Valve se jakožto provozovatel Steamu angažuje ve vývoji herních platforem. Už dlouho vyvíjí úsilí, aby se základem pro hry stal vedle Windows i operační systém Linux, což by pak mohlo vést ke snadnějšímu rozšíření steamu i do jiných zařízení, než jsou počítače. Jenže naplnit tuto ideu se zatím nedaří, pro Linux se totiž hry vyvíjejí jen sporadicky a spouštět na něm hry pro Windows je komplikované. A tak chce Valve prosadit změny v linuxovém jádře, které by kýženému záměru mohly pomoci.
Doposud se Valve snažilo pracovat „s tím, co je“, a tak ve firmě vytvořili vlastní odvozený linuxový systém SteamOS a podílí se na optimalizaci aplikačního rozhraní Wine, které umožňuje spouštění aplikací pro Windows na Linuxu.
Na základně rozhraní Wine postavilo Valve i vlastní platformu Proton. Ta má za cíl umožnit spouštění her pro Windows na Linuxu s co nejlepší efektivitou. Stále se ale nedaří plně využívat možností hardwaru a aby to bylo možné zajistit, bylo by nutné zasáhnout až v samotném linuxovém jádře.
Linux je systém tvárný a otevřený, Valve by si tak potřebné úpravy mohlo udělat samo, ale usiluje o to, aby byly změny zapracovány v obecně využívaném linuxovém jádře a jeho Proton pak mohl pracovat v různých distribucích a nadstavbách. Požadované změny nejsou nijak dramatické, jde spíše o rozšíření funkcionalit o nové technologie, které jsou ve hrách využívány. A tak je docela možné, že jejich návrhy budou ze strany konsorcia Linux Foundation vyslyšeny.