Všechny významné automobilky pracují na vlastních systémech autonomního řízení, Microsoft však rád podá pomocnou ruku a zajistí datové propojení technologií na pozadí

Všechny významné automobilky pracují na vlastních systémech autonomního řízení, Microsoft však rád podá pomocnou ruku a zajistí datové propojení technologií na pozadí

Microsoft se nyní chlubí spoluprací s BMW, Nissanem, Volvem či nově Toyotou. Dříve to byl například i Fiat či Ford, ale tam spolupráce zřejmě trochu vychladla.

Microsoft se nyní chlubí spoluprací s BMW, Nissanem, Volvem či nově Toyotou. Dříve to byl například i Fiat či Ford, ale tam spolupráce zřejmě trochu vychladla.

20
Fotogalerie

Velký přehled automobilek a technologií pro automatické řízení

Kapitoly článku:


 

Volkswagen Group: technologie nejdříve u luxusnějších značek

Audi, Lamborghini, Bentley, Bugatti, Porsche, Ducati, MAN, Scania, Seat, Škoda, Volkswagen

 

Skupina Volkswagenu má pod sebou opravdu velké množství značek, které jsou mezinárodně známé a nechybí mezi nimi ani „Škoda“. Pokud jde o samotnou značku Volkswagen, ta představila na CESu koncept elektromobilu BUDD-e, který by měl na jedno nabízí urazit až 600 kilometrů. Volkswagen počítá s tím, že bude vozidlo propojené do internetu a bude využívat unikátní konstrukční platformu MEB, která nebude určená pro jinou značku.

volskwagenbudd-e_concept_5788_b.jpg

Volkswagen vyvíjí vlastní systém automatického řízení ve spolupráci s týmy z DARPA, MIT a stanfordské univerzity. Vozy Volkswagen se účastnily soutěží v řízení bez řidiče už od roku 2005. V nejnovějším případě dokázal testovací vůz jet sám přibližně 2 400 kilometrů v Mexiku.

volkwafen.jpeg

Volkswagen také pracuje na projektu AdaptIVe, který by měl díky spojení s 29 partnery vytvořit ideální spolupráci senzorů automatických systémů a řidiče při běžné jízdě.

Pokud jde o sdílení, respektive spíše půjčování aut, Volkswagen v Německu už v roce 2011 spustil platformu Quicar. Zda se ale do budoucna přizpůsobí velkým startupům, je zatím otázkou.

Audi

Audi je v oblasti automatického řízení poměrně hodně slyšet, stejně tak s integrací moderních technologií. Mezi nejnovější případy patří téměř tisíc kilometrů najetých přímo v Las Vegas v rámci prototypu u modelu A7.

audi1413566480699.jpg

Elektromobily nejsou pro Audi žádnou novinkou, cílem je zvyšovat jejich množství a poměr vůči spalovacím motorům. Do roku 2026 by elektromobily Audi pro USA měly zahrnovat čtvrtinu všech modelů.

Audi zkouší v rámci „Piloted Driving“ testovat automatické řízení i u výkonných sportovních aut přímo na závodním okruhu.

Lamborghini: žádné automatické řízení ani u SUV

Automobily Lamborghini patří mezi nejdražší a nejluxusnější vozy, ale s rozšiřováním záběru a představení nového Urus SUV se poměrně překvapivě vyjádřil šéf Lamborghini.

lambo-urus-1_653.jpg

Ani v tomto „rodinném“ modelu nebude součástí systém řízení bez řidiče. I když to pochopitelně u sportovních vozidel dává logiku, protože ta jsou určená pro řidiče a vychutnání si jízdy, v případě tohoto modelu je to rozhodně zvláštní. Obzvlášť když už bude muset čelit nové luxusní konkurenci jako třeba Tesla Model X.

Porsche: zatím hlavně pomocné systémy

Porsche také patří do skupiny sportovních vozů a zatím netestuje žádný systém, který by byl schopen zcela samostatně řídit. Pracuje ale na svém systému InnoDrive, který umí řadu základních věcí jako je adaptabilní tempomat a další pomocné technologie, jež dokážou ovládat plyn i brzdu a pomocí senzorů a analýzy dat vylepšit sportovní zážitek z řízení.

porsche2014-porsche-panamera_100444409_l.jpg

InnoDrive obsahuje přední kameru, která je schopná snímat až do vzdálenosti 200 metrů, součástí výbavy je i radar a další senzory. Zatím je tak otázka, kdy se podaří vylepšit software.

Určitě si přečtěte

Články odjinud