Všechny významné automobilky pracují na vlastních systémech autonomního řízení, Microsoft však rád podá pomocnou ruku a zajistí datové propojení technologií na pozadí

Všechny významné automobilky pracují na vlastních systémech autonomního řízení, Microsoft však rád podá pomocnou ruku a zajistí datové propojení technologií na pozadí

Microsoft se nyní chlubí spoluprací s BMW, Nissanem, Volvem či nově Toyotou. Dříve to byl například i Fiat či Ford, ale tam spolupráce zřejmě trochu vychladla.

Microsoft se nyní chlubí spoluprací s BMW, Nissanem, Volvem či nově Toyotou. Dříve to byl například i Fiat či Ford, ale tam spolupráce zřejmě trochu vychladla.

20
Fotogalerie

Velký přehled automobilek a technologií pro automatické řízení

Kapitoly článku:


​Fiat Chrysler: nechceme nic uspěchat

Dle vyjádření šéfa skupiny Fiat Chrysler se zatím snaží postupovat v oblasti autonomních vozidel opatrně a pomalu, čímž dává najevo, že se nesnaží urychleně představit takový systém do vlastních aut. I když už různé autonomní funkce vyvíjí od roku 1995, plně autonomní systém znamená i vysoké náklady na vývoj, který je navíc poměrně riskantní.

Podle informací by se měl systém řízení od Googlu dostat v nejbližší době na hranici 10 000 až 15 000 dolarů v rámci jednoho vozidla. I taková cena ale znamená, že pro automobilky je to výrazný problém jak z pohledu marží, tak i možnosti nasazení. Zaplatit jen za systém automatického řízení přes 300 000 Kč u jednoho vozidla znamená, že ho lze zatím použít jen u velmi drahých vozů.

Určitě si přečtěte

Články odjinud