Vaše jméno a fotka se může objevit v reklamách Googlu

Google upozorňuje na nové smluvní podmínky, které začnou platit od 11. listopadu a dovolí využít vaše osobní údaje z profilu pro reklamní účely.
Vaše jméno a fotka se může objevit v reklamách Googlu

Vlastně to byla jen otázka času. A ten čas nastane 11. listopadu. V ten den vstupují v platnost nové smluvní podmínky Googlu, které Googlu dovolí používat vaše jméno a fotografii v kontextových reklamách. Údaje vašeho účtu Googlu mohou být použity u těch produktů, které nějakým způsobem kladně ohodnotíte, ať už formou recenze nebo pouhým hodnocením +1 v rámci sociální sítě Google+.

Vaše pozitivní hodnocení jako součást reklamy

Hned na úvod se sluší podotknout, že se nejedná přímo o reklamu. Sám Google novinku nazývá „Sdílená doporučení“ a můžete se s nimi setkat na více místech. Například v mapě, kde u nějakého podniku uvidíte kladné hodnocení od někoho známého, stejně tak na ně můžete narazit v online obchodu Google Play, nebo ve vyhledávači zboží. Nicméně také přímo v kontextové reklamě.

Klepněte pro větší obrázek
Jak to bude vypadat v praxi: vaše fotka, jméno a hodnocení na různých místech, včetně reklamního bloku

Na jednu stranu je to funkce velmi přínosná – hned uvidíte, zda daný web či podnik někdo známý doporučuje. A ačkoli se Google snaží uživatele přesvědčit, že je funkce vhodná právě pro ně, na prvním místě jsou inzerenti. Špatná hodnocení se pochopitelně v reklamě neobjeví, jen ta dobrá.

K dobru Googlu budiž, že si funkci můžete vypnout, ve výchozím stavu je ale aktivována všem uživatelům starším 18 let (pokud dříve nezakázali sdílení svých hodnocení +1).

Smířit se, nebo vypnout

Využití osobních dat uživatelů přímo v reklamách je pro mnohé pobuřující. Když s podobným využitím uživatelských profilů přišel Facebook, vyvolalo to řadu negativních reakcí. Ale na situaci to nic nezměnilo, navíc Facebook postupně přidal, že do reklamy může použít i další uživatelská data včetně nahraných fotografií. Facebooku ani Googlu se ale nemůžeme divit, z pohledu provozovatele sociální sítě je využití osobních vazeb uživatelů abnormálně účinným marketingovým nástrojem.

Novinka Googlu v zásadě není nic špatného. Jen je to další způsob, jak se snaží vydělat na službách, které poskytuje bezplatně. Pokud na webu kladně hodnotíte opravdu to, co si to zaslouží a za co se nemusíte stydět, není na škodu, když se takové hodnocení objeví vašim známým častěji. A pokud se vám to nelíbí, na rozdíl od Facebooku můžete tuto funkci zcela vypnout.

Témata článku: Google, Web, Byznys, Sociální sítě, Fotky, Google+, Reklama, Sdílení, Osobní profil, Podobné hodnocení, Pro Plus, Google Plus, Výchozí vyhledávač, Jméno, Objev, Reklamní blok, Špatná podmínka, Uživatelské jméno, Smluvní podmínky, Fotka, Vhodná reklama, Google.com

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

26 procesorů v důkladném testu

Zhodnotili jsme 18 bezdrátových reproduktorů

Jak fungují cash back služby?

Pohlídejte své děti na internetu