Už pár let mapy.cz.
Googlemaps - za mě ty nové výrazně lepší, ale používám to jen na navigaci a trafic, při přiblížení čitelnější a připomíná to mapu více než dříve. V zahraničí skvělé na veřejnou dopravu.No prostě nepřekonatelná mapa, pokud chci vidět realitu kolem sebe, tak o několik tříd nad googlem. Aktuální dopravní situace už je použitelná, jako navigace v autě stále k ničemu, několikrát za cestu snaha ušetřit metr či sekundu a navrhující nesmyslnné sjetí z hlavní silnice, často nemá info o jednosměrkách a uzavírkách. Dobré na veřejnou dopravu v Česku.Waze - primární mapa v autě, aktuální dopravní info, radary,... Na poslední míli si ale už přepnu na mapy.cz.
Proč do těch map přidávají ulice? 🤣
Mapy Google vypadají strašně teď i dřív. Ale jako navigace fungují, ať už autem nebo pěšky (pouze) ve městě.Mapy.cz vypadají skvěle. Ale jako navigace to není úplně dobré.Pěší navigace po Brnu nás vedla podle Mapy.cz sice správně, ale oklikou půl kilometru, Google bez chyby.Pro cyklo turistiku Mapy.cz v zahraničí používají OSM, v Polsku nás navedly na asi 5 let zaniklou cestu, kde jsme museli projít asi 2 km vysokou trávou bez cesty.Google mapy tuhle funkci nemají vůbec.Můj závěr:• turistika - pouze Mapy.cz, Google neumí• navigace autem - oboje použitelné, ale Google lepší• pěší navigace ve městě - raději vždy Google• pěší navigace mimo město - Google neumí• cyklo navigace v zahraničí podle Mapy.cz (Google neumí) nastavit silniční kolo, mimo silnice nepoužitelné
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 12. 2023 14:59
V ČR jedině mapy.cz, tak má vypadat mapa
Mne je to celkove jedno, či sú farbičky také, alebo hentaké, ale používam ich, lebo to nie je nedorobok, ako napríklad mapy.cz.E: dôvod - miestni Česi síce prekypujú patriotizmom, ale vždy, keď tieto dve mapy vedľa seba porovnávam, výjdu mi od tie googla lepšie. Naposledy napríklad. Bol som v Českom krumlove. Prvé čo som potreboval, bolo sa dostať pešo z Aut. nádraží do športovej haly. Mapy.cz mi vyrobili nejaký glitch s úplne uleteným časom a trasou. Google rozumnú cestu. Potreboval som sa dostať v Krumlove do jednej krčmy. Mapy.cz mi spravili okružnú cestu okolo mesta. Mne sa to nezdalo, lebo tá krčma bola vizuálne nie až tak ďaleko na mape. Celkovo krumlov zle. Samozrejme, google mi spravil cestu na pár krokov. Stáva sa mi v mapy.cz, že sa zasekne GUI a musím aplikáciu znova vypnúť a zapnúť. Momentálne napríklad nejde export gpx trasy z mojich máp. Proste stále niečo, s každým update sa niečo rozbije. Možno si vyberám nejaké okrajové prípady, že Mapy.cz používam jediný v Krumlove, alebo jediný používam stopára, alebo tak...
Názor byl 2× upraven, naposled 10. 12. 2023 07:13
Souhlasím...všichni kolem mě vychvalují mapy cz,ale já nepotřebuji turistické takže stále preferuji Google mapy.....i v Krumlově😉
Určitě máš pravdu 👍 v navigovaní jsou Mapy.cz šílené 😂 zkusil jsem trasu v Sygic (Google mapy nepoužívám) a Mapy.cz ale Sygic je v tomto případě 100x lepší ale v turistických trasách v ČR jsou zase lepší Mapy.cz vždy najdu vše a pokud jdu na túru tak vždy vím kde jsem což Google mapy neumí. Samozřejmě to může být jen můj subjektivní názor.
ta anketa je jako ptát se, jestli se mi víc libí vypíchnout levý nebo pravý oko. Obě varianty jsou na (píp).
Jaky odstin ma zelena barva je asi celkem jedno. Klidne at to meni kazdy den, kdyz jim to udela radost. Jen mne fascinuje, ze ji rozmistili v podstate nahodne. Ma to dost zasadni vliv na pouzitelnost tech map. Bohuzel negativni. :o(
Přesně tak, také mám pocit, že se prostě rozhodli ve stylu - nevíme co tam je, tak tam dáme zelenou. Např. ty v článku zmíněné Kozojedy, na starých nebylo zeléné v okolí nic, teď je zelená všude (podobně jako na většině míst ČR) a přitom les (tedy správně zelená) je jen na západní straně, ostatní části obce hraničí s polem, tedy ideáně bílá. Takto to vše dokonale splývá. Pokud se budu muset nějak orientovat, tak si budu myslet, že okolo má být les, ale jsou tam jen lány pole.Možná prostě vzali letecké snímky z jara, kdy jsou pole zelené a algoritmus to vyhodnotil jako les. Ono když si dáte vedle sebe např. mapy.cz a maps.google v leteckém zobrazení, tak je pěkně vidět, že do toho zeleného dostínu vytónovali i ty letecké mapy.Asi je to celé v duchu buďme více zelení a nebo v tom má prsty EU se svým greendealem 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 12. 2023 11:49
Když vidím, co poslední roky předvádí, napadla mě otázka - zkusí někdy v Google najmout někoho, kdo o mapách něco ví?
Pokud bys celý život čučel jen do tohohle, vůbec by tě nenapadlo, že to může vypadat i jinak.
To je teda argument. Mapy lidstvo vytváří staletí a má to nějaká pravidla. Vymýšlet si to podle sebe, abych se odlišil, nemusí být dobrá cesta.
Diskuze se nám tu malinko zvrhla na souboj mapy.cz vs gugl. Ale o tom ten článek není, je o rozdílu dvou verží gugláckých map.Mně přijde nová verze lepší než stará, ale nechápu vlastně jednoduchou věc - proč Google vždycky něco direktivně překope a vnutí lidem? Proč neudělají třeba dvě tři varianty, mezi kterýma by si mohl člověk překlikávat a vybrat si, která mu bude nejlíp sedět? Proč si tyhle velký korporace vždycky myslí, že maj patent na rozum a jejich verze je ta jediná správná?Je to jen o nějakých stylech, všechno by bylo jen ksicht nad stávajícími daty, takže to není o nějaké brutální náročnosti. To ty zmiňované naše mapy.cz jsou technicky daleko složitější než guglovské, protože naše servírují opravdu úplně jiné druhy map, jiná data - haptiky, turistiky, zimní atd, o tom se Guglu ani nezdá. Změna barviček je proti tomu jednoduchá věc.
Ve velké firmě bývají lidi, jejichž jedinou náplní práce je vymýšlet uživatelské rozhraní a "vylepšovat" jej. No a ti musí vykazovat nějakou činnost. Na mapách toho moc nového asi nevymyslíte, pořád budeme mít jenom cesty, budovy, lesy, vodu atd. Takže to jednou za čas holt musí celé překopat, aby to vypadalo, že něco dělají. Zajímavé je, že u Seznamu se to tak moc nemění.Lepší otázka pro mě je, proč to pořád žere management a dává na to prostředky.
V Google mapách se vyznam jen na silnici. V terénu me to mate tam vzdy seznam.
Je to minimalistický. Mapy.cz oproti tomu jsou velký grafický bordel. Stačí si to dát vedle sebe. Jenomže to je stejná demence jako u devadesátkovýho TC, tak to by pak ta diskuse seděla. Mapy.cz nepoužívám, protože seznam.cz má logo od Vény Korelisty a tragickou firemní grafickou podobu, takže co se týká "funkčnosti", tak to netušim, o čem se tady diskutuje. 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 8. 12. 2023 13:24
V tom grafickém bordelu se musí umět číst. Ale někdo ani nechápe co jsou to vrstevnice.
A když je to minimalistický, to znamená, že je to dobré a každému se líbí a vyhovuje nebo prostě že minimalismus je cool?
Ja nejdriv myslel, ze je to pokus o "zimni" barvu se zasnezenou zeleni. MP
Ano, nemáte tedy rád jednoduchost. To je taky názor.
U map je vyrazne dulezitejsi pouzitelnost. A ta "jednoduchost" by ji nemela vyrazne snizovat. Taky jen nazor. ;o)
Pokud je jednoduchost na ukor ergonomie a dlouhodobe ustalenych zvyklosti, pak rozhodne ne.MP
Jeste by mohli odstranit zelenou a mohli to mit komplet v odstinech sedi 😀 Nove mapy dle meho nazoru vypadaji lepe, z praktickeho pohledu jsou zaroven mnohem horsi. Osobne bych preferoval praktickou stranku veci pred vzhledem, ale treba si Google udelal pruzkum a zjistil, ze se tam vice lidi chodi kochat nez zjistovat, kde co je a jaka tam vede cesta.
A teď, co to je ta praktická stránka věci? Já to používám minimálně, tak fakt netuším...
Prakticka stranka veci je, ze mrknu a vidim. Treba, ze snadno poznam kategorie silnic.
To jste ale nepochopil. Primárně to funguje jako věšák na reklamy, jako bonus ukazuje i důležitější cesty mezi obchody 🙂Třeba ten scrshot s Prahou - dřív to ukazovalo Karlův most, teď je místo něj Pražský hrad. Asi protože na mostě se nevybírá vstupné, na Hradě alespoň někde...
Je to nezvyk, to je celé. Lidi jsou konzervy obecně a každá změna je k horšímu.Takže za pár měsíců si zvykneme a bude zas po problému. Do té chvíle, než to Google za deset let zase přebarví.
Názor byl 1× upraven, naposled 8. 12. 2023 10:29
Člověk si zvykne. Co mu taky zbývá, že? Já bych jako nejlepší viděl průnik obou verzí. Cesty dle nové, zelená a modrá barevnost dle staré verze.Ale stejně vždy upřednostním mapy.cz.
Mně je to v podstatě jedno, protože už jsem to přestal používat. Dřív občas na street view, ale to už vypadá celkem dobře i u Seznamu.
Názor byl 1× upraven, naposled 8. 12. 2023 20:08
Staré nestály za nic a nové jsou ještě horší.
Rozho původní staré mapy. Nepouštěl bych se fo žádného nového grafického zpracování. Staré mapy fakčí a tak vo vo jim sakra jde?
Rozho původní staré mapy. Nepouštěl bych se do žádného nového grafického zpracování. Staré mapy fakčí a tak vo co jim sakra jde?
mohli nechat na vyber, ked uz idu s nejakou dobou, tak tento hnus mohli nechat ako default a povodne farby dat na vyber. Skoda, je to take hnusne.
Pohráli si s barvičkami, ale ne s obsahem. Jsou na nic stejně jako původní. Trošku přeháním, ale google mapy jsou opravdu použitelné jen jako automapa. A ve městě skoro vůbec, protože se utápí v odkazech na objekty, co mě nezajímají. Chtělo by to možnost objekty zájmu vypínat (celkově nebo výběrově), ale to by si je nikdo nezapnul a Google by přicházel o reklamu.My jsme zvyklí na Mapy.cz, ale asi ještě lepší jsou staré od Shocartu, jak je má cykloserver. I openstreet mapy jsou použitelné, pokud si člověk zvykne na divnou barevnost, kterou jsou běžně vykreslovány (vím, že barevnost a obsah OSM jsou nezávislé veličiny, ale prostě OSM je Mapnik, většinou).
Změna jednoznačně k horšímu. To je dnešní doba. Vše rozvrtat...
Brrrrrr, brčálově zelená. Mapy.cz jsou lepší, ale ideologické. Viz příklad Golanské výšiny versus Krym. Takže co Sezname, uznáváme anexe nebo ne? Totéž by se dalo říct o bývalé Jugoslávii a některých tamních umělých státech, vytvořených Německem, EU a USA ("humanitární" bombardování a agrese NATO).
Názor byl 1× upraven, naposled 8. 12. 2023 02:02
A nejvíc nechápu, že v dnešní době nikdo neumí udělat pořádnou fotogalerii s obrázkama na celou obrazovku, včetně popisu a posouvání pomocí šipky.
Protože většina lidí je stereotypní a bez smyslu pro vylepšování čehokoli, jen přejímají vize a názory ostatních a jdou s proudem ...
Já osobně nemám rád galerii na celou obrazovku (a vůbec nic maximalizovaného na celou obrazovku).Po kliknutí na obrázek se vám zvětší na celé okno prohlížeče a je tam lupa, která obrázek zvětší na okno přes celou obrazovku - ale to mi funguje jen v Edge.
Umi, ale je to ako s plastovými pohármi.
Já se teda na Google mapách nemohl nikdy vyznat kde jsem i když to bylo známé místo. Každou adresu si musím otevřít na mapy.cz abych se v tom zorientoval.
a to uz ako? co tam neviete dohladat? netvrdim ze gmapy su tom, len ma to zaujima, ja som spoko, ale nevyuzivam ich denne, ani ako primarnu navigaciu.
Těžko se vysvětlují pocity. Máte někdy z něčeho blbý pocit? Tak já ho mám když se kouknu na google mapu. Třeba jako ten kdo má závratě z výšek a podívá se dolů 😃 Tak něco podobného 😃. Já když hledám adresu a vyskočí mi na google mapách tak se mi z toho začne motat hlava a kdybych se na to díval dlouho tak by mi fakt bylo blbě. Musím si jenom adresu zkopírovat a pak vložit na mapy.cz
Aha, no moze byt, kazdy sme iny. Mne napr vyhovuje ze pri navigovani sa mozem prekliknut na "pohlad zhora" a viem sa velmi rychlo zorientovat aj v prvykrat navstivrnych lokalit, kludne mozr ist o mesto. Ale ako navugacia mi napr gmapy nevyhovuju, su pomale. Za mna by mohli vylepsit google earth studio, tak malo funkcii ponuka, pritom je to zaujimava sluzba.
Zkuste se někdy podívat třeba na nějakou malou vesnici u lesa na mapě od Seznamu a u Googlu. Na první vidím les, domky, zastávky, na druhé skoro nic. A ta druhá asi vůbec nerozlišuje lesy, pole, tráva, všechno stejná zelená. Teď jsem se díval třeba na Káraný, v místě, kde se vlévá Jizera do Labe. Domy, z jedné strany les, z druhé nějaké pole. Na Google mapě všechno zelené. Prostě v tom člověk nic nevidí.
Já musím dělat to samé.
Prašť jako uhoď, nerozumím jazyku tohoto druhu kartografů. A tak jsem moc rád že máme alternativu na mapy.cz, které ctí českou kartografickou školu. Možná by byl zajímavý článek, kde by ty mapy hodnotili skuteční kartografové
To nemohou dělat kartografové. Možná někdo, koho vyhodili v prvním semestru? 🙂
Nejlepší jsou v tomhle Mapy.cz, o tom žádná. Ale co se týče starých a nových Google Map, tak za mě vyhrávají ty nový. V mobilu při navigování městem radost pohledět.
zřejme se snaží srovnat svůj handicap proti superpřehledným mapám WAZE kde síť silnic je skutečně síť silnic a ne bílý prostor mezi nepotřebnými vektorovými malůvkami 🙂 .... optikou řidiče změnu velmi vítám a mapy.cz by měly následovat protože mají v mobilní navigaci úplně stejný problém s nepřehledností map ve srovnání s waze
Zkuste mapy.cz přepnout do vrstvy traffic a pak jsou mnohem přehlednější.
Výraznější ulice, takže za mě změna k lepšímu. Už aby se to projevilo i v mobilní aplikaci.
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 12. 2023 19:27
Už se postupně objevují i v mobilu. Mají rolling release, já je mám do nového vzhledu přepnuté už asi 3 týdny. Jinak souhlas, taky se mi líbí víc, silnice a ulice jdou líp vidět což je lepší pro navigaci.
Tedy mně se z těch dvou variant více líbí mapy.cz 😀
Mapy.cz jsou v určitých případech doslova sto let za vopicema. V březnu jsme byli v asi sedm let starém super resortu v Punta Cana a podle map.cz je tam pustina. To samé, pokud se podívám na své bydliště, kde mě podle map.cz stojí před barákem auto, co už pět let nemám. A to vůbec nemluvím o přiblížení, a obecně o kvalitě letecké mapy. Tam je to snad ještě horší. Pro mě osobně jsou Mapy.cz absolutně nepoužitelné.
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 12. 2023 20:36
Super a co kdyby ti mínusový hrdinové napsali jedinej argument? Na to nemáte co? Ubožáci.
Argument je, že mimo ČR mapy.cz přebírají OSM, takže jakkoliv kritizovat kvalitu mapových podkladů mimo ČR je úplně mimo mísu, jsou to mapy.CZ.
Ono jim nikdo nebrani nakoupit mapove podklady pro svet ale proc by to delali kdyz jim staci cesky trh a u evropske komise si muzou stezovat na nekalou konkurenci google a spol…
Nevypadá to jako pustina https://mapy.cz/s/pagokebeze
A co tak ten rezort Punta Vana dokreslit ? Je to závislé na dobrovolnicich
Je to me docela rozesmalo.Podivam se na mapu, na mape neco neni, tak na nic necekam a namaluju si mapu … 🙂
Proč ne? OpenStreetMap, ze kterých mapy.cz mimo ČR čerpají, jsou taková mapová wikipedie. Buď můžete zadarmo využívat práci dobrovolníků a brečet, že tam není Váš hotel, nebo sednout na chvíli k počítači a dokreslit ho tam. Není to tak těžké, jsou na to spousty návodů.
Tak ten článek je hlavně o grafickém znázornění, ne o pokrytí map. Co se týče přehlednosti, nějak nechápu volbu barev Google. Ano zvýraznění silnic je fajn, ale chce to oddělit i další různé plochy jako obydlené území, les, pole, hory, vodu atd. V tomto mi Mapy.cz přijdou nejpřehlednější.Co mi teda na všech mapách chybí je výraznější vyznačení hranic států. Pak je zvláštní, jaký je rozdíl v systému stahování offline map. Zatímco Google stáhne určitou označenou oblast a to jak standardní mapu, tak leteckou, Mapy.cz umí stáhnout pouze standardní mapu. Tam mi občas letecká chybí. Na druhou stranu si mohu stáhnout stát nebo kraj a nemusím označovat nějaký výběr v mapě jako u Google. Každý má své a popravdě v mobilu mám Mapy.cz GoogleMaps a Mapy iOS. Každá aplikace poskytuje trochu jiné údaje. Navíc se to kvalita liší stát od státu.
Mínus za to, že Mapy nemohou odpovídat za pokrytí (a aktuálnost/přesnost) v zahraničí, protože to přebírají z OSM... Tedy jakékoliv výtky směřujte ne na Mapy.cz, ale na OSM... 😉 Jinak já jsem kdysi (ne tak dávno) v zahraničí (srbských horách) autem slepě následoval navrženou trasu (i když stále průjezdná, proto mě to netrklo hned), tak jsem po šťastném dojetí do cíle na Mapy.cz napsal a světe div se, už mi nikdy víc onu trasu nenabídly... A i později jsme jim psali ohledně neplatných horských turistických cest, takže na připomínky reagují.
Nehodlám hodnotit aktuálnost leteckých map na mapy.cz. Tam kde se pravidelně pohybuji, zjevně nebývají starší jak cca 1 rok (2 roky max). V klasických či turistických mapách je v nich minimum chyb, přinejmenším v porovnání s konkurencí. Obzvláště Google Maps obsahují podle mých zkušeností minimálně u nás (ale i Slovensku, Polsku, Rakouském příhraničí) spousty dost výrazných chyb už celé roky. Pokoušet se je nahlašovat je úplně k ničemu. Ani po 2-3 letech se nic nezmění a neopraví.
Souhlas, Google mapy obecne maji lepsi povest nez realitu. Jako navigace jsou nic moc, jejich navigacni algoritmy maji rozhodne urcite "musky", mapove pokryti je spis prumer. Ano spousta tagu restauraci a vseho, ale ten zaklad co clovek od mapy ocekava neni nic extra. Napr jedna ulice ve Spanelsku, zadny zapadakov ani okraj. V ulici je asi 15 domu. Google mapy statecne tvrdi ze dum je na ulici o 2 ulice vedle, strom pred domem je na ulici ktera tam realne je a parkovaci misto mezi domem a stromem je na zas jine ulici. Pominu ze maji i divne mesto, uvadi nejakou ctvrt co je taky o dve mimo. Takze objednat si na danou adresu pizzu, taxi atd je prakticky nerealne pokud kuryri jezdi s Google maps. Naopak Mapy.cz a Apple mapy bez problemu dany dum vyhledaji uplne v pohode. Stejny pripad krajske mesto v CR. Ulice je 100 let stara, stejne jako domy. Pri objednavce jidla pokud kuryr ma Google mapy nebo Waze jede bud na konec ulice misto k nam, nebo na opacnou stranu. Opet mapy.cz i apple maps znaji presne cislo popisne a dorazi. Co je problem jsou Mapy.cz v zahranici, tam se na ne fakt nespoleham je to tak 50/50 ze jsou realne k necemu.Des
Třeba na ulici u nás (Praha) jsou fotky z letoška i loňska (alespoň pro Panoramu). Pokud bydlíte někde v malé vesnici, tak tam holt tak často jezdit nebudou. Letecká je horší, tak je z 2020. Ale to snad sami nedělají, to přebírají od někoho.
Letecké snímky pro mapy.cz dělá Topgis, každý rok vždy 1/3 území.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.