Varování z Německa: Google nás brzy všechny ovládne

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 89

Názory k článku

10. 07. 2014 10:40

Kdo má informace, má moc. Kdo má informace o nás, má moc nad námi - a Google jich má až moc. Už včera bylo pozdě s regulacemi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 04. 2014 10:58

Fascinuje mne, jak málo lidem dochází, kde je ten skutečný problém s Googlem. Není to ani e-mail, ani služby pro uživatele, ale kupodivu ani soukromí. To hlavní riziko je jinde - Google je tak velký, že určuje, jaké informace se dostanou dál. To je ten největší průser, který trápí nejen pro obchodníky, ale i samotné uživatele, byť si to nemusejí vůbec uvědomit.U obchodníka je to ještě celkem přímočaré - rozjedu podnikání, dám o sobě vědět a i díky Googlu jsem vidět, přijdou za mnou zákazníci. Jakmile se Google rozhodne informace o mně filtrovat (a nemusí jít nutně o něco osobního - stačí změnit způsob indexace a page rank, může rozjet vlastní službu, kterou bude tlačit...), mám okamžitě problém - noví zákazníci mne nenajdou, mé služby nebudou k nalezení a mohu se sebevíc snažit rozložit rizika, s tímhle nic nenadělám. Google dominuje ve vyhledávání a kdo není k nalezení přes Google, přichází o obrovskou spoustu návštěvníků a zákazníků (pochopitelně záleží na oboru). Pro zákazníka je to druhotně problém také, protože podobná situace snižuje konkurenci a nedostává se mu plné nabídky.Další průser jsou pak ryze informace o světě kolem sebe. Je obecně známé, že Google filtruje výsledky podle zemí - viz třeba aktuální kauzu o Krymu (http://zpravy.idnes.cz/krym-podle-googlu-patri-n... ... ). Ale nemusí jít nutně o politická témata. Google filtruje výsledky vyhledávání podle více či méně pochybných kritérií o nezávadnosti obsahu (sex, porušování autorských práv...), to se pak ještě dále stupňuje v momentě, kdy máte u Googlu účet a Google vám upravuje výsledky podle informací, které o vás má. Ne vždy to vadí, ale pokud hledám něco podstatnějšího, vždy použiju více zdrojů, ale i různé přihlášení ke Googlu (skutečně dostávám různé výsledky). Jenže kolik lidí tohle ví a při hledání se podle toho chová? Většina vezme, co jim Google předhodí a nenapadne je, že jim už Google pořádně prosel informace, které dostávají.Třetím problémem, byť už ne tak citelným, je, že gigant typu Google už také velmi ovlivňuje další vývoj technologií a není to vždy pozitivně. Je fajn, že na jedné straně může nalít velmi zajímavé finance do rozvoje mnohých věcí, ale na opačné straně pak stojí i to, že může zpomalit rozvoj zase jinde (třeba tím, že zařízne věci, které mu nepřinášejí zisk, bude opatrnější s příliš rizikovým oborem atd.). Navíc Google je stále více a více klasickou korporací s mnoha stupni rozhodování, která velmi omezuje rozlet svých vlastních lidí (což nebývá úmysl, ale spíše důsledek toho, že ve středním managementu se postupně soustředí lidi, kteří se chtějí dostat nahoru, ale současně nemají na to vyhrabat se výš a tak se bojí každého pod sebou, kdo by je mohl ohrozit).A tyto věci nejsou nijak snadno ovlivnitelné tím, že od Googlu odejdete - nijak tím neovlivníte zbytek společnosti, která nadále bude dostávat jen omezené informace a chovat se podle nich.Podotýkám také, že nejde o žádné spiklenecké teorie, konstatuji jen ověřitelná a snadno ověřitelná fakta. Nepodsouvám Googlu a priori špatné úmysly, ani spolčení s třípísmennými institucemi. Jejich služby a produkty používám a ty, které mi přinášejí užitek, hodlám nadále používat. To, jak zacházejí s informacemi o mně, si jsem také vědom a přizpůsobil jsem se, jak to bylo možné. Jen velmi silně vnímám riziko příliš dominantního hráče.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2014 20:59

Axel Springer, vydavatel například deníku BLESK a ostatních "kvalitních" tiskovin a on-line bulvárů, by se především měl držet témat jako které lodičky jsou IN a které OUT, jestli má nějaká celebrita plastiku a podobné "nezbytně nutné" informace.Axel Springer by se měl především sám podívat co ve své produkci je schopen vypustit do světa a pak se teprve zaobírat něčím jiným .Celé jsou to bulvární kydy bez jakékoli přidané hodnoty nebo nějakých nových informací - že má Google vyhledávač, Chrome, Youtube a Gmail víme jaksi všichni. Osobně vidím jako mnohem větší problém, že vrcholový politik v ČR je zároveň téměř monopolním producentem potravin... Něco jako když ve filmu "Absurdistán" firma Brawndo koupila v roce 2300 Úřad pro kontrolu potravin a z vodovodních kohoutků pak místo vody teklo Brawndo a dokonce se s ním zalívalo i pole a voda se používala jenom ke splachování
Takže zlatej Google - z Gmailu alespoň nedostanu rakovinu, což o šmejdských potravinách říct nelze...Myslím, že je hlavně chyba živě.cz, že sem vůbec dává prostor pro BULVÁR!! Skutečným cílem Axel Springeru je jenom vyvolat flame a upoutat pozornost na sebe - což dělá bulvár vždy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 04. 2014 12:36

Myslim že hrozba od googlu je asi tak stejná jako od šéfů velkejch vydavatelství. Google narozdíl od nich nedělá kriminálníky z 90% populace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 04. 2014 11:08

Google je veľká hrozba, pretože vie ovplyvniť naše životy. Nevravím, že sa to deje - ale ľuďom vie meniť názory, meniť fakty, podsúvať nepravdivé informácie. Je to veľké médium ktoré dokáže ovplyvňovať milióny ľudí po celom svete a to je na tom desivé. Však spýtaj sa Googla MS, FB a Apple nie je (ani z ďaleka) hrozba ako Google.
To je môj názor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 04. 2014 09:29

Vždy mi přijde vtipné, když zrovna Němci moralizují..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 04. 2014 21:38

Google má vlatně legální backdoor skoro kdekoliv a za chvíli zmizí i to "skoro"..Je mi líto každého, kdo to ještě nepochopil a dobrovolně mu servíruje každý den pořádnou porci svého soukromí. Google so ji v klidu stráví, ale nevy.ere, alébrž uschová a propojí s ostatním datovým obtiskem vašeho života.Zatím google prodává jen reklamu, až se začnou sápat do politiky (třeba si jen politiky koupit), přestane to být legrace.Každému co jeho jest. Google v posledních letech jasně ukázal, že co platilo včera dnes neplatí..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 04. 2014 19:10

Strach nemám, ale Germán má pravdu. I ty jejich "šmír" mapy vyhnal (to samé jsme měli udělat my", ovšem společnost může být nastavena jak chce, má reálná data nedostanou stejně jako FB a klidně si mohou slídit podle IP, jen ať to zkusí a poženu je klidně až k mezinárodnímu tribunálu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Umbrella corporation, ehm tedy google si vede pomerne dobre a bude to jen lepsi a lepsi, pro google.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 04. 2014 14:18

Je fakt že google je trak trochu monopol, ale když jsou jejich produkty kvalitní tak proč ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 04. 2014 14:09

FB nemam, socialne siete nepouzivam, twitter nemam, google pouzivam len ako vyhladavac a to zasadne cez proxy ktoru v pravidelnych intrvaloch menim. Spyware - Android nemam pouzivam Blackberry OS a iOS mozno si kupim android telefon od MS nahranie tam mam istotu ze google nenainstaloval ziadne backdoory. GMAIL nepotrebujem mam vlastny email. Googlu neverim ani nos medzi ocami a facebooku takisto, ked sa niekam potrebujem prihlasit cez FB tak mam utilitu ktora mi vygeneruje vzdy novy FB ucet. Chrome nepouzivam odkedy som zistil ze je to tiez spyware.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 04. 2014 13:56

Pořád lepší kdyby nás ovládl Google než nějaký Čínani, či Korejci , kteří jsou velmi na dobré cestě ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 04. 2014 13:49

No a co, Microsoft to udělal už dávno, Facebook k tomu nemá daleko atd..
Německo se probudilo z nějakého snu a musí nám ho předat.
To oni přece ví všechno a Evropa se z nich míní pos.......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 04. 2014 13:39

Zase ta paranoa
Ano Gooogle je největší internetová firma a co jako?
Kdo Vás nutí používat Youtube?Máme tu přece vimeo,Kdo Vás nutí používat Android?je tu přece WP,BB,Kdo Vás nutí používat Chrome?je tu Firefox
Alternativy tady jsou a to tu otázku PROČ je používá méně lidí by jsi měli pokládat u MS,Mozille atd. zřejmě dělají asi něco špatně.
Google padá a stojí na uživatelích.Když budete chtít můžete si data stáhnout zpátky k sobě a jít jinam.Dát to chvilku práce a zvyku,ale jde to.Nikdo vás nenutí a ani už vůbec vám to NEPŘIKAZUJE!
DIKTÁTOR přikazuje,mě se nezdá,že by Google přikazoval používat Android,youtube atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 04. 2014 13:33

Němci vědí o čem mluví. O to samé se pokoušely do roku 1945, a pak se jím to překazilo. Tak proč to teď nepřekazit google i když ten je o hodně humálnější.Google = uživatelé, google bez uživatelů = 0. Spíš bych se zaobíral tím proč používat google. Mě osobně google nenutí abych ho používal, mohu mít přece email na seznamu, hledat přes yahoo a reklamy konzumovat na živě. Video sledovat na stream.cz.Proč mám teda email u google, hledám přes google, sleduji videa na youtube. Proč nepoužívám seznam kterej by měl byt podle toho že je českej přizpůsoben na český trh? Protože s googlem šetřím čas a i penize. Nepotřebuji na řešení jejich podporu, i když seznam ji nabízí také ale je to ztráta času protože ty na te podpoře neví která bije.Nejsem zastance google zkouším to i z MS, ale zatím vede google. Seznam ten už jsem dávno odepsal a myslím že je dobrej, tak akorat pro začatečníky aby měli prupravu na opravdové služby kde je pak ten WOW efekt, že vyhledávač najde to co opravdu chci a ne obchody a služby se zaplacenejma pozicema. Kdy email podporuje IMAP, kalendář atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 04. 2014 13:27

net.extreme>
Je to oligopol - několik velkých výrobců, kteří mají mezi ssebou rozdělený trh a chovaji se defakto monopolně. Od monopolu se to téměř neliší. Google se nechá akceptovat dokud podporuje inovace - ale v okamžiku, kdy se tento moloch zastaví, stane se největší globální hrozbou (biblický MAGOG). Do té doby zbývá ještě dost času, ale až se projeví první známky stagnace, bude nutné rychle najít alternativy DOKUD TO BUDE MOŽNÉ. JInak to semele celý svět. Eskalaci globálního konfliktu ve větší (MATRIX) či menší míře (ORWELL) se ovšem s pravděpodobností blížící se jistotě nevyhneme...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 04. 2014 11:49

Jsem patrně "zlobivý" uživatel z pohledu Googlu a Facebooku: Facebook účet nemám, nechci a FB prvky na webech blokuji, Gmail jsem celý zmigroval na Outlook.com, reklamy na internetu blokuju (vč. YouTube), nemám Androidí telefon, na Googlu hledám zásadně nepřihlášen, raději si za SW/služby zaplatím (Windows, Office) než platit svým soukromím (Docs, ChromeOS)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 04. 2014 11:36

Ach ta čeština... "která jej vinila z protěžování svých produktů ve výsledcích vyhledávání..:"http://www.lupa.cz/clanky/banner-cz-kdyz-hle... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 04. 2014 10:10

a čo reklama na Facebooku ? . Mne Facebook ponúka v lište v pravo reklamu fake tenisky , fake okuliare ray ban , fake okuliare oakley . Reklamu na nástenke zázračné prípravky na rast vlasov , fake/?/ tenisky lacoste , nový album slovenského räpera ... Proste samé sračky .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 04. 2014 09:04

Myslim, že na světě jsou větší problémy než to, že vám někdo nabízí relevantní reklamy místo kravin(i když na úkor osobních dat). Navíc kdyby všechno co poskytuje google mělo bejt rozdrobený mezí více firem, tak by to všichni museli nějak zpoplatnit. Prostě bejt kritikama googlu zamyslim se nad sebou a nesnažim se furt hazét googlu klacky pod nohy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 04. 2014 08:24

To je jako ta pohádka: byl jednou hodnej pán Bakala, slíbil horníkům prodat byty, pak ale jeho právníci zjistili, že nemusí, tak je neprodal
A my dnes máme hodnej Gůgle, který myslí jen na naše blaho a všechno je tam zdarma...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 04. 2014 08:18

radeji budu u google nezli u microsoftu a uz kor ne u facebooku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 04. 2014 08:10

Aneb měli jsme tu takový hezký oligopol a teď přišel Google a všechno nám to pokazil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 04. 2014 07:23

za chvili budem zrat google tycinky, google polevky, jezdit v google autech, tankovat googleftu a googlenzin nackove potom co je spehovali amici uz rozebiraj kazdy h-ovno... aby za chvili na prostest zas nezacali zvedat pravici

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 04. 2014 00:43

:D nikdo google nepatří... google patří nám, respektive uživatelům... bez nás je nahranej :D... myslím si, že google je v pohodě a obávat se toho, že by sledoval před miliardu uživatelů je kravina... počíteče jen sledují opakující se události a podle toho nám nabízejí zboží, dělají filtry, pomáhají vyhledávat atd... jenom snadnější život.... němci ať jsou do háje nedovolili pořádně ani street view...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor