V zajetí nevyžádané pošty: Už máte svůj hrob?

Diskuze čtenářů k článku

smarma  |  07. 03. 2008 06:10  | 

Mě spam moc nechodí - hlídám si totiž kam uvedu svůj oficiální mail a na všechno (fóra, registrace) ostatní používám vedlejší. Docílil jsem toho že v důležité poště spam nemám a v druhé stránce mě příliš neobtěžuje ...
Nebyli snad a nejsou projekty které se zabývají zpětnými útoky na spamera ??? Kdyby firma která si nechá odeslat spam skončila pod brutálním útokem (zahlcení) hned by si rozmyslela to zkusit znovu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Laco  |  07. 03. 2008 07:18  | 

LOL ten cesky preklad ma dostal, ze drahousek zakaznik Skoro som sa posral od smiechu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
guest  |  07. 03. 2008 08:28  | 

Drahousek zakaznik je jeste v pohode. Me vcera prisel do spamove schranky lepsi mail. Cestina byla priserna. Jedine, co napsali spravne bylo moje osloveni. Asi me znaji.
Milý úd,
Česká spořitelna přechodný zavěšený váš vyúčtování.
Důvod : Podvodný Pokusy.
Až k oživování tvůj účet doprovázet člen určitý článek pod :
https://www.csas.cz

© Česká spořitelna a.s., K veřejnost užívat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nika  |  07. 03. 2008 12:08  | 

Jo, jsem na tom podobně:
S tím oslovením to mají vychytané, mě oslovili také správně.

Vázený Ceská Sporitelna vyúctovat drzitel,
Vzhledem k nekolik selhalo prihlásit pokusy aby vy online vyúctovat, tvoji Ceská Sporitelna vyúctovat
vlastnosti mít být zakázaný za od ten cas od tomu oznámení. Na dalsí vyúctovat znalosti, aby restaurovat vas
vyúctovat vlastnosti i vytváret nejaký online platba, musíte kontakt nás u http://www.csas.cz (http://www.servis-internetbanking.info/)
Tomu poselství je na znalosti úcely jenom.
Potešit chápat ta my neumí reagovat aby jednotlivý zprávy skrze tomu emailový oslovit. Ono není zajistit i mel
by ne bývat zvyklý na kreditní karta související otázky.
Aby rekonstruovat vas Ceská Sporitelna Online Bankovní vlastnosti, potesit vyplývat ty schody:
1. Kontaktujte nás ve http://www.csas.cz/banka/appmanager/portal/banka
2. Prihlásit na do tvou online bankovní konto i prosetrit tvou Vyúctovat Vlastnosti

Po té co vy predložený tvoji poselství, overit na za reakce uvnitr 24 hodiny.
© Ceská sporitelna a.s. Všechna práva vyhrazena. Materiály urcené pro verejnost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TOW  |  07. 03. 2008 08:10  | 

Vzhledem k tomu jak se dneska spam rozesílá nemají útoky na spammera moc šancí na úspěch. Spamy se dneska posílají z PC nic netušících uživatelů kteří mají PC nakažené spamboty a navíc veškeré údaje o odesíálateli ve spamových mailech se falšují. Sice jste schopni zjistit IP počíteče z něhož byl spam poslaný, ale to je tak všechno. Mailem se zahltit nedá, return adresa je na 100% falešná a když mu uděláte DOS attack, maximálně vyřadíte na chvíli pár mašin a spameři si okamžitě aktivují další síť zombie PC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libb  |  07. 03. 2008 13:28  | 

No ale jde o to, že SPAM dělá reklamu na něco, někam musíá odkazovat, takže ne odesílatel, ale ten odkaz by se nechal oťukat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chupacabras  |  07. 03. 2008 17:33  | 

Hej? A čo by si chcel oťukávať? On by ti povedal, že o ničom nevie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdeno  |  07. 03. 2008 22:50  | 

Ake naivne.
Ty mas proste len stastie ze na teba neprisli. Uplne staci jeden retazovy mail na ktroy ani nemusis odpovedat a tvoj email je verejne znamy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chupacabras  |  08. 03. 2008 15:54  | 

Presne tak, alebo ho má v adresári nejaký tvoj známi a nejaký vírus mu ten adresár vykradne. A už si v spammerovej databázi. Bežná vec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chupacabras  |  08. 03. 2008 15:54  | 

Sorry za tvrdku. Malo byť "známy" ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Grishnak  |  10. 03. 2008 10:14  | 

Presne to som si aj ja pomyslel - naivne...
Alebo má len dobrého poskytovateľa mailových služieb, ktorý mu spamy úspešne likviduje. On o tom jednoducho ani nemusí vedieť...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mike  |  10. 03. 2008 07:17  | 

Můžeš hlídat co chceš, když se mezi tvými kamarády najde pár ko*otů, kteří kdejakou pí*ovinu přeposílají na všechny své kontakty, tak se brzy na nějaký spamlist dostaneš. To by sis nesměl ani s nikým psát....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  07. 03. 2008 08:09  | 

proč se proti spamu nepostupuje tak, že si tvrdě došlápnete na firmu, co prodává ten produkt. Ta přece musí nechat zákazníkovi nějaký kontakt....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chupacabras  |  07. 03. 2008 08:41  | 

Na základe čoho by si chcel tu firmu trestať?
Ona ten spam neposlala. Nemáš jej to ako dokázať.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chupacabras  |  07. 03. 2008 08:46  | 

Pritom je zastaviť spam také jednoduché.
Stačí do mailových serverov zapracovať jednoduchú funkciu, a to spätné dotazy.
Fungovalo by to takto:
1. Príde nejaký mail od nejakého odosielateľa na môj server.
2. Môj server ten mail preberie a podľa adresy odosieľateľa si zistí z MX záznamov zdrojový mail server pre danú doménu.
3. Môj server sa opýta toho zdrojového servera, či naozaj tento mail poslal.
4. Pokiaľ potvrdí, tak mlj server ten prijatý mail užívateľovi doručí. Ak nepotvrdí, mail sa hodí do spamového koša (alebo rovno zmaže).
Takže v mailových serveroch stačí zapracovať tieto 2 funkcionality:
1. potvrdzovanie odoslania
2. overenie odoslania

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
p  |  07. 03. 2008 08:56  | 

Napad je to dobry, nezabrani to ale odosielaniu z domen vlastnenych spamermi (ktory SMTP vratia ze ano, mail odoslali aj ked to posle nejaka zombie). Taktiez to moze byt problem pri pouziti viac serverov vo firme, kde jeden nebude vediet co odosielal ten dalsi. Taktiez odosielaci SMTP nemusi byt MX.
Toto inac riesi SPF. A neviem ci to nejako pomaha

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chupacabras  |  07. 03. 2008 09:10  | 

Takéto domény sa jednoducho zakážu, resp. IPečky tých serverov.
Bol by to podstatne efektívnejší boj, ako proti botnet-om...
Proti botnetom sa bojovať nedá. Preto sa momentálne v súčasnom stave nedá ani bojovať proti spamu.
Čo sa týka toho, že odosielací server nemusí byť MX, to je pravda. V takom prípade sú 2 možnosti:
1. buď si MX server reťazovo vyžiada potvrdenie od odosielacieho servera (bude mať zoznam "svojich" serverov)
2. každý odosielajúci server v rámci tej domény bude dávať MX serveru údaje o odoslaných mailoch.
Opäť triviálne veci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peppa  |  07. 03. 2008 09:12  | 

Pomáhá
[07/Mar/2008 02:04:20] SPF check failed: The IP address '190.128.3.170' is not in permitted set for sender 'phasingy2@aapaintball.com' (FAIL)
[07/Mar/2008 02:23:45] SPF check failed: The IP address '24.31.240.188' is not in permitted set for sender 'philiplb232@thecourier.com.au' (FAIL)
[07/Mar/2008 02:41:39] SPF check failed: The IP address '58.186.158.7' is not in permitted set for sender 'ichphantasiere@gmx.net' (FAIL)
[07/Mar/2008 02:41:54] SPF check failed: The IP address '201.57.136.63' is not in permitted set for sender 'tellis@quark.com' (FAIL)
[07/Mar/2008 02:47:13] SPF check failed: The IP address '58.186.158.7' is not in permitted set for sender 'ndoherty@myrealbox.com' (FAIL)
[07/Mar/2008 05:47:38] SPF check failed: The IP address '222.240.24.127' is not in permitted set for sender 'jyc@boursarama.com' (FAIL)
[07/Mar/2008 05:50:24] SPF check failed: The IP address '222.129.101.5' is not in permitted set for sender 'rooynkqgtio@borisboris.com' (FAIL)
[07/Mar/2008 06:46:55] SPF check failed: The IP address '211.213.50.88' is not in permitted set for sender 'hmrozik@gmx.de' (FAIL)
[07/Mar/2008 08:38:39] Caller-ID check failed: IP address 78.106.67.210 is not allowed to send mail from domain yandex.ru
[07/Mar/2008 08:39:52] SPF check failed: The IP address '206.46.169.123' is not in permitted set for sender 'customernotification@cs.cz' (FAIL)
[07/Mar/2008 08:59:45] SPF check failed: The IP address '202.85.27.17' is not in permitted set for sender 'bankinginfo@csas.cz' (FAIL)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chupacabras  |  07. 03. 2008 09:53  | 

Čo si tým chcel povedať?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peppa  |  07. 03. 2008 14:44  | 

reaguju na "Toto inac riesi SPF. A neviem ci to nejako pomaha"
ano, SPF pomáhá viz log

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chupacabras  |  07. 03. 2008 15:30  | 

Rozhodne nie stopercentne!!!!
U nás sa zachytí tak 90% spamu, zbytok prejde. A aj tak je ho veľa...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marv  |  07. 03. 2008 09:24  | 

Různých způsobů, jak si ověřit důvěryhodnost mailu je dnes spousta. Jenže to má háček. Spusta lidí a firem si provozuje svoje malé SMTP servery, které neumí pořádně nakonfigurovat. Pokud zavedeš kontroly, tak od většiny takových maily neprojdou. A zkus pak ty restrikce nastavit u svých zákazníků. Vzápětí dostaneš nadáno, že jim nepřišel nějaký důležitý mail, že u odesílatele chyba být nemůže, když ostatním to příjde a že raději snesou spam, než aby přišli o nějaký důležitý mail. A jsi s nějakým ověřováním v pytlu. To by se muselo nějak plošně nařídit, ale to není reálné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chupacabras  |  07. 03. 2008 10:15  | 

Samozrejme by sa to "nezaplo". Nateraz by stačilo, aby servery danou funkcionalitou disponovali. Minimálne to potvrdzovanie odoslania, to by bolo zapnuté (vynucovanie overenia by zatiaľ mohlo byť defaultne vypnuté). Takto by sme sa postupne za niekoľko rokov dostali do stavu, kedy to väčšina serverov zvláda (dajme tomu 5-10 rokov, kedy by sa prirodzenou cestou servery obmenili).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marv  |  07. 03. 2008 13:28  | 

Nechci ti kazit tvé nadšení, ale tak to opravdu v reálném světě nefunguje. Kontrolu můžeš provádět např. podle reverzního záznamu - to existuje už od počátků, podpora je jednoduchá a u kolika serverů je to špatně! Můžeš kontrolovat správnost vyplněných údajů v hlavičkách - na to taky nepotřebuješ žádnou extra podporu a kolik serverů to posílá špatně!
Opravdu to není o tom vymyslet nějaký mechanismus kontroly. Myslíš, že to už dávno někoho nenapadlo? Je to o tom, jak dané věci prosadit v praxi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peppa  |  07. 03. 2008 14:47  | 

Jak prosadit?
Nasadit naostro, a od serverů, které to mají špatně, poštu prostě nepřijímat. Ať si to dají dopořádku jestli chtějí komunikovat!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  07. 03. 2008 15:30  | 

Umíte číst? To už tady právě psali, že tohle u normálního šéfa prostě neprojde. To si dělejte sám dokud dostáváte akorát maily typu kdy a kde bude další pařba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chupacabras  |  07. 03. 2008 17:36  | 

Presne tak.
To by neprešlo ani u mňa, a to nie som šéf :)
Jednoducho jediné riešenie je naimplementovanie a postupné pozvoľné šírenie. Až jedného dňa to bude podporované na všetkých serveroch a potom sa to môže zapnúť (a nemusí sa to zapnúť globálne, ale každý by si to mohol zapnúť v ľubovoľnom čase).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Grishnak  |  10. 03. 2008 10:23  | 

A ked je podobných antispamových riešení celý kopec? A moj SMTP server podporuje len to svoje (MS Exchange)? Čo mám ako správca podľa Vás robiť?
A rovno vravím všetkým čo mi poradia aby som nepoužíval MS Exchange nech si takú radu strčia za klobúk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vraana  |  08. 03. 2008 14:43  | 

Nesmíte být měkcí, jste-li správce poštovního serveru a on jen ředitel/majitel, nemá do toho co mluvit!
Prostě to nepojede, dokud si o protější strana nespraví.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chupacabras  |  08. 03. 2008 15:52  | 

Takto to ale nechodí ;)
Jednoducho druhá strana povie, že je chyba u nás, pretože oni problém s odosielaním nemajú.
Šéf ti povie, že jemu je jedno, prečo to nechodí, ale dá ti za úlohu, aby si to sprevádzkoval a nech mu tie maily chodia. No, a keďže ty s druhou stranou nič neurobíš, neostane ti nič iné, iba to zrušiť na vašom serveri. Tak to proste je, pokiaľ by si mal takúto prácu, vedel by si to aj ty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Erg.Noor  |  09. 03. 2008 15:10  | 

Jj. On je stále jen ředitel / majitel. No a ty jsi nyní bývalý správce poštovního serveru
Přesně takhle by to dopadlo, pokud bys byl dostatečně tvrdý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marv  |  07. 03. 2008 15:31  | 

Ale to jsem psal o kus víš. Zkoušel jsem to už mockrát. A naprosto všichni zákazníci to okamžitě chtěli odstranit. Nebyli ochotni akceptovat, že chyba je u odesilatele, když jiným to od toho odesilatele chodí. Možná, kdyby s tím přišel někdo velký, jako Google, tak by to protlačil. Ale i tak by tím asi přišel o dost zákazníků, což v současné konkurenci nebude asi riskovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chupacabras  |  07. 03. 2008 15:54  | 

Ty máš zrejme na mysli reverzné DNS, všakže?
To je ake niečo totálne iné ako to o čom píšem ja.
Reverzné DNS dotazy je absolútne nepoužiteľné proti spamu....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
V.Mlich  |  07. 03. 2008 09:42  | 

Pouzivam nekolik emailovych adres v ruznych domenach a kazdou chvili jsem pripojen na jinou sit. Pro vsechny ucty mam jako SMTP nastaveny lokalni smtp forwarder, ve kterem si podle site, kde jsem prave pripojeny nastavim, pres koho se maily maji odesilat. A vetsinou domena ve zpatecni adrese nemiva nic spolecne s domenou smtp serveru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chupacabras  |  07. 03. 2008 10:17  | 

Tak ty by si sa neprihlasoval na kadejaké lokálne servery, ale odosielal by si cez "svoj materský" server.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  07. 03. 2008 10:21  | 

recept je dobry, ale spatne ho realizujete: neni nic snazsiho nez zavest odesilani z MX serveru prislusne domeny pro domenove uzivatele, samozrejme po jejich autentizaci (takhle to ma treba Seznam). Predpokladem je samozrejme sifrovany pristup POP3s/IMAPs a i odesilani by melo probihat pres sifrovane SMTP. Pak nemate problem ani s paranoidne nastavenymi servery.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  07. 03. 2008 15:52  | 

Napad je to sice jednoduchy, ale velmi nebezpecny. S prijimacich serveru tak udelate vlastni botnet sit, ktera muze snadno vytvorit DoS utok na zcela nevinny server. Tudy tedy urcite ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chupacabras  |  07. 03. 2008 17:40  | 

Prečo si myslíš, že táto služba by bola na DoS útok náchylnejšia viac ako SMTP, HTTP, atď atď.???
Nie funkcie by boli implementované do SMTP servera, bežalo by to cez SMTP protokol. Žiadna nová služba. Spracovával by to mailový server, ktorý ti beží už teraz...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chupacabras  |  07. 03. 2008 17:54  | 

Malo byť "Tie funkcie".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ice  |  07. 03. 2008 10:36  | 

na nasem vlastnim firemnim mailserveru pro cca 60schranek se rovnou zahodi 81procent a oznaci jako potencialni spam cca 5procent....zbytek jsou korektni zpravy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mato  |  07. 03. 2008 16:05  | 

aky soft pouzivate proti spamu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr ci pavel  |  07. 03. 2008 20:38  | 

soft?
maji vykonnou sekretarku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dave  |  08. 03. 2008 19:42  | 

Microsoft IMF, je součástí Exchange

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PajdaT  |  07. 03. 2008 15:58  | 

Já jsem u svých zákazníků problém se spamy vyřešil nasazením antispamu na mailserver. Občas sice něco projde, ale úspěšnost je někde okolo 95%. Kdysi kupříkladu mně osobně chodilo okolo 500 spamů denně, nyní je to tak 5. To snesu...
Na serveru je RH6 ev. RH8 antispam je zdarma z této distribuce.
Veškerá doručená pošta se přefiltruje a označí stupnicí 1-X, co je spam. Nastaveno máme, že co je větší než 10, tak se rovnou vyhodí, co je mezi 5-10, tak se pro jistotu uloží do zvláštního adresáře - kdyby se tam náhodou dostal mezi spamy vyžádaný e-mail (ještě jsme to snad nepotřebovali).
Ve zvláštním logu každého uživatele je pak dle měsíců roztříděno co kam přišlo a co se s tím stalo.
Eventuelně se to dá lehce doplňovat o white- či black-listy podle nejrůznějších kritérií.
Takže u nás toto řešení vyhrálo na celé čáře, stejně tak u našich klientů.
Pro jistotu jsme u některých klientů založili i whitelisty, aby se o nic důležitého nepřišlo, tím odpadl problém, že by se něco někde ztratilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mato  |  07. 03. 2008 16:10  | 

co je to RH6

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PajdaT  |  07. 03. 2008 16:15  | 

Pardon: FC6 (Fedora Core) - nějak jsem se zamyslel ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Svacina  |  07. 03. 2008 18:41  | 

Staci jen mit spravne nastaveny server, pouzivat greylisting a spam no problem ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vetvicka  |  07. 03. 2008 18:48  | 

mam maily na centrum.cz ; gmail.com ; hotmail.com a vestavene spamfiltry jsou velice ucine ... kdyz uz se stane nejaka nahoda, ze spam propusti tak ho prozmenu odchyti zabudovany spamfiltr ve windows live mail...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Calavera  |  08. 03. 2008 09:26  | 

Ale problém je, že občas do toho spamu na Centru spadne i nějaká legitimní zpráva (nejčastěji ze zahraniční emailové adresy, v anglickým předmětem apod.), takže se musím tím zachyceným spamem před smazáním probírat, jestli tam náhodou není něco omylem. A to mě dost s*** (já vím, adresy a domény se dají nastavit mezi výjimky, ale stejně to člověk musí kontrolovat, jestli tam nespadlo něco nového)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trashman  |  07. 03. 2008 19:09  | 

začali před několika dny chodit jako divé, ale v programu MailWasher si je označím pro Smazání a přesun adresy do BlackListu a pak se emaily smažou. Při dalším emailu ze stejné adresy se emaily ihned označí a smažou. Jak jednoduché.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
markéta  |  07. 03. 2008 23:02  | 

tak konečně vim , že nejsem na světě sama, komu píše nevyžádaně PayPal, Česká spořitelna, ale chci se toho děsu zbavit na trvalo, ale nevím, proč bych měla kvůli nim měnit web adresu? jak mám postupovat? Otravují mě tři týdny dávkami a přitom kde jaké okno neotvírám ... Pá Pa Makina

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dracek  |  07. 03. 2008 22:48  | 

Pokud se nepletu, tak spam je ve vecine zemi nelegalni. Tak jakej muze bejt problem najit servery z kterejch to odchazi a majiteli naparit tucnou pokutu. Ovsem hodne smapu je tez rozesilano o takzvanych uzivatelu pc, klikacu a intalovacu, kteri kliknou na kdejakou blbost a instaluji vsemozne programy. Pak maji z pc jeden velkej rozesilat spamu a divi se, ze jim beha pomalu internet, nebo ze jim provider blokuje smpt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bobrnautus  |  10. 03. 2008 00:10  | 

Na spam je dle mého názoru nejlepší následující: Postfix se před doručením zeptá policyd, jestli náhodou mail nepřichází na mail, který jsme nikdy nepoužívali a spammer si jej akorát vygeneroval, pokud ano, okamžitý blacklist IP na týden. pokud ne, nastupuje greylisting na aktivně nevyužívané e-maily, potom SPF a co nezaříznou tihle frajeři, tak určitě zvládne spamasassin. Funguje to skvěle, na serveru mi do schránek projde cca 200 spamů denně, což je vzhledem k množství schránek pakatel....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Phate  |  12. 03. 2008 15:06  | 

je zpoplatnění odesílání emailů, stačí i 1h za 1 až 10 emailů a spamerům se to přestane vyplácet. Jediný důvod, že nám ten bordel nechodí třeba na mobily je právě nenulová cena odeslane SMS. Udělat to podobně u emailů, má svět vyhráno ... a všichni co mají zavirované PC a odesílají nevědomky SPAM - po doručení měsíční faktury od providera za odeslané maily - by okamžitě začali s čištěním

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nick  |  04. 05. 2008 20:09  | 

Není to jediné řešení, ale velice se mi líbí !!!
Je pravdou, že blacklist, greylist, SFP a různé kombinace praktik využívajících ověření MX z DNS jsou též řešením, ale nikdo nedonutí desítky "ajtíků", kteří stěží vygenerují do internetu svůj první mailserver s řadou chyb, který poté chytřejší "ajtík-spamer" svými spamy využívá. Nechť pyká ten, kdo nedodržuje pravidla a umožňuje zneužití děr svého DNS.
Je pravdou, že mobilní operátoři na to přišli zavčasu a "zasekli" ten bordel v počátcích. Je to jen o penězích, co je zadarmo, to se dá snadno zneužít pro peníze.
Pokud někdo z Vás správcuje mail ve skutečně velké společnosti, pak zajisté přijde nebo brzy přišel na to, co popisují kolegové - zprvu něco zakazuješ, než Ti někdo po čase nesmyslně nařídí (ředitel nejlépe prostřednictvím sekretářky, která jen věci "tlumočí" a ničemu nerozumí), že je třeba s tím něco dělat - a sháněj ITíka ve firmách, které nemají na jeho zaplacení a tyto služby si pronajímají od lidí, kteří sekají chyby DNS jak na běžícím páse.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test Wi-Fi mesh

Nejlepší hodinky pro všechny aktivity

Důležité aplikace na cesty

Jak streamovat video na Twitch