Vaše jméno a fotka se může objevit v reklamách Googlu

Google upozorňuje na nové smluvní podmínky, které začnou platit od 11. listopadu a dovolí využít vaše osobní údaje z profilu pro reklamní účely.
Vaše jméno a fotka se může objevit v reklamách Googlu

Vlastně to byla jen otázka času. A ten čas nastane 11. listopadu. V ten den vstupují v platnost nové smluvní podmínky Googlu, které Googlu dovolí používat vaše jméno a fotografii v kontextových reklamách. Údaje vašeho účtu Googlu mohou být použity u těch produktů, které nějakým způsobem kladně ohodnotíte, ať už formou recenze nebo pouhým hodnocením +1 v rámci sociální sítě Google+.

Vaše pozitivní hodnocení jako součást reklamy

Hned na úvod se sluší podotknout, že se nejedná přímo o reklamu. Sám Google novinku nazývá „Sdílená doporučení“ a můžete se s nimi setkat na více místech. Například v mapě, kde u nějakého podniku uvidíte kladné hodnocení od někoho známého, stejně tak na ně můžete narazit v online obchodu Google Play, nebo ve vyhledávači zboží. Nicméně také přímo v kontextové reklamě.

Klepněte pro větší obrázek
Jak to bude vypadat v praxi: vaše fotka, jméno a hodnocení na různých místech, včetně reklamního bloku

Na jednu stranu je to funkce velmi přínosná – hned uvidíte, zda daný web či podnik někdo známý doporučuje. A ačkoli se Google snaží uživatele přesvědčit, že je funkce vhodná právě pro ně, na prvním místě jsou inzerenti. Špatná hodnocení se pochopitelně v reklamě neobjeví, jen ta dobrá.

K dobru Googlu budiž, že si funkci můžete vypnout, ve výchozím stavu je ale aktivována všem uživatelům starším 18 let (pokud dříve nezakázali sdílení svých hodnocení +1).

Smířit se, nebo vypnout

Využití osobních dat uživatelů přímo v reklamách je pro mnohé pobuřující. Když s podobným využitím uživatelských profilů přišel Facebook, vyvolalo to řadu negativních reakcí. Ale na situaci to nic nezměnilo, navíc Facebook postupně přidal, že do reklamy může použít i další uživatelská data včetně nahraných fotografií. Facebooku ani Googlu se ale nemůžeme divit, z pohledu provozovatele sociální sítě je využití osobních vazeb uživatelů abnormálně účinným marketingovým nástrojem.

Novinka Googlu v zásadě není nic špatného. Jen je to další způsob, jak se snaží vydělat na službách, které poskytuje bezplatně. Pokud na webu kladně hodnotíte opravdu to, co si to zaslouží a za co se nemusíte stydět, není na škodu, když se takové hodnocení objeví vašim známým častěji. A pokud se vám to nelíbí, na rozdíl od Facebooku můžete tuto funkci zcela vypnout.

Diskuze (45) Další článek: Podívejte se na graf propadu růstu prodeje počítačů po uvedení iPadu

Témata článku: Google, Google+, Byznys, Web, Sociální sítě, Fotky, Reklama, Pozitivní hodnocení, Podobné hodnocení, Fotka, REK, Vhodná reklama, Špatná podmínka, Pro Plus, Google.com, Výchozí vyhledávač, Reklamní blok, Sdílení, Google Plus, Jméno, Vaše jméno, Objev, Smluvní podmínky, Osobní profil, Kladné hodnocení


Určitě si přečtěte

13 praktických tipů a triků pro Mapy.cz, které možná neznáte

13 praktických tipů a triků pro Mapy.cz, které možná neznáte

** Mapy.cz neslouží jen k zobrazení podkladů a plánování tras ** Nabízejí celou řadu dalších praktických funkcí a možností ** Vybrali jsme třináct tipů a triků, o kterých možná (ne)víte

Karel Kilián | 30

Co zabírá nejvíce místa na disku? Těchto 10 nástrojů odhalí největší žrouty dat

Co zabírá nejvíce místa na disku? Těchto 10 nástrojů odhalí největší žrouty dat

** Je vhodné jednou za čas zanalyzovat, co vám leží na disku ** Poradíme vám nástroje, kterými zjistíte, jaká data uchováváte ** Podle výsledků můžete optimalizovat svá data či úložiště

Karel Kilián | 49

HTTPS byl pouze první krok. Chrome zavádí DoH, tedy šifrované DNS. Dopady mohou být obrovské

HTTPS byl pouze první krok. Chrome zavádí DoH, tedy šifrované DNS. Dopady mohou být obrovské

** Šifrovaný web je dnes už samozřejmost ** Jeden díl skládačky ale ještě chybí – DNS ** Firefox už začal a teď se na šifrované DNS chystá i Chrome

Jakub Čížek | 92

Biblická potopa Česka: Jak bychom dopadli, kdyby nás zatopil oceán

Biblická potopa Česka: Jak bychom dopadli, kdyby nás zatopil oceán

** Představte si biblickou potopu ** Nejprve zaniknou Děčín a Břeclav, pak i Brno a Praha ** Hlavním městem se stane Jihlava a zbytky Čechů přežijí na Kvildě

Jakub Čížek | 91



Aktuální číslo časopisu Computer

Speciál o přechodu na DVB-T2

Velký test herních myší

Super fotky i z levného mobilu

Jak snadno upravit PDF