Zrovna Fiat bych za příklad nedával, ten nemá právo o budoucnosti automobilzmu vůbec co mluvit, jejich budoucnost bych mov růžvovou neviděl... Kdyby neměli 500ku tak nemají nic, a ten jejich šéf opakovaně plive na teslu a vůbec na elektromobily, ale je to čistě jen závist, protože sami nejsou schopni s čímkovliv novým a inovativním přijít...
Tak to, že velké automobilky posečkají s výrobou asi pro Teslu není špatná zpráva. Znamená to jen, že se s ostatními nemusí cenově rvát o lithium a kobalt. Má čas se stát zavedenou automobilkou a se svým v současnosti poněkud exotickým produktem nemusí soupeřit o zákazníka. Jistě že mají porodní bolístky, ale žádné velké rušení předobjednávek se nekoná. Doba, kdy se elektromobily budou prodávat na každém rohu přijde. Ale musí jí předcházet postupný růst potřebné infrastruktury. Tedy dostatek nabíjecích stanic, el. síť , která to zvládne a výroba baterii, která doufejme v budoucnu nebude o lithiu a kobaltu. Pro Cínovec to asi dobrá zpráva nebude, ale pro životní prostředí a peněženky zákazníků zase ano. Osobně moc nevěřím, že se na Cínovci vůbec někdy těžit bude.
Přání otcem myšlenky? 😀
Ropa se jednou dostane to stádia, kdy její cena bude nerentabilní pro dopravu, jak ji používáme dnes. Budoucnost možná nejsou auta na baterky, ale i tuhle cestu je třeba zkusit a hledat alternativy.
Dle mého odhadu je ropa atraktivni minimalne na dalších 35 let-50 let. V soucasnosti se nejvíce vyuziva nikoliv pro auta, ale svete div se na vyrobu plastu. Jen pro zajimavost vite kde se na svete spotrebovava nejvíce koreni zvaného hrebicek a k cemu? V Indonesii do cigaret.. 🙂
Sergio Marchionne má pravdu. Elektromobily téměř vznikly současně jako vozy se spalovacím motorem. Díky neefektivnosti skladování energie nic neukázaly. V Česku zapnu v zimě topení v eletromobilu a za chíli budu mrznout v poli bez energie.3-[ Nechledě na náklady na obnovu akumulátorů a ekologické devastaci při výrobě akumulátorů. Jen je otázka, k jakému nesmyslu nás donutí EU. Viz zamořená pole řepkou a v důsledku toho se ničí půda a spodní vody pesticidy (pitná voda).
Když chcete psa být ... k vaším A je podstatné napsat i BElektromobil nevnikl současně, ale o 50 let dříve a za tu dobu se se na poli baterií změnilo mnoho věcí Na poli budete mrznout i když zapomenete natankovat. Co se týká elektřiny, tak je to jenom otázka dostatečné infrastrukturyJak musí mít člověk moc zavřené oči aby lámal rukou nad výrobou akumulátorů a nevšiml devastace celé planety fosilními palivy?Láteření na EU je takový kolorit. Ale u vás už máte jasno. Všechno blbě.
No, v dobbe, kdy nam telefon vydrzi na baterku sotva den aktivniho pouzivani, je opravdu predcasne o nejakem rozvoji hovorit. A infrastruktura. Samozrejme, ale investice do ni se taky musi vyplatit a ta bude stat nehorazne penize. Musite si uvedomit, ze i tak silna ekonomika jako nemecko neni schopno postavit ani draty ze severu na jih, aby elektrinu z vetrniku ze severniho more dostali na prumyslovy jih. Bavime se tady o dnes nepredstavitelnych castkach. A proc? protoze nekdo tvrdi, ze je to ekologicke? Ale jdete.
Váš mobil vydrží sotva den, protože "žere jako prase". Možná to není jasné, ale dneska jsou v těch mobilech osmi jádra. Ale do té baterky se vejde násobně toho co kdysi. Kdybych dal vaši baterku do svého mobilu, tak mi vydrží v pohodě několik měsíců.Proč? Ekologie? Možná. Spíše ekonomie budoucnosti. Ono se totiž můžete opřít o jednu věc. Tak jak jednou bude ropa docházet bude dražší a dražší až jednou dojde. Nalézají se nová ložistka, ale bude jich čím dál méně a těžit bude dražší a dražší. Proto je lepší hledat alternativy už dnes.
Názor byl 1× upraven, naposled 23. 10. 2017 15:07
600km vám příjde málo? Tady jsou samí frejři co jezdí 1000km bez zastávky...
Až těch 600km "natankuju" elektřinou za 2 minuty... jo počkat ono to bude trvat několik hodin 😀
"... Na poli budete mrznout i když zapomenete natankovat..."Nebudu. Vylovím z kufru kanystr a když bude náhodou prázdnej, někoho si stopnu a k benzínce a zpět se dostanu, s kanystrem v ruce. Což s bateriema nelze.
Pravda. Při tom tahání kanystru se dost ohřejete. Problem solved.
Tak na druhou stranu, řekněme si na rovinu, že ta infrastruktura bude hodně bolet. Co se týče dojezdu, tak s tím osobně nemám z 99% problém už nyní. Nejezdím dlouhé trasy. Kdybych bydlel v domku s garáží, tak večer přijedu, píchnu auto to do zásuvky a jsem v pohodě. Já ale bydlím v bytě, podobně jako většina lidí v téhle zemi a parkuji na ulici. Neumím si moc představit, že se tyhle miliony aut střídají u klasických nabíječek, tak jak je známe dnes. Na to to trvá moc dlouho. Nejde říct, že to nejde a čekat, až ropa bude tak drahá, že to taky nepůjde jen tak pálit v motorech, ale pořád trochu doufám, že se povede nějak levně vyrábět vodík.
Bude to náročné, ale neřekl bych nějak extrémně. Třeba s tím Němci počítají a už "najímají" nové kopáče 😉. Stávající systém těžebních monster,rafinerií a pump se tu taky nevyklubal zadarmo.S vodíkem bych asi neměl problém, pokud se to udělá bezpečně, ale něco mi říká, že přitom bude potřeba hodně ... ? A pak už by mi přišlo lepší ji nacpat do baterek 🙂
Samozřejmě, že výroba benzínu nevznikla přes noc, ale to není to samé. Na stavbu benzinové pumpy není třeba rozkopávat ulice a posilovat kilometry vodičů a budovat novou trafostanici. Pro stavbu benzínové stanice stačí v podstatě jen výkop pro podzemní nádrž. Navíc benzínová pumpa obslouží stovky aut za hodinu což nabíjecí stanice sotva.
Asi patříte mezi dříve narozené. Ale vesměs komplet rozkopaná republika už tu jednou byla. Věřte mi, nebyla to tragedie.
Samotné kopání je na tom to nejmenší. Ono je potřeba získat souhlasy vlastníků nemovitosí, zaplatit jim za věcná břemena, atd.. Postavit vvn vedení v nové trase je dnes prakticky nemožné. Pouze jen dostat takovou trasu do územních plánů obcí je na desítky let s nejistým výsledkem a je to srovnatelné náročností skoro se stavbou dálnice. Dálnice vychází v ceně za km sice o řád dražší ale to už je jedno. Prostě jen vybudovat elektrickou infrastrukturu k tomu aby všichni jezdili na elektřinu je utopie kterou těžko někdo zaplatí.
Dost úsměvně hledáte zbytečné klacíky pod nohy. Akce, kdy prakticky valná část republiky byla překopána už tu proběhla a zdá se, že jsme to bez úhony všichni přežili. Pokud se chcete z utopie dostat do reality, tak jako tak budete postaveni před fakt, že ropu bude potřeba nahradit. A potom náklady na změny které zasahují do jádra fungovaná celé civilizace budou tak jako tak gigantické. Ale pravda, ty územní plány ... to bude "problém"....
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 10. 2017 14:21
Ja psal o elektrických sítích - tedy o distribuční a přenosové soustavě a jejich posílení pro možnost zásobovat masově rozšířené elektromoboly energií. Nevim co myslíš tím kopáním republiky, nebavíme se fotbale.
To je evidentní že nevíš která bije. To jsi byl asi maličký nebo jsi prostě zapomněl. Po revoluci proběhla značná obměna různých inženýrských sítí kde v podstatě nebylo město či obec které nebylo do nějaké míry rozkopáno. Ale asi byla vůle... ty plány ... měnit ... a ta povolení ... získávat ... a toho kopání ... drahýho ....
Pane brku, já bydlím v paneláku bez možnosti garážování, tak jako spousta jiných lidí, ale to neznamená že to budu celkově zavrhovat.Já si to nekoupím, koupí si to ti, co v tom budou pro sebe spatřovat výhodu.EDIT: nedočetl jsem vás. Píšete "… že se povede nějak levně vyrábět vodík…"A co s tím vodíkem budete doma dělat?Víte jak moc se musí stlačit aby vodíkové auto mělo rozumný dojezd?Víte jaké jsou finanční náklady na to stlačení?Víte jak rychle utíká z nádrží prosakováním přes stěny?atd. atd.
Názor byl 1× upraven, naposled 23. 10. 2017 16:35
Takhle - mit tu garaz (mam pronajatou, ale ve smlouve elektrina na max hodinu denne), tak jsem si tu predobjednavku na Model 3 kliknul. Je to ted trosku paradox, ze elektromobil dava vetsi smysl tam, kde je narocnejsi pro neho udelat infrastrukturu, tedy mesta.
Baterie se hnuly za těch 100 let pro použití v autech velice málo, sotva stačily pokrýt potřebný nárůst hmotnosti. A právě infrasteujtura se ukazuje jako reálně neřešitelný ptoblém, jsk mimochodem ukazuje nově i Norsko.
Přesně tak, za posledních 30 let se technologie skladování elektrické energie nepohnuly prakticky nikam.
Je potřeba si uvědomit jednu věc.Výroba klasického auta a paliva do něj taky není kdo ví jak ekologická, tady si s elektromobilem nemá co vyčítat.Hlavní výhoda elektroaut spočívá v tom, že když už prasíme planetu, tak na pár místech. Spalovací motor ji prasí všude, kudy auto jede. Ono to znečištění a ekologický dopad nezmizí, ale vyčistí se vzduch ve městech, lesích, polích... Proto má smysl přesunout znečištění do několika oblastí a vyčistit ty ostatní.Že bude doprava někdy ekologická si nejspíš nikdo nemyslí.
Zasvinene pole repkou nemá na svedomi EU ale kmotr Bures, který zretelne dostatecne "investoval" do viry poslancu. Nejvetsi soucasny problem je v neexistujici prenosove soustave. CEZ je jiz nyní hodnocen v pripade odstoupeni statnich zaruk hodnocen jako neduveryhodny pro investory. Prozatím jsou vkladany největší nadeje do palivových clanku spalujících metan a kyslik, ty ovšem mají jeden spolecny problem a to je membrana
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.