody

  • podpora pouze jedné platformy
  • daňová evidence

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,