Velký přehled cen ADSL a odpovědi na nejčastější dotazy

Diskuze čtenářů k článku

kev  |  04. 02. 2006 18:23

nekde jsem cetl ze od dubna se bude rozsah aDSL stanic rozsirovat z 3,neco na 8,2 km, co je na tom pravdy ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mzik  |  13. 06. 2005 10:08

Vami popsany zpusob agregace je s odpustenim pekna kravina. Platilo by to v pripade ze by vsichni ucastnici meli pouze jeden drat. Jak vsak jiste vite od kazdeho ucastnika vedou do ustredny 2 draty. Agregace se neuplatnuje na techto dratech, ale na lince z ustredny. Zde je napr. 2Mbit linka zdilena zminenymi 50 ucastniky u agregace 1:50. Prosim priste alespon myslet pri psani clanku!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
smidas, smidas  |  10. 06. 2005 22:49

Po precteni clanku sem si podle shlednuti vsech pro me dostupnych tarifu coz je pro me do 500  Kacek sem dospel k tomu ze adsl pripojeni od Volnyho ktery zrovna mam a je to 256 2Gb na stahnuti za 475 je  asi nejrozumnejsi reseni me svizelne situace tak ze muzu jen doporucit sem nad miru spokojen smidas

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petrG  |  12. 06. 2005 17:37

zdar, vidim to podobne...
jak je to u Volneho s dalsimi poplatky? myslim aktivace, data nad limit, zruseni smoulvy atd... jaky modem jsi poridil? setrim takze bych vzal asi Well za 1000,-

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
disko  |  10. 06. 2005 15:17

Doba dial-up už brzo skončí, nevim kolik lidí to používá, ale já jsem rád, že už ne. Pokud stahujete, nebo tam trávíte hodně času, tak proserfujete klidně 500 a to jenom o víkendech a večer. Když si vemete nejrychlejší ADSL, tak je to rychlejší, levnější a 24 hodin denně. ADSL je jasná volba seženete už od 400 na měsíc. Já mám internet expres ideal od CT. A za 700 jsem celkem spokojenej. Jsou lidi, který šláply určitě víc vedle. Nebo se mýlím???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adams, adams  |  10. 06. 2005 23:27

Já jenom doufám, že brzo skončí i ADSL tak jak si ho představuje ČT.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richard Musil  |  09. 06. 2005 22:02

Docela bych rád, kdyby se zmínilo, že např. ADSL v podání Českého Telecomu má rychlosti teoretické a rychlosti praktické. Teoretická rychlost je např. 1024(/256) (což mám zrovna doma) a praktická je pak 850 kbps. Což by možná někteří chtěli hodit na agregaci, ale fakt je, že těch 850 je stabilních (ještě jsem neviděl, že by to jelo pomaleji, ale ani rychleji).
Z dob, kdy jsem měl přípojku na Chello si pamatuji, že jejich 256 kbps (později 768) jelo skutečně těch 256 (resp. 768). Skoro mi to přijde, že někomu v Telecomu nedošlo, že když nastaví bitstream na ADSL koncentrátoru na 1024 tak to neznamená, že uživateli poteče 1024 na ethernetu, to jim ovšem nebrání tu službu takto prodávat - ale rád bych se samozřejmě pletl :).
Zajímalo by mě jakou rychlostí šlape (ve srovnání praktická x teoretická) ADSL od Telenoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JaJa  |  09. 06. 2005 20:58

Aneb "ADSL po česku" pokračuje... Nechci do autora nějak rýpat, ale v tom jeho "ADSL pravěku" (cca 2-3 roky zpět) už i v té po...é tzv. "komunistické" Číně byl 1Mb skutečně NEOMEZENÝ ADSL za pár yuanů. Proto veškeré další podmínky v tomto článku uvedené (snižování limitů atd.) považuji jen za přesný popis "neomezeného ADSL po česku" (a od ISP potažmu Telekomu za sprostou zlodějnu).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  09. 06. 2005 20:37

Je to pěkně vyděračský, překročím 1 KB nad limit a vypláznu 450 kč:?????SKYNET
Zlodějina.... proč se neplatí třeba každý dokončený  100 MB třeba??????,
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka jiný  |  10. 06. 2005 00:10

Jak jsi přišel na Skynet? Ten má vůbec nejlevnější data nad limit a po jednom GB za 39,-- nebo i 29,-- bez daně (podle tarifu)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  10. 06. 2005 00:34

Jo to má 39/GB  ale jen u pulky tarifů, u další pulky má  400kč za 10 GB započatejch
to same  TISCALI  300 kč za 5 GB....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka jiný  |  10. 06. 2005 10:59

Tak to museli změnit , sorry. Ale dobrák je i Contactel. Tam sice naskočí po překročení limitu "jen" 2 GB, ale zato za 214,-- s DPH. Takže  na 1 GB ještě víc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daniel  |  09. 06. 2005 19:19

Nechapu proc Vy i jini neustale ignorujete firmu EMEA Telecom a jeji nabidku ADSL, mozna by se redaktori meli mrknout na www.ahoj.cz a napsat ze ADSL 512/128 za neco pres 700 Kc s DPH je jedna z nej nabidek an trhu, ale to by tyto clanky asi nesmely byt zaplacene, nebo jinak vazne nechapu jak nekdo muze opomijet takovou firmu s TAKOVOU nabidkou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas  |  09. 06. 2005 23:58

Souhlasim Emea ma dost dobrou nabytku ohodne lepsi nez ten blbej Telecom nebo volny  prave si unich nechavam zrizovat 1024/256 tak se tesim akorat problemi s odpojenim zasrani telekomaci ne ane me odpojit smejdi .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
-arne-  |  18. 08. 2005 10:14

Ale ty výhodný nabídky jsou jen při dostupnosti TELENORu!!!!!!! To je stejný třeba i NEXTRY.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hlos  |  09. 06. 2005 16:49

Buď špatně čtu, nebo tomu nerozumím - v nabídce firmy Tiscali jsou dva tarify na síti Telenoru, kde se neuplatňuje ani FUP, ani datový limit.
Jsou to: Tiscali ADSL 1024/256 Plus a Tiscali ADSL 2048/256 Plus - agregace je 1:40.
Oba tarify tam máte uvedeny, ale v poznámce pod tím uvádíte, že bez omezení je jen tarif Internet Expres Profi od Českého Telecomu (nabízí za 1189 Kč měsíčně rychlost 256/64 kb/s, kterou můžete využívat zcela bez dalších omezení (s výjimkou agregace 1:20).
Výše uvedené tarify jsou tak nyní úplně nejvýhodnější. Nebo je v tom nějaký háček ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Kuneš, Jan Kuneš  |  09. 06. 2005 17:16

Máte pravdu, ten odstavec tam zůstal z pracovní verze článku. Odstraním ho. Pokud je v cenících poskytovatelů uvedeno, že tarif je "bez limitu", tak by bez limitu skutečně měl být, ale je otázkou, zda v podrobných podmínkách provozu není nějaký háček, kterým by si provozovatel vyhrazoval právo na změnu parametrů služby v případě, že by uživatel trvale přenášel vysoké objemy dat (např. 100 GB měsíčně).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hlos  |  09. 06. 2005 17:39

mám návrh smlouvy na tento tarif a nic takovýho jsem tam nenašel...
Ale prosím o vysvětlení FUP - pokud je např. týdenní limit přenesených dat, a cyklus FUP končí např. v pátek, tak to podler mne znamená, že v prvních dnech cyklu je síť přetížená pro všechny a uvolní se až ke konci týdne, kdy stahovačům omezí provider rychlost, protože už překročili limit. Při měsíčním cyklu je vždy na začátku měsíce síť přetížená a až se stahovačům omezí rychlost, tak se to zase uvolní někdy cca týden před koncem měsíce. Proč se to FUP nedělá v denních cyklech nebo ještě lépe  style m: během dvou dnů překročím objem, mám dva další dny zpomaleno? Takhle mi to připadá, že FUP poněkud nesplňuje účel, protože funguje vždy až ke konci cyklu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan Mach  |  09. 06. 2005 15:09

V článku vám chybí zásadní informace pro srovnání minimálně těch nejlevnějších tarifů, a to:
- kolik stojí 1 GB navíc (např. u Tiscali je to asi +-300 oproti 30+ Kč u Skynet, jiný operátor nabízí ihned nutnost platit min 3GB)
- za kolik nabízí modem při objednání (pozor na to, že při půjčení je vrácení modemu za 1600!) a možná i další parametry, i když např. cena instalace je asi díky využívání samoinstalací (za 200 Kč za odeslání ...) nepodstatné

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  09. 06. 2005 16:55

Těch 1600 Kč je položka za demontáž pronajatého modemu a odvoz technikem, za určitých okolností je možné také odkoupení modemu za 500 Kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ARow, ARow  |  09. 06. 2005 14:38

absolutne netusim kde jste vzali tento tarif:
Nextra Fun 1M 1024/256 kb/s 1:50 FUP 1 179 Kč
bud jste se pre preklepli a dali jste tam ten stejny tarif 2x a napsali jste podruhe spatny agregacni pomer nebo je to sluzba zalozene na technologii CTc a ta se nejmenuje FUN.... tak prosim opravit... matete lidi :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ARow, ARow  |  09. 06. 2005 14:37

absolutne netusim kde jste vzali tento tarif:
Nextra Fun 1M 1024/256 kb/s 1:50 FUP 1 179 Kč
bud jste se pre preklepli a dali jste tam ten stejny tarif 2x a napsali jste podruhe spatny agregacni pomer nebo je to sluzba zalozene na technologii CTc a ta se nejmenuje FUN.... tak prosim opravit... matete lidi :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Kuneš, Jan Kuneš  |  09. 06. 2005 14:53

Uvedené údaje jsou správné. Můžete se přesvědčit v ceníku Nextry: http://www.nextra.cz/cz/produkty/internet/adsl/cenik/cenik_sluzeb_start_a_fun_platny_od_1_6_2005

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adams, adams  |  09. 06. 2005 13:48

Jenom k těm tabulkám - i na ten FUP jsou snad nějaké limity (polopatě - kolik mohu za jak dlouho stáhnout, než mi to zkrouhnou), proč to není v tabulkách uvedeno?

Jo, a ještě drobnost - nemáte tam uvedeno, jde li o ceny s DPH nebo bez.. Já vim, s DPH, ale napsané to tam prostě není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  09. 06. 2005 13:45

Pane autore, muzu Vas poprosit jak jste dospel k nazoru ze na agregovane 1:50 plne vytizene 512 kb lince pojede internet presne 10,24 kbps? Dekuji za odpoved?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  09. 06. 2005 17:02

Přesně je to na straně 11: http://www.wholesale.cz/dokumenty/doc/priloha_2_technicka_specifikace_02082004.doc

Znamená to, že pokud je v jedné agregační skupině více než 200 zákazníků, je celová rychlost omezena na jemnovitou rychlost přípojek krát počet přípojek děleno agregace. Tedy pokud je jmenovitá rychlost 512 kbps a agregace 50, tak je výsledná maximální průměrná rychlost na přípojku 10,24 kbps.

Pokud se něco nezměnilo, tak ve skutečnosti agregační mechanismus nedělí dostupnou kapacitu na jednotlivé přípojky rovnoměrně, ale podle počtu spojení, takže ten, kdo používá nějaký downloader nebo p2p je schopen získat víc a ten, kdo má spojení jen jedno nemusí dostat ani těch 10,24 kbps. Před tím, než se díky nepopulárnímu FUP a limitům podařilo omezit "sosače", to byla drsná realita, dnes už je to výrazně lepší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ondra  |  10. 06. 2005 14:09

to aby se uplatnilo 10,24 kbps by opravdu museli vsichni uzivatele agregacniho bodu naraz stahovat, coz uznejte, pri 200 uzivatelich, je pravdepodobnost dost mala, az miziva.
Nechci branit pouzivani agregace, ale sam mam ADSL 512 a za rok co jej mam NIKDY neklesla rychlost pod 350 kbps.
Tohle je jen straseni lidi, ze si objednavaji sluzbu s rychlosti 10,24 kbps.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  10. 06. 2005 18:38

Ano, přesně tak, ostatně to píšu v jiném příspěvku. Díky nepopulárnímu FUP a limitům se podařilo dosáhnout toho, že je praktické omezení rychlosti nepříliš velké. Mně také za rok a půl na 1024 lince neklesla rychlost pod 880 kbit/s, i když jsem si schválně vybral poměrně drahého providera, u kterého jsem nepředpokládal žádné sosače.

"Strašení" rychlostí 10,24 kbps je na místě jen v té souvisosti, aby si všichni uživatelé uvědomili, že ADSL s agregací 1:50 není už svojí definicí určeno pro nikoho, kdo stahuje více dat - pokud by sosali skutečně všichni, tak bude rychlost pomalejší než dialup, a to nikdo nechce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ondra  |  11. 06. 2005 04:01

tak jsme se konecne shodli :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
phylie  |  09. 06. 2005 13:45

Kdyz tu vidim ta doporuceni, tak mi neda nedoporucit Volnyho..
za 399 bez dane maj 256/64, sice s limitem 2 GB, ale podle mych zkusenosti
to na normalni brouzdani a fotky staci akorat... at zije revoluce.. ;o)  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kyssling  |  09. 06. 2005 13:07

Dobrý den, mám laický dotaz. Lze (?) :
V centrální rozvodně v baráku (kde začíná vést telefonní kabel k PC kde je ADSL)
připojit router/switch (tedy routeřík alespoň se dvěma switch rozvody) tak aby :
jakýkoliv PC připojený ke switchi si uměl v případě potřeby zavolat o Internet,
eventuelně pokud je někdo jiný připojen tak ho využil a neodpojoval.
Meritum věci je, že bych rád využil stávající rozvod kabelů (Wifi nechci).
K tomu poddotaz : pojede li tam datový provoz - bude fungovat i telefon ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kix  |  09. 06. 2005 19:46

Doporučil bych router/switch/adslmodem v jednom, který to vše zařídí.  Netřeba vést telefonní kabel do PC.
Datový provoz na ADSL nijak neomezuje telefonování na stejné tel. přípojce.
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Deo  |  09. 06. 2005 11:25

Zajimalo by mne co to je agregace,mozna to je hloupy dotaz,ale je to fakt nevim.Dostal jsem nabidku 512/512 agregace 1:3.Nevim co to znamena.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  09. 06. 2005 17:53

Agregace znamená, kolik uživatelů sdílí uvedenou rychlost. Tedy 512/512 s agregací 1:3 může znamenat, že 512k linku sdílí 3 uživatelé. V praxi je to tak, že hodně záleží na tom, kde ten agregační bod je a s kým je sdílen. Může to znamenat, že jsou skutečně na 512K lince 3 zákazníci. Může to ale znamenat také to, že na 512M lince je 3000 zákazníků, což je vzhledem k pravděopodobnosti výhodnější.
Také záleží na nastavení agregačního bodu, jestli umí v případě větších požadavků než je kapacita linky rozdělovat ji zákazníkům rovnoměrně nebo jestli ten, kdo stahuje více spojeními dostane také větší část kapacity - to je pak pochopitelně méně sparvedlivé. Tak je to u Českého Telecomu.
Dalším aspektem je to, že agregace může být buď maximální, tedy že to je strop, zpravidla daný technologií a stavem sítě, nebo že je celková rychlost skutečně uměle oříznutá na stanovený zlomek, i když je všude po trase volno. To je bohužel případ Českého Telecomu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CZieszTyn  |  09. 06. 2005 10:39

Zatim je v CR broadband stale silne omezeny. Hlavne co se datovych limitu tyka, pokud se bavime o DSL a ne kabelovkach.
Nikde treba neni tarif 30GB kolem 1300,- za 512 lajnu > To uz se da povazovat za temer neomezenou linku, ale odpoved zni CTc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sick_of_CT  |  09. 06. 2005 12:10

kabelovky maji taky datovy limity, muzu potvrdit, mam neco takovyho doma

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CZieszTyn  |  09. 06. 2005 12:32

Maji, ale za 1300 je ten limit a rychlost kolik? Urcite nekde v rozmezich co jsem strelil. V tom je prave ten propastny rozdil. Druha vec je pokryti no.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
supergo, supergo  |  10. 06. 2005 10:13

no za 1300,- je u kabelovky 2MBit a limit myslim 40GB

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  09. 06. 2005 10:32

Pokud vim, tak se nejedná o agregaci na přístupové síti (koncovi uzivatele), ale o agregaci v páteřní síti Českého Telecomu, to znamená že v žádném případě není možné dělit rychlost poskytované služby 50, resp. 20.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  09. 06. 2005 17:06

To je naprostý nesmysl, který se jako mor šíří českým internetem skoro od začáku ADSL u nás. Viz http://www.wholesale.cz/dokumenty/doc/priloha_2_technicka_specifikace_02082004.doc - tam je popsané jasně, že se skutečně rychlost poskytované služby dělí 50 nebo 20. Jednině díky tomu, že ostatní zakázníci ze stejné agregační skupiny internet nevyužívají může být dosaženo vyšší rychlosti. To si uvědomte, na jednoho zákazníka stahujícího plnou rychlostí musí být v každém okamžiku 49 zákazníků, kteří nestahují vůbec nic!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ondra  |  10. 06. 2005 13:40

Nevim, kde jste na tohle prisel... cituji CT:

Agregace znamená omezení celkové přenosové kapacity dostupné pro uživatele služby v rámci jednoho agregačního bodu. Celková dostupná přenosová kapacita odpovídá podílu součtu nominálních přístupových rychlostí linek uživatelů v daném agregačním bodě a agregačního poměru definovaného pro službu. Agregace datového toku je založena na dvou základních principech - statistickém multiplexingu a mechanismech řízení datového toku. Statistický multiplexing využívá faktu, že koncový uživatele nevyužívá dostupné komunikační pásmo rovnoměrně po celou dobu provozu, ale spíše nárazově. Vzhledem k tomu, že požadavky uživatelů na přenosovou kapacitu nastávají v různý okamžik, je možno vyhovět požadavkům uživatelů s využitím nižší přenosové kapacity než je součet přenosových kapacit jednotlivých linek. K uplatnění mechanismu řízení datového toku dochází v případě, že se limitace dostupné přenosové kapacity dostane na úroveň, kdy není možné obsloužit všechny požadavky uživatelů na přenos dat.

Opravdu nevim, kde jste k tomu dosel.
dalsi odkazy:
http://sluzby.tiscali.cz/broadband/adsl/adsl_faq_technicke.html#11
http://www.adsls.cz/oadsl.htm
http://www.wholesale.cz/infocentrum/tiskove_centrum/tiskove_zpravy/clanek.php?tz=04082003_6


opravdu uz nevim co byste chtel vedet dal.
Pokud mate jine zdroje, tak je sem uvedte...

O.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ondra  |  10. 06. 2005 13:49

A jeste, v tom odkazu, je napsano presne to, co jsem uvedl, ja.
Nejprve si to poradne prectete.
!!!!deli se rychlost v AGREGACNIM BODE!!!!!! - to je tam napsano

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  10. 06. 2005 18:31

Ne, nedělí se rychlost v agregačním bodě, pořádně si to přečtete.

V agregačním bodě se omezuje rychlost na rychlost danou tím vzorcem, co je tam uveden, tedy na součet rychlostí aktivních přípojek děleno agregace.

Po lopatě - příklad:
V jedné agregační skupině je 1000 uživatelů s linkou 512 kbps a agregací 1:50, pak se v agregačním bodě nastaví omezení rychlosti na 1000 * 512 / 50 = 10240 kbps, což je průměr na jednu linku 10240/1000 = 10,24 kbps. Jasné?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Setapoux  |  11. 06. 2005 10:28

Jo, a když vydělím 512kbps 50, tak mi vyjde (překvapivě ) 10,24kbps

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vlado-lenin, vlado-lenin  |  09. 06. 2005 09:25

Nedávno jsem byl v KLDR ( pozn. Korejská lidově demokratická republika ) a viděl jsem na vlastní oči, že hotely, školy, nemocnice a státní úřady a celý komunistický aparát je napojen na jeden vysokorychlostní internet. Pravda do domácností nechodí, ale už teď v Pchjongjangu vznikají veřejné internetové kavárny, kde každý korejec může surfovat. A rychlost ? Neskutečná, jelikož začínají s broadbandem, tak začínají na úrovni 512/128 kbps. Jedinou nevýhodou je, že návštěvník internetové kavárny, nemůže surfovat po takových internetových stránkách jako je google, yahoo, cnn, bbc, porno, protože tyto stránky odporují korejskému lidu. Ale můžete si klidně přečíst i informace o socilistických zemích jako je Čína, Kuba nebo Vietnam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wojta, wojta  |  09. 06. 2005 09:42

To je sice zajímavé, ale přeci jenom mám radši internet doma a přístup k jakýmkoli stránkám. Google je má nejoblíbenější.  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  09. 06. 2005 12:10

Ha ha ha, se směju, jsi mě před obědem dobře pobavil Taková kravina

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lex  |  09. 06. 2005 12:22

vlado-lenin: a opravdu jste byl v Severní Koreji? Já myslím že určitě ne! takové bludy o svobodném přístupu k netu si nechte do vašich komunistických plátku nebo pro vaše předškolní děti. Ty vám to uvěří.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_War_, _War_  |  09. 06. 2005 09:22

To je jediná firma, kde když přejdete z nižšího tarifu (Hit 256/64) na vyšší (Optimal 768/256), tak vám naúčtují porušení smluvních podmínek za pěkných 990,- Je to dobrá motivace, když chcete měsíčně utratit u telecomu víc peněz, tak ještě zaplatíte pokutu..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavel  |  09. 06. 2005 09:51

Cooo? Tak to je fakt dobrý! Telecom zas jednou ukázal obchodního ducha ve smyslu, oškubem vás kde se jen dá!!! Sem se zase po ránu zasmal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Divoch  |  09. 06. 2005 14:43

No uz jsem se fakt lekl, ze bys doporucoval Telecom....uuuplne me z toho naskocila husi kuze:) Doporucoval bych ale urco mrknout na novou nabidku od VOLNYHO ... ne, ze bych je chtel nejak propagovat, ale z toho, co jsem zatim videl, mi jejich nabidka pripada nejferovejsi:) Hlavne ty nove zavadeny tarify VOLNÝ ADSL Plus podle me urcite stoji za zvazeni.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza P  |  10. 06. 2005 13:45

Ceny VOLNYHO jsou pěkný, až na to že mají deaktivační poplatek 1 904 Kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anders  |  09. 06. 2005 09:08

i s dnesnim rychlostmi je to nanic, protoze zadnou broadbandovou sluzbu nemuzu pozivat normalne.
To ze to je pouze P2P je hloupost, rad bych si pustil radio, nebo ČT24, ale kvuli FUP je cely broadband pouze o rychlejsim www browseni. Poustet si Internetove radio se stopkami v ruce se mi opravdu nechce...
Ach jo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hidden  |  09. 06. 2005 09:22

souhlas, nemožnost pustit si rádio mě taky séře

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lex  |  09. 06. 2005 12:16

Přesně tak. CTc a CTU se nám stále snaží vnutit myšlenku, že boradband je tu od toho aby si člověk stáhl poštu, pobrouzdal na netu, ICQ a možná když nám na konci měsíce něco zbude, tak pár MP3. Na západ od nás ve většině případě také existují jistá omezení FUP a datové limity, ale jejich hranice jsou mnooohem vyšší.

Na druhou stranu je to tím, že v ČR není ADSL tak rozšířený. Až se lidi nabaží pasivního používání internetu a začnou ho využívat i jinak, vzroste tlak a požadavky na kvalitnější služby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  09. 06. 2005 18:05

Vezměte to tak, že tu rychlost u obyčejného ADSL od ČTc sdílíte s 49 dalšími lidmi, jinými slovy, abyste mohl sosat naplno, musí 49 lidí nedělat nic. Proto se vymýšlejí různé limity, FUP a podobně. Historicky je trocju problém v tom, že úpté, co ČTc spustil ADSL tak trvdil, že agregace je 1:50, ale ve skutečnosti byla skoro půl roku 1:1. ISP tak s klidem prodávali neomezené připojení, FUP neřešili, a vše fungovalo dost dobře. Ale pokud se pamatujete, pak ČTc omezení rychlosti skutečně zapnul, a rázem měla řada lidí rychlost nižší než dialup. Teprve výrazné omezení těch, kdo linky v průměru využívali podstatně více než na 1/50, umožnilo dosáhnout současný stav, kdy ADSL funguje více-méně dobře.

Kdyby chtěli všichi uživatelé ADSL s agregací 1:50 současně poslouchat rádio 128 kbit/s, tak by si každý musel koupit linku 50 * 128 = 6,4 Mbit/s. Tak jsou prostě tyto linky definovány.

Takže tím základním omezením je právě agregační poměr stanovený ČTc a žádný ISP s tím nic už neudělá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nika  |  09. 06. 2005 08:47

Ja mam ADSL od EMEA, proc tu neni? Presla jsem k nim od Tiscali, kde to bylo "neomezene" zoufale a jeste s "neomezenym" FUP. Ted FUP nemam, co mam nad 3GB (590,-) platim (55,-) a jsem docela spokojena, jen me ted rozciluje skvele opatreni CTU....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lex  |  09. 06. 2005 12:06

Nevíš jestli při odchodu od Emy je také tak nesmyslně dlouhá výpovědní doba (3měsíce) jako u Contactelu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  09. 06. 2005 08:31

Pro někoho může být důležitá pevná IP adresa. K některým tarifům ji nelze získat vůbec, někde za jednorázový poplatek, někde za pravidelný měsíční poplatek, a někde je v ceně služby zdarma. Někdy umožňuje ISP i routování více veřejných IP adres.

Některé tarify u některých poskytovatelů není možné zřídit samoinstalací a je nutná pouze instalace technikem, což se docela prodraží.

Je také dobré prohlédnout si skutečně důkladně ceník, některé položky můžou překvapit (poplatky za změnu parametrů, za deinstalaci nebo zrušení)

Pokud není pevná linka využívána k telefonování, nebo pokud stačí VoIP, je možné nemít vlastní telefonní linku a využít pro ADSL telefonní linku souseda, který buď s ADSL vůbec nepočítá, nebo se s ním o ADSL podělit. Navíc tím soused získá možnost využít tarif Telefon Expres, který má při stejném paušálu jako Telefon Standard podstatně nižší minutové sazby. Tím se dá efektivně obejít nutnost platit měsíční paušál 329,- (257,-) Kč za linku.

Agregace 1:50 v podání ČTc neznamená, že minimální rychlost může teoreticky poklesnout u linky 512 kbit/s na 10,24 kbit/s, ve skutečnosti může teoreticky poklesnout až hodnotu blížící se nule. V zahraničí bývá tato garance běžná, u nás ale ne. Naštěstí k tomu obvykle nedochází.

Výběr vhodného ADSL modemu by bylo téma na samostatný článek.
K použití starého ADSL modemu je vhodné poznamenat, že do 15.9.2003 ČTc používal na analogových telefonních linkách Annex A, zatímco nyní se pužívá pouze Annex B, takže starý modem nemusí jít použít, je dobré si to zjistit.

Možná by se dalo zmínit, že se přes Telenor Networks nabízí i SHDSL.

U ADSL přes ČTc může být ADSL nefunkční až 5 dní (souvisle) bez nároku na slevu, nevím, jak je to u Telenor Networks?

K textu - "Do 1200 Kč je k dispozici i jediný tarif, který nabízí připojení zcela bez datového limitu a FUP." - já jich tedy v té tabulce vidím 8 a ne 1?

V článku je FUP někdy překládáno podle terminologie Českého Telecomu jako "Fair User Policy", někdy jako "Fair Usage Policy", v zahraničí je nejčastější překlad "Fair Use Policy" - pořád je to ale totéž, jde o opatření poskytovatle, jak omezit nejaktivnější uživatele, aby nebyli omezeni méně aktivní uživatelé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  09. 06. 2005 10:35

a když si zřídím ADSL přes síť Telenoru, budu mít taky paušál od Telecomu Telefon Expres?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jannyk  |  09. 06. 2005 12:00

ne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  09. 06. 2005 20:51

V platném ceníku http://www.telecom.cz/dokumenty/pdf/cenik_vts.pdf je doslova uvedeno: "Pro bytové telefonní stanice se zřízenou službou vysokorychlostního prístupu k Internetu jsou určeny cenové plány Telefon Expres, Telefon Expres Start, Telefon Expres Volno a Telefon Expres Volno Plus."

Podle této definice by nemělo záležet na tom, od koho ten "vysokorychlostního prístupu k Internetu". Ale Telecom je Telecom, takže těžko říct.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mike  |  09. 06. 2005 06:43

To Vam vcelku zavidim , SK Telecom uctuje prekrocenie po MB. Pri najlacnejsom programe DATA 200 je to 90 hal/1 MB (1 GB = 1096 Sk aj s DPH). Pri najvacsom DATA 40000 je to 0,11 Sk / 1 MB (1 GB = 135 Sk). Zbytok providerov ma sice o nieco nizsie ceny, ale aj tak - 30 Kc... pekne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  09. 06. 2005 06:07

tem mapam pokryti co uvadite jsem se pousmal
takhle opravdu Praha pokryta neni a ani nikdy (mozna za 100let) nebude....mluvim prakticky o velke casti P3-Zizkov, tam diky starym rozvodum maji lidi proste smulu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adams, adams  |  09. 06. 2005 04:05

No, jestli v telecomu při nastavování limitů postupovali stejným způsobem, jako je ta tabulka BFU. Vono je to na flame, ale...

na třetinu měsíce je tam denní download menší než 20 mega. To jsem, vážení přátelé, měl po hodině na dialupu větší traffic. To snad nemůže stačit ani na přečtení mailů, blesku a zive. A maximum 184 mega je taky nějak málo.

A přesto to v součtu udělalo jeden a půl giga. Pak se můžu divit, že jsem vždycky s přehledem přes limit.

Tak holt asi na kabel.. Dobrý tři kila za HTS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  09. 06. 2005 09:45

i ty brepto... na dialupu delas max 5 kB/sec..., ano, obcas 6, ale to je vyjimka.., mnohem castejsi je mensi rychlost (4-5)
takze plnej, opakuji PLNEJ dialup ti udela 5*3600 a ses na 18 mega , chci videt tech tvejch mnohem vic
ano, je usmevne zacit s "komprimatory" od volneho, ale ty funguji jen na html vetsinou )) takze zadne maily nic
papa pinky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adams, adams  |  09. 06. 2005 12:24

takjopinky..

Poslední rok s dialupem se mi to připojovalo na nějakých 50-51000 bps s 56kbps modemem (uznávám, měl jsem kliku, dřív a jinde to šlo max na 46kbps). To mi dělá nějakých 6,16 kB/s, a jsem na 21,67 MB/hod (a jo, i těch permanentních šest se dá dosáhnout. A ten modem má i upload. Sice 33.6, ale má. Takže si trvám na tom, že jsem měl za hodinu větší traffic, než je tam často za den.

A vůbec, trapnej pokus o flame, nebudu se dohadovat o mega. Spíš mi šlo o to, že to nahoře snad už není ani používání internetu. Mně to teď denně lítá mezi 60-80 MB, když lautr nic nestahuju. Prostě jenom miranda, skype (tam to při rozhovoru lítá kolem 5kbps na dl i ul), thunderbird + občas mail, nějaký ten update avg a surfování.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka, Jirka  |  09. 06. 2005 01:06

1024 kbps download / 512 kbps upload, zadna agregace, zadne omezeni na prenesena data, ADSL modem zdarma, zapojeni zdarma, 5 verejnych IP, bez pevne telefonni stanice a s moznosti zrusit smlouvu treba druhy den za 750 Kc mesicne. Ze to nejde? Ale jde, jen ne v Cesku, ale v zemi, kde je prumerny prijem pres 50000 Kc mesicne.

Je hezke jasat na levnejsim ADSL nez loni, ale porad je broadband v Cesku pro vetsinu obyvatelstva nedostupny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
koffr, koffr  |  09. 06. 2005 02:33

je zde menší kupní síla, proto je to logicky dražší kdyby tady byl průměrný příjem 50000 Kc mesíčně, tak by to taky stálo 750

a názory levicove smýšlejicich přispěvatelů mě nezajímaj

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neregistrovaný  |  09. 06. 2005 07:18

Správně, já jsem taky řádně kapitalisticky smýšlející občan a jestliže společnost usoudí, že mě bude odírat, rád a s úsměvem se nechám. Kapitalismus si rozvracet nedáme!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Q  |  09. 06. 2005 08:09

Jsem levičák jak hrom. Cena se skládá z HW, tam je cena většinou stejná a služeb. Cena služby vychází z ceny práce. Pokud je nižší kupní síla, je logicky menší. Tudíž by i celková cena mohla být přiměřeně nižší. Proto mám problém pochopit Váš názor - nesedí mi to z hlediska logiky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brm  |  09. 06. 2005 23:28

A za nerovnovahu na trhu datovych sluzeb muze asi tak kdo? Co treba nas levicovy stat a jeho zprostredkovany vliv na rozvoj datovych sluzeb polostatnim Telecomem? Zapomnel jste?

Nikdo kdo ma vic mozkovych bunek nez zubu nemuze byt/zustat levicakem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BigTunel  |  11. 02. 2007 01:18

Ano, ja prof. ing. Vaclav Klaus to prece musim vedet nejlepe, ostatne i Livie to sdelovala pred nekolika lety nedaleko od me sochy. To byly doby, kdy jsem byl nejchytrejsi a oni mi nechteli rozumet.

P.S. ty vole, jak souvisi ADSL a levice ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
koffr  |  11. 02. 2007 09:42

LOL v tejhle diskuzi mas rok a pul zpozdeni, ty budes asi pekne vymatlanej imbecil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  09. 06. 2005 08:05

Ehm, a co jako ? Jaký má smysl tvůj příspěvek ? To má být flame nebo léčba nějakého komplexu ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka, Jirka  |  09. 06. 2005 09:34

Už jsi někdy slyšel o srovnání? Nebo jen flamuješ? Nebo že by jen frustrace?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  09. 06. 2005 11:58

Srovnání čeho ? Hrušek z jablky ? Proč srovnáváš nesrovnatelné. Stejně tak bych tu já mohl cynicky vyzdvihovat jak mají mí příbuzní v USA DSLko 4Mbit/s za 26$ bez omezení, jenže je tu jeden problém, nejsme v USA. Počkej si až budou i u nás platy stejné jako v zemi o které píšeš a pak můžeš srovnávat, v jiném případě je to jen mlácení prázdné slámy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka, Jirka  |  09. 06. 2005 19:41

Jenze to je prave ono! I s vyssimi platy jsou ceny nizsi! Kdyz bych si stezoval, ze treba v Nemecku je drazsi chleba nez v Cesku, mel bys pravdu - stiznost by to byla hloupa.

Kromě toho lze vedle ceny celkem bez problemu srovnavat technicke aspekty bezneho pripojeni. Zas tak zaostale Cesko neni. Dostupne jsou v Cesku tytez technologie jako vsude jinde. O cenach sluzeb, ktere jsou obecne v Cesku levnejsi, je snad lepsi se nerozepisovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goes, goes  |  09. 06. 2005 00:24

tak jsem vdecny za ten prehled. Koukam, ze 4Mbit bez limitu dat se da poridit od tech cca 1400Kc tudiz, kdo ma toto v dosahu, muze skakat 2 metry vysoko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ozzy  |  29. 06. 2005 07:00

Z tohohle jdou na mě mrákoty->>>>>
http://www.netbox.cz/index.php?sekce=domacnosti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor