Vánoční nákupy opět rekordně: 9 miliard dolarů

Nárůst oproti Vánocům minulého roku je až o 300 procent, nakupují se dražší věci.
Skupina www.shop.org spolu s dalšími analytiky vyzpovídala největší internetové prodejce v USA z toho, jak se jim dařilo ve vánočních prodejích. Vánoční nákupní perioda byla postavena trošku šířeji, než asi přesně odpovídá tomuto pojmu (poslední dva měsíce v roce), ale to není podstatné –výzkum můžeme považovat za meziroční srovnání určitého ročního období. Podle průzkumu vzrostl počet objednávek v internetových obchodech zaměřených na hlavní kategorie zboží, které se často dávají na dárky, o 270 %, obrat pak o 300 % - znamená to, že lidé nakupovali dražší zboží než loni, ale ne o moc.

Z celkových uvedených čísel pak při průzkumech vychází, že celkový obrat v konzumentské e-komerci v USA dosáhl za tyto dva měsíce devět miliard dolarů. Dotazované firmy tvrdí, že trend, který nabraly poslední dva měsíce loňského roku, bude pokračovat – jinými slovy, že i nadále to bude tak silné. Řada analytiků ale nesouhlasí a domnívá se, že jsou to přehnané naděje – že prostě Vánoce byly silnější než jindy, lidé nechtěli do front a nechali se zlákat obrovskými inzertními kampaněmi na Internetu a slevami. Stejně jako v roce 1998 se ovšem ukázalo, že řada obchodníků včetně velmi slavných nedokázala splnit požadavky zákazníků a zboží určené jako vánoční dárek dodala pozdě; analytici tvrdí, že bude nutné opět získávat důvěru některých zákazníků a že to chvilku potrvá.

Devět miliard za dva měsíce je už suma, ze které zcela jednoznačně vyplývá: elektronická komerce funguje. Za čtyři roky se dospělo z nuly na tuto částku za pouhou šestinu roku, i když zákaznicky nejatraktivnější, zaznamenával se stále vzrůst o obrovská procenta: internetová ekonomika není přeludem, bublinou, doménou pár vyšinutých bláznů. Ti, kdo začali jako první bez ohledu na to, jak v té době okolo nich Internet vypadal, se dnes topí v penězích. Nevím, jak zřetelněji a stručněji vysvětlit fenomén elektronické komerce – a přesto v naší zemi není víc než hrstka slušných a funkčních e-obchodů.

Kdo sledoval americký Internet v předvánoční době, musela ho rovněž zarazit masivní inzertní kampaň na prosté spotřební zboží – tedy ne na připojení k AOLu, ne na počítače od Dellu nebo software od Microsoftu, ale na kalhoty od Leviho, kosmetiku od Calvina Kleina, hudbu, knihy, hračky... A obrat se dostavil, což alespoň nepřímo dosvědčuje další fakt: internetová reklama, jestliže se dělá chytře, atraktivně a cíleně, funguje. Je daleko lépe kontrolovatelná a ovladatelná než jiné druhy reklam, přitahuje zákazníky a vytváří nákupy. I toto je, doufám, důležité poučení pro inzerenty v prostředí českého Internetu.

Diskuze (1) Další článek: Ericsson A1018s: vidět a být viděn

Témata článku: Internet, Dol, Calvin Klein, Klein, Inzertní kampaň, REK, Řek, Nákup, Silná doména, Rekord



Tečka. Ivermectin před covidem neochrání. Několik vědeckých studií, které to tvrdily, bylo staženo

Tečka. Ivermectin před covidem neochrání. Několik vědeckých studií, které to tvrdily, bylo staženo

** Antiparazitikum Ivermectin před covidem-19 neochrání ** Několik vědeckých studií, které to tvrdily, bylo staženo ** Některé měly nesprávnou metodiku, jiné byly zfalšované

Karel Kilián
COVID-19LékyMedicína
Recenze Windows 11. Microsoft nás opíjí rohlíkem a omezuje použitelnost

Recenze Windows 11. Microsoft nás opíjí rohlíkem a omezuje použitelnost

** Oproti Desítkám významně stouply hardwarové požadavky ** Windows 11 mají nový vzhled, ale výrazně narušují workflow. ** Potěší vyhledávání, multitasking i rychlejší aktualizace

Petr Urban
Windows 11Testy
Nová volitelná aktualizace systému Windows 10 opravuje 38 problémů
Karel Kilián
Windows UpdateAktualizaceWindows 10
Pozor na AliExpress. Aby byl pořád levný, musíte zvolit správný způsob dopravy

Pozor na AliExpress. Aby byl pořád levný, musíte zvolit správný způsob dopravy

** Už několik měsíců platí nová daňová pravidla pro zásilky nejen z Asie ** Tkaničky z AliExpressu mohou být stále laciné ** Musíte ale zvolit správného dopravce, jinak poště zaplatíte 150 Kč

Jakub Čížek
E-shopyAliExpress