Velké dny českého Googlu a Microsoftu

České pobočky Microsoftu a Googlu měly prakticky ve stejný den „svůj den“. Nebyla nouze o zajímavé přednášky a informace.

Tento týden měly Microsoft a Google „své dny“. Microsoft je pojal jako velkolepou vzdělávací akci pro vývojáře, IT odborníky a obchodní partnery, Google jako prezentaci možností svého budoucího vývoje a oslavy čtvrtých narozenin české pobočky. Obě akce jsme navštívili a zjistili pro vás to nejzajímavější.

Microsoft Days

Akce Microsoftu vznikla spojením tří samostatných konferencí určených IT odborníkům, vývojářům a obchodním partnerům. Nyní byl připraven program pro všechny dohromady, a to v průběhu dvou dnů. V pražském kongresovém centru bylo k dispozici několik přednáškových sálů, kde současně probíhaly různé přednášky. Každý si mohl vybrat podle svého zájmu a udělat si atraktivní program po celý den.

Klepněte pro větší obrázek
Microsoft Days se konaly v pražském kongresovém centru

První den ovšem byly přednášky pro všechny skupiny stejné a věnovaly se současnému klíčovému tématu Microsoftu. Tím není Windows 7 nebo Internet Explorer 9, to jsou „jen“ prostředky pro koncové uživatele, stěžejní jsou korporátní řešení a aktuálně formou virtuálních prostředí a cloudu. Moderní trend, kterého se Microsoft rád chytá, je zkrátka hostování nejen serverů, ale i kompletních služeb či platforem. Microsoft takto nabízel některé aplikace už řadu let, typicky Exchange Server, ale nyní takto nabízí prakticky všechno.

Aby se firma mohla kompletně svěřit datacentrům Microsoftu, často si nevystačí pouze s dostupností konkrétních aplikací, ale potřebuje vyvíjet vlastní serverové aplikace. To dalo vzniknout platformě Windows Azure, kterou ocení především firmy zaměřené na vývoj. V cloudu Microsoftu mohou mít hostovaný Windows Server, ale i SQL Server prostřednictvím SQL Azure. Pochopitelně to něco stojí z hlediska provozu, kdy se počítá s výpočetním časem, úložištěm či datovými přenosy, ale odpadá vysoká vstupní investice do vlastních serverů.

Klepněte pro větší obrázek
Nejen o cloudu byla řeč. Štěpán Bechynský a jeho přednáška o IE9 a webových standardech

Právě Azure a online služby v cloudu byly náplní první přednášky po úvodní keynote, kde zazněla některá chlubivá čísla. Začátkem léta představený balíček cloudových služeb BPOS (Business productivity online services) zahrnující Exchange, Sharepoint, Office Live Meeting a Office Communications si objednalo již padesát českých firem, které vytvořily asi tisíc uživatelských účtů. Jeden takový firmu vyjde přibližně na dvě stě korun měsíčně, firma se přitom nemusí starat o další náklady na provoz vlastního serveru.

Mnoho přednášek bylo pochopitelně věnováno cloudu, správě a nasazování aplikací ve virtuálním prostředí cloudu a podobně. Ale nezůstalo jen u toho, druhý den už byly nachystány sady tematických přednášek pro administrátory a vývojáře. Z našeho pohledu akce splnila svůj účel, člověk se mohl na jednom místě dozvědět vše o aktuálních nástrojích a službách Microsoftu, přednášející specialisté ochotně zodpovídaly otázky, na které se během prezentací nedostalo.

Klepněte pro větší obrázek
A ve volné chvilce si dobrovolníci mohli zablbnout s Kinectem

Google Day

Microsoft v rámci Microsoft Days slavil osmnácté narozeniny české pobočky Microsoftu, Google při svém dni teprve čtvrté. K oslavě zvolil pražský klub SaSaZu a přizval několik set lidí, převážně z řad firem, kterým má Google co nabídnout především z hlediska reklamy.

Klepněte pro větší obrázek
Úvodního slova na Google Day se ujala šéfka české pobočky Googlu

Google Day bylo odpoledne plné přednášek, kde převládali zajímaví lidé z Googlu, kteří představovali vývoj svých projektů a třeba také méně známé funkce, které už jsou nabízeny. Vystoupil například Suveer Kothari, který stojí v čele týmu zodpovědného za YouTube a reklamní síť Googlu pro vybrané regiony Evropy, a předvedl možnosti YouTube, jako jsou automaticky překládané titulky či dělení videa na kapitoly. Připomněl také funkci Disco pro kontinuální přehrávání huedbních klipů, nebo Leanback pro nerušené sledování YouTube třeba na obrazovce televize. Předvedl také, jak se dá YouTube efektivně využít k marketingu. Nechyběly příklady úspěšných kampaní, jako je kouzelný automat Coca-Coly (přes 2,6 miliónů zhlédnutí), nebo průchozí lednička Heinekenu (přes 4 milióny).

Klepněte pro větší obrázek
Na YouTube trávíme stále více času (červená barva v grafu)

O YouTube se mluvilo hodně, premiéru si totiž na akci odbyl reklamní prostor na titulní stránce českého YouTube. Čekali jsme ale důležitější novinku – instantní vyhledávaní na českém Googlu. Na to si budeme muset ještě chvíli počkat (nicméně český našeptávač v anglické verzi Googlu funguje). Zmínka padla o české novince v podobě hlasového vyhledávání v chytrých mobilech. Prezentovány byly i další možnosti, jako je hlasové ovládání nebo diktování textových zpráv, což už jsou ale funkce v češtině zatím nedostupné.

Jaroslav Bengl z curyšského vývojového centra Googlu se rozpovídal o mapách Googlu. Kromě satelitních snímků a StreetView je už pár lokalit, kde Google zavádí perspektivní snímkování z letadel, jak to známe u služby Bird’s Eye v mapách Bingu. Prohlédnout si to můžete například v oblasti Kapského města. Připomněl také integraci uživatelských fotografií do StreetView, 3D modely krajiny i budov v modulu Earth a třeba také možnosti pro vývojáře, kteří pro své projekty mohou využít API map Googlu. Nechyběla atraktivní ukázka v podobě simulátoru cesty autem (demo zde).

Klepněte pro větší obrázek
Google Mapy a Jaroslav Bengl

Společným tématem většiny přednášek byla budoucnost. Kam má Google namířeno? Strategie Googlu je jednoduchá – další vývoj podřizují tomu, co chtějí uživatelé. Hlavní trendy jsou ale jasné – vyhledávání a navázaná reklama, podpora multimediálního obsahu, mobilní přístup ke službám a samozřejmě sociální sítě.
 

Diskuze (6) Další článek: Vyšla již šestá betaverze Firefoxu 4 a ještě není poslední

Témata článku: Google, Microsoft, Byznys, Vybraný specialista, Vyhledávaný text, Červená barva, Online úložiště, Days, Chytré vyhledávání, Korporátní řešení, Samostatná zmínka, Disco, Reklamní síť, Mapa Bing, České youtube, Klíčové téma, Reklamní platforma, Přednáškový sál



Navrhli jsme si základní desku Bobík 32S2. Stálo to pár dolarů a za čtyři dny dorazila z Asie

Navrhli jsme si základní desku Bobík 32S2. Stálo to pár dolarů a za čtyři dny dorazila z Asie

** Dnes si ukážeme, že design tištěného obvodu zvládne i zelenáč ** Díky editoru EasyEDA si vystačíte s webovým prohlížečem ** Hotovou desku vyrobí hongkongský JLCPCB

Jakub Čížek
BastleníDIYPojďme programovat elektroniku
Horizon: Forbidden West bude mít jeden konec. Hráč ale může ovlivnit některé události

Horizon: Forbidden West bude mít jeden konec. Hráč ale může ovlivnit některé události

První letošní exkluzivita PlayStationu vychází už za pár týdnů a z Guerrilla Games k nám stále proudí nové informace. Tentokrát ohledně zakončení příběhu.

Martin Nahodil
Horizon: Forbidden WestPS5Exkluzivita
QR kódy jsou skvělý pomocník, ale i zlý pán. Tohle jsou nejčastější podvody, které vás mohou připravit o peníze

QR kódy jsou skvělý pomocník, ale i zlý pán. Tohle jsou nejčastější podvody, které vás mohou připravit o peníze

** Čtvercový grafický kód usnadňuje život už mnoho let ** S rostoucí oblibou a využitím přibývá i podvodů ** Nejčastěji jsou podvody zaměřeny na podstrčení falešného kódu

Martin Miksa
PodvodQR kódBezpečnost
Battlefield 2042 je pro EA zklamáním. Zvažuje přechod na free-to-play model

Battlefield 2042 je pro EA zklamáním. Zvažuje přechod na free-to-play model

Poslední díl série Battlefield na tom není zrovna nejlépe. Zklamáním není jen pro hráče, ale i pro samotné vydavatelství.

Martin Nahodil
Battlefield 2042Spekulace
České televize se tak moc bojí videoher, až je to směšné (komentář)

České televize se tak moc bojí videoher, až je to směšné (komentář)

** Jeden z největších obchodů historie se nedostal do hlavních zpráv ** Videohry televizím slouží jen k honění senzací, není to seriózní byznys ** České videohry jsou přitom úspěšnější než jiná kulturní díla

Lukáš Václavík
HryKomentářByznys
Dying Light 2 nabídne na PlayStationu 5 trojici různých grafických nastavení

Dying Light 2 nabídne na PlayStationu 5 trojici různých grafických nastavení

Na poslední generaci konzolí není nic neobvyklého, že si hráči mohou vybrat z různých grafických módů. Dying Light 2 bude mít rovnou 3.

Martin Nahodil
Dying Light 2PS5
Šifrování je pro pedofily, teroristy a mafiány. Britská vláda brojí proti end-to-end šifrování v komunikačních aplikacích

Šifrování je pro pedofily, teroristy a mafiány. Britská vláda brojí proti end-to-end šifrování v komunikačních aplikacích

** Britská vláda brojí proti end-to-end šifrování ** Argumentuje, že šifrování je pro pedofily, teroristy a mafiány ** Spustila proto reklamní kampaň za 14,6 milionů korun

Karel Kilián
Velká BritánieŠifrováníFacebook
Izrael díky speciální kamufláži zařídil pro své vojáky „neviditelnost“

Izrael díky speciální kamufláži zařídil pro své vojáky „neviditelnost“

** Materiál „Kit 300“ představuje vizuální i termální kamufláž ** Dokáže zablokovat tepelné vyzařování maskovaného vojáka či třeba stroje ** Velký kus materiálu Kit 300 může ukrýt vozidlo až do velikosti Hummeru

Stanislav Mihulka
IzraelMateriálArmáda
Nejlepší filmy na Netflixu v roce 2021. Všechny mají český dabing nebo titulky

Nejlepší filmy na Netflixu v roce 2021. Všechny mají český dabing nebo titulky

Tyto filmy byly v roce 2021 na českém Netflixu nejoblíbenější. Nerozlišujeme žánr, stáří ani hodnocení na filmových webech. Jde o oblíbenost, kterou sleduje web FlixPatrol a počítá z ní souhrnné žebříčky.

Ondřej Králík
Netflix