Věda | Kryptoměny | Medicína

Vědci chtějí proměnit kryptoměnu v obří superpočítač, který najde třeba lék na rakovinu

Skupina vývojářů by ráda přenesla princip současných kryptoměn do lékařského výzkumu a umělé inteligence. Svému nápadu říkají Skychain a sebevědomí jim rozhodně nechybí, chtějí se totiž stát lídrem na poli strojového učení v medicíně.

Lékařské strojové učení vyžaduje enormní množství studijních dat. Pokud má nějaký hypotetický A.I. asistent provádět diagnostiku, musí si projít všechny studie a lékařská doporučení. Velmi dobrý v tom dnes je třeba znalostní superpočítač IBM Watson, jenže i on trpí tím, že používá omezený zdroj lékařských studií a zpráv z několika amerických institucí.

To v praxi znamená, že provádí diagnostiku tak, jak by ji prováděli experti z konkrétních ústavů, na jejichž datech se učil. A to je problém, taková diagnostika je totiž zaujatá. Robot si prostě potřebuje nastudovat lékařské zprávy a studie z celého světa, jenže taková data jsou dnes enormně drahá. Je jich prostě příliš mnoho.

Autoři Skychainu na to chtějí jít jinak, a tak do světa lékařského výzkumu zapojili kryptoměnu skycoin. Majitelé výkonných počítačů by ji těžili stejně jako bitcoin, jenže tím veškerá podobnost končí. Těžba by totiž představovala vlastně zpracovávání medicínských výpočtů na neuronových sítích.

Počítače těžařů by tedy tvořily obrovský distribuovaný superpočítač, jehož výkonu se dnes nevyrovná ani ta nejrychlejší čínská mašina.

Jenže tím celý ekosystém nekončí. Ještě tu máme vývojáře, kteří by mohli vyvíjet vlastní neuronové sítě, které by v této obrovské síti běžely. A opět, pokud by je někdo využil, dostali by zaplaceno ve skycoinu. Stejně tak by dostali zaplaceno ti, kteří by do systému vkládali studijní data.

A kdo by to celé platil? No zákazník přeci – ti, kteří by konečně Skychain používali jako produkt. Tedy stejně jako IBM Watson. Mohli by to být lékaři, nemocnice, výzkumné organizace a tak dále a tak dále.

Monetizační ekosystém Skychainu a jeho kryptoměny skycoin

Princip kryptoměn lze tedy využít i v mnoha zajímavých oblastech, které připomínají éru distribuovaných výpočtů, které se před lety těšily obrovské popularitě a na počítačích běžných smrtelníků běžela třeba aplikace SETI@Home nebo agenti, kteří na procesoru dobrovolníků prováděly chemické výpočty třeba za účelem hledání léku na rakovinu.

Hlavní rozdíl Skychainu spočívá v tom, že prostý altruismus a dobrovolnost nahrazuje tím, co opravdu funguje: monetizací.

Speciál: Bitcoin a kryptoměny

Kryptoměny jsou elektronické peníze. Je to digitální měna, kterou místo států zaštiťuje matematika, konkrétně asymetrická kryptografie.

V čele kryptoměn je stále Bitcoin. Prosazuje se ale také Litecoin, Ethereum, Bitcoin Cash nebo třeba Ripple a Monero. Ve skutečnosti je kryptoměn několik tisíc.

Doporučujeme: Jak koupit bitcoinObchodování na burzeKam bezpečně uložit kryptoměnyJak vybrat peníze za bitcoiny z bankomatuKde lze platit kryptoměnamiJak fungují kryptoměny

Diskuze (14) Další článek: Šíří se největší databáze uniklých údajů, obsahuje 1,4 miliard záznamů

Témata článku: Technologie, Věda, Umělá inteligence, Kryptoměny, Strojové učení, Bitcoin, Medicína, Neuronová síť, IBM, Superpočítače, Rakovina, Těžba, Nemocnice, Studijní data, Obrovská síť, Lék, Výkon počítačů, Diagnostika, Distribuovaný výpočet, Výkonný počítač, Obří superpočítač, Enormní množství, Sebevědomí, Zpracovávání, Hlavní rozdíl

Portál občana už funguje. Na státní web vypadá až překvapivě použitelně

** Portál občana už funguje, vyřídíte na něm první požadavky ** Funkce se budou postupně rozšiřovat ** Web je docela moderní a přehledný

David Polesný | 66

Miliardový večírek končí. Rusko nemůže být z Crew Dragonu nadšené

** USA platí Rusku stamiliony dolarů za dopravu astronautů na ISS ** Dopravu amerických astronautů mají nyní převzít soukromé lodě ** Rusko je vytlačováno ze hry, mohou ho spasit vesmírní turisté

Petr Kubala | 64

Severní magnetický pól „odcestoval“ z Kanady na Sibiř. Vědci musí upravit model

** Zemské magnetické pole se chová nepředvídatelně ** Severní magnetický pól se posouvá z Kanady směrem na Sibiř ** Vědci musí rychle aktualizovat Světový magnetický model

Karel Kilián | 30

Boeing 787 překonal při běžném letu s cestujícími rychlost zvuku. Jak je to možné?

** Let Virgin Atlantic z Los Angeles do Londýna vzbudil rozruch ** Dle webu na sledování leteckého provozu překonal rychlost zvuku ** Skutečnost je ale trochu jiná, neboť všechno je relativní