Vánoce prý budou pro e-obchodníky znamenat „vyhraj, nebo zemři“

Diskuze čtenářů k článku

Petr  |  20. 04. 2001 19:32

V nedavne dobe byl spusten internetovy obchodni dum ShopCenter.cz , ktery ma podle me velkou budoucnost.

Jaky internetovy obchod byste doporucili vy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 19:32

Nějak jsem si nevšiml, že by tady kdokoli tvrdil, že "obchody, to je jen Vltava".

Obchod má takovou budoucnost, jakou si udělá. Jaké má ceny? Má vlastní logistiku nebo to je typický překupník, kde dodává někdo jiný? Je dostatek peněz na marketing? Jak kvalitní je tým za tímto obchodem?

Bude to vůbec někdy fungovat? Zkusil jsem si rezervaci letenek, a podle všeho jsou letiště Praha i Vídeň na nejbližších 14 dní mrtvá, protože to nenajde jediné spojení.

atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jana  |  20. 04. 2001 19:32

Zajimave, me to naslo spojeni hned na prvni pokus. VYSLEDEK HLEDANI

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Chrz  |  20. 04. 2001 19:32

Me se osobne nejvice zamlouva obchodni dum. Koupil jsem si tam cca pred rokem lednicku a kamoska magnetak. Uz jsem si tam koupil skoro i fotak, ale pak jsem na posledni chvili nasel obchod, kde byl o fous levnejsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Chrz  |  20. 04. 2001 19:32

Tak jsem se na ten Shopcenter kouknul a vidim ze je pekne drahej. Ta lednicka kterou ja mam (z obchodniho domu i s dopravou za necelych 30000 tak v tom shopcentru stoji 33990 (t. j. uplne bezna maloobchodni cena), pravda pisi tam neco, ze dostanu jakychsi 340 ekorun, no ale to furt prodelavam skoro 4 tisice. Noa ten fotak, ktery jsem koupil v alfe, kde byl za 5 675 Kč tak v shopcentru stoji 7 200,00, pravda dostanu 72 ekorun, ale prodelam 1525 realnych korun. Takze na tom shopcentru nevidim nic prevratneho.
(Jen pro vysvetlenou v obchodnim dome jsou uvedene 4 ceny:
A - doporucena maloobchodni, za tu nikdo nenakupuje
B - cena za kterou asi nakupuje vetsina, tak zhruba 10 % pod doporucenou maloobchodni
C a D jeste o neco nizsi ceny
Pro nakup za ceny B, C, D je treba karta odpovidajici te skupine cen. Bckova je pri registraci pres Internet zdarma (tu samozrejme mam ))
Navic, tak 1 az 2 krat do roka udelaji akci, ze je mozne nakupovat i za ceny C nebo D (takhle jsem koupil tu lednicku a kamoska ten kazetak) i pro ty co vlastni jen registraci B, nebo dokonce nevlastni zadnou. Navic, je to vhodne i pro ty, kteri k Internetu nemaji pristup. Po registraci totiz prijde docela pekny katalog a objednavat je mozne i po telefonu, dokonce pres 0800 xxxxx.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondřej Fryc  |  20. 04. 2001 19:32

Jenom bych rád komentoval tu diskusi o cenách. Ceny na Internetovém obchodu je třeba vidět i z druhé stránky. Vezmu-li to od té zmiňované ledničky, dodavatelé se dělí na dvě části (myslím dodavatele jako dovozce nebo výrobce, ne prodejce). Jedni se snaží prodat za každou cenu a je jim fuk, za kolik to prodává prodejce. Druzí se snaží s prodejcem domluvit a ač to současné právní úpravy nedovolují, víceméně mu "stanovit" minimální prodejní cenu. Je to ovšem v rámci gentlemanské dohody, protože přikázat mu to nemůže. Jenomže prodejce, aby zboží téhle značky dostal, musí na takovou gentlemanskou dohodu přistoupit.

Potom tedy obchod, který prodává pod cenou, může být sice levnější, ale výrazně méně seriózní. Předpokládal bych, že serióznost v dodržování gentlemanských dohod se pak projeví i v přístupu k řešení problémů (např. se zárukou).

Jenom podotýkám, nikoho neosočuju. Ani nevím, co to bylo za značku ledničky. Kdybych to věděl, asi bych dokázal říct, jestli je to skupina jedna nebo dvě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Chrz  |  20. 04. 2001 19:32

Ta lednicka je AEG (typ 4044-4 KG) a ten magnetak, co si koupila kamoska tak je Philips AZ 1110. No a ten fotak co jsem koupil v Alfe (byl tam jeste o fous levnejsi ne v Obchodnim dome) byla Yashica Zoomate 115.

Patrik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor Novacek  |  20. 04. 2001 19:32

Pane Fryci - kdyz nekdo bude umet prodavat benzin, ktery nakoupi na 25,-, za 25,90 a vsichni ostatni prodavaji za 29,90 - bude v ocich tech ostatnich vzdy jen "svine, ktera nedodrzuje kartelovou dohodu". Pro me, jako zakaznika, to bude obchodnik, ktery natolik umi snizit vlastni rezii (a je mi jedno, jak to dela), ze se s cenou dostane takto dolu.
Prave o tom Internet je. Nemyslite, ze kdyby tam prodavali za ceny jako v beznem obchode, nema to vubec cenu? Sam jsem tam koupil napr. pracku se susickou a 1200 otackami pod 16.000,- - tenhle typ kamenni obchodnici vubec nikde nenabizeli - protoze je jim asi neprijemne prodavat tak levne zbozi, kdyz lze prodat jiny (a horsi vyrobek) za 25.000,-. Zbozi privezl v neopryskane dodavce firemni dopravce a bylo mi doma rozbaleno a predvedeno. Takze at zije "nas zakaznik, nas pan" a konec diktatury (nejen cen) arogantnich kamennych prodejcu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor Novacek  |  20. 04. 2001 19:32

Jeste neco - i kdyby obchodni-dum.cz mel marzi 2 % z obratu, tak pri jejich obratech v radu desitek milionu korun (a to obratu uskutecnenem na Internetu) je to snad dostatek kapitalu, aby mohli pri pripadne reklamaci prijmout zakaznika v jedne z jejich dvou kancelari osobne ( i kdyz u bileho zbozi resi opravy vetsinou zarucni opravna, takze se zarucakem no problem). Nektere e-obchody si budou mastit kapsy diky vysokym cenam a prodaji tak kulove (a nenamasti si kapsu, jak planovali). A pak jim nekam to pokazene malo z kuloveho jdete vratit ))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Chrz  |  20. 04. 2001 19:32

Svata pravda. Zbozi na Internetu musi byt levnejsi nez v kamennem obchode, jinak proste nema sanci se prodat. Az na vyjimky, jako napr. zbozi, ktere neni bezne k dostani. Udivilo me, ze v tom Shopcentru prodavaji za uplne normalni maloobchodni ceny (tedy DMC doporucene maloobchodniceny), proboha, kterej blazen tam pujde nakoupit, kdyz i v kamennych obchodech je bezne, ze prodavaji pod DMC . V Praze napr. v Zitne ulici je to 10 % pod maloobchodni cenou, nebo na splatky za DMC (bez navyseni). Jednou jsem si chtel koupit vyrobek jedne fimy a nechtelo se mi platit DMC. Tak jsem sel do velkoobchodu a tam me vyhnali, ze prodavaji jenom na zivnostak. Tak jsem si nasel vyhradiho dovozce jine znacky a bylo to. Proste clovek nesmi jit se stadem a platit zbytecne o nejakych 20 % vic, kdyz nemusi, ze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondřej Fryc  |  20. 04. 2001 19:32

Pane Novacek,
ujasnete si prosim vyznam slova "kartel". Kdybychom se domluvili s konkurenci, je to kartel. Vzdy se ale musite domluvit s dodavatelem - nasim partnerem. To je normalni.

Konec diktatury - to se shodneme. ale je to konec diktatury DODAVATELU. My se snazime (lepe receno budeme se snazit) prodavat s minimalni marzi. To jest i levneji, nez obchodni-dum.cz.

Jenom jsem chtel upozornit na to, ze to je nekdy lavirovani na tenkem lede, kde na jedne strane stoji zakaznik (nas pan), kteremu chceme dodat co nejlevneji a na druhe Vasi obchodni partneri, se kterymi musite take vychazet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor