Vánoce na českém Internetu

Diskuze čtenářů k článku

Petr Smutný  |  20. 04. 2001 19:37

Poprvé jsem objednal asi před rokem. Byla to kniha CP a přišla asi s týdenním zpožděním. Stát se to může, ale přesto jsem na Vltavu tak trochu zanevřel. Navíc po častém čtení negativních diskuzních příspěvků ohledně Vltavy jsem měl celkem strach tam ještě něco objednávat. Ale nakonec jsem to risknul. Kniha (nebyla z CP ale z Grady) přišla do tří dnů (a to jsem objednával v neděli) přesně podle informací při objednání. Je to sice málo - dvě objednávky, ale z mého pohledu se Vltava zlepšila. Jen aby se vychytaly potenciální problémy, které já už jsem teď neměl, ale někdo jiný je mít může.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Standa Kaisler  |  20. 04. 2001 19:37

Objevili se tu v několika příspěvcích reakce, kritizující Computer Press za Vltavu. Vltavu už však Computer Press neprovozuje. Provozovatelem je společnost InternetShops a.s., která byla podle obchodního rejstříku
založena 27.9.2000. Jejím jediným vlastníkem je Computer Press a v čele stojí p.Hlavenka. Zároveň od 2.11.2000 Computer Press, opět podle obchodního rejstříku, vlastní konkurenční obchod Music Katalog. Tedy zajímavé pohyby. Co se za nimi asi skrývá?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Costra  |  20. 04. 2001 19:37

cože - Music katalog vlastní Cpress?? A kde si teď budu objednávat mé rarity??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Kučera  |  20. 04. 2001 19:37

Nejvíce jsem spokojen s Vltavou a s Kosmasem. Velmi příjemně se mi u obou obchodů nakupuje. Jsem ochotný tolerovat i nějaké to zpozdění, ale třeba u Vltavy mi hned někdo odpoví na dotaz a to se mi líbí. Připadá mi, že i když třeba objednávku nevyřídí, tak to neskončí v černé díře. Nevím, je to můj pocit, ale já jsem spokojený.

Asi před měsícem jsem nakupovat přes internet něco v Německu a to byla hrůza - vůbec jsem se neorientoval v tom obchodě, do dneška nemám zboží a nikdo mi nic nenapsal na stížnost. Nevím, ale pro mě jsou naše obchody na vysoké úrovni a všem držím palce v předvánočním shonu.

Chce to více tolerance před těmi svátky lidi :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondřej Fryc  |  20. 04. 2001 19:37

Pane Kučero, prosím mohl byste napsat svůj pravý mail? Takhle vypadáte jako zaměstnanec nebo představitel Computer Pressu a spíš Vltavě škodíte

Ondřej Fryc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Kucera  |  20. 04. 2001 19:37

:) Nemam s Vltavou nic spolecneho, jen jsem nemel moc casu na vzkaz. Trochu me pobavilo, ze spokojeny zakaznik na ceskem internetu asi podle vas neexistuje. Z vase neustaleho napadani mam trochu pocit ukrivdenosti z toho, ze o vas neni v clanku zminka :))) To nevadi, svet nekonci, vas obchod vypada fajn, rad ho nekdy vyzkousim, i kdyz soude podle vas zase tak spokojen asi nebudu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondřej Fryc  |  20. 04. 2001 19:37

Pane Kučero,

kde z mých příspěvků čtete, že spokojený zákazník neexistuje? Nespletl jste si mě s někým jiným? Pokud vím, snažím se psát pravý opak.

My jsme nový obchod, je jasné že nás lidi ještě moc neznají. Proč bych tedy měl být ukřivděný z toho, že se o nás ve článku nepíše?

Moje připomínka na váš příspěvek byla trošku "úlet", to přiznávám, ale stále si myslím, že pro korektní diskusi je lepší vědět kdo s kým diskutuje.

Ondřej Fryc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
187  |  20. 04. 2001 19:37

Pane Fryci,

mohl byste prosím vás tolerovat i pozitivní ohlasy na internetové obchody. Protože takhle vypadáte jako zaměstnanec nebo představitel nějaké konkurenční společnosti Vltavy nebo Kosmasu.

Je zajímavé, že u jiných příspěvků vám nevadilo, že autoři nemají pro jistotu uveden žádný e-mail.

A nakonec - nenecháte na Computer Pressu nitku suchou, což vám ale nebrání propagovat zde svoji doménu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Pegner  |  20. 04. 2001 19:37

Tak aby to bylo objektivni napisu i dobre i spatne zkusenosti. Posouzeni necham na vas. Dobra zkusenost: Amazon.com (loni pred vanoci, dodavka do 4 dnu, moznost sledovat stav objednavky i dodani - DHL); shop.culture.cz (po malem problemku s prvni dodavkou vsechny ostatni probehly OK, obvykle do nekolika dnu...). Bohuzel shop.culture.cz byl zlikvidovan Bontonlandem. Proc, sam nevim, ale jeho odkoupeni dodnes povazuji za likvidaci, nebot dotedka jsem nenasel na Bontonu jedine DVD i pres neustale upozornovani mailem, ze uz "zitra" tam urcite DVD budou... Navic tento obchod uz svym vzezrenim a uzivatelskou neprivetivosti nebudi mou duveru...

Spatny priklad: bohuzel zase Vltava. Cekani na dodavku nekolik mesicu bez jedineho mailiku... Je to uz dyl, tak by se mi chtelo verit, ze uz se to mohlo zlepsit. Jak ale potvrzuji zkusenosti nekolika mych znamych, situace se nemeni... Tady urcite nakupovat nebudu.

Po pravde situace e-commerce u nas je pomerne tristni. Nechci rict, ze nic nefunguje, ale ke spokojenosti zakazniku ma soucasny stav hodne daleko... Nejlepci zkusenosti mam z obchodu v USA, jenze bohuzel ne vsechny dodavaji zbozi do Evropy... V Evrope se za obchod vydavaji nejruznejsi silene stranky, ktere by splacl zacinajici skolacek v 5 tride. Katalogy s typickym COD (cash on delivery) vazne nepovazuji za obchody... Jen jine zasilkove sluzby. Jenze zatimco klasicka "zasilkova" ma nejake jmeno, zaruky atp. (Quelle) tihle radobyobchodnici nemaji nic... Jen par stranek s obrazky... a vyzvu: nakupte, zaplatte a vypadnete!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondřej Fryc  |  20. 04. 2001 19:37

Vážený pane 187,

jestli jste si všiml, moje reakce na pozitivní ohlasy na kterýkoli obchod jsou veskrze pozitivní a začal jsem zde diskusi a konto špatných ohlasů lidí na Vltavu.

Já nemám s Vltavou konkrétní zkušenost žádnou (tedy téměř), ale mrzí mne, když ty špatné reakce zde vidím. A nevím, kde jste vzal to, že nenechám na Computer Pressu nitku suchou. Není to pravda.

Ondřej Fryc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Marek  |  20. 04. 2001 19:37

Proc na toto nezareaguje p. Hlavenka ? Na jiných diskuzích se rve do posledni krve a tady nic . Myslim si ze skutecnosti zde sdelene jsou pomerne zavazne a vrcholny predstavitel CP by mohl zareagovat .

Delat business na internetu neni zadna prča .....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Velc  |  20. 04. 2001 19:37

Proč by na to Hlavenka reagoval, když 90% toho to bylo napsano je pravda, on zije trochu mimo realitu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 19:37

Já se k tomu rád vyjádřím. Doufám,že mě prominete, že reaguji s denním zpožděním a že netrávím celé dny tím, že klikám na to, co kde který anonym napsal na diskusní fórum na Živě.
--
Odpověď mám na to jednoduchou - v podstatě stále stejnou: čísla, která Vltava dosahuje. V listopadu kupř. obdržela 5800 objednávek za cca 3.8 mil. Kč, obsloužila už mnoho desítek tisíc zákazníků. To jsou fakta, která jsou účetně doložitelná a dokonce se jimi na rozdíl od konkurence ani netajíme.
Samozřejmě že se semtam nezdaří objednávku zrealizovat, že chyba může být na straně naší, na straně dodavatele, nebo i třeba na straně zákazníka (např. udá mylnou adresu a pošta nám zásilku vrátí - jen takovýchto případů je každý týden několik). Pochopitelně ve všech těchto případech, tj. i v případě vlastní chyby, je zákazník naštvaný, a někdo se sebere a píše na Živě. Spokojený zákazník nikam nepíše, jenom nespokojený - to platí všude na světě.

Samozřejmě nás mrzí vždycky, když je zákazník nespokojený, ať již číkoli vinou a usilujeme o nápravu, jak jenom to umíme. KOnečně, připadá mě trošku neférové zde uvádět rok staré zkušenosti (z minulých vánoc), kdy se Vltava skutečně nedokázala dobře předem zásobit a řadě zákazníků nedodala včas, protože dodavatelé byli vyprodaní - z procenta uspokojených objednávek letos ale vím, že situace je nyní nesrovnatelně lepší.
(Zase tak mimo realitu nejsem, pane Velci)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bongo  |  20. 04. 2001 19:37

Asi pred rokem jsem chtel zkusit, jake je to objednat si neco na Vltave. Zaujali me mimo jine proto, ze poskytovali moznost zaplatit bankovnim prevodem a tudiz neplatit za dobirku. Zasilka dorazila podle ocekavani a byl jsem spokojen. Kdyz jsem ale na minule vanoce (vice nez 1 mesic predem) neco podobneho chtel zopakovat, nedockal jsem se zasilky o pouhych DVOU knihach ani do ledna. V unoru mi poslali prvni knihu a po telefonicke urgenci mi sdelili, ze pani nakupci je nemocna a prijede nejdrive za dva tydny. Samozrejme se nic nedelo, a dalsi knihu jsem dostal v dobe, kdy jsem na celou objednavku uz davno zapomnel - asi po dvou mesicich. Jak pak mam mit kladny vztah k nakupovani na internetu (na Vltave)?
Docela me dokaze rozcilit neustale propagovani Vltavy, stejne jako jinych svych serveru ze strany CP, a.s. Pripomina mi to Microsoft: marketing na sve produkty obrovsky, bez ohledu na jejich uzitnou hodnotu a kvalitu.

S pozdravem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bongo  |  20. 04. 2001 19:37

mimochodem, zajimalo by me, jestli podobne pomery panuji i na amazonu, ktery je vzorem Vltave. Myslim ze ne, Americane jsou na podobne veci velmi citlivi a obchod by okamzite zkrachoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Koumak  |  20. 04. 2001 19:37

objednal jsem si na Amazonu 4 CD, uznam, ze byly raritni, ale po pul roce mi dosel mail, ze byla objednavka zrusena. zadne varovani, ze bude zrusena, zadna zprava predem nebo domluva. proste ji bez zeptani zrusili, takze nevim nevim, jestli jsme na tom tak v CR spatne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leos Janek  |  20. 04. 2001 19:37

Pani nakupcni je nemocna a prijde za 14dni???? Chachaaaaaa, malem jsem spadnul ze zidle, diky, premyslem jsem o tom ze to zkusim ale tohle byla ta posledni kapka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  20. 04. 2001 19:37

Vidím, že zde v příspěvcích chybí nějaká pozitivní zkušenost.
Jednou (zatim) jsem se obratil na patro.cz s pranim zakoupit svatebni darek kamaradovi. Nejenom že po telefonu se mnou jednali opravdu jak se "zakaznikem", ze dodaci lhuta byla splnena na vybornou, ze zbozi bylo v bezvadnem stavu, ale take mi splnili prani, aby poslali reklamacni list primo na adresu (a jmeno) meho kamarada a samotne zbozi na mou.
Spokojenost 100%.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondřej Fryc  |  20. 04. 2001 19:37

I když mluvíte o konkurenci, jsem rád a hlavně VLtava by si z těchto dopisů měla vzít poučení. Mimochodem, nevím co jste na patro kupoval, ale u nás by byla spokojenost 120%

Ondřej Fryc
bilezbozi.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Standa Kaisler  |  20. 04. 2001 19:37

Ale jo, dobrý zkušenosti jsou taky. A když už se tu dělá ta reklama - nemohu si vynachválit www.spotrebak.cz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas Cerny  |  20. 04. 2001 19:37

Taky se pridam. Neni prilis mnoho ceskych inetovych obchodu, na ktere jsem se obratil, ale zkusenosti se spotrebak.cz patri rozhodne k tem lepsim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hip  |  20. 04. 2001 19:37

Chci napsat svoji zkušenost s nakupováním přes internet
- Vltava zkasíruje penize a 90 % objednávek není schopna vyřídit.
-Albumcity , Bontoland , Shop - nevidím důvod proč zda nakupovat, když nabízí to co je běžně v obchodech.

Všechny tyto obchody jsou CP velmi protežovány a mají masivní reklamní kampaň. Bohužel ani jeden z nich není ziskový - do roka a do dne uvidíme. Předpokládám, že se u nich bude opakovat vyšumění po vzoru Český Amazon.

Moje doporučení je - jsou i jiné inet obchody

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 19:37

Milý pane anonyme, co věta, to chyba. Házíte tady s jakýmisi fakty tak suverénně, jako kdybyste byl vševěd. Rád vám ukážu účetnictví firmy, ze které uvidíte, že Vltava naopak drtivou většinu objednávek VYŘÍDÍ. Dále vám můžu ukázat, že neplatí to "zkasíruje peníze": velká většina objednávek jde přes dobírku, takže situace je, že přijde objednávka (ne peníze), Vltava ZA SVÉ nakoupí, ZA SVÉ dodá, a čeká, zda bude zákazník natolik korektní, že zásilku přebere a zaplatí.

O tom, že je v CP "velmi protežován" obchod AlbumCity (dtto Bondonland, Shop.cz) - to už snad ani není vtipné, jak je to hloupé

Rovněž netuším, odkud máte své "vědomí" o ziskovosti nebo neziskovosti jednotlivých internetových obchodů. Tyto údaje totiž nejsou nikde veřejně publikovány a auditovány.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondřej Fryc  |  20. 04. 2001 19:37

Z duchu článku mi přijde vyzařuje pojetí klasického marketingu z kamenných obchodů. Kdo napíše na svoji titulní stránku AKCE, nebo VÁNOČNÍ LIKVIDACE, je dobrej, i když reálná sleva z maloobchodu činí třeba jen 5%.

Já nevím jak ostatní, ale já na takovéhle oblbovací prohlášení moc neslyším. Prostě si ověřím, kde jsou nejvýhodnější podmínky a tam si to koupím, bez ohledu jestli mi na úvodní stránce pobíhá Santa Klaus nebo ne. A "nejvýhodnější podmínky" je samozřejmě i dodací lhůta. Dnes je na Internetu již dostatečná konkurence, aby si uživatel mohl vybrat.

Přijde mi škoda, když tady vidím ty zklamané reakce kupujících. Všichni Internetoví prodejci se přece musí snažit o to, aby trh obecně rostl, a ne aby ztácel zákazníky takovými dodacími lhůtami. Je to dvakrát tak škoda, když se takto vyjadřují o Vltavě, kterou hodně lidí bere jako synonymum obchodu na Internetu.

Ondřej Fryc
bilezbozi.cz, s.r.o.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Standa Kaisler  |  20. 04. 2001 19:37

Co je mi platné, že garantovaná dodací lhůta je třeba 10 dní (Vltava), když praxe je o něčem jiném. Je fakt, že nepatřím mezi průměrné zákazníky a zboží, které objednávám není mezi aktuálními hity a v kamenném obchodě bych to sháněl jen těžko. Proč ale tedy rovnou neříct - budeme to muset sehnat - budete muset čekat 1 měsíc. To beru. Ale naslibovat dodací lhůty a ty pak nedodržet je naprd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martina Lachmanová  |  20. 04. 2001 19:37

Vidím, že to jinde asi není o moc lepší. Objednala jsem si na Albumcity 1. listopadu a nejenže nic nepřišlo, ale nejsou schopni sdělit ani termín dodání, proto jsem včera objednávku zrušila.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Novák  |  20. 04. 2001 19:37

Já ji taky u Albumcity zrušl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam  |  20. 04. 2001 19:37

tak ja mam zkusenost opacnou
z albumcity mi prisla cd behem nekolika dni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Minjerik  |  20. 04. 2001 19:37

Musím jen souhlasit, Objednal jsem si na Vltavě zboží začátkem listopadu, potvrzená dodací lhůta je 26.12., takže si nejsem jistý jestli to tento rok vůbec přijde, jsou to dárky k vánocům
Myslím, že začnu zase nakupovat v kamenných obchodech

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 19:37

Ale právě proto tam ty dodací lhůty jsou jasně a čitelně uvedené! Pokud objednáváte zboží, u kterého je lhůta "26. 12". tak si nemyslím, že se to hodí objednávat jako dárek k Vánocům.
Ne že by nás tyto dlouhé lhůty těšily, ale jedná se o zboží, které se (obvykle) na českém trhu vůbec nevyskytuje, objednává se kusově z Německa, Holandska či USA, a proto jsou tam takové lhůty. Dlouhé lhůty jsou u zboží, které v českých kamenných obchodech vůbec NENÍ k dispozici!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Standa Kaisler  |  20. 04. 2001 19:37

Vltava by mi nejlepší dárek k vánocům dala tím, že by mi konečně poslala zboží, které jsem si objednal a zaplatil už v říjnu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor