Není chyba v zákonech, že umožňují tato data sdílet a uchovávat na místech odkud unikla a způsobem při kterém šla tato data přečíst/spojit s určitými uživateli?Také kdyby bylo soukromí a koncové šifrování ve výchozím stavu, tak, jako to má třeba https://proton.me/cs Mail, Disk, VPN, Bitcoin peněženka, tak by se to nestalo. Ale neútočí naopak USA, EU a další na šifrování? https://searx.rhscz.eu/search?q=%C5%A...n%C3%AD+EU
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 1. 2025 17:08
O sběru a uchování dat by si měl především rozhodovat majitel auta a ne automobilka.
Ctu si komentare a prijde mi, ze hloupý chce hloupé auto. A auta kterými jezdite jsou hloupa. To by nebylo zas az tak špatne, jeste nedavno jsem takova auta taky mel, ale spatne je, ze se nechcete posunout. Nechcete, protože nechapete, proc byste meli a prijde vam, ze vam to co mate staci. Nekdo je takhle holt nastaven a je to jeho vec.Tem co maji mensi predstavivost vysvetlim, proc je dobre data o jízdách schraňovat. Auto se od vas jednoduse uci a je potreba ho ucit co nejlepe, aby vam mohlo nabídnou maximum. Data o jizdach se pouzivaji pro predikce tras, nabijeni, vyhrivaji, v pripade spalovaku treba razeni. Treba ja sednu do auta a to presne vi kam chci jet, protože vetsinou delam ty same jizdy co minuly tyden a nebo mam v kalendari meeting. Dale bych ocekaval, ze auto vi, ze chci jet domu trasu A misto trasy B a tak nemusim opakovane resit vyber tras v navigaci. Auto take vi, v jake zatacce pravidelne zpomaluji, takze tam zpomali taky. Tech situaci je hodne a je skode se o to pripravit. Ty co jsem vyjmenoval jiz automobilky maji a bezne je vyuzivam, takze jsem sam nic nevymyslel.Byt automobilkou, tak ty data chci videt, abych mohl zakaznikum nabizet co chteji, protože sami ocividne nevi. Mistni trololo si mysli, ze potrebuji dojezd 1000km a brutalni vykon 140kW 😃 lol 😜
Mícháš ale dvě věci. To že automobilka něco chce to zákazníka nejen nezajímá, ono ho to přímo irituje protože chce něco jeho. A že existují výhody agregace dat to zde nikdo, opakuji nikdo nerozporuje. Protože všechny tyhle vyjmenovaný predikce lze zařídit jen s pomocí výpočetního výkonu už instalovanýho ve vozidle, aniž by dochzelo k iritaci bodem 1.
Takže typický ovladač. Řidič nic takového nepotřebuje.
> Byt automobilkou, tak ty data chci videt, abych mohl zakaznikum nabizet co chteji, protože sami ocividne nevi. Byt automobilistou tak chci mit svoje data pod kontrolou. Chci mit moznost se rozhodnout, jestli vubec sva data nekomu dam, a pokud ano, tak za jakych podminek.Nemam rad oznacovani nekterych lidi jako "ovce", ale na tuto situaci ten termin sedi jak p*del na hrnec.
No já třeba rozhodně nechci, aby auto svévolně zpomalilo v zatáčce, protože minule jsem tam taky zpomalil. A taky nějak moc nechápu, k čemu je statistika kam a kudy jezdím dobrá, co na základě toho auto může nastavovat?
Zapnout topení otočením kolečka a vědět, kam chci jet, není přece tak složité, na to nepotřebuješ počítač v autě. Takový krávoviny jen auto prodražují a ještě budou problematické nebo omezující. Uvědomuješ si vůbec, že existují řidič, kteří chtějí řídit a ne být někam dopraveni, a že ty nezajímají krávoviny, ale jízdní vlastnosti a charakter auta?Některé asistenty se určitě hodí, možnost si auto předehřát na dálku, podívat se přes telefon, jaký má dojezd, nebo nějaké uživatelské profily tam, kde se auto sdílí. Vše má ale dvě strany mince. Sledování jízd, možnost auto znepojízdnit na dálku, omezovače rychlosti a podobné funkce nejsou nic dobrého a může to vést k velkému omezení svobody, pokud se to pojme špatným způsobem - a pro mě je svoboda nejdůležitější, ještě nad tím komfortem, který asistenti přinášejí.
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 1. 2025 11:46
Sice netuším, proč máš pocit že seš lepší než my ostatní, ale obávám, se že je zcela mylný. Normální slušný člověk nemá potřebu se navážet do ostatních, jenom kvůli tomu, že od auta očekávají i něco jiného než pojízdnou diskotéku a pochybný pocit lepšího sociálního statusu ala "Apple fans".Nezbývá než doufat, že až dospěješ tak dostaneš rozum a pochopíš...
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 1. 2025 12:25
Vše směřuje nevyhnutelně k dystopické realitě popsané v několika antiutopických románech. Je to tu, jen si to nikdo nechce zatím přiznat a bude se to ještě delší dobu nálepkovat různými pokrytci a vládnoucí elitou jako konspirace nebo falešné zprávy. V rámci vyššího dobra bude monitorováno prakticky všechno, vše bude nařízeno a pravidla automaticky vynucována systémem v reálném čase. Pojedete 54 v obci, auto vám zastaví, z účtu odejde pokuta, auto vás ze sváteční vyjížďky odveze zpět před dům a výchovně se na 14 dní zamkne a bude možné ho aktivovat jen v případě nouze, tedy požáru vaší knihovny, až vám bude úřad pálit knihy, odjezdu do porodnice a podobně. Všechny tyto vize se bezezbytku a zcela pozorovatelně plní - jen objednat tu dovolenou na Marsu nebo si nechat nahrát do mozku dobrodružnou hru na víkend s pořádnýma babama, střílením a zachráněním světa, to stále nelze.
Nesmíš tolik koukat na televizi a občas vylez mezi lidi... Určitě ti to prospěje.
A ja som presvedčený, že je to len ďalšia zo série sabotáží Volkswagenu, s cieľom poškodiť jeho biznis, aby bol nakoniec víťazom náš nový skoro poloboh pán jedinečný, pán Musk.
Ne, on je Cariad fakt tak neschopný. Němci nejsou dobří programátoři.
Mne to příde jako obrovské riziko taková data vůbec sbírat, natož uchovávat.Rozhodně bych nechtěl auto připojené k internetu s odesílánm dat kamsi.Ještě, že u mojí "hloupé" fabie to nehrozí. Ale pokud bych si někdy pořizoval "novější" ojetinu, tak rozhodně nic po roce 2008.
Názor byl 2× upraven, naposled 4. 1. 2025 15:40
Tvoje volba, ale pokud si byl nekdy treba v italii, tak tam bys smel do mesta jen vecer a nebo vubec (podle mesta) a takhle to bude brzo u nas. Navic 17 let stary auto je fakt uz popelnice a radeji si kup treba 4-6 let stary nějaký levnejsi model. Ve vysledku na tom podle me budeš finančně dost podobně.
Euro 6 auto programově nechci. To je kurvítko na kolech, které se nedá rozumně udržovat, má to probém projít i 1. technickou.
Jsem rád, že mám auto z roku 2018, což byl snad poslední rok, kdy auta ještě nemusely být povinně online.
Mám rok výroby 2021 a také to není bonzácké auto.
O jaké auto se jedná?
Tohle se nazývá totalita a je jedno, že je to zamaskováno za "demokracii", "svobodná média" a "volnost pohybu". Stát má pokud chce přístup ke všem těmto datům. Kdo jezdí elektro autem, platí platební kartou a má u se mobil, tak je kontrolovaný neustále a hlavně navždy zpětně!
Stát, jeho organizační složky včetně těch represivních, tajné služby a každý, kdo si je od nich koupí. Nádhera nesmírná.
A na to mate nejake dukazy nebo je to jen jedna baba povidala?
Elektromobil tedy nemusí nutně být tak předražený , když skenuje svůj pohyb a odesílá data , zde je cenová propast za hardware i úložiště i přenos dat operátorem , tohle se nemůže energeticky vyplatit mimo to soukromí , které máte narušení jaksi automaticky , mobil vás vyhledá policii ještě dřív , než někam zavoláte , to stejné je u eletroaut , děkuji nechci ! Za tu trochu smradu z mého spalování mi moje soukromí stojí !
Jenže nařízení EU, že auta musí povinně odesílat data o emisích, prakticky znamená, že úplně všechna nová auta musí mít online připojení, ne jen elektromobily.
Stačí odpojit anténu o gateway. A jsou v troubě.
nove lepsi auta (spalovaci i elektro) maji 2 az 3 sim karty pevne ruzne po aute. zabalit auto cely do alobalu by mozna pomohlo
Tak vyndáte 2-3 simky, co je na tom za problém, k technickým specifikacím se volně dostanete a pak stačí jen vzít nářadí do ruky.
Takže tu budou pokoutné dílny jako z post-apo sci-fi filmů, kde mi z auta z odstraní tyhle šmejdy, případně se budou pod pultem prodávat hacknuté řídící jednotky a bude kvést obchod s nadupanými ojetinami, které nemají omezovač na 170 a dělají hluk - tedy radost majiteli.
Jsou na pevno z vyroby, postupny seriovy cisla, pausalni sluzba u operatora pro automobilky.
Máš k tomu nějaké podklady, nebo to je informace na úrovni "Maruna z prasečáku to říkala, tak to musí být pravda"?
ačkoli systémy FCM zaznamenávají a ukládají data o spotřebě paliva a emisích, současné předpisy nevyžadují jejich automatické odesílání online v reálném čase. Data jsou dostupná prostřednictvím diagnostického rozhraní vozidla a mohou být použita při technických kontrolách nebo servisu. Systém eCall ani ISA rozhodně nediktují že se musí poloha v běžném provozu zasílat do automobilky !
a jak je to(odesilani dat) teda legislativne podlozeny?Podepisuju neco pri nakupu? mam moznost to odmitnout a auto presto koupit?
Mužete ten nesmysl odpojit a zapojit vždy jen před STK. Možná ani to ne.
No právě. A v brzké budoucnosti pak stát bude vybírat výpalné za překročení emisních limitů.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.