Všechny významné automobilky pracují na vlastních systémech autonomního řízení, Microsoft však rád podá pomocnou ruku a zajistí datové propojení technologií na pozadí

Všechny významné automobilky pracují na vlastních systémech autonomního řízení, Microsoft však rád podá pomocnou ruku a zajistí datové propojení technologií na pozadí

Microsoft se nyní chlubí spoluprací s BMW, Nissanem, Volvem či nově Toyotou. Dříve to byl například i Fiat či Ford, ale tam spolupráce zřejmě trochu vychladla.

Microsoft se nyní chlubí spoluprací s BMW, Nissanem, Volvem či nově Toyotou. Dříve to byl například i Fiat či Ford, ale tam spolupráce zřejmě trochu vychladla.

20
Fotogalerie

Velký přehled automobilek a technologií pro automatické řízení

Kapitoly článku:


Renault a systém Next Two

Podobný cíl jako ostatní značky si dal i Renault, který vyvíjí systém s označením Next Two. Tento systém zahrnuje jak automatické řízení, tak i propojení – ať už mezi vozidly, tak i přímo k internetu. V oblasti automatického řízení zatím Renault vyvíjí ADAS (Advanced Driver Assistance System), který zahrnuje základní funkce pomocníků při řízení. Systém funguje například na dálnicích nebo v pomalejších zácpách.

renault-next-two-autonomous-and-connected-car-prototype_100456730_l.jpg

Cílem je mít plně autonomní systém do roku 2020, takže spolupracuje s Nissanem, se kterým chce už v roce 2018 uvést na trh pokročilejší systém automatického řízení. Oba partneři oznámili, že do týmu získali bývalého víceprezidenta map Here od Nokie. Mapovou platformu Here přitom již dříve společně odkoupily automobilky Volkswagen, Daimler a BMW.

Určitě si přečtěte

Články odjinud